Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #61 Skrevet 2. desember 2009 Jeg kjøper mest mulig frukt fra FP, men det er fordi jeg er veganer da og spiser en helvetes masse frukt og grønt Og også i utenlandske sjapper, der har dem annerledes frukt og grønt som flere godt kunne prøvd å inkludere i kosten sin. Masse godt der ute som vi ikke har smakt før! Og prisen varierer selvsagt. Jeg spiser en del avocado og nøtter pga. jeg trenger fettet fra dem. I matvarebutikker koster det jo skjorta for lite. Men i utenlandske sjapper der får man mer for samme. Så... Hintedyhinthint Hva legger du i "utenlandske sjapper"? Hva ligger kilosprisen på mandler eller valnøtter i disse "utenlandske sjapper"?
kræsj_pink Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #62 Skrevet 2. desember 2009 I andre ikke-kjente matvarebutikker. Som styres av utlendinger og som selger utenlandsk mat. Kinasjapper, innvandrerbutikker osv. Mandler og valnøtter husker jeg ikke helt, men de selger forskjellige nøtter der for billigere enn i butikken. Men cashew nøtter (rå) får man kjøpt 1 kg til 100 kroner ca. Bedre enn de småposene i butikken på stativet til 20 kroner.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #63 Skrevet 2. desember 2009 Kjøpte nettop et fancy glass med nøttepålegg på Ultra, fra Frankrike tror jeg. Skuffa! First Price sitt nøttepålegg er bedre... Og koster rundt 10'ern, men det fra Ultra var rundt 50-lappen... Jeg har alltid kjøpt "merker" fordi jeg er kresen -vokst opp med at mat må være av god kvalitet. Som jeg fremdeles mener. Bare at jeg har testa noen produkter fra FP, og er positivt overrasket! Vi har ikke noe strigt regime med bare FP, men blander litt. Prøver ut forskjellige alternativer for å se om det er forskjell. Osten er grei, norsk ost er uansett kjedelig... Bacon er ok, ikke topp. Egg er ok, men velger jeg heller fra frittgående høns. Tunfisk -vanlig. Majonesen -bedre enn de andre. Overraskende! Mais -vanlig. Tacoutstyr -salsa og lefsene. Torsken -vanlig frossen. Løken er ofte ikke så bra... Sopp -fersk, vanlig. Kylling -husker ikke helt... Vanlig? Kyllingdeig -god. Tørkerull -bra. Litt udrøy. Håndsåpe -den gule er dårlig og den hvite er god. Tannbørstene -greie. Ris -vanlig. Sikkert mer?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #64 Skrevet 2. desember 2009 Majonesen -bedre enn de andre. Overraskende! De har jo ikke light/lett-produkter da.... og si meg: er det First Price itself som har startet denne reklametråden?
cilja Skrevet 2. desember 2009 #65 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har jobbet i en stor matvarekjede, og vet at en stor del av billigmerkene kommer fra samme produsent og inneholder akkurat det samme som merkevarene.
kræsj_pink Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #66 Skrevet 2. desember 2009 De har jo ikke light/lett-produkter da.... og si meg: er det First Price itself som har startet denne reklametråden? FP metter ganske så mange sultne fattige mager, selvom det ikke er av sunneste. Det sitter nok mange lusfattige folk og er overlykkelige for at de kan fylle opp handlekurven med mat som de faktisk har råd til. Nei, det er jeg som startet denne tråden. Jeg jobber ikke for FP, bare en som er glad for at de finnes som et godt alternativ med god mat og meget brukbare produkter! 1
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 2. desember 2009 #67 Skrevet 2. desember 2009 FP metter ganske så mange sultne fattige mager, selvom det ikke er av sunneste. Det sitter nok mange lusfattige folk og er overlykkelige for at de kan fylle opp handlekurven med mat som de faktisk har råd til. Nei, det er jeg som startet denne tråden. Jeg jobber ikke for FP, bare en som er glad for at de finnes som et godt alternativ med god mat og meget brukbare produkter! Synes kanskje det er litt drøyt å kalle folk lusfattige osv. Det finnes ikke fattigdom i Norge, det handler bare om prioriteringer. FP viser jo at mesteparten av merkevarene bare handler om forfengelighet. For det meste FP er akkurat like bra, et er gjort blindtester, så det er ingen grunn til ikke å kjøpe. Man kan halvere matbudsjettet i året med slik kjøping. I tillegg kan man handle enorme mengder når det er tilbud og fryse ned.
Renesmee Skrevet 3. desember 2009 #68 Skrevet 3. desember 2009 Jeg føler meg iallefall ikke "lusfattig" (Heter det ikke lutfattig forresten?) bare fordi jeg handler enkelte matvarer firstprice istedet for vanlig. Det handler som nevnt ovenfor om prioriteringer. Det er vel større sjangse for at de som bare skal ha de dyreste merkevarene er forfengelige, enn at de som velger enkelte firstpriceprodukter er lutfattige Det må være rimelig kjipt å bruke flere tusenlapper ekstra i året på noe så kjedelig som mat! Som det ble nevnt ovenfor her, så blir mange av firstpriceproduktene laget på den samme fabrikken som de som produserer de litt dyrere merkevarene.
Olive Skrevet 3. desember 2009 #69 Skrevet 3. desember 2009 Tror nok heller du forsøker å fremme merkeprodukter fordi du vet at dere får bedre fortjeneste på dette! FP-frukten er helt topp, du forsøker å fremprovosere en situasjon. Hæ? Skrev at jeg jobba i matvarebutikk som ung student. Nå jobber jeg med IT og kunne ikke bry meg mindre om hva slags mat andre kjøper og hvem som tjener på det. Jeg bare skriver hvorfor jeg ikke kjøper de aktuelle produktene - basert på mine erfaringer. Godt råd til deg: les før du svarer
kræsj_pink Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #70 Skrevet 3. desember 2009 Jeg føler meg iallefall ikke "lusfattig" (Heter det ikke lutfattig forresten?) bare fordi jeg handler enkelte matvarer firstprice istedet for vanlig. Det handler som nevnt ovenfor om prioriteringer. Det er vel større sjangse for at de som bare skal ha de dyreste merkevarene er forfengelige, enn at de som velger enkelte firstpriceprodukter er lutfattige Det må være rimelig kjipt å bruke flere tusenlapper ekstra i året på noe så kjedelig som mat! Som det ble nevnt ovenfor her, så blir mange av firstpriceproduktene laget på den samme fabrikken som de som produserer de litt dyrere merkevarene. Nå skal det være sagt at jeg overhodet ikke kaller de som kjøper FP for fattige. Det var vitterlig kun for å få frem et poeng.
Gjest Gjest_Tonje Skrevet 3. desember 2009 #71 Skrevet 3. desember 2009 Har ikke prøvd så veldig mye First Price produkter, men baconet deres danker ut alle andre bacontyper! Det er rett og slett perfekt
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #72 Skrevet 3. desember 2009 Kremt, jeg spiser bare grønne bananer Når jeg var yngre så jobba jeg på kiwi ved siden av studier, og vil tippe at det var ca halvparten av all FP-frukten som ble kasta før den i det hele tatt havna i butikk. Fysj og æsj! Grønne bananer er jo ikke modne Men smak og behag, hehe. Jeg pleier uansett å se an det jeg kjøper, om det er råtne frukter i posen osv, og jeg er med på at det er oftere jeg oppdager dette i poser med FP-bananer eller klementiner, enn i dyrere varianter. Dessuten har det oftere skjedd av vekta varierer i poser med FP-varer (når det er fast pris pr pose, ikke kg) enn andre ting. Men jeg kjøper jeg, løk, gulrøtter (men økologiske smaker bedre og er ikke særlig dyre), epler, bananer osv...
Gjest Mann20 Skrevet 4. desember 2009 #73 Skrevet 4. desember 2009 Jeg hørte nettopp av en kompis som jobber i en matbutikk at det meste av grønnsakene og frukten til FP er økologisk, fordi de ikke får solgt det under dyrere merker fordi øko. mat er dyrere. Og da blir de varene som ikke blir solgt til FP-mat Selv så kjøper jeg det meste jeg kan av FP (og Landlord.) FP makrell i tomat er IKKE god. Men jeg er storforbruker av cola lighten og guleosten dems
Anglofil Skrevet 4. desember 2009 #74 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Er veldig glad i First Price og spare mye penger på det. Det vi kjøper mest av når det gjleder First Price er: * Brød (om jeg da ikke baker selv) - billig og godt. * Brusen - veldig god. * Ost * Skinke * Kyllingfilét * Hamburgere * Pølser - wiener og grill * Pølsebrød * Tørkerull * Dorull * Sminkefjerningsservietter * Q-tips * Alt til rengjøring, oppvask og vasking av tøy. * Bringebærsyltetøy * Gul saft * Ketchup * Kjøkkenkluter * Papirlommetørkler * Müsli crunch * Frukt og grønt * Sweet & Sour-saus * Pastasaus * Maiskorn * Tomatsuppe * Sauser * Røkte kjøttpølser * Egg * Olivenolje og vanlig matolje * Tilbehør til taco, med unntak av krydderet (liker ikke det så godt) * Potetskruer med paprika * Tortillachips med ost * Tannkrem * Sjokolade * Sjokoladepålegg * Bacon * Kyllingkjøttdeig * Vanlig kjøttdeig * Tannbørste * Ris * Generelt alt av pasta, f. eks penner, spaghetti, makaroni osv. Eneste jeg ikke liker av FP er den revne "osten" (her ikke ost engang og smaker jævlig) og tacokrydderet til å ha på kjøttdeigen. Mvh Yvonne Endret 4. desember 2009 av Yvonne
Pepe Skrevet 4. desember 2009 #75 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg husker jeg trodde at frukt var frukt og grønnsaker var grønnsaker..Helt til jeg kunne ha nesten en halv first price-løk på en wienerpølse uten å kjenne antydning til svie i nesen Ikke begynte jeg å grine når jeg skar den opp heller. For ikke å snakke om klementinene som smakte tilnærmet ingenting. Det overrasket meg for jeg trodde at ting som var i skall kunne man da ikke manipulere slik. Men antar de kjøper inn annensorteringsvarer eller det som modnes for tidlig/for sent, på dårlig jord osv osv. Bruker andre first price-ting som vaskemidler, dopapir, brød og hmm..Saften -saften er kjempegoood og synes den er mye bedre enn de andre husholdningssaftene. For øvrig synes jeg first price-grønnsåpe lukter en blanding veterinærkontor og piss, så den holder jeg meg unna. Red.: glemte å skrive hva jeg gjorde med varene Endret 4. desember 2009 av Pepe
Gjest Gjest_karro_* Skrevet 6. desember 2009 #76 Skrevet 6. desember 2009 Synes kanskje det er litt drøyt å kalle folk lusfattige osv. Det finnes ikke fattigdom i Norge, det handler bare om prioriteringer. pøh! selvfølgelig finnes det fattigdom i Norge, hvilken planet er du fra! Er selv fattig(eller kanskje jeg gjør dårlige prioriteringer!) og er sjeleglad for at det finnes first price, man får masse mer i handleposen. Bruker alt jeg kan finne av FP i butikken, de tingene jeg ikke bruker er brødet, olivenoljen, rekene,yoghurten, cherrytomatene og baconosten, bruker heller fra de kjente merkevarene i disse, ellers har jeg ingen problemer med de andre varene fra FP. Synes spesielt appelsinjuicen er bra, og i tillegg røkte kjøttpølser, ostepoppen, salte potetgullet, tacosettet+tortillaene, kyllingkjøttdeigen og filetene, osten, margarinen, løken, paprikaen, gulrøttene, bananene, syltetøyet, dopapiret og tørkerullen, seigmennene, pastasaus, q-tips, saltpølse, skinke, klutene, servietter, håndsåpen, dusjsåpen, vaskepulver og skyllemiddel, ketchup, saft, ris, bacon, spaghetti, tortillachips, baguetter+hvitløksbaguetter, vårruller, mais, corn flakes og sikkert endel andre ting jeg ikke kommer på akkurat nå er bra produkter.
Gjest Siton Skrevet 7. desember 2009 #77 Skrevet 7. desember 2009 pøh! selvfølgelig finnes det fattigdom i Norge, hvilken planet er du fra! Er selv fattig(eller kanskje jeg gjør dårlige prioriteringer!) og er sjeleglad for at det finnes first price, man får masse mer i handleposen. Bruker alt jeg kan finne av FP i butikken, de tingene jeg ikke bruker er brødet, olivenoljen, rekene,yoghurten, cherrytomatene og baconosten, bruker heller fra de kjente merkevarene i disse, ellers har jeg ingen problemer med de andre varene fra FP. Synes spesielt appelsinjuicen er bra, og i tillegg røkte kjøttpølser, ostepoppen, salte potetgullet, tacosettet+tortillaene, kyllingkjøttdeigen og filetene, osten, margarinen, løken, paprikaen, gulrøttene, bananene, syltetøyet, dopapiret og tørkerullen, seigmennene, pastasaus, q-tips, saltpølse, skinke, klutene, servietter, håndsåpen, dusjsåpen, vaskepulver og skyllemiddel, ketchup, saft, ris, bacon, spaghetti, tortillachips, baguetter+hvitløksbaguetter, vårruller, mais, corn flakes og sikkert endel andre ting jeg ikke kommer på akkurat nå er bra produkter. Spørsmålet her er heller hvilken planet DU er fra?? Du har tydligvis et feil begrep om hva fattigdom er.
Zealuu Skrevet 7. desember 2009 #78 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Det er et par First Price-ting jeg helst unngår, f.eks. osten deres - den smaker ikke direkte vondt, men siden den har en liten produksjonsfeil (feilmyset) er den ofte et mareritt å skjære av, og har en litt sær bismak. Enkelte ting kjøper vi jevnlig - bacon, skinke, appelsinjuice (beste appelsinjuicen på markedet, I swears it), laksefileter, osv. First Price-greiene kan stort sett deles i to kategorier: Ting som det er noe utelukkende kosmetisk galt med - ujevn tykkelse på baconskiver, litt tilfeldige størrelser og former på laksefileter - og ting som har en eller annen produksjonsfeil, men likevel ikke er uforsvarlig å spise. Sistnevnte kategori er den man risikerer litt ... Varierende kvalitet i. Endret 7. desember 2009 av Zealuu
Gjest sepiroth Skrevet 16. mars 2010 #79 Skrevet 16. mars 2010 Veldig hyggelig å lese ditt omstendelige innlegg under frokost. Tenk litt over språket ditt videre her, du. så fisefin du var da
Benedicte22 Skrevet 5. november 2012 #80 Skrevet 5. november 2012 FirstPrice er supert til oss studenter! Slipper å bruke en formue på mat, men heller ha penger til andre ting. Er veldig fan av -Tacokrydderet -Salsa -Eplejuice -Smør -Frukt&Grønt -Pasta -Kjøttdeig -Gule saften -Ost og skinke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå