Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som sier "irriterenes". Det heter irriterende. Selv om du snakker dialekt.

"Høhø, den er gratis" når en vare ikke går inn på kassa. Argh!

Da jeg jobbet på Rimi for ti år siden, hørte jeg dette flere ganger hverdag. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier "irriterenes". Det heter irriterende. Selv om du snakker dialekt.

Da jeg jobbet på Rimi for ti år siden, hørte jeg dette flere ganger hverdag. :natti:

Nei. Det er ikke opp til deg å bestemme hva som er riktig i andres dialekter. I noen dialekter er "irriterenes" vanlig, på akkurat samme måte som "itte", "pottit" og "kosjn" er det i andre dialekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen søskenbarn som bærer tydelig preg av diagnosen "wiggah" for de som er kjent med termen.

Der går det i fo' shizzle, dizzle, schmo hoe. Lager ghettotegn når de blir tatt bilde av osv. Vanskelig å forklare, lett å vise.

Synes det bare blir for teit når man har rundet 20 på full fart mot 30 og oppfører seg som en fjortis i sæggebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh! NÅ ga du meg vann på mølla!

Noen av de verste ordene jeg hører, er slang om sex eller om underliv. Medisinske uttrykk også, for den saks skyld!

Disse ordene synes jeg er direkte fæle, og gir meg grøsninger:

mensen

livmor/livmormunn

slim

bind

pels på knaggen

kjøtt på pølsa

patter/pættær (eeeenda verre på dialekt :spy: )

jur

brØster (uttalt med Ø)

Morkake. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26
Knulle.. Syns det høres så vulgært ut :sjenert:

enig. foretrekker å si pule. høres søtere ut på et vis. vet det høres merkelig ut men hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig. foretrekker å si pule. høres søtere ut på et vis. vet det høres merkelig ut men hehe

Enig med deg.. Har samma betydning, men jeg liker bare ikke ordet knulle hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
I et språkforum er det vel på sin plass å bruke stor bokstav?

OJ unnskyld da. Beklager, det skal aldri gjenta seg. Hva hadde den kommentaren med saken å gjøre uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
"Logge" er ikke det samme som "lagt" ;) "Logge" er "ligget" på din dialekt. Du bare uttaler ordet annerledes. Poenget er at "lagt" er feil ord. Du skriver da ikke "Logge", du skriver "ligget". Og om du skriver noe annet, så skriver du faktisk feil.

Ja jeg skriver ligget, men jeg sier det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk, spesielt ungodmmer, sier; mora di.

Urg, det har jo ikke en logisk betydning!

Jeg har alltid sagt "mora di" og jeg er godt voksen. Men det er dialekten min da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid sagt "mora di" og jeg er godt voksen. Men det er dialekten min da :)

Tror den gjesten mente ungdom som bruker det som et... slanguttrykk, kraftord/banneord/ jeg vet ikke...

Her jeg bor tar jeg buss til jobb, er med skoleungene fra ungdomskolen, hører den bak der feks:

lua mi er kulere enn di assa, skikkelig motecaps!

kjeften a, morra di!!

hahahhaha

liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Tror den gjesten mente ungdom som bruker det som et... slanguttrykk, kraftord/banneord/ jeg vet ikke...

Her jeg bor tar jeg buss til jobb, er med skoleungene fra ungdomskolen, hører den bak der feks:

lua mi er kulere enn di assa, skikkelig motecaps!

kjeften a, morra di!!

hahahhaha

liksom...

Ja og så er det irriterende når de sier assa eller ass. Det var sååå kult ass. Høres så dumt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
"Høhø, den er gratis" når en vare ikke går inn på kassa. Argh!

JA! Og det er de samme menneskene hver gang, og de synes de er like morsomme hver gang! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tante til to gutter i alderen 16-18 år, der er det veldig populært med ord som for eksempel ånnas for åndssvak, de er veldig glad i å kalle hverandre det. Kjenner jeg får helt grøssninger når jeg hører det :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...