Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #41 Skrevet 3. desember 2009 Hvis du leser linkene jeg har sendt deg, så forstår du vel hvorfor? jeg tror også endikronologen min som har forsket på dette i en årrekke vet hva han snakker om. Hvorfor har en spesialist på hormonforstyrrelser forsket på virkningene av c og d vitamin på immunforsvaret?
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #42 Skrevet 3. desember 2009 Hvorfor har en spesialist på hormonforstyrrelser forsket på virkningene av c og d vitamin på immunforsvaret? Jeg har aldri sagt han har forsket på c vitamin, men D-vitamin. Hvorfor han har forsket på dette får du nesten spørre han selv om. Det at han er spesialist på hormoner betyr ikke at det er hans eneste feil. Isåfall har jeg kommet til feil spesialist
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2009 #43 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har aldri sagt han har forsket på c vitamin, men D-vitamin. Hvorfor han har forsket på dette får du nesten spørre han selv om. Det at han er spesialist på hormoner betyr ikke at det er hans eneste feil. Isåfall har jeg kommet til feil spesialist Det er svært uvanlig at en spesialist på hormonforstyrrelseser forsker på d-vitaminets virkning på immunforsvaret. Er vedkommende en annerkjent internasjonal forsker?
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #44 Skrevet 3. desember 2009 Det er svært uvanlig at en spesialist på hormonforstyrrelseser forsker på d-vitaminets virkning på immunforsvaret. Er vedkommende en annerkjent internasjonal forsker? Kanskje han hadde spesiell interesse av nettopp d-vitaminets virkning? Jeg har i grunn ikke spurt han, men det skal jeg sannelig gjøre neste gang jeg skal dit. Jeg finner da ikke opp dette, jeg har vært pasient hos han i lengre tid, og han informerte meg om dette da han bl.a behandlet meg for nettopp d-vit mangel. Jeg vet da vel for søren ikke hans status i den internasjonale forsker-verdenen, hva har det å si? Drit i han da, les linkene jeg har postet i stedet, det står da svart på hvitt der også. Men det betyr vel ikke noe som helst så lenge det ikke er vitenskapelige dokument Les også om Robert Young, som har forsket på effekt av vitamin/kosthold ned på cellenivå i over 30 år.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #45 Skrevet 3. desember 2009 Du ser vel ut fra dette at det styrker immunforsvaret, noe som nødvendig for å motstå infeksjoner som da bl.a influensa. Nei si det Det jeg ser, er at mennesker med D-vitaminMANGEL ser ut til å være mer utsatt for smitte enn andre. Det er ikke det samme som at å ta MER D-vitamin enn anbefalt, kommer til å BEDRE immunforsvaret for en som allerede får det han egentlig trenger. At noe er viktig for immunforsvaret, innebærer at man må få nok av det for at systemet skal fungere optimalt. Noe mer ut over det, kommer ikke til å være fordelaktig.
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #46 Skrevet 3. desember 2009 Det jeg ser, er at mennesker med D-vitaminMANGEL ser ut til å være mer utsatt for smitte enn andre. Det er ikke det samme som at å ta MER D-vitamin enn anbefalt, kommer til å BEDRE immunforsvaret for en som allerede får det han egentlig trenger. At noe er viktig for immunforsvaret, innebærer at man må få nok av det for at systemet skal fungere optimalt. Noe mer ut over det, kommer ikke til å være fordelaktig. Og hvis du leser litt nøyere, så vil du se at det anslås at hele 85% nordmenn lider av en slik mangel uten å være klar over det. Problemet med d-vit mangel er at symptomene er diffuse, og det ble ikke tidligere linket til annet enn muskler/skjellett. Det er ingen som har sagt at man skal ta mer d-vitamin enn anbefalt, jeg sier at man må sørge for et jevnt opptak av vitaminer. Det er en vesentlig forskjell!
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #47 Skrevet 4. desember 2009 Og hvis du leser litt nøyere, så vil du se at det anslås at hele 85% nordmenn lider av en slik mangel uten å være klar over det. Problemet med d-vit mangel er at symptomene er diffuse, og det ble ikke tidligere linket til annet enn muskler/skjellett. Det er ingen som har sagt at man skal ta mer d-vitamin enn anbefalt, jeg sier at man må sørge for et jevnt opptak av vitaminer. Det er en vesentlig forskjell! Og tilbake til utgangspunktet: Du mener at dette er en god erstatning for en vaksine?
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #48 Skrevet 4. desember 2009 Og tilbake til utgangspunktet: Du mener at dette er en god erstatning for en vaksine? Jeg mener at vaksinen er for lite utprøvd i tillegg til å inneholde regelrett farlige stoffer (kvikksølv, formaldehyd), og slike vaksiner settes i sammenheng med alvorlige senskader. I tillegg mener jeg da som sagt tidligere, at så lenge vi opprettholder et godt inntak av nevnte vitaminer, og ikke minst slutter å forgifte kroppen vår med sukker og annet drit som er med på å bryte ned immunforsvaret, så vil dette helt klart styrke kroppene våre betraktelig - uten å trenge å bekymre seg for bivirkninger! Jeg gjentar igjen: D-vitamin viser seg å være avgjørende for vårt immunforsvar, og når så mange som 85 % lider av mangel i større eller mindre grad, så er det mange kropper der ute som er mer utsatt. Ytters få av oss får faktisk i seg det de trenger av vitaminer pga dårlig kosthold, grønnsaker som mister næring grunnet kjemikaler/overkoking.
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #49 Skrevet 4. desember 2009 Jeg mener at vaksinen er for lite utprøvd i tillegg til å inneholde regelrett farlige stoffer (kvikksølv, formaldehyd), og slike vaksiner settes i sammenheng med alvorlige senskader. I tillegg mener jeg da som sagt tidligere, at så lenge vi opprettholder et godt inntak av nevnte vitaminer, og ikke minst slutter å forgifte kroppen vår med sukker og annet drit som er med på å bryte ned immunforsvaret, så vil dette helt klart styrke kroppene våre betraktelig - uten å trenge å bekymre seg for bivirkninger! Jeg gjentar igjen: D-vitamin viser seg å være avgjørende for vårt immunforsvar, og når så mange som 85 % lider av mangel i større eller mindre grad, så er det mange kropper der ute som er mer utsatt. Ytters få av oss får faktisk i seg det de trenger av vitaminer pga dårlig kosthold, grønnsaker som mister næring grunnet kjemikaler/overkoking. Vel, vaksinen inneholder ikke kvikksølv, den inneholder etan kvikksølv, dvs kvikksølv i en form som skilles lett ut av kroppen. Formaldehyd i små konsentrasjoner kan også kroppen hanskes med. Det er EN kjent senskade av vaksiner, og det er ettervirkning av guilainne barre syndrom. Det rammer en av en million, og er kjennetegnet ved svakhet og nevrologisk symptomer. Generelt er det et autoimmunt syndrom som trigges av infeksjoner. Noen infeksjoner er verre enn andre. Det kan også utløses av vaksiner, siden vaksiner utløser en immunrespons. Men riske for GBS er større ved å få en full infeksjon enn den er ved en vaksinasjon. omtrent 7-10 ganger større for influensa sammenlignet med vaksine. Andre senvirkninger er faktisk ikke kjent, og det er verdt å merke seg at det dreier seg om en effekt som er mye verre dersom man får en reell infeksjon.
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #50 Skrevet 4. desember 2009 Vel, vaksinen inneholder ikke kvikksølv, den inneholder etan kvikksølv, dvs kvikksølv i en form som skilles lett ut av kroppen. Formaldehyd i små konsentrasjoner kan også kroppen hanskes med. Det er EN kjent senskade av vaksiner, og det er ettervirkning av guilainne barre syndrom. Det rammer en av en million, og er kjennetegnet ved svakhet og nevrologisk symptomer. Generelt er det et autoimmunt syndrom som trigges av infeksjoner. Noen infeksjoner er verre enn andre. Det kan også utløses av vaksiner, siden vaksiner utløser en immunrespons. Men riske for GBS er større ved å få en full infeksjon enn den er ved en vaksinasjon. omtrent 7-10 ganger større for influensa sammenlignet med vaksine. Andre senvirkninger er faktisk ikke kjent, og det er verdt å merke seg at det dreier seg om en effekt som er mye verre dersom man får en reell infeksjon. Vaksiner som dette er også sett i sammenheng med alzheimer, autisme, ME osv. Fortsatt langt fler som dør årlig av vanlig influensa enn av svineinfluensa. Uansett, JEG ønsker ikke å få sprøytet inn unaturlige stoffer i kroppen min, jeg foretrekker å beskytte helsa mi på den naturlige måten.
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #51 Skrevet 4. desember 2009 Vaksiner som dette er også sett i sammenheng med alzheimer, autisme, ME osv. Fortsatt langt fler som dør årlig av vanlig influensa enn av svineinfluensa. Uansett, JEG ønsker ikke å få sprøytet inn unaturlige stoffer i kroppen min, jeg foretrekker å beskytte helsa mi på den naturlige måten. "Satt i sammenheng" er ikke det samme som at det ER en sammenheng. "Linken" mellom vaksiner og autisme er grundig og ettertrykkelig tilbakevist, og det finnes ikke snev av bevis den. At en eller annen tulling oppretter en webside og skriker om det farlige kvikksølvet, er ikke ensbetydende med at det er en sammenheng i den virkelige verden. Noen reell sammenheng mellom vaksiner, Alzheimer og ME har jeg ikke engang HØRT om, så det ville være VELDIG fint om du kunne legge ved noe dokumentasjon for de temmelig uhørte påstandene dine.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #52 Skrevet 4. desember 2009 "Satt i sammenheng" er ikke det samme som at det ER en sammenheng. "Linken" mellom vaksiner og autisme er grundig og ettertrykkelig tilbakevist, og det finnes ikke snev av bevis den. At en eller annen tulling oppretter en webside og skriker om det farlige kvikksølvet, er ikke ensbetydende med at det er en sammenheng i den virkelige verden. Noen reell sammenheng mellom vaksiner, Alzheimer og ME har jeg ikke engang HØRT om, så det ville være VELDIG fint om du kunne legge ved noe dokumentasjon for de temmelig uhørte påstandene dine. Det er en del som tyder på at det blant annet er en sammenheng mellom hjernehinnebetennelsevaksineringen satt i verk av FHI og ME.
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #53 Skrevet 4. desember 2009 "Satt i sammenheng" er ikke det samme som at det ER en sammenheng. "Linken" mellom vaksiner og autisme er grundig og ettertrykkelig tilbakevist, og det finnes ikke snev av bevis den. At en eller annen tulling oppretter en webside og skriker om det farlige kvikksølvet, er ikke ensbetydende med at det er en sammenheng i den virkelige verden. Noen reell sammenheng mellom vaksiner, Alzheimer og ME har jeg ikke engang HØRT om, så det ville være VELDIG fint om du kunne legge ved noe dokumentasjon for de temmelig uhørte påstandene dine. Jeg kommer bare med min overbevisning, det at ting ikke er "vitenskapelig dokumentert" betyr ikke at det ikke er reellt. Myndighetene syntes jo det var greit å fylle kjeften vår fulle av farlig amalgam i en årrekke også, og nå som de endelig har innsett at det er farlig, blir vi sittende igjen med regninga og helseproblemene
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #54 Skrevet 4. desember 2009 Jeg kommer bare med min overbevisning, det at ting ikke er "vitenskapelig dokumentert" betyr ikke at det ikke er reellt. Myndighetene syntes jo det var greit å fylle kjeften vår fulle av farlig amalgam i en årrekke også, og nå som de endelig har innsett at det er farlig, blir vi sittende igjen med regninga og helseproblemene Jo, når man har kjørt noen store studier på det, så er det akkurat det det betyr. Og det HAR man gjort i tilfellet timerosal (MMR-vaksine) og autisme.
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #55 Skrevet 4. desember 2009 Jo, når man har kjørt noen store studier på det, så er det akkurat det det betyr. Og det HAR man gjort i tilfellet timerosal (MMR-vaksine) og autisme. Hadde myndighetene gjort studier på bruk av amalgam-fyllinger også tro? Og hva er vitsen med å få sprøytet inn kjemikaler i kroppen sin, når man kan beskytte den på annet vis?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #56 Skrevet 4. desember 2009 Hadde myndighetene gjort studier på bruk av amalgam-fyllinger også tro? Og hva er vitsen med å få sprøytet inn kjemikaler i kroppen sin, når man kan beskytte den på annet vis? Det er faktisk ikke et fnugg av seriøs forskning som tilsier at vitaminer i store mengder har noen effekt på bakterier og virus. Derimot kan store inntak av vitaminer gi skader.
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #57 Skrevet 4. desember 2009 Det er faktisk ikke et fnugg av seriøs forskning som tilsier at vitaminer i store mengder har noen effekt på bakterier og virus. Derimot kan store inntak av vitaminer gi skader. Kan du ikke lese alle innleggene og linkene og se den store sammenhengen før du svarer.
The Kitten Skrevet 4. desember 2009 #58 Skrevet 4. desember 2009 God idé, Pjukset. Det virker som om mange har vanskelighet for å skille mellom stort nok inntak og for stort inntak. Det er to vidt forskjellige ting.
Pjukset Skrevet 4. desember 2009 #59 Skrevet 4. desember 2009 God idé, Pjukset. Det virker som om mange har vanskelighet for å skille mellom stort nok inntak og for stort inntak. Det er to vidt forskjellige ting. Nettopp!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #60 Skrevet 4. desember 2009 Kan du ikke lese alle innleggene og linkene og se den store sammenhengen før du svarer. Har man an vitaminmangel er det selvfølgelig hensiktsmessig å ta tilskudd slik at man får bygd opp normale lagre i kroppen, men dette er da langt i fra noen vidunderkur slik du fremstiller det. Ifølge din logikk vil folk i solrike land ikke få virussykdommer, fordi d-vitaminene de får fra sola fungerer like bra som en vaksine. Hm, tenke litt her nå, hvor startet svineinfluensane hen igjen? Mexico ja, var ikke akkurat minusgrader og mørketid sist jeg var der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå