Nigo-san Skrevet 1. desember 2009 #21 Skrevet 1. desember 2009 De helt enkleste basisvarene kan jeg gjerne kjøpe fra FP eller Landlord, men alt som må holde en minimumsstandard styrer jeg unna. Billigpølser må bestå av bare skinn og fett og slintrer, pfføy, det er noe av det verste jeg har smakt. Og kaffen smaker høgg. Men jeg har nok ikke så ømfintlig rumpe, for dopapir og sånt går greit. Og siden vi først er i det delikate hjørnet, så synes jeg det er supert å kunne ha mensen til sju kroner!
kræsj_pink Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #22 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Jeg blir stadig overrasket at folk kjøper de Torky tørkerullene for 30(?)kroner når de kan få samme greiene fra FP bare at da får man 2 for samme prisen. Skjønner det bare ikke.. For meg så er det 15 kroner rett ut av vinduet. Og også FP oppvaskmiddelet, istedet for Zalo. Og bananene, en banan er en banan om den er pakka inn i FP plast eller ligger i løsvekt. Jeg tror folk fort kan bli skremt av billigmerke, og heller sverge til merkevarene istedet. Men hadde folk bare tatt sjansen og prøvd, så tror jeg de hadde blitt positivt overrasket, og da kunne spart inn masse penger på disse forbruksvarene. Endret 1. desember 2009 av kræsj_pink
pantera Skrevet 1. desember 2009 #23 Skrevet 1. desember 2009 Jeg bruker tortillachipsen ofte, den er god Synes derimot at syltetøyet de har ikke er noe særlig, smaker alt for søtt.
Pingting Skrevet 1. desember 2009 #24 Skrevet 1. desember 2009 Jeg lar meg faktisk provosere av at folk automatisk går ut fra at billigvarer har dårligere kvalitet enn dyrere varer. I de aller fleste tilfellene er det merkevarebygging, pakking og reklame som gjør at produsentene sparer penger. Billigmerker tilhører butikkene og er en økonomisk strategi fra deres side. Ved å kunne tilby svært billige varer håper de på å kunne tiltrekke seg flere kunder som også kjøper av de dyrere varene (som butikkene tjener mer på). Mye FP- og andre billigmerkeprodukter er fra samme produsent som de vanlige merkene. Frukt og grønt er fra samme gårder, bare ofte litt mer krokete i formen og mindre str. slik at de ikke kan selges til full pris, pluss at de selges i større pakker i stedet for løst - som jo også er lønnsomt. Euroshopper kjøttdeig er fra Spis slakterier. Kyllingkjøttet fra samme gårder (det har forresten neppe noe å gjøre med å ikke "være bra nok" for Prior, det er samme kjøttet. Mer forskjell blir det selvfølgelig om man sammenligner med spesialkjøtt eller økologisk.) FP rosiner mener jeg å huske er fra akkurat samme fabrikk som pakker Eldorado sine. (mulig jeg blander sammen litt på den siste, men dere skjønner ihvertfall konseptet) Det er ikke så mange av varene som er av merkbart dårligere kvalitet. Likevel holder jeg meg unna dopapiret (tynt og stivt) og rekesalaten (mye majones og lite reke), såpa synes jeg ikke skummer nok, og pølsene har mer fett enn vanlige pølser så jeg liker ikke smaken så godt. Ellers er det mye smak og behag som råder. Som noen andre sa: noen liker Denja, noen liker Delikat. Og noen liker FP. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #25 Skrevet 1. desember 2009 Det er nok mye som har omtrent like god kvalitet, men for meg er det faktisk andre ting enn smaken som betyr noe også. Jeg hadde følt meg dårlig hvis jeg bare skulle omgitt meg billigvarer. Det er vel sånn med mange ting. Det er mye som strengt tatt gjør nytten, men så kjøper man noe litt dyrere fordi det får en til å føle seg litt bedre.
kræsj_pink Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #26 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Ja jeg tror mye av det ligger psykisk, at vi tenker "jo dyrere jo bedre" Men jeg er ganske sikker på at hadde jeg tatt en blindtest på de som ikke liker billigvarer, så hadde de hatt utrolig problemer med å smake forskjell og smake hvem som er billig og hvem som er dyr. Så i bunn og grunn, så tror jeg det er emballasjen og merket man egentlig kjøper.. Med unntak selvsagt. Endret 1. desember 2009 av kræsj_pink
Gjest Spinell Skrevet 1. desember 2009 #27 Skrevet 1. desember 2009 Det er vel sånn med mange ting. Det er mye som strengt tatt gjør nytten, men så kjøper man noe litt dyrere fordi det får en til å føle seg litt bedre. Det er rart hvor forskjellige vi er. Selv føler jeg meg best når jeg synes jeg har gjort gode kjøp. Bra nok vare til lavest mulig pris er ypperlig for meg, men jeg må respektere at andre har andre preferanser.
Renesmee Skrevet 1. desember 2009 #28 Skrevet 1. desember 2009 Jeg synes appelsinjuicen til firstprice smaker bedre enn andre juicer Skinken merker jeg heller ikke forskjell på. Ost kjøper jeg ikke firstprice fordi jeg synes den er dårligere (faller frahverandre når det er lite igjen i pakken).
Olive Skrevet 1. desember 2009 #29 Skrevet 1. desember 2009 Og bananene, en banan er en banan om den er pakka inn i FP plast eller ligger i løsvekt. Problemet er at de bananene ligger i pose, og bananer som ligger i pose blir fortere råtne enn bananer som ligger fritt. Ettersom jeg er den eneste i min husholdning som spiser bananer, vil jeg gjerne ha noen som varer lengst mulig. Når det gjelder "osten" jeg har sett flere nevne i denne tråden er som regel ikke revet ost fra billigprodusenter ost i det hele tatt. Det er en grunn til at det kun står "revet" på posen - fordi de ikke får lov til å kalle det ost. Det eneste jeg bruker fra First Price er bomullpads og q-tips. 1
Gjest Siton Skrevet 1. desember 2009 #30 Skrevet 1. desember 2009 Men i mange tilfeller er jo merkevarer betydelig bedre. Jeg kjøpte for eksempel en first price sjokolade. Både smak og konstistens dårlig. Nei, takke meg til freia og nidar. Samme gjelder sjokoladepålegg. First price sin smakte nesten som smør med litt oboy smak. Veldig kvalmende. Da går jeg heller for nugatti! Også hvitosten da, den smuldrer jo nesten opp når du har skjært et stykke nedi i osten. Og den ferdig oppskjærte er også dårlig, skivene sitter fast i hverandre og blir ødelagt. Jeg kjøpte billig makrell i tomat, den var stygg. Kunstig smak, også bein First price sim fruktmusli er heller ikke så god, i forhold til axa sin. Har en pose i skapet nå. Må jo prøve billig prdukt vettu Utav first price syns jeg såpe, toalett/tørkepapir og pasa/ris og sånt går bra
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. desember 2009 #31 Skrevet 1. desember 2009 Jeg synes osten er god jeg! Den er STOR i tillegg, så jeg deler den i 2 og putter den andre delen i frysern. Kjøpte svinekjøttdeig pastasaus fra FP i dag, blir spennende å se om den er god. Tortillachipsen og toalettpapir synes jeg også er helt greit. Men ting som tannkrem og hudprodukter unngår jeg å kjøpe billig.
kræsj_pink Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #32 Skrevet 1. desember 2009 Ja, jeg er enig i at frukt og grønt fra FP ikke holder veldig lenge, så det gjelder å spise det opp fortest mulig dessverre. Sjokoladen har en sånn billig smak over seg, men den funker. Men ingenting slår Freia eller Nidar, der er jeg enig. Men osten synes jeg er god! Den lukter og smaker som annen ost. Og den frossenvarene som fisken og chipsen og isen, det smaker og funker kjempebra synes jeg!
Olive Skrevet 1. desember 2009 #33 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Jeg synes osten er god jeg! Den er STOR i tillegg, så jeg deler den i 2 og putter den andre delen i frysern. Men osten synes jeg er god! Den lukter og smaker som annen ost. Må presisere at jeg skrev om den "osten" som er revet. Tror selve ostestykkene faktisk er ost. Endret 1. desember 2009 av Olive
Renesmee Skrevet 1. desember 2009 #34 Skrevet 1. desember 2009 Også hvitosten da, den smuldrer jo nesten opp når du har skjært et stykke nedi i osten. Og den ferdig oppskjærte er også dårlig, skivene sitter fast i hverandre og blir ødelagt. Det var det jeg ville frem til også Revet"osten" bruker vi titt og ofte
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #35 Skrevet 1. desember 2009 Det var det jeg ville frem til også Revet"osten" bruker vi titt og ofte Håper det kan komme First Price melk en gang i fremtiden. Det hadde vært fantastisk (nesten all FP er helt supert).
Gjest Grovt dasspapir er best Skrevet 1. desember 2009 #36 Skrevet 1. desember 2009 Jeg foretrekker faktisk grovere dasspapir fremfor de der Lambi-greiene. Lambi smuldrer opp med en gang det nærmer seg hekken og smører bare dritten rundt, mens "sandpapiret" som noen her yndet å kalle det rasper med seg dritt og uhumskheter fra bakenden. Å tørke seg bak med Lambi føles omtrent som å tørke seg med en plastpose.
Anjah Skrevet 1. desember 2009 #37 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjøper gjerne Fp-varer. Mange er helt Ok. Varene fra FP jeg derimot IKKE handler, er pasta, potetmos og osten. Potetmosen smaker lite, og er dessuten full av korn og klumper. Pastaen smaker råttent! Osten er forøvrig helt ok i smaken, men jeg liker ikke at den blir så smuldrete. Ellers er egg fra FP helt supert. Og baconet smaker digg! Appelsinsaften er et must! Synes denne er bedre ann mange av de andre merkevarene forresten Selvfølgelig handler jeg andre forbruksartikler fra FP også, men jeg synes det er mer interessant å snakke om mat
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #38 Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjøper gjerne Fp-varer. Mange er helt Ok. Varene fra FP jeg derimot IKKE handler, er pasta, potetmos og osten. Potetmosen smaker lite, og er dessuten full av korn og klumper. Pastaen smaker råttent! Osten er forøvrig helt ok i smaken, men jeg liker ikke at den blir så smuldrete. Ellers er egg fra FP helt supert. Og baconet smaker digg! Appelsinsaften er et must! Synes denne er bedre ann mange av de andre merkevarene forresten Selvfølgelig handler jeg andre forbruksartikler fra FP også, men jeg synes det er mer interessant å snakke om mat Har du prøvd noen av de andre billigmerkene da, og hva synes du om de? X-tra, Coop, Landlord osv
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. desember 2009 #39 Skrevet 1. desember 2009 sausen og svinekjøttdeigen var begge gode som fy
Gjest Coarvi Skrevet 1. desember 2009 #40 Skrevet 1. desember 2009 Kjøper sjelden kjøtt fra FP da de bare selger i store forpakninger, og for en ensom student uten fryser blir det litt vanskelig å spise opp før det blir ødelagt. Osten er OK. Osten vel og merke, ikke pizza"osten" som ikke er ost. Pasta er OK. Tamponger og bomullspads er glimrende. Saltchips er OK de gangene jeg har lyst på saltchips. Saltstenger er OK. Dasspapiret funker fint. Baguetter er OK. Gulrøtter og paprika er OK. Løken er glimrende, flott å få tak i løk i størrelser som passer en person! Og laksefileten er bra! Sjokolade er IKKE ok, ei heller ostepopen. Bananene råtner med en gang. Klementinene jeg kjøpte en gang var full av steiner så den sjansen tør jeg ikke ta igjen (har dessuten ikke behov for SÅ mange på en gang). Brusen er py. Tacotingene er også py, særlig krydderet. Så det er jo smak og behag. Er ikke overbegeistret for FP men kjøper det når jeg "må."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå