Gjest Gjest_Mira369_* Skrevet 5. mars 2010 #81 Skrevet 5. mars 2010 Nå må du bestemme deg... Og, jeg ville vert skeptisk til at kvinnelige soldater skulle klare å trekke en skadet mannlig medsoldat med seg. Da begynner vi plutselig snakke om tillit i felt, og uten tillit i felt så er 101 ute. Og! Kvinners hang til å være kvinne verst er et sant mas i forsvaret der disiplin og kameratskap er alfa og omega for å takle strid. Høres ikke bra ut. Med like mange kvinner som menn i forsvaret hadde jeg vært redd. Jeg jobbet i flere år i kontorfelleskap med 11 kvinner. For en hønsegård. ALDRI mer!
Étaín Skrevet 5. mars 2010 #82 Skrevet 5. mars 2010 Kvinners hang til å være kvinne verst er et sant mas i forsvaret der disiplin og kameratskap er alfa og omega for å takle strid. Dette må jeg bare si meg enig i. Passer dårlig med intriger og baksnakking i en krigssituasjon.
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mars 2010 #83 Skrevet 6. mars 2010 Dette må jeg bare si meg enig i. Passer dårlig med intriger og baksnakking i en krigssituasjon. Er en myte at menn ikke baksnakker
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #84 Skrevet 14. mars 2010 Er en myte at menn ikke baksnakker Alle har vel snakket om noen bak ryggen på dem. Men kvinner tar det ett steg videre.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #85 Skrevet 14. mars 2010 Alle har vel snakket om noen bak ryggen på dem. Men kvinner tar det ett steg videre. Det er ikke min erfaring.. Menn baksnakker noe sinnsykt!
Gjest Bianca26 Skrevet 14. mars 2010 #86 Skrevet 14. mars 2010 Det er ikke min erfaring.. Menn baksnakker noe sinnsykt! Ja det er min erfaring også.
mysan Skrevet 17. mars 2010 #87 Skrevet 17. mars 2010 Er en myte at menn ikke baksnakker Det gjør de nok, men de lager ikke intriger og sånt som kvinner gjør. Jeg har jobbet bare sammen med menn, og jeg har jobbet i blandede arbeidsforhold - steder med kun menn er absolutt å foretrekke. Og jeg har prøvd det mer enn én gang, begge deler.
Gjest min erfaring Skrevet 17. mars 2010 #88 Skrevet 17. mars 2010 Det gjør de nok, men de lager ikke intriger og sånt som kvinner gjør. Jeg har jobbet bare sammen med menn, og jeg har jobbet i blandede arbeidsforhold - steder med kun menn er absolutt å foretrekke. Og jeg har prøvd det mer enn én gang, begge deler. Min venninnes mann jobber på en mannsarbeidsplass, og der er et sykt mye utfrysing. Han velger nå å si opp for han har aldri opplevd maken. Der jeg jobber har vi en del saker vedr. trakassering og det viser seg at mannsarbeidsplasser ikke står noe tilbake for kvinnearbeidsplasser. Jeg har jobbet mange forskjellige steder og har aldri opplevd noe spesielt negativt verken på arbeidsplasser dominert av kvinner eller der det er dominans av menn. Så jeg tror ikke det finnes noen regler, er man uheldig så kan man like gjerne være det der det er mange menn som der det er mange kvinner-
Gjest MikeWaters Skrevet 17. mars 2010 #89 Skrevet 17. mars 2010 Ordet likestilling misforstås helt klart av enkelte. Det handler ikke om at kvinner skal bli som menn, eller omvendt, men at man skal ha de samme mulighetene til å velge uavhengig av kjønn. At kvinner kler seg som kvinner, sminker seg og setter pris på at mannen behandler henne som kvinne, har ikke noe med likestilling å gjøre, selv om det ser ut som om mange tror det. Likestilling handler om at ikke kvinner skal velges bort i ansettelsesprosessene rundt omkring fordi de er kvinner og kan bli borte pga fødsler og syke barn. Det handler om at de skal ha samme lønn som en mann med samme kvalifikasjoner i samme type stilling. (Ikke at hjelpepleiere på deltid skal ha samme lønn som en ingeniør i oljebransjen) Det handler om at det burde være like naturlig å hente damer til styreverv som menn, slik at man unngår kvoteringsbehov, osv osv.. Det har ingen ting med hvem som kan henge opp bilder, skru sammen bokhyller eller fylle bensin å gjøre. Full likestilling i ordets rette forstand er det ikke før den dagen da folk har glemt hva ordet betyr, fordi likestilling er en selvfølge. Når kjønn ikke lenger er tema i disse situasjonene. Godt innlegg, og utrolig at noen faktisk ikke evner å forstå noe så enkelt!
filantropen Skrevet 19. mars 2010 #90 Skrevet 19. mars 2010 Likestillinga blir jo hypa opp i alle retning av feminister og andre kvinnemennesker. Har ingenting imot at dama hadde tjent meir enn meg eller hadde klart å montert møbler fra IKEA. Men når jaget etter likestilling overkøyrer all naturlig differensiering av kjønna, så går det utover alt fra familieliv, sexliv, etc. Alle damer har eit naturlig instinkt som gjer at dei blir tiltrekt av en alfahann. Er jo for å parre seg med den sterkaste mannen og få det sterkaste avkommet. Det som skjer av alt dette likestillings jaget er at mykje av den maskuline energien til menn blir flytta over til kvinnfolka. Istedenfor å vere to forskjellige polariteter som tiltrekker kverandre, forsvinner gnisten og polariteten forsvinner og en blir støtt fra kverandre. Mannfolk blir tøffelhelter som aldri tør å gi dama si skikkelig sex uten å spør fint. Så går kvinnfolk å sutrer over at dei kun finner tøffelhelter bla bla. Men det er jo det mannfolka blir dyrka fram til å bli i dagens samfunn. Den naturlige evnen til dominanse som ligger instinktivt programmert i alle hoder blir nedtrykt av dette likestillings maset.
Gjest green tea Skrevet 21. mars 2010 #91 Skrevet 21. mars 2010 Når kan jeg se en mann i kjole uten at det er stor sjanse får at han er transexuel?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #92 Skrevet 21. mars 2010 Når kan jeg se en mann i kjole uten at det er stor sjanse får at han er transexuel? Det er da lett, bare se her http://www.wheelerfolk.org/military/22friends/22_11fr.jpg
Gjest green tea Skrevet 21. mars 2010 #93 Skrevet 21. mars 2010 Nå tenkte jeg mer på noe son dette http://bloggfiler.no/katarinapetrovic.blogg.no/images/402971-7-1261081128020.jpg http://www.aylana.no/index.php?main_page=index&cPath=12
Gjest green tea Skrevet 22. mars 2010 #94 Skrevet 22. mars 2010 nå har jeg følelsen av at jeg har lagt en sperre vis du ikke klarer å svare så bare over se det.
Gjest Bianca26 Skrevet 22. mars 2010 #95 Skrevet 22. mars 2010 Når kan jeg se en mann i kjole uten at det er stor sjanse får at han er transexuel? Likestilling betyr ikke at menn må begynne å gå i kjoler. Dekan jo hvis de vil menneh altså, selv om menn og kvinner har like rettigheter betyr ikke det at vi må kle oss likt. Vi er da forskjellige selvom
Gjest green tea Skrevet 22. mars 2010 #96 Skrevet 22. mars 2010 Ja men det er stor kjangse får at de vil bli satt i bås og blitt led av. Like stilig kan handle om få likk løn uansett kjønn i den jobben En mann som er vernepleier og det som ligner på det uten at han får klapp får det. En dame kan fint verre sneker uten at det blir sett som noe spesielt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #97 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er blitt et offer for denne likestillinga. Er helt for lik lønn for likt arbeid, men det har gått så langt at jeg ikke finner kvinner her til lands attraktive lenger. Har ikke noe med at jeg ikke får meg noe, men jeg blir bare ikke tiltrukket av den slags damer.
Gjest green tea Skrevet 28. mars 2010 #98 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er ikke siker på om jeg for stor deg men mener du at to som gjør den same jobben ikke skal få lik lønn bare gløm om det er mann eller dame nå for et minutt.
Gjest green tea Skrevet 28. mars 2010 #99 Skrevet 28. mars 2010 Vis en mann hadde ropt til meg en kvinne skal lage mat hadde jeg svart det er trist at du ikke kan lage mat det som er så kjekt vis det gjøres på en leken måte. Ja jeg er ikke helt tilhenger av at en ikke skal leke med maten nor en lager mat.
Inx Skrevet 28. mars 2010 #100 Skrevet 28. mars 2010 Likestilling er det nok ikke mange kvinner eller menn som er imot, men jeg tror de "nye" feministene trenger å tro at det er slik, uten en sterk mannsjåvinistisk usynlig fiende så holder ikke argumentene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå