Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Liker undertittelen på denne boken :)

Morgentrening er veldig praktisk, faktisk ofte nødvendig, men passer dårlig med min biorytme, for jeg har ikke så mye å gi og er sløv etterpå minst frem til lunsj. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skya

Når man først kommer i gang så er jo morgentrening genialt, spesielt utendørs i greit vær. :sol:

Jeg fikk også pokal idag, og tre stjerner. Vet du om jeg kan få noe mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker undertittelen på denne boken :)

Morgentrening er veldig praktisk, faktisk ofte nødvendig, men passer dårlig med min biorytme, for jeg har ikke så mye å gi og er sløv etterpå minst frem til lunsj. :ler:

Generelt passer morgentrening veldig dårlig med min døgnrytme. :ler: Jeg er absolutt ikke noe morgenmenneske, og jeg ville aldri funnet på å kjøre styrketrening så tidlig på morgenen. Har ikke så mye energi at det gjør noe. Det ser jeg jo også gjerne på pulsen min etter at jeg begynte med pulsklokke. :)

Løping eller spinning derimot fungerer noenlunde greit. Jeg er ikke nødt til å ta i all verdens, det viktigste er bare å ha god samvittighet fordi jeg kom meg av gårde og trente likevel. Jeg pleier å helle i meg en shake med masse instant espresso i etter trening, det gjør som regel susen for å hindre den verste sløvheten etter trening. ;)

Når man først kommer i gang så er jo morgentrening genialt, spesielt utendørs i greit vær. :sol:

Jeg fikk også pokal idag, og tre stjerner. Vet du om jeg kan få noe mere?

Med det været som var i dag var det faktisk utrolig deilig! Trodde jo det skulle bli fryktelig kaldt, for i følge yr skulle det bare være +1, men tror det var betraktelig varmere enn det.

Så vidt jeg vet er pokal og 3 stjerner det beste du kan få, og det vil jo også være logisk ettersom den da sier excellent. Men helt sikker er jeg ikke. Jeg har aldri fått noe bedre, og jeg har fått det når kvotene har vært fyllt opp perfekt. :) Utrolig hvor tilfredsstillende det er å få den pokalen altså. :fnise: Bra jobba med pokal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha veldig god tur til London vennen :klem:

Takk for det. :klem:

Hmm, sitter her og kikker på kalenderen og ser at jeg får max 3 ganger til på dans step før sommeren. Vurderer sterkt å kutte ut dans step fram til jeg stikker til USA, og heller satse på styrke de torsdagene. Rett og slett fordi jeg ikke vil synes programmet er morsomt før siste gang før jeg drar, og fordi jeg har lyst til å bruke tida litt mer konstruktivt fram til jeg drar. Jeg har behov for annen type trening enn bare "morotrening". Timeplanen er også ganske full framover, så jeg har ingen anelse om jeg faktisk vil ha mulighet til å komme meg på treningssenteret i tide.

Hmm ... what to do, what to do!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye dårlig bli kalt "gym", men dette er nesten det verste. 1 tredemølle, 1 ellipsemaskin og en ergometersykkel! That's it! Vel, jeg får i det minste trent litt kondisjon, og jeg får fyllt opp kvota i sone 1 og 2 mens jeg er her. Det blir da 45 minutter i morgen tidlig og en 45 minutter når jeg kommer fra jobb tenker jeg. Det er på en måte helt greit altså, jeg får trent, det er det som er det viktigste, men likevel ...

Greit å ha det på hotellet da, så slipper jeg å stikke noe sted, og kan få tatt meg en 45 minutters økt på onsdag morgen også. Alt er bedre enn ingenting, så jeg må prøve å være positiv, men ærlig talt er jeg ganske skuffet. Da blir det i alle fall ikke dans step på torsdag, må ta igjen litt styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gym på hotellet er jo et lurt konsept (selv om mine jobbturer som regel ikke gir meg 5 min fri), men når du sier "stikke noe sted" - pleier du å sjekke ut på forhånd treningssentre i nærheten eller finne ut når du kommer frem? Finner du steder der man bare kan komme innom når man er på reise uten å være medlem? Hur funkar det här?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym på hotellet er jo et lurt konsept (selv om mine jobbturer som regel ikke gir meg 5 min fri), men når du sier "stikke noe sted" - pleier du å sjekke ut på forhånd treningssentre i nærheten eller finne ut når du kommer frem? Finner du steder der man bare kan komme innom når man er på reise uten å være medlem? Hur funkar det här?

Vi har kontorer i alle større norske byer, der har jeg som regel gratis trening gjennom senteret mitt. Jeg kan trene gratis på alle sentre som er medlem av Norges treningssenterforbund og som ligger mer enn 50 km fra mitt treningssenter, noe som også betyr at jeg kan trene når jeg er på besøk hos min kjære mor.

Når jeg er i Sverige eller Danmark pleier jeg å trene på SATS, da må jeg betale 200 kr for å gjestetrene. Jeg pleier alltid å sjekke ut nærmeste treningssenter til hotellet jeg bor på, og jeg prioriterer trening høyt også når jeg er ute og reiser. :)

Gym på hotellene er som regel åpne nesten 24/7, dette var riktignok bare oppe fra 5:30 til 23. Da har man gjerne tilgang via romnøkkelen og kan gå dit når man vil. Jeg var der kl 5:45 i morges for å rekke en økt før frokosten som uansett ikke ble servert før kl 7. Her starter ikke folk på jobb før 8:30 - 9 likevel, så det fungerte greit. Jeg kan gjerne stå opp kl 5:30 - 6 om morgenen når jeg er på jobbreiser dersom det betyr at jeg får trent. Så for min del er det en prioriteringssak, mer enn om jeg har tid, siden jeg bare jobber vanlig kontortid når jeg reiser til utekontorene våre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Men det er i alle fall gode apparater da? Det hjelper jo litt :) Da jeg var i Shanghai var tredemøllen helt ustabil, i tillegg til at den knirket og knaket hadde den uregelmessig fart slik at jeg holdt på å tryne av flere ganger :roll:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er i alle fall gode apparater da? Det hjelper jo litt :) Da jeg var i Shanghai var tredemøllen helt ustabil, i tillegg til at den knirket og knaket hadde den uregelmessig fart slik at jeg holdt på å tryne av flere ganger :roll:

:klem:

Jada, veldig gode apparater, så etter dagens lille morgenøkt var jeg litt mer positiv. Det er technogymapparater, som vel er min favoritt. Eneste som kan få meg til å godta tv etc. på treningssenteret er når de er integrert i selve apparatet som på technogymapparatene. Der kan man jo også slå dem av hvis man ikke ønsker å se på tv når man selv bruker apparatene. Har ikke prøvd tredemølla, og beina mine trenger definitivt en pause fra løping, så jeg kommer til å holde meg til ellipsemaskinen, men den var helt klart tilfredsstillende.

Det er også veldig greit der nede, skikkelig air condition, det er håndkler der, og en vanntank. Var jo også helt alene der, så sånn sett er jeg mye mer positiv nå enn da jeg kom ned der i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

På hotellet i Miami var det ikke så mye kondisjonsapparater, men rommet var skikkelig lekkert som du sier med aircondition, vanndispenser, håndkler osv. Og helt ok utvalg av frivekter og det var rent og pent. Da er det i alle fall litt ålreit å trene der. Og i Miami kunne vi bare varme opp ved å gå ut på stranden og løpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne stå opp kl 5:30 - 6 om morgenen når jeg er på jobbreiser dersom det betyr at jeg får trent. Så for min del er det en prioriteringssak, mer enn om jeg har tid, siden jeg bare jobber vanlig kontortid når jeg reiser til utekontorene våre. :)

På mine turer går det oftest rett fra møte til lang & fuktig middag, så jeg er gjerne i koma 5:30.

Men jeg har det i bakhodet å få trent, selv om jeg sjelden klarer å prioritere trening foran akkurat lange og fuktige middager da jeg har litt for mye sans for sistnevnte :sjenert:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine turer går det oftest rett fra møte til lang & fuktig middag, så jeg er gjerne i koma 5:30.

Men jeg har det i bakhodet å få trent, selv om jeg sjelden klarer å prioritere trening foran akkurat lange og fuktige middager da jeg har litt for mye sans for sistnevnte :sjenert:

Når jeg er ute og reiser blir middagen sjelden mer fuktig enn det jeg gjør den til, nettopp fordi jeg er ute for å gjøre en teknisk jobb på kontorene, og som regel blir middagen min inntatt alene. En sjelden gang forbarmer noen av de ansatte seg over meg og blir med, eller hvis jeg er i en by hvor jeg har venner kan jeg kanskje få selskap av dem. Nå koser jeg meg jo gjerne med besøk på gode restauranter når jeg er ute og reiser, så da blir det ofte besøk på treningssenteret rett etter jobb i 17-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som trodde jeg med dagens frokost skulle kunne holde lenge. Hah! :skratte: Ved lunsjtid var jeg så sulten at jeg omtrent så dobbelt, jeg var svimmel og magen brølte som en sulten løve. :sukk: Frykter at det blir nødvendig med 60 min på ellipsemaskinen og ikke bare 45 som planlagt, og en halvtime på sykkelen også, bare for å være sikker. Heldigvis slipper jeg å bruke tid på å komme meg fra kontoret og hjem til hotellet ettersom strømmen gikk i hele kvartalet og jeg ble sendt tilbake til hotellet før lunsj for i det hele tatt å få gjort noe fornuftig. Dermed kan jeg stikke direkte ned til gymmet når jeg er ferdig med det jeg skal ha gjort.

Vel, da får jeg i det minste en flying start på sykle til jobben-konkurransen. Får prøve å få inn 60 min på ellipsemaskinen i morgen tidlig i stedet for de planlagte 45 også, og en løpetur torsdag morgen og 2 timer på treningssenteret etter jobb. Da burde jeg kunne slappe av litt i forhold til matinntaket her. Deretter er det tilbake til strikt diett i noen uker!

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To treningsøkter i dag. En litt kortere en på morgenen på 45 min, og en litt lengre en på 1,5 t etter jobb.

Økt 1:

45 min ellipsemaskin

Treningstid: 45:01

Distanse: 2,96 km

Gj.sn.puls: 154

Max: 171

Kcal: 325

Effect: Fitness improving

Økt 2:

60 min ellipsemaskin

30 min ergometersykkel

Treningstid: 01:30:02

Distanse ellipsemaskin: 3,89 km

Distanse ergometersykkel: 10,85 km

Gj.sn.puls: 162

Max: 183

Kcal: 704

Effect: Fitness and maximum performance improving

Det føles i grunnen ganske bra nå. Deilige økter, godt å få rørt litt på seg. Dessuten ligger jeg godt an i konkurransen sykle til jobben som startet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig irritert nå, pulsbeltet streika under økta i morges. Var ute på en løpetur på morgenen, siden jeg skulle til tannlegen etter jobb i dag. Siden jeg skulle borre var jeg ikke sikker på når jeg kunne spise etterpå, og var litt skeptisk til å komme meg på trening etterpå der igjen.

Det var nok smart, for jeg ble både svimmel og kvalm av bedøvelsen. Har en tendens til å reagere med svimmelhet både på vaksiner og bedøvelse, av en eller annen merkelig grunn.

Men siden pulsbeltet streika ble det ikke noen måling av puls i dag. Fotsensoren funka da, så noe måling ble det jo, men det var jo ingenting som teller for programmet til pulsklokka. Så selv om økta ikke var bortkasta for min del, så var det bortkasta i forhold til pulsklokka.

Dagens økt:

Treningstid: 49:17

Distanse: 8,1 km

Gj.sn.fart: 9,8 km

Max: 11,4 km

Siden økta ikke var annerledes enn mandagsøkta var nok effekten og forbrente kcal omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minner litt om da vi hadde Nike+ challenge mellom landene på jobb, og jeg følte meg moden en dag chip'en ikke funket og jeg klarte å tenke: "jamen jeg har jo fått gjort noe som er sunt for meg". :fnise:

Voksenpoeng med glitter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner litt om da vi hadde Nike+ challenge mellom landene på jobb, og jeg følte meg moden en dag chip'en ikke funket og jeg klarte å tenke: "jamen jeg har jo fått gjort noe som er sunt for meg". :fnise:

Voksenpoeng med glitter på.

Egentlig så er det jo så teit av meg å tenke sånn, for jeg trener jo for at jeg selv skal ha det bra, men jeg har blitt fryktelig opptatt av pulsklokka også, og opphengt i å fullføre programmet. Tror nok ikke det er noen fare da, det blir noen treningsøkter til denne uka, så jeg får sikkert fullført programmet likevel, og kanskje til og med uten å få kjeft for for mye trening i pulssone 3. :gjeiper: Kanskje jeg bare skulle se positivt på det? :ler: Uff, jeg har begynt å leve for å tilfredsstille pulsklokka mi faktisk ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, en gang jeg mistet 10K i løpet av den challenge'n begynte jeg nesten å grine.

Så ... jeg ser helt poenget med å tilfredsstille pulsklokka.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, en gang jeg mistet 10K i løpet av den challenge'n begynte jeg nesten å grine.

Så ... jeg ser helt poenget med å tilfredsstille pulsklokka.

I en sånn konkurranse som det tror jeg jeg hadde begynt å grine også. Man er da konkurransemenneske! :) Godt du bare nesten begynte å grine da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...