Gå til innhold

Våt seng igjen....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, det luket bort en mulighet, men hva med alle de andre??? Jeg tror det beste ville ha vært full åpenhet om dette, for jeg er overbevist om at det vil bli oppdaget.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Jo da, jeg har 2 barn selv og broren min var selv sengevæter som liten. Nettopp derfor jeg er negativ til dette og stiller spørsmålstegn ved hvordan dette skal kunne holdes hemmelig for storesøster.

Men hvorfor deler du da ikke på dine kunnskaper isdenfor å bare være kritisk :roll:

Skrevet

Men hvorfor deler du da ikke på dine kunnskaper isdenfor å bare være kritisk :roll:

:enig:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selvsagt ingen mirakelkur når det gjelder å kurere sengevæting, da hadde jeg vært rik. Men erfaring med min bror fra han var liten og hans reaksjoner rundt tissingen og snakk om bleier får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Når noen så setter bleie på ungen, får han til å akseptere det med å fortelle at bestevennen vistnok skal bruke det, også skal holde det hemmelig uten å kunne svare på hvordan da reagerer jeg på det. Beklager så meget om dere syns det er for jævelig.

Bleier er for babyer og ikke for store barn, og i hvert fall ikke for hjelpe foreldrene med å slippe å vaske sengetøy.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har selvsagt ingen mirakelkur når det gjelder å kurere sengevæting, da hadde jeg vært rik. Men erfaring med min bror fra han var liten og hans reaksjoner rundt tissingen og snakk om bleier får det til å gå kaldt nedover ryggen min. Når noen så setter bleie på ungen, får han til å akseptere det med å fortelle at bestevennen vistnok skal bruke det, også skal holde det hemmelig uten å kunne svare på hvordan da reagerer jeg på det. Beklager så meget om dere syns det er for jævelig.

Bleier er for babyer og ikke for store barn, og i hvert fall ikke for hjelpe foreldrene med å slippe å vaske sengetøy.

Når du egentlig ikke har noe mer fornuftig å komme med, kan du vel bare ti stille da. Alle barn er ikke som din bror, og selv om du har et så innsnervet syn som du faktisk har, går det an å bruke hodet sitt litt. Håper ikke du en gang får et barn som tisser i sengen, for det er ikke bare foreldrene det går ut over når barnet tisser i sengen, men også nattesøvnen til barnet. Bruk hodet litt da vel, det er lov

Gjest Anonymous
Skrevet

Så Madam Felle du har altså brukt hodet ditt og kommet frem til at jeg har en "innsnervet" syn fordi jeg ikke applauderer for bleiebruk? Hva da med Lillebille, Timien, Clea, Gresshoppesang og andre her som har sagt at bleie ville ses på som straff og være tilbakesteg for barnet? Eller de som prøver med alarm-matter, vaskebart tisseunderlag osv. og holder seg langt unna bleier på de stakkars barna som sliter med dette problemet. Er de også like lite fornuftige som meg? Vet at ikke min bror er fasit for alle, men det ble bedt om erfaring fra min side, og det er en erfaring som ikke er særlig positiv, men dere ønsker kanskje kun å høre solskinnshistoriene?

Skrevet

Jeg har ihvertfall en liten tass her som sover utrolig mye bedre, og også trives mye bedre i sengen...........

Gjest SirenMerete
Skrevet

Jeg må si meg enig med gjest på et punkt her og det er denne "hemmeligheten" om at storesøster ikke skal få vite noe om bleiebruken. Skjønner i likhet med gjest ikke hvordan det skal la seg gjøre uten at det blir oppdaget på et eller annet tidspunkt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette var det jeg som skrev-bare en liten innloggnings feil :oops: .

Gjest- Du ser vel at det finnes flere måter og løse dette problemet på vel,,,, du skrev mange innlegg her hvor håpløst du synes Tex sin metode var uten og komme med noe andre forslag og løse problemet på. det er det jeg reagerte på. Det er så enkelt og komme med kritikk istedet for konstruktive løsninger, og som du ser her av Tex sitt svar så funker dette for HENNE

Skrevet

Ikke bruk meg i diskusjonen derses. dersom bleier fungerer og han trives best slik, så er jo det kjempe. Er flauere og være konstant våt en å bruke bleie som du kan snike deg ut av om morgenen!!! Og om søateren oppdager det? Blir vel værre ting oppover årene..

Gjest Madam Felle
Skrevet
Så Madam Felle du har altså brukt hodet ditt og kommet frem til at jeg har en "innsnervet" syn fordi jeg ikke applauderer for bleiebruk? Hva da med Lillebille' date=' Timien, Clea, Gresshoppesang og andre her som har sagt at bleie ville ses på som straff og være tilbakesteg for barnet? Eller de som prøver med alarm-matter, vaskebart tisseunderlag osv. og holder seg langt unna bleier på de stakkars barna som sliter med dette problemet. Er de også like lite fornuftige som meg? Vet at ikke min bror er fasit for alle, men det ble bedt om erfaring fra min side, og det er en erfaring som ikke er særlig positiv, men dere ønsker kanskje kun å høre solskinnshistoriene?[/quote']

Det var ditt svar jeg leste i dag :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det var ditt svar jeg leste i dag :wink:

Og det svaret skulle bety?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en venninne som har en sønn som er sengevæter-

Dette har vært er sååå stort problem og de har vært til mange utredninger.

Nå fungerer det slik : Han får en tabelett om kvelden før han legger seg som gjør at kroppen produserer mindre urin om natten.

Foreldrene tar sønnen opp før de legger seg slik at han tisser en gang til i løpet av kvelden. Han er så trøtt at han ikke husker at de har tatt han opp en gang.

Hun kjøper "billige" skumgummi madrasser slik at hun med god samvittighet kan bytte de ofte ut.

Etter at han begynte med pillene har han tisset sjeldnere på seg.

Dette kombinert med at de tar han opp om kvelden er sengeveting ikke et problem lengre.

Skrevet

Til siste gjest:

Tablettene du nevner heter sikker Minirin. Dette har hjulpet mange sengevæter hvor problemet er mangel på et hormon som reduserer urinproduksjonen om natten. De barna som derimot sover for tungt eller har underutviklet blære vil ikke ha noen effekt av disse tablettene, desverre :(

Det å ta opp barnet om kvelden er ikke noen god løsning. Vel og merke vil det forhindre at barnet tisser i sengen, men samtidig vil det føre til at blæren venner seg til å tømmes om natten. Det er jo ikke hensikten.

Det finnes også tisselaken man kan kjøpe for å forhindre at madrassen blir ødelagt, både engang- og vaskbare laken om man ikke vil ha bleier på barnet. Personlig syns jeg alt dette arbeidet burde være unødvendig så lenge barnet kan bruke bleier og alle kan sove uforstyret natten igjennom, kaste bleien neste dag og vips ikke mer styr med tissingen.

Men nå får jeg vel kjeft av den andre gjesten her inne :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Og det svaret skulle bety?

At jeg ikke kan gå til angrep på andre når jeg ikke har lest deres innlegg :roll:

Skrevet

Til opplysning....

Bivirkningene ved bruk av Minirin er ganske heavy....

Søsteren min fikk spiseforstyrrelser av det.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruk av Minirin....

Dette gjelder vel ikke alle , Tex ??

Mange barn får dårlig selvbilde når de må bruke bleier etter at de har sluttet, men dette gjelder jo heller ikke alle ???

Du er flink til å slå alle og alt under en kam......

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja bare hogg mer på Tex, det er fint det....

Hvor står det at hun sier at der gjelder alle??

Det står da tydelig at det gjelder søsteren hennes.....

Ønsker ikke du å vite om bivirkninger du eller?????

Ærlig talt.......... :roll:

• 8 år senere...
Gjest Ann Kristin
Skrevet

Bleier må faktisk voksne bruke til tider så og si att det er får babyer/små barn blir helt feil..

Jeg har også barn med samme problem..de bleiene er geniale og man får de på resept fra lege..vet du kan få kjøpt de hos bandasjist..ikke alltid apoteket har best utvalg ;-) ikke bare att man må vaske,men dyner madrasser osv blir jo ødelagt av lukt etterhvert..det blir jo ikke alltid like rent om madrassen blir bløt..så bleier har blitt ett alternativ her..ingen sure miner fra dattern min..hu blei heller lettet får nå kan a ta med en bleie og faktisk sove hos venniner..hu er ikke engang flau over det..her kommer problemet av att blæren ikke er ferdig utviklet enda..

Skrevet

Håper ungen til TS er tørr nå, siden han er femten år... Tråden er fra 2003, og brukerne du tipser ser nok ikke denne tråden.

Anonym poster: b4e7a441719b5038132268c765d2561d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...