Gå til innhold

First Price matvarer!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har smakt det meste fra First Price, unntatt kjøttvarene. Og jeg kan si at jeg synes det aller meste fra FP er bra varer og smaker like godt som merkevarene! Og kjøper man FP så får man gjerne dobbelt så mye eller trippelt så mye kanskje også, for samme summen.

Mener det ble avslørt at det faktisk var Synnøve Finden som produserte FP gulosten, og at de ikke ville "si det så høyt" for da ville folk heller begynne å kjøpe den billige osten istedet for den kjente merkevare-osten de hadde.

Jeg synes FP har bra mat og er et godt alternativ til oss som ikke har allverdens med penger.

Hva synes dere om maten deres? Og kjøper dere FP produkter?

Endret av kræsj_pink
Videoannonse
Annonse
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Hva synes dere om maten deres? Og kjøper dere FP produkter?

Jeg har forsøkt flytende såpe og hvitost fra First Price. Jeg kunne merke at såpen var av dårligere kvalitet, og osten smakte litt annerledes ennn Synnøve Finden, men slettes ikke verst.

Men jeg ville ikke ha hatt noe i mot å kjøpe First Price på varer som fullkornspasta eller andre basisvarer. Per i dag gjør jeg det ikke, men har ikke noe imot å bytte litt dersom det er bra for matbudsjettet, som i grunnen er for stort.

Skrevet

Det er en tråd her om det allerede.

Skrevet

Bruker ikke så mye av matvarene, men såpe og den type ting kjøper jeg glatt. Har smakt kaviaren fra first price og den var direkte vond.

Skrevet

Elsker sjokoladen, seigmennene og brusen! :sikle:

Liker First Price og kjøper en del av det.

Kyllingfiletene har jeg hørt er fra Prior, men de er ikke like nok/bra nok for dem. Gjør ikke meg noe, billigere for meg :ler:

Skrevet

Potetgullet og de derre tortilla chipsene er jo like gode som vanlig? Skjønner ikke hvorfor folk sverger til de kjente merkevarene når det er samme greia omtrent.. Ok, ostepopen smakte jeg her om dagen og den holdt bare ikke mål.. fysj.

Skrevet

Kjøper det aller aller meste fra first price jeg, sparer jo flere tusen kroner i året på det ! :jepp:

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Bruker mye first price, f.eks :

tortillachipsen

håndsåpe

sjokoladepålegg

renseservietter

kylling

revet pizzaost

bananer

div andre varer som jeg ikke kommer på i farten.

Har ennå ikke vært borti noe fra fp som jeg ikke har likt/vært fornøyd med :)

Skrevet

Spiser TortillaChips, Taco-ting ( wraps, saus osv ) og Diverse frukt av first price

Spiser IKKE osten, under noen omstendigheter. Den syntes jeg smaker grusomt!

Skrevet

Personlig så er jeg veldig skeptisk til billigvarer :skravle: men jeg synst at FP Pizza er god om jeg skraper av litt av skinken fordi de er så sinnsykt mye skinke på. Ellers så hadde vi en FP appelsin såpe en gang og den luktet kjempe godt.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Bruker en del FP-varer, og synes en del av det har god kvalitet. Det jeg synes er brukbart er:

-Tacoting

-Mais

-Q-tips og bomullspads

-Bananer, appelsiner, klementiner og kiwi.

-Tortillachips og dip

-Kyllingfilèt

-Puffet ris/havre

-Baguetter

-Saltstenger

-Youghurt

Skrevet

Jeg digger First Price og jeg kjøper også andre billigmerker. Jeg syns det er regelrett tullete å betale fire ganger for noe det står Freia, eller Tine på.

Det eneste jeg har prøvd som var helt jævlig er tannkremen - fysj og føy altså! :ler:

Gjest rævtørker
Skrevet

First Price dasspapir gjør nytten sin iallefall. 12 kr istedenfor 30 kr for f.eks. Lambi.

Skrevet
First Price dasspapir gjør nytten sin iallefall. 12 kr istedenfor 30 kr for f.eks. Lambi.

Etter en uke med å tørke meg med First Price sandpapir i rævva så fikk jeg sår. Og jeg tørker meg ikke spesiellt hardt :ler:

Nei, huff, når det kommer til do-papir spanderer jeg på meg de 20kr for å slippe smerter etter jeg har driti.

Skrevet
Etter en uke med å tørke meg med First Price sandpapir i rævva så fikk jeg sår. Og jeg tørker meg ikke spesiellt hardt :ler:

Nei, huff, når det kommer til do-papir spanderer jeg på meg de 20kr for å slippe smerter etter jeg har driti.

Veldig hyggelig å lese ditt omstendelige innlegg under frokost.

Tenk litt over språket ditt videre her, du.

Skrevet

Jeg styrer for det meste unna FirstPrice varer fordi jeg ønsker fortsatt valgfrihet.

Hvis "alle" kjøper FP, er jeg redd merkevarene vil fortrenges, noe jeg syns vil være trist.

Er forøvig ikke veldig fornøyd med FP, har prøvd et par varianter av ferskvare, og den eneste jeg syns er god er bacon.

Skrevet (endret)

Tja, har ikke hatt så gode opplevelser med first price matvarer .

Dere sier taco tingene er bra , iallefall ikke enig !

Men det værste må være olivenolja , æsj. Men som alle andre merker så er det jo en smaksak hva man liker . Noen liker denja og noen delikat . Det er jo bare å prøve , liker man det så er det jo billigere og det er jo greit ;-)

PS: Ja jeg vet man får hva man betaler for når det gjelder olivenolje

Endret av livesen
Gjest Spinell
Skrevet

Vi har funnet ut at dersom en vare vil vil kjøpe/trenger finnes i FP-utgave, så skal vi prøve den. Hvis den er bra nok sparer vi penger på sikt, og hvis kvaliteten er dårlig har vi ikke akkurat tapt store summer.

Vi kjøper:

kyllingfileter

corn flakes

taco- og tortilla-ting

tortilla-chpis

røkte kjøttpølser (bruker til gryteretter, supper m.v.)

frukt og grønsaker

skinkepålegg (jeg har erfart at kvaliteten varierer mye både hos merkevarene og hos FP på dette området, og ser alltid etter fett og slintrer)

renseservietter

bomullspads

papirlommetørkler (men Kleenex med balsam er bedre)

tørkerull

ketsjup

kjøkkenkluter

Jeg synes det er bra at vi har valgfriheten mellom merkevarene og FP-produktene.

Skrevet

Pleier å titte på innholdsfortegnelsen for å sjå om det er ulumskheter i varene. Velger fort first price viss ikkje der er forskjell på innholdsfortegnelsen, men viss det eine inneholder t.d. palmeolje, og det andre solsikkeolje...da velger eg solsikkeolje. Uavhengig av merket.

Skrevet (endret)
Veldig hyggelig å lese ditt omstendelige innlegg under frokost.

Tenk litt over språket ditt videre her, du.

Haha, så ømfintlig du er da ;)

Endret av Shock

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...