*Enigma* Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #1701 Del Skrevet 8. januar 2013 Er det bihulene? Ikke denne gangen. Urk, jeg føler meg som rene hypokonderen her egentlig, men kollegaene mine har jo også kommentert at nå har jeg gått fra bronkitt til forkjølelse til bihulebetennelse og til nye forkjølelser siden september. Denne gangen er det mest sannsynlig en kraftig forkjølelse, jeg har vært sjuk i halvannen uke med feber, hoste og ekstremt snørrete, men ikke den vanlige hodepinen og sprenging i bihulene som hører en bihulebetennelse til og heller ikke noe neseblod eller såre og irriterte slimhinner. Skal egentlig til legen for noe helt annet i morgen, men får ta en kjapp sjekk generelt og se om det ligger noe mer bak eller om jeg bare har vært uheldig mens imunforsvaret allerede har vært svekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 8. januar 2013 #1702 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg tenker polypper nemlig. Mannen min slet mye med tett bihule/forkjølelse og har gjort det i mange år. Til slutt så tok jeg det opp med fastlegen hans og hun mente at det mest sannsynlig var polypper. Han fikk en nesespray som han skulle bruke i 3 mnd(ikke sånn som du blir avhengig av) og han på tredje flasken nå. Det er helt utrolig, men dette er første vinteren han ikke har slitt med renne nese, bihuler etc. Han har vært mye friskere. Den heter Nasonex og fås på resept. Hans hverdag er snudd på hodet nå som han bruker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #1703 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg tenker polypper nemlig. Mannen min slet mye med tett bihule/forkjølelse og har gjort det i mange år. Til slutt så tok jeg det opp med fastlegen hans og hun mente at det mest sannsynlig var polypper. Han fikk en nesespray som han skulle bruke i 3 mnd(ikke sånn som du blir avhengig av) og han på tredje flasken nå. Det er helt utrolig, men dette er første vinteren han ikke har slitt med renne nese, bihuler etc. Han har vært mye friskere. Den heter Nasonex og fås på resept. Hans hverdag er snudd på hodet nå som han bruker den. Takk for tips, det kan være kjekt å sjekke ut. Jeg har jo slitt mye med bihulebetennelser de siste årene og kan jeg slippe det hadde det vært veldig deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 8. januar 2013 #1704 Del Skrevet 8. januar 2013 Takk for tips, det kan være kjekt å sjekke ut. Jeg har jo slitt mye med bihulebetennelser de siste årene og kan jeg slippe det hadde det vært veldig deilig! Ja, legen skrev det ut med en gang jeg nevnte at han hadde konstant bihulebetennelse. Første hun sa var at han mest sannsynlig hadde polypper. Og som sagt: han har ikke slitt med bihulene siden han startet på nesesprayen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 8. januar 2013 #1705 Del Skrevet 8. januar 2013 Ps: polyppene knekker også resten av immunforsvaret slik at du lettere blir syk med andre ting. Han har vært helt frisk disse mnd. utenom en lettere forkjølelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #1706 Del Skrevet 10. januar 2013 Vel, da har jeg fått sjekket meg, og legen trodde ikke jeg hadde polypper, men jeg har tatt litt blodprøver for å sjekke at alt er i orden. Sovna på sofaen etter jobb i går, så ble ikke noen trening på meg. Hadde en stressende og slitsom dag i går, og fikk lite søvn natt til i går, så sikkert like greit. Tvang meg selv på trening i dag, siden det ikke var noe på tv. I utgangspunktet tenkte jeg å droppe det siden det ble såpass seint før jeg kom meg av gårde, men jeg ga meg selv et kraftig spark bak og fikk 50 min på tredemølla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 10. januar 2013 #1707 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Snipp Endret 11. januar 2013 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1708 Del Skrevet 11. januar 2013 Hvordan kom hun frem til det? Så mye som du sliter med bihulene? Jeg synes du burde fått den resepten og iallefall prøvd og se om det skjedde en endring. Fordi polypper normalt er synlige hvis du lyser opp i nesa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 11. januar 2013 #1709 Del Skrevet 11. januar 2013 Håper legen finner ut av hva det er, Engima! Masse god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #1710 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Snipp Endret 11. januar 2013 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1711 Del Skrevet 11. januar 2013 Men legen til mannen min gjorde det samme. Det er ikke alltid de er synlige i en startfase. Men legen hans sa at siden han hadde konstant bihulebetennelse så var det mest sannsynlig polyppene. Og mannen merket forskjell bare på en uke med den nesesprayen. Ja, men vi går tydeligvis ikke til samme lege. Min lege ville ikke skrive ut noen resept på en kortisonholdig nesespray hvis hun ikke var mer sikker på at jeg faktisk hadde det. Nå er vel ikke akkurat mitt problem et så nytt problem at polyppene ikke ville vært synlige, ettersom jeg har slitt med dette i flere år. Ikke ser jeg poenget med å diskutere hvorvidt min lege burde osv. Jeg kan ikke tvinge min lege til å gjøre noe som helst, og hun mente at dette ikke var nødvendig på dette tidspunktet. Diskusjon avsluttet, da det ikke er en diskusjon jeg vil ha pågående i min treningsdagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 11. januar 2013 #1712 Del Skrevet 11. januar 2013 Ok. Prøvde bare å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #1713 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Ok. Prøvde bare å hjelpe. Jeg forstår det, og jeg satte veldig stor pris på forslaget ditt. Jeg har også absolutt tenkt å følge det opp ved senere besøk, "mase" litt, men i første omgang ville hun ikke gi meg noe siden hun ikke kunne finne noe. Hun er ikke speiselt glad i å gi ut reseptbelagt medisin når det ikke er nødvendig, særlig ikke på antibiotika og kortison. Sånn, nå ble det en diskusjon ut av det likevel ... Poenget mitt var at jeg ikke gadd å diskutere mer hvorfor legen min ikke gjør ditt og datt, da jeg synes det blir en veldig unødvendig diskusjon i det som er en treningsdagbok, og også ettersom legetimen min er over og jeg ikke akkurat verken får gjort noe med det, eller tvunget legen min til å gjøre noe som helst. Sånn, da setter jeg pris på om vi kan sette punktum for hvorvidt min lege har gjort det riktige eller ikke. Endret 11. januar 2013 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 11. januar 2013 #1714 Del Skrevet 11. januar 2013 Eg håper i alle fall du blir ordentlig frisk snart, sånn at du føler deg bra og kan gi jernet på trening igjen! GOD BEDRING! (heksemedisin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #1715 Del Skrevet 12. januar 2013 Takk for det, Sailor og Mim! Energien var på plass igjen på dagens 75 min spinningtime. Jeg hadde utrolig lite lyst til å stikke på trening i dag. Det er kaldt ute, jeg var sliten fordi min "beundrer" fant det for godt å gi meg en booty call kl 3 i natt, og etter det sleit jeg med å sovne igjen. Hadde på ingen måte lyst til å skifte til treningstøy og stikke ut i kulda, da fristet det langt mer å bare bli i sofaen under teppet. Heldigvis sparket jeg meg selv i ræva, for humøret mitt var på topp før vi var halvveis i timen. Endelig kjente jeg at kroppen min fungerte slik jeg vil at den skal fungere. At jeg kunne ligge på høy puls, uten å føle at jeg holdt på å dø. I morgen skal jeg prøve meg på Bodycombat. Spent på timen! En av mine venninner er instruktør, og forhåpentligvis liker jeg den slik at jeg kan gå på den noen ganger i uka framover. Slag og spark er god trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #1716 Del Skrevet 13. januar 2013 Mot alle odds syntes jeg Bodycombat var morsomt. Jeg som er så utrolig klønete når det gjelder koordinasjon, og jeg skal ærlig inrømme at jeg sleit, men likevel fikk jeg en knalløkt! Jeg har en sykdom som gjør dette med balanse og koordinasjon litt ekstra vanskelig, så saltimer kan fort bli litt vanskelig og det er ikke alltid jeg får så mye ut av dem. I tillegg har jeg de siste årene vært veldig fokusert på å trene spesifikt for å oppnå mål, men det er jo ikke alltid like gøy ... Så denne våren skal jeg også la meg selv rett og slett være med på trening jeg synes er morsom, ikke fordi det gir meg så mye annet enn kaloriforbrenning og sparke meg opp av sofaen. Instruktørene var knallflinke, mi venninne kan av og til bli litt vel energisk på timene for min del, men på denne timen var hun helt ypperlig! Deilig å slå og sparke litt igjen. Jeg savner ofte kickboksinga, men jeg har ikke funnet noen klubb jeg trives i etter at min klubb ble lagt ned og i tillegg blir det for kronglete å komme seg på treningene. Kanskje denne timen kan lette litt på savnet, i tillegg får jeg sjekke om noen av de andre SATS-sentrene enn de jeg går på fast har boksesekk jeg kan trene på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 14. januar 2013 #1717 Del Skrevet 14. januar 2013 Så utrolig flink du er, Enigma! Stå på! Viktig å finne noe man selv syns er gøy når det kommer til trening. Ha en super uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #1718 Del Skrevet 14. januar 2013 Så utrolig flink du er, Enigma! Stå på! Viktig å finne noe man selv syns er gøy når det kommer til trening. Ha en super uke! Det er helt klart viktig! Nå har jeg alltid trivdes med den treninga jeg har gjort, men alltid vært så fokusert på at jeg må få resultater av det jeg gjør, og det er nok noe av grunnen til at jeg har gått på en liten smell i forhold til motivasjon. Jeg må fortelle meg selv at det er faktisk lov å fokusere på å ha det gøy på trening også, spesielt for meg som trener så mye som jeg gjør og også trener veldig mye fornuftig. I dag skal jeg teste ut HighPulse, i følge sats: Enkel og tøff kondisjonstrening hvor vi blander øvelser med og uten hopp. Har ingen formening om det er en time jeg kommer til å like eller ikke, eller jeg heller vel kanskje til at jeg ikke kommer til å være så begeistret, men jeg må jo prøve i det minste. Etterpå blir det en time pilates. Et av treningsforsettene mine i år er å være litt mindre fordomsfull i forhold til saltimer og prøve litt flere av dem før jeg utelukker dem. SATS har også masse nyheter denne våren som jeg synes ser ok ut, så jeg har i det minste mange timer å velge mellom når jeg skal teste. Uka blir som følger: Mandag: HighPulse Pilates Tirsdag morgen: Styrketrening Tirsdag kveld: Spinning Onsdag morgen: Styrketrening Onsdag kveld. Triggerpoint (myofascial massasje) 30-20-10 - en intervallbasert spinningøkt på 30 min Torsdag kveld: En eller annen form for kondisjonstrening, har ikke meldt meg på noen time enda, så vi får se hva det blir til. Fredag morgen: Styrketrening Fredag ettermiddag: En eller annen form for kondisjonstrening, enten mølle, ellipsemaskin eller egen spinning, får se hva jeg rekker ettersom jeg skal ut med teamet mitt fra jobb. Lørdag morgen: Styrketrening. Egentlig skulle jeg vært på spinningtime også, kl 15:30, men jeg skal være med og spille inn musikkvideo for bandet til en venninne, så det spørs vel om det blir noe mer trening enn den tidlige morgentreningen. Får litt mer info om det seinere, så da får jeg se hva jeg eventuelt rekker eller om vi finner på noe morsomt etter innspillingen i stedet. Søndag: Bodycombat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sailor Skrevet 14. januar 2013 #1719 Del Skrevet 14. januar 2013 Herlig treningsuke! Hvordan gikk treningen på Sats i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #1720 Del Skrevet 14. januar 2013 Herlig treningsuke! Hvordan gikk treningen på Sats i dag? SIden venninna mi skulle ha Bodycombat byttet jeg ut timene mine med den i stedet. Hun hadde hatt Bodycombat og en annen time på et annet senter først, så hun var rimelig sliten da hun kom. Likevel var hun full av energi så fort timen startet og det ble en kjempegøyal time igjen. Den er fryktelig slitsom den bodycombat-timen, men det er så deilig å få jobbet ut alt stresset og alle frustrasjoner fra jobben med slag og spark. Prøvde meg på Ashtanga rett etterpå, men kjente fort at jeg måtte gi meg siden jeg var for støl. Godt fornøyd uansett, knalløkt i dag også, og kjenner at formen endelig så smått er på vei tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå