Gå til innhold

Våt seng igjen....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo et vanlig problem for barn som sover tungt om natta, og som regel går vokser de det av seg.

Jenta mi sover veeldig tungt om natta, og det var ikke før hun nærmet seg 8 at hun ble helt til å stole på. Nå våkner hun hvis hun må tisse, men som regel holder blære til neste dag fordi hun er eldre.

Sønnen min har aldri hatt et eneste uhell. Han sover veldig, veldig lett om natta og våkner av den minste ting.

Man må nesten bare ta konsekvensen av nattlig tissing, og det skal ikke være flaut. For oss ble løsningen å ta henne opp et par ganger før vi la oss. Minst en, og vi kunne ikke legge oss før 12-1.

Jeg hadde også vurdert bleier hvis det ikke hadde holdt å ta henne med på do. Syns du har håndtert dette helt flott jeg Tex.

Videoannonse
Annonse
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

Er så grundig lei av å stå opp om natten og skifte vått sengetøy. Seksåringen min holder seg tørr i ukesvis, så er det på `n igjen, gjerne med to tre uhell hver natt.

Jeg passer på at han tisser ordentlig før han legger seg, og han får ikke drikke mye til kvelden.

Jeg kan ikke tro at jeg må sette bleie på han igjen, selvom jeg er fristet til å kjøpe disse trusebleiene... Han ville vel ikke likt det.....

Kan noen gi meg et godt råd, jeg blir snart sprø....

Beklager at jeg sier dette som du sikkert ikke vil høre, men når det er TO TIL TRE UHELL HVER NATT, da kaller man det ikke for uhell.

Jeg synes alarm-lakenet som de nevner tidligere i tråden høres bra ut. Pluss selvsagt å følge poden på do når dere andre skal legge dere.

Endret av fr21_5ffdsa
Skrevet

Guttungen min på 5 har ett og annet uhell jeg løste problemet med drynites.jpg

Skrevet

Hva med unger på 12 som fortsatt har uhell? Tips? Tabletter, spray eller alarmmatte fungerer

Skrevet

Har en gutt som tissa seg ut om natta. Vi fikk resept på minirin hos legen. Denne medisinen reduserer urinproduksjonen. Vi har god erfaring m dette. Han hadde uhell helt til han var 14 år dersom vi slurva m medisinen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei jeg er en gutt på 22 år som bruker bleie på dagen fordi jeg merker ikke at jeg skal på do

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...