Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hyggelig å hilse på deg i går :) Nå håper jeg virkelig seloljen funker! :tommelopp:

Veldig trivelig å hilse på deg også, selv om jeg ble litt forfjamset med en gang. :ler: Gleder meg veldig til å prøve seloljen, begynner å bli sliten av doflying 8-10 ganger pr. dag nå. Man blir faktisk utslitt av å gå på do ... Takk for innspill om kreatin også! :tommelopp:

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Har vært sliten, lei, umotivert, stressa fordi det er alt for mye som skjer om dagen. Jeg har et stort behov for å trene for tida, men samtidig er det ingenting jeg har lyst til å trene. Er nesten desperat etter å røre på meg, bli sliten, bruke kroppen, men uansett hva jeg tenker på å trene så tenker jeg bare NEI!

Onsdag 27/1

AT 15 min

60 min styrketrening:

- Knebøy: 40/6 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5 - 42,5/5

- Strakmark: 60/6 - 65/5 - 67,5/4 - 67,5/4 - 67,5/4

- Stående, foroverbøyd roing: 37,7/4

- Kabeltrekk: 14/4 - 14/5 - 14/4 - 14/5 - 14/4

- Sittende roing, kabel: 34,3/6 - 36,6/6 - 36,6/6 - 36,6/5 - 36,6/5

- Sidehev: 5/10 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4

- Shrugs: 5/10 - 7/4 - 7/4 - 7/4 - 7/4

- W-øvelsen i YTWL, sittende foroverbøyd: 3,5/5 - 3,5/10 - 3,5/10

- T: 1/10 - 1/10 - 1/10 - 1/10 - 1/10

Var litt uvant med å kjøre tung styrke, har ikke kjørt det på lenge, så det ble litt å prøve seg fram. 60 kg strakmark gikk rett opp, og alt for lett. Forsøkte 65 kg, fortsatt lett. 67,5 kg begynte å bli mer passe. Godt fornøyd med den. Har ikke løftet så tungt siden jeg hadde PT og var diverse kg tyngre.

Prøvde meg på stående roing, men ryggen var så kranglete at det ga jeg opp med en gang. Klarte ikke holde øverste del av ryggen rett. Sabla stiv og vondt i øverste del av rygg, nakken og skuldrene.

Total treningstid: 01:17:19

Gj.sn.puls: 117

Max: 172

Kcal: 339

Effect: Fat burn and fitness improving

Torsdag 28/2

- Løpe: 10 min

- 55 min Dans-step

Glemte helt å logge hele økta, så aner ikke hvor langt jeg løp eller noe sånt. Dans-step gikk hakket bedre denne gangen, men fortsatt mye tull og hodet blir mer slitent resten.

Total treningstid: 01:10

Gj.sn.puls: 147

Max: 179

Kcal: 493

Effect: Fitness improving

Fredag 29/1

- Løpe: 30 min, 11 km/t 5,48 km

- 16 min core:

- Omv. crunch: 30 - 30 - 30

- Siderot. m/vektskive: 5/30 - 5/30 - 5/30 (Sitter i båten, vrir fra side til side)

- Rygghev m/rot. på ball: 30 - 20

- Planke: 1 min - 1 min - 1 min

Dro på kick-off denne dagen, merket godt at treningsøkta gikk fra kl 6 om morgenen. Trening lørdag utgikk glatt, var dødstrøtt, sliten etter alt for mye alkohol og alt for lang dag med mye program på fredagen, busstur lørdagen og fylleangsten satt hardt i kroppen.

Total treningstid: 01:17:19

Gj.sn.puls: 157

Max: 183

Kcal: 363

Effect: Maximal performance improving

Søndag 31/1

- 90 min langkjøring, spinning

Total treningstid: 01:23:10

Gj.sn.puls: 149

Max: 170

Kcal: 593

Effect: Fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1/2

- Spinning

Total treningstid: 59

Gj.sn.puls: 160

Max puls: 187

Kcal: 477

Effect: Max performance and fitness improving

Tidlig morgenspinning. Skulle jobbe overtid på kvelden. Helt ok time egentlig, instruktøren er flink, men hun er ikke typen som får meg til å pushe meg max. I tillegg var kroppen fortsatt temmelig død etter helga, særlig så tidlig på morgenen.

Tirsdag 2/2

Spinning med min yndlingsinstruktør.

Total treningstid: 01:05:28

Gj.sn.puls: 161

Max puls: 200

Kcal: 539

Effect: Maximal performance improving

Onsdag 3/2

Løpe: 15 min, 5min x 11 km/t - 5min x 10,5 km/t - 5min x 11 km/t, 2,69 km

65 min styrketrening:

- Utfall med manualer: 12,5/5 - 12,5/5 - 12,5/5 - 12,5/5 - 12,5/5 (pr. hånd/pr. ben)

- Nedtrekk, strak: 34,2/6 - 34,3/6 - 36,6/5 - 36,6/5 - 36,6/4

- Benkpress m/manualer, skråbenk: 15/5 - 15/5 - 15/4 - 15/4 - 15/4 (her har det løsnet, jeg har klart 2-3 reps tidligere, nå fulle sett! :bolledeig:)

- Markløft: 67,5/4 - 67,5/4 - 67,5/4 - 67,5/4 - 67,5/4

- Stående roing: 32,5/10 - 32,5/10 - 35/9

- Sidehev: 6/5 - 6/6 - 6/6 - 6/6 - 6/6

- Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10

Total treningstid: 01:20:31

Gj.sn.puls: 132

Max puls: 180

Kcal:

Effect: Maximal performance improving

Herregud så fullt det var på senteret. Ingenting ledig omtrent, ting måtte tas i helt feil rekkefølge, men det ble en fin treningsøkt til slutt da. Fikk tilbakemelding på plukk jeg skal jobbe med på strakmark av lucy, og fikk hilst på mrs. shorty. Veldig trivelig! :)

Torsdag 4/2

Ca 1 t Dans-step

Denne gangen var Dans-step morsomt!!! Ikke at jeg ser særlig elegant eller grasiøs ut. Jeg føler meg som en skikkelig mann der jeg står blant disse jentene som er så mye mer feminine enn meg. Herregud man kan få komplekser av å se seg selv i speilet på sånne timer. Koreografien sitter mye bedre nå, jeg klarer å følge med, får til det meste av moves-ene. Dette kan faktisk bli en morsom time framover tror jeg, rett og slett fordi det er helt, helt annerledes enn alt annet jeg gjør. :)

Total treningstid: 56:38

Gj.sn.puls: 142

Max puls: 169

Kcal: 374

Effect: Fitness and fat burn improving

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått selolje i dag, og har så klart begynt allerede. Vi kjører max dose en stund framover, og håper inderlig det hjelper. Ble minnet på at blåbær også skal være bra mot dårlig mage, av lucy i dag. Har liksom ikke tenkt på det i det siste, men nå kjøpte jeg blåbæryoghurt i dag, så blir det frosne blåbær i handlekurven i morgen. Alt må prøves.

Var fryktelig støl i dag, så AT og løping som jeg egentlig hadde planlagt utgikk. Er også inne i en periode der jeg har veldig lyst til å trene, men ingenting er morsomt. Greit å bli "tvunget" da, så tok en spinningtime og lå i langkjøringstempo hele tida. Orket ikke pushe meg selv noe, energinivået er ikke så voldsomt høyt om dagen, og særlig ikke siden jeg spiser litt mindre også, fordi jeg ikke orker å løpe på do hele tida.

Dagens økt:

65 min spinning

Total treningstid: 01:05

Gj.sn.puls: 141

Max: 167

Kcal: 420

Effect: Fitness improving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er sliten ... Frykter at jeg kommer til å lage middag, sette på en film, krype under teppet ... og :sove::ler: Akkurat nå vet jeg ikke engang hvordan jeg skal komme meg opp av sofaen og på butikken.

Spinning- og salmaraton fra kl 10 i dag. Startet med en time spinning, deretter 30 min styrke, 30 min bosu-kondis, 30 min høypuls og avsluttet med litt over 30 min catslide. Var så sliten på den catslidetimen at da ene instruktøren (de var to på styrke og catslide) kom og prøve å dra opp hoftene mine var det rett før jeg bare falt sammen. Ble stående en del i planke på knærne på et par av settene på noen øvelser også. Jeg hadde rett og slett ikke styrke og energi igjen til å bevege på meg.

Klarte jo å skru av klokka da jeg skulle sette den på pause mellom spinning og styrketrening også. :roll: Jeg fatter ikke hvorfor jeg kløner sånn!!! :sur: Samtidig er det jo kanskje ikke så ille å få delt opp treninga i dag.

Spinning:

Tid: 01:10:39 (inkl 12 min oppvarming på egenhånd)

Gj.sn.puls: 155

Max: 198

Kcal: 539

Effect: Maximal performance improving

Sal:

Tid: 02:02:20

Gj.sn.puls: 142

Max: 180

Kcal: 800

Effect: Fat burn and fitness improving

Total trening denne uka:

6 treninger

Totaltid: 08:39:40

I morgen skal jeg stå slalom med Purple. Ikke direkte trening, men tungt nok for beina, særlig etter dagens økt, og jeg sitter i alle fall ikke på ræva i sofaen. Bare teller det ikke med som en treningsøkt i totalen. :) Håper bare jeg klarer å komme meg ut av senga i morgen nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Oi, litt av en økt på deg i dag. Synes du fortjener en rolig sofakveld! Slalom i morgen høres gøy ut - kos dere i bakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, litt av en økt på deg i dag. Synes du fortjener en rolig sofakveld! Slalom i morgen høres gøy ut - kos dere i bakken :)

Veldig tøff økt, men veldig gøy når senteret faktisk gjør sånne ting, så da må man stille opp synes jeg. :) Det var jo gøy også, fram til catslide-delen.

Man ser litt av hvert på sånne maraton, og jeg vet ikke lenger om jeg bør klage over dårlig koordinasjon, at jeg er ugrasiøs og uelegant. :fnise: Enkelte eier verken kroppskontroll, retningssans, koordinasjon, takt eller egentlig noe som helst man trenger for å være med på en saltime. Vil ikke være slem, og jeg synes det er utrolig tøft gjort av enkelte å stille opp på sånne ting, selv om f.eks gutta som var der mest sannsynlig var slept med av kjæresten eller en venninne.

Gleder meg til bakken i morgen, spådd 4-6 minusgrader og sol. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Håper dere koser dere masse i bakken!! :hug: Høres helt fantastisk ut! Når ryggen min blir bra er det sporenstreks i Tryvann! Jeg savner brettet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere masse i bakken!! :hug: Høres helt fantastisk ut! Når ryggen min blir bra er det sporenstreks i Tryvann! Jeg savner brettet mitt!

Vi koste oss masse! Ingen trening i dag, men en hel dag i bakken føles jaggu som trening det også. :ler: Utrolig deilig å bruke kroppen på en annen måte enn man gjør til vanlig og få masse frisk luft i tillegg. Ca -6 grader og strålende sol,litt vind på toppen på slutten av dagen. Fantastisk dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda stølere på baksida av låra i dag enn i går. Heldigvis ikke støl i legger eller forside lår som jeg fryktet etter slalom i går.

Dagens økt ble spinningtime på morgenen. Skal jobbe overtid i kveld, og erfaringmessig orker jeg ikke dra og trene etter 12 timer på jobb.

Dagens økt:

45 min spinning (+ 7 min oppvarming spinningsykkel på egenhånd)

Total treningstid: 51:58

Gj.sn.puls: 147

Max: 174

Kcal: 360

Effect: fitness improving

Tok ikke i så hardt i dag. Sliten etter forrige ukes harde treningsopplegg, trøtt etter masse frisk luft i går, sliten og støl, for ikke å snakke om at det var tidlig på morgenen og uka framfor meg virker omtrent uoverkommelig jobbmessig. Null helg på meg denne uka, og rett på jobb til en veldig stressende og travel mandag. Yay! :ironi:

Forresten! Magen min har gradvis bedret seg i løpet av helgen. Den er langt fra bra, men i forhold til forrige uke, hvor jeg måtte fly på do hver gang jeg inntok vått eller tørt er forbedringen enorm. :) Håper virkelig det fortsetter sånn.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Magen min har gradvis bedret seg i løpet av helgen. Den er langt fra bra, men i forhold til forrige uke, hvor jeg måtte fly på do hver gang jeg inntok vått eller tørt er forbedringen enorm. :) Håper virkelig det fortsetter sånn.

:hoppe: Ingenting er bedre enn det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Ingenting er bedre enn det!!

Nei, dette er virkelig som natt og dag, så tusen, tusen takk for tipset! :) Ser ingen annen forklaring på forbedringen, for den har gått såpass gradvis fra morgen til kveld, fra kveld til morgen, og jeg er jo fortsatt ikke god, bare mye bedre og ikke har jeg gjort noen andre endringer. Tar dose hver morgen og hver kveld, og det går sakte, men sikkert framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg forresten nevnt at jeg har kjøpt nytt leketøy? :sjarmor: Fikk julegavepenger fra farmoren min inn på konto noen uker etter jul, så da ble det fotsensor til pulsklokka mi, så kan jeg følge med på hvor langt og hvor fort jeg løper. :hoppe:

Blir så glad når jeg kan få penger til sånt, så slipper jeg å bruke penger på det selv, trodde i utgangspunktet jeg måtte vente til bursdagen min, men julepengene fra farmor dekka hele greia, så da spørs det vel om det ikke blir penger til skiutstyr som står på ønskelista til bursdagen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kult! Kan ikke du teste om tredemøllene på senteret er kalibrert riktig, ift. distanse? :nigo:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kult! Kan ikke du teste om tredemøllene på senteret er kalibrert riktig, ift. distanse? :nigo:

Hehehe, you read my mind. ;) Det står absolutt på planen, også litt for å få kalibrert pulsklokke/fotsensor i forhold til hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehehe, you read my mind. ;) Det står absolutt på planen, også litt for å få kalibrert pulsklokke/fotsensor i forhold til hverandre. :)

Så bra! Kan jeg få legge inn ønske på hvilken mølle som bør testes? :rosaengel: Jeg er nemlig så utrolig nysgjerrig på om den 3km jeg løp virkelig er 3km, for nå har flere sagt at jeg må regne med at jeg ikke har gjort det, siden møllene ofte viser feil distanse. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kan jeg få legge inn ønske på hvilken mølle som bør testes? :rosaengel: Jeg er nemlig så utrolig nysgjerrig på om den 3km jeg løp virkelig er 3km, for nå har flere sagt at jeg må regne med at jeg ikke har gjort det, siden møllene ofte viser feil distanse. :(

Tja ..., jeg løper egentlig bare på de 4 fra høyre på langsiden, men en 10 minutters tid kan jeg vel alltids bruke på de andre møllene også, så ønsk i vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ..., jeg løper egentlig bare på de 4 fra høyre på langsiden, men en 10 minutters tid kan jeg vel alltids bruke på de andre møllene også, så ønsk i vei. :)

Passer perfekt, for det er en av de helt til høyre på langsiden. :nigo: Skal sjekke i dag hvilken det er. Når trener du i morgen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer perfekt, for det er en av de helt til høyre på langsiden. :nigo: Skal sjekke i dag hvilken det er. Når trener du i morgen forresten?

Trener nok på morgenen i morgen. Må få gjort unna litt hjemme, i tillegg til at det kan bli overtid i morgen, så da blir det morgenspinning. Onsdag derimot blir det løping/styrke/catslide fram til 19:40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...