Étaín Skrevet 3. mars 2010 #61 Skrevet 3. mars 2010 Kvinnens tilbøyelighet til å føye seg etter mannen og tilfredsstille hans ønsker vil ved likestilling svekkes, noe som fører til at mannen ikke får sine behov oppfyllt, og tvinger han til å begå utroskap. I ekstreme tilfeller tyr jo til og med desperate menn til voldtekt og vold, fordi kvinner har trykket dem ned og nektet dem sine behov tilfredsstilt! Forferdelige gjerninger selvsagt, men absolutt forståelige hvis man tar i betraktning våre instinktive behov. Misforstå meg ikke, jeg elsker kvinner. Jeg synes bare det er så forbanna synd at så mange av dem forsøker å være noe de aldri kan bli. Det er så unaturlig, og så feil. Jeg gidder ikke kommentere hele dette svadafulle innlegget ditt men har et spørsmål til dette jeg har latt stå igjen: 1. Tror du det var mindre utroskap tidligere når mannen "eide" sin kone og hun var til for hans behov? 2. Jeg spør om det samme når det gjelder voldtekter. Og tror du er ferre voldtekter i samfunn hvor kvinner overhodet ikke respekteres, men anses som først fars eiendom, deretter sin mann? Du burde lese litt å foreta en reality check. Og likestilling handler ikke om å bli like. Det handler om like rettigheter og muligheter. Likebehandling som en annen kalte det.
Étaín Skrevet 3. mars 2010 #62 Skrevet 3. mars 2010 Måten du skriver på beviser at du aldri kan elske noen kvinne. Syke, syke troll! Han elsker nok ikke kvinner, men deres evne til å tilfredsstille hans behov. Begrepsforvirring.
Gjest Bianca26 Skrevet 3. mars 2010 #63 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er vel stemplet som en som "hater" kvinner. Og ja, jeg er imot likestilling. Men jeg kjemper mer enn gjerne for rettferdighet. Grunnen til at du er imot likestilling er at kvinnegrupper som ottar har ødelagt betydningen av det. Poenget med likestilling er at begge kjønn skal ha like muligheter og at det skal være rettferdighet. men "ottar" har ødelagt dette og forvridd likestilling til at kvinner skal få alle fordeler mens menn skal tråkkes nedi møkka. Det er trist at de har ødelagt betydningen så til de grader, og det er derfor du er imot likestilling.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. mars 2010 #64 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har aldri møtt en kvinne som har vraket en fin mann fordi han ikke tjener nok. He he he. Jeg har Mange av dem Hvis du blir vraket så skyldes det antakelig andre ting enn inntekten din. Men inntekten er en veldig stor og viktig del. Man vil ha en mann som fungerer. Ikke en hasjrøykende sofapotet som ikke har annet å bedrive enn å krangle med kvinner på et nettsamfunn. Undertegnede gjør andre ting enn å fortelle kvinner sannhetsord, og dop er for idioter. Og menn som fungerer, som har litt drive og passion i seg, ender ofte opp med å tjene penger også - rart det der. Jeg har mer en nokk med drive og passion, for frie systemer, fri kildekode og frie protokoller og formater. Sexy? Nei. Men jeg jobber bevisst med å spre budskapet. Men igjen, det finnes ikke sexy. ergo, ikke en kvinne å se. Ikke gir det mye penger heller. Men samfunnet under ett hadde spart hundrevis av millioner og trygget fri flyt av kunnskap. Så drive og passion? Oppskrytt. Det er pengene som er viktige. Hvor pengene kommer fra er ikke viktig.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. mars 2010 #65 Skrevet 3. mars 2010 Ordet likestilling misforstås helt klart av enkelte. Det handler ikke om at kvinner skal bli som menn, eller omvendt, men at man skal ha de samme mulighetene til å velge uavhengig av kjønn. Hadde dette vert sant hadde en ikke brukt ordet likestilling, men ordet rettferdighet. Så lenge en insisterer på å holde på ordet likestilling så er dette en kamp for kvinner på bekostning av menn.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #66 Skrevet 3. mars 2010 Likestilling er en eufemisme for subsidiering av det ynkelige kjønn.
Étaín Skrevet 3. mars 2010 #67 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har mer en nokk med drive og passion, for frie systemer, fri kildekode og frie protokoller og formater. Sexy? Nei. Men jeg jobber bevisst med å spre budskapet. Men igjen, det finnes ikke sexy. ergo, ikke en kvinne å se. Ikke gir det mye penger heller. Men samfunnet under ett hadde spart hundrevis av millioner og trygget fri flyt av kunnskap. Så drive og passion? Oppskrytt. Det er pengene som er viktige. Hvor pengene kommer fra er ikke viktig. Dette synes jegt høres spennende ut, men kanskje det bare er meg. Og det kan jo hende du har fremstillingsmåter for deg selv som ikke nødvendigvis er så flatterende da, selv om du har både passion og drive. Ikke vet jeg. Men det er klart at det finnes damer som er mer opptatt av status enn av personer, jeg er bare ikke én av dem. Og jeg er neppe heller alene. Hadde dette vert sant hadde en ikke brukt ordet likestilling, men ordet rettferdighet. Så lenge en insisterer på å holde på ordet likestilling så er dette en kamp for kvinner på bekostning av menn. Likestilling = stille likt? Er ikke det rettferdighet? Kvinnekamp og feminisme derimot vitner om kvinners kamp på bekostning av menn.
Gjest navnelapp Skrevet 3. mars 2010 #68 Skrevet 3. mars 2010 Likestilling er en eufemisme for subsidiering av det ynkelige kjønn. Livet er for kort for dette, damer.
Gjest brutal_mann Skrevet 4. mars 2010 #69 Skrevet 4. mars 2010 Likestilling = stille likt? Er ikke det rettferdighet? Betyr det at vi nå får like fysiske opptakskrav i forsvar og politi? At det blir verneplikt for kvinner? At det blir slutt på kvotering? Ikke? nei da var kanskje ikke likestilling så rettferdig allikevel. Du må huske at ordet likestilling er et feministisk ord. Hele historien til det ordet handler om KVINNERS rett. Om en skal ballansere samfunnet må vi snakke om rettferdighet. Noe som ikke er så populært blant kvinner da det betyr at også kvinner må gi og ta ansvar.
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. mars 2010 #71 Skrevet 4. mars 2010 Betyr det at vi nå får like fysiske opptakskrav i forsvar og politi? At det blir verneplikt for kvinner? At det blir slutt på kvotering? Ikke? nei da var kanskje ikke likestilling så rettferdig allikevel. Du må huske at ordet likestilling er et feministisk ord. Hele historien til det ordet handler om KVINNERS rett. Om en skal ballansere samfunnet må vi snakke om rettferdighet. Noe som ikke er så populært blant kvinner da det betyr at også kvinner må gi og ta ansvar. Ja, jeg er faktisk for like opptakskrav i forsvar og politi. Jeg er også for verneplikt for kvinner. Kvotering ser jeg at kan ha noe for seg, men det gjelder også for kvinner og menn. Blant annet ser jeg positivt på at overveldende kvinnedominerte utdanninger har en kvote reservert for kvalifiserte menn (som selvfølgelig ikke kan fylles hvis mennene ikke er kvalifiserte). I tillegg til dette er jeg for at menn skal få større muligheter til å delta på hjemmebane, i forbindelse med omsorg for egne barn, både før og evt etter et samlivsbrudd. For meg er dette verdier som har sammenheng med mitt syn på likestilling, og faktisk så synes jeg begrepet likestilling i seg selv er så godt at jeg ikke vil gi slipp på det fordi grupper som f.eks. ottar prøver å kapre det. Men for all del, kall det gjerne rettferdighet, like muligheter eller hva du vil. Jeg ser ikke problemet med slike navn heller, så lenge det gir folk like muligheter til å utvikle seg i de retningene de selv vil. Jeg tror også jeg har diskutert dette med kvinner og menn sin lønn før, og jeg sier det igjen, ikke alle kvinner er opptatt av penger. Jeg har penger så jeg klarer meg helt på egen hånd, så jeg trenger ikke en mann til å forsørge meg. Men det hadde vært fin hvis min store kjærlighet (hvis han noen gang skulle dukke opp) i det minste kunne forsørge seg selv. Jeg jobber tross alt i et typisk kvinneyrke, og har ikke så god lønn at jeg kan forsørge flere over lengre tid
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mars 2010 #72 Skrevet 4. mars 2010 Hadde dette vert sant hadde en ikke brukt ordet likestilling, men ordet rettferdighet. Så lenge en insisterer på å holde på ordet likestilling så er dette en kamp for kvinner på bekostning av menn. Hvor i ordet likestilling ligger det at det er en kamp for kvinner? Hører ikke ordet kvinner i det ordet. Likestilling betyr jo at det skal være likt for alle uansett om du er kvinne eller mann. Det er det ordet LIKE STILLING betyr. Men som sagt tidligere. Det ordet blir misbrukt av noen kvinner.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mars 2010 #73 Skrevet 4. mars 2010 Betyr det at vi nå får like fysiske opptakskrav i forsvar og politi? At det blir verneplikt for kvinner? At det blir slutt på kvotering? Ikke? nei da var kanskje ikke likestilling så rettferdig allikevel. Du må huske at ordet likestilling er et feministisk ord. Hele historien til det ordet handler om KVINNERS rett. Om en skal ballansere samfunnet må vi snakke om rettferdighet. Noe som ikke er så populært blant kvinner da det betyr at også kvinner må gi og ta ansvar. Like fysiske opptakskrav går jo ikke. Vi er jo fysisk svakere fra naturens side. Ingen likestilling kan forandre det på samme måte som at likestillingen ikke kan forandre at det kun er kvinner som må gå gjennom det helvetet å føde barn. Enkelte ting kan ikke likestillingen gjøre noe med. Men jeg er enig i at det burde bli slutt på kjønnskvotering og at det burde være verneplikt også for kvinner.
Gjest brutal_mann Skrevet 4. mars 2010 #74 Skrevet 4. mars 2010 Dette er det dummeste argumentet du kan bruke i en sånn debatt. Hva tror DU er grunnen til at det er menn som har stått for bygg, teknologi, oppfinnelser også videre i alle disse årene? HAR kvinnene hatt en reell mulighet til å delta? Ja det har de, men de har ikke vert villige til å betale prisen.
Gjest brutal_mann Skrevet 4. mars 2010 #75 Skrevet 4. mars 2010 Like fysiske opptakskrav går jo ikke. Vi er jo fysisk svakere fra naturens side. Ingen likestilling kan forandre det på samme måte som at likestillingen ikke kan forandre at det kun er kvinner som må gå gjennom det helvetet å føde barn. Enkelte ting kan ikke likestillingen gjøre noe med. Men jeg er enig i at det burde bli slutt på kjønnskvotering og at det burde være verneplikt også for kvinner. Det går helt fint det. Hvis ikke så må en jo utvikle spesialvåpen og annet utstyr for kvinner. rett og slett for å få lettereutstyr. Dette er noe det ser ut som om kvinner rett og slett ikke forstår. De fysiske utfordringene i disse yrkene er like uansett kjønn. Hvorfor skal et kjønn da få utøve jobben på tross av svakere fysikk?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #76 Skrevet 4. mars 2010 Jeg er imot "likestilling", men glad i kvinner. Synes det er flott om kvinner og menn kan få samme lønn for samme jobb og bli få samme muligheter. At kvinner skal bli kvotert inn, lønn for forskjellige yrker skal justeres osv. er jeg ikke enig i. Dyktige kvinner bør få jobb og komme inn på skoler pga. de er kvalifiserte, da følger respekten med, på lik linje med dyktige menn. Lite populært å være uenig i "likestilling" når du diskuterer med kvinner, men jeg står på mitt! Med meg ville du blitt populær! Jeg er kvinne som er imot den såkalte likestillingen, og drittlei av feminister som biter meg i øret om jeg er uenig med dem.
Gjest Gjest_Helga_* Skrevet 5. mars 2010 #77 Skrevet 5. mars 2010 Det går helt fint det. Hvis ikke så må en jo utvikle spesialvåpen og annet utstyr for kvinner. rett og slett for å få lettereutstyr. Dette er noe det ser ut som om kvinner rett og slett ikke forstår. De fysiske utfordringene i disse yrkene er like uansett kjønn. Hvorfor skal et kjønn da få utøve jobben på tross av svakere fysikk? Jeg ville fint kunnet plaffe deg ned om jeg hadde fått våpentrening. Ser du på de vernepliktige idag er de små, bleikfeite mammadalter som jeg lett hadde utklasset både fysisk og mentalt, og jeg er en kvinne på 38. Dessuten er det heldigvis mer en fysikk som er viktig i både politiarbeid og militæret. Et godt utgangspunkt er å ha en hjerne... God psyke, tålmodighet, diplomatiske og empatiske evner er også egenskaper som må kunne sies å være viktig. Nasa kom forresten frem til at best kandidat å sende ut i rommet var en voksen kvinne som hadde født barn. Hvorfor? Fordi de er seige og sterke.
Étaín Skrevet 5. mars 2010 #78 Skrevet 5. mars 2010 Betyr det at vi nå får like fysiske opptakskrav i forsvar og politi? At det blir verneplikt for kvinner? At det blir slutt på kvotering? Ikke? nei da var kanskje ikke likestilling så rettferdig allikevel. Du må huske at ordet likestilling er et feministisk ord. Hele historien til det ordet handler om KVINNERS rett. Om en skal ballansere samfunnet må vi snakke om rettferdighet. Noe som ikke er så populært blant kvinner da det betyr at også kvinner må gi og ta ansvar. Verneplikt for kvinner må det gjerne bli. Det må gjerne bli like fysiske opptakskrav også, men da faller kvinnene igjennom. Muligens ikke i førstegangstjenesten, all den tid det i dag er en bunke unge menn hvert år som bare må dimmes pga dårlig fysikk og helse. Hvordan kravene er i politiet, vet jeg ikke, men jeg har undret meg noen ganger, det kan jeg si. Jeg skjønner ikke hva små, spinkle jenter har i gatepatrulje å gjøre om det skulle skje noe. Hva kan de gjøre? Når det gjelder kvinnekvoter i f.eks. styreverv så er ikke dette et resultat av at kvinnene ikke er dyktige nok, men at mennene i gutteklubben grei velger hverandre til de forskjellige styrene rundt omkring. De kjenner hverandre og er trygge på hverandre, og jeg antar at en rekke av dem ikke en gang gidder å vurdere kvinner fordi de har samme syn på dem som deg. Helt ubegrunnet. Ja, jeg er faktisk for like opptakskrav i forsvar og politi. Jeg er også for verneplikt for kvinner. Kvotering ser jeg at kan ha noe for seg, men det gjelder også for kvinner og menn. Blant annet ser jeg positivt på at overveldende kvinnedominerte utdanninger har en kvote reservert for kvalifiserte menn (som selvfølgelig ikke kan fylles hvis mennene ikke er kvalifiserte). I tillegg til dette er jeg for at menn skal få større muligheter til å delta på hjemmebane, i forbindelse med omsorg for egne barn, både før og evt etter et samlivsbrudd. For meg er dette verdier som har sammenheng med mitt syn på likestilling, og faktisk så synes jeg begrepet likestilling i seg selv er så godt at jeg ikke vil gi slipp på det fordi grupper som f.eks. ottar prøver å kapre det. Men for all del, kall det gjerne rettferdighet, like muligheter eller hva du vil. Jeg ser ikke problemet med slike navn heller, så lenge det gir folk like muligheter til å utvikle seg i de retningene de selv vil. Jeg tror også jeg har diskutert dette med kvinner og menn sin lønn før, og jeg sier det igjen, ikke alle kvinner er opptatt av penger. Jeg har penger så jeg klarer meg helt på egen hånd, så jeg trenger ikke en mann til å forsørge meg. Men det hadde vært fin hvis min store kjærlighet (hvis han noen gang skulle dukke opp) i det minste kunne forsørge seg selv. Jeg jobber tross alt i et typisk kvinneyrke, og har ikke så god lønn at jeg kan forsørge flere over lengre tid Som om jeg skulle skrevet det selv. Når det gjelder denne skrikinga om at kvinner tjener så og så mange prosent mindre enn mannen, uten at det justeres for hvor mange som jobber i typisk lavtlønnede yrker, og deltid så blir jeg bare irritert. At to personer i samme jobb skal lønnes forskjellig utifra kjønn derimot, er en annen sak. Ja det har de, men de har ikke vert villige til å betale prisen. Så i alle de hundrevis av år hvor kvinnen har vært først sin far og deretter sin manns eiendom, ikke fått lov å ta utdannelse utover grunnskole osv, kan hun takke seg selv for? Hurra.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. mars 2010 #79 Skrevet 5. mars 2010 Det går helt fint det. Hvis ikke så må en jo utvikle spesialvåpen og annet utstyr for kvinner. rett og slett for å få lettereutstyr. Dette er noe det ser ut som om kvinner rett og slett ikke forstår. De fysiske utfordringene i disse yrkene er like uansett kjønn. Hvorfor skal et kjønn da få utøve jobben på tross av svakere fysikk? Det er jo ikke sååå stor forskjell i de fysiske kravene, og kvinner er ikke så svake at de må bære mye lettere våpen
Gjest brutal_mann Skrevet 5. mars 2010 #80 Skrevet 5. mars 2010 Det er jo ikke sååå stor forskjell i de fysiske kravene, og kvinner er ikke så svake at de må bære mye lettere våpen Nå må du bestemme deg... Og, jeg ville vert skeptisk til at kvinnelige soldater skulle klare å trekke en skadet mannlig medsoldat med seg. Da begynner vi plutselig snakke om tillit i felt, og uten tillit i felt så er 101 ute. Og! Kvinners hang til å være kvinne verst er et sant mas i forsvaret der disiplin og kameratskap er alfa og omega for å takle strid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå