Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #41 Skrevet 25. november 2009 60J ????????? Søstra mi bruker 75D og hun er brystfager. Men 60 j er jo helt vilt, du må bruke feil type bh. Nei, det er jeg som bruker riktig BH. Og personlig, så hjelper det veldig på avlastningen at BH'en er riktig og sitter stramt rundt ryggen. Som den skal. Annie, jeg mente ikke å overkjøre. Jeg har vel sett meg lei på at folk skal synse om andres bryster, og hvor store de er utifra størrelsen på skåla, som i tillegg ofte er helt feil. Også gikk jeg i samme fella selv. Og sa at noe IKKE var stort. Beklager. Noen av oss plages med store bryster, noen av oss gjør det ikke. Når jeg snakket om korrekt BH-størrelse var det basert på "av og til har litt vondt i nakken" det kan være et sympton på feil BH, like mye som for tunge bryster. Tenkte jeg. Siden det ikke hørtes kronisk ut.
Gjest Elfrida Skrevet 25. november 2009 #42 Skrevet 25. november 2009 Vi som ikke har plager pga. de store puppene våre kan diskutere hvor mye vil vil om at 90 G ikke er stort, det hjelper jo ikke hun som faktisk har plager med skuldre og nakke pga. sine store pupper.Hvis det stemmer som TS sier at hun av og til er stiv i nakken syns jeg virkelig ikke det kvalifiserer til puppereduksjon på statens regning. HVem er vel ikke litt stiv i nakken av og til? Selv bruker jeg 80 f/g, og har aldri hatt noen nevneverdige problemer med rygg/nakke/skuldre. Det betyr ikke at jeg mener at andre ikke kan få det, tvert i mot. MEN jeg tror at svært mange av de det gjelder går rundt med bh som er for løs rundt brystet slik at skuldre og nakke tar mye av vekten, og da er det ikke så rart at man får vondt.
MarilynM Skrevet 25. november 2009 #43 Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg synes JEG har store pupper og jeg bruker 85C! Og uansett, jeg hadde venninner som tidlig fikk store bryst (aner ikke hvor store) og som hadde hengepupper allerede fra 19års alderen så ikke vær for sikker på at hun på em år kan få litt hengepupper Må bare slenge inn et innlegg her, selv om det er litt off-topic og det forhåpentligvis har blitt nevnt allerede (har ikke lest alt enda, sorry); 70-80% av alle kvinner bruker feil bh-størrelse. Jeg bruker 75G, og puppene mine ser ikke store ut engang. Vær så snill folkens, ta dere en tur på denne siden: http://www.underverker.no/extra1.php og dobbeltsjekk målene deres. Riktig BH gjør fantastiske ting med ryggplager og utseende, så det er virkelig verdt å finne ut av. I tillegg vil puppe-størrelsen endre seg flere ganger gjennom livet, så det er verdt å sjekke med jevne mellomrom. Til TS: Hvis dama di er overvektig, er det kanskje ikke så dumt av henne å gå ned noen/mange kg før hun vurderer en slik operasjon? Jeg har en venninne som har ca 15 kg for mye, og hun får ikke operasjonen dekket før hun har gått ned en del i vekt. Jeg tror imidlertid at behovet vil forsvinne dersom hun lykkes med dette. (Ikke fordi proposjonene hennes vil endre seg, men fordi det blir mindre vekt) Endret 25. november 2009 av MarilynM
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #44 Skrevet 25. november 2009 MM... det er det jeg har prøvd å si noen ganger i denne tråden. Men en god ting kan ikke sies ofte nok, og det spørs om ikke du sa det lurere enn meg. Men Underverker har ikke så store skåler da, som flere trenger.
MarilynM Skrevet 25. november 2009 #45 Skrevet 25. november 2009 (endret) Lest litt mer nå, KateW, jeg elsker deg. Eller ihvertfall så elsker jeg innleggene dine! Du skriver vanvittig bra! Og jeg vet underverker ikke er best på utvalg, men de har en bra kalkulator. =) Jeg foretrekker bravissimo.com eller brastop.com. Evt Change, som har butikker i Trondheim og Oslo ihvertfall. Men nå sporer jeg skikkelig av her.. Endret 25. november 2009 av MarilynM
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #46 Skrevet 25. november 2009 Fasongen på brystene har veldig stor betydning. Har man litt runde bryster kan G-cup være ganske stort.
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #47 Skrevet 25. november 2009 Fasongen på brystene har veldig stor betydning. Har man litt runde bryster kan G-cup være ganske stort. Målene er akkurat de samme om man er rund eller spiss, vel? MM, takk!
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #48 Skrevet 25. november 2009 Hvis det stemmer som TS sier at hun av og til er stiv i nakken syns jeg virkelig ikke det kvalifiserer til puppereduksjon på statens regning. HVem er vel ikke litt stiv i nakken av og til? Selv bruker jeg 80 f/g, og har aldri hatt noen nevneverdige problemer med rygg/nakke/skuldre. Det betyr ikke at jeg mener at andre ikke kan få det, tvert i mot. MEN jeg tror at svært mange av de det gjelder går rundt med bh som er for løs rundt brystet slik at skuldre og nakke tar mye av vekten, og da er det ikke så rart at man får vondt. hallo hun har rådført seg med legen som faktisk anbefalte det. dessuten er d ikke opp til andre å avgjøre om hun kvalifiserer til brystredukshjon eller ikke. det er kun hennes valg og ingen andre trenger å ha en mening om det
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #49 Skrevet 25. november 2009 100% enig, har selv like store bryster. Selv om det er tungt om jeg skal jogge eller være aktiv. Så ville jeg aldri vurdere å foreta brystreduksjon. Det er viktig å få en god bh i stedet, spesielt om man skal jogge. Tror det er litt sånn i Norge. At man har litt lett for å prøve å løse alt gjennom kirurgi eller piller. du kan jo ikke vite hvordan andre har detlv om du ikke har plager pga dine store bryster så kan jo andre ha det fordet.
Gjest ironitrollet Skrevet 25. november 2009 #50 Skrevet 25. november 2009 du kan jo ikke vite hvordan andre har detlv om du ikke har plager pga dine store bryster så kan jo andre ha det fordet. Nei, det er ikke mulig... alle kvinner har lik kropp og bærer tunge bryster like godt, det er kun feil bh-størrelse som er årsaken og overvekt. Det finnes ikke individuelle forskjeller.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #51 Skrevet 25. november 2009 Finn ei som er like hekta på de store puppene sine som deg. Hun vil heller lide enn å fikse på de! ;D Det kan være at du da må ta til takke med plastikkpupper, siden disse damene ofte enhancer for å få det de vil ha. Har du flaks finner du ei med naturals. Jeg skjønner godt at du syns det er kjipt. Jeg mener, det er jo dette som gjør dama di spesiell og som gjøre at du elsker henne, right? Et par cuper mindre ødelegger hele greia. Du kan jo sette hardt mot hardt, men ettersom venninnene hennes "støtter henne" så kommer de nok til å "støtte henne" rett ut av livet ditt og til kirurgen. Du kommer til å bli stempla som en drittsekk. Finn en god grunn til å gå fra henne, og så begynn jakten på Det Perfekte Paret. ;D HØRER DU DEG SELV??? puppene er grunnen til at han elsker henne????? om han elsker henne bare pga puppene hennes er han TOTALT VERDILØS. hva med å bry seg om ting som FAKTISK betyr noe. Finnes det sååå overflatiske mennesker? Om han BARE vil ha henne pga puppene så elsker han henne ikke. Det der har INGENTING med kjærlighet å gjøre. Hva om du ble sammen med en dame, hun fikk brystkreft og måtte fjerne brystet. Hadde du sluttet å elske henne da kanskje, HÆÆÆ?
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #52 Skrevet 25. november 2009 Må bare få kommentere noen av innleggene her angående størrelse Utsagn som så svæææært, sååå tungt, og så vooondt, får meg til å le litt. Jeg har selv hatt samme størrelse i mange år og det er stort ja, men ikke så enormt som enkelte her later til å tro. Og jeg har aldri hatt ryggproblemer. Mine to døtre har arvet den samme størrelsen, dvs de er smalere enn 90 da, men de hadde begge G. Den ene datteren min mistet nesten puppene helt etter at hun fikk barn (For det hender også med noen) og savnet de etterpå. Jeg selv har gått ned i str. etter at jeg slanket meg for noen år siden. Er man litt overvektig og slanker seg vil puppene også automatisk bli mindre. Tror nok også det beste å vente med en eventuell reduksjon til etter at man har født barn, nettopp på grunn av problemer med amming og det at puppene forandrer seg ofte etterpå. Men avgjørelsen må nesten dama til TS ta selv, men det er viktig at hun er klar over alle disse tingene på forhånd. Og til alle dere andre, vi som har G størrelse har store pupper ja, men det er ikke så enormt at man nesten går og sleper puppene nede på knærne som enkelte her later til å tro. støtter du opp om gutt.28 her? syns du det er greit at han blir sur om dama tar en brystreduksjon fordi at puppene hennes er det EEENESTE han bryr seg om?
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 25. november 2009 #53 Skrevet 25. november 2009 støtter du opp om gutt.28 her? syns du det er greit at han blir sur om dama tar en brystreduksjon fordi at puppene hennes er det EEENESTE han bryr seg om? gutt.28 sier jo ikke at puppene hennes er det eneste han bryr seg om, bare at han er opptatt av de, og at han synes hun skal vente til de henger. Selv om man kan irritere seg grønn over det han sier, så er det ikke fullt så ille som du sier Bianca.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #54 Skrevet 25. november 2009 gutt.28 sier jo ikke at puppene hennes er det eneste han bryr seg om, bare at han er opptatt av de, og at han synes hun skal vente til de henger. Selv om man kan irritere seg grønn over det han sier, så er det ikke fullt så ille som du sier Bianca. han sier hun skal vente til etter hun har født barn og er over førti. det er bedre å ta brystreduksjon når man er ung og huden fortsatt er elastisk. og han er alt for opptatt av brystene hennes. han sier at han blir sint og deppa om hun tar en brystreduksjon. da er han jo mer enn bare litt opptatt av de. hvorfor skal han sette sine behov foran hennes når dette faktisk er snakk om hennes kropp? Skal han bestemme at hun ikke får lov å ta en brystreduksjon? og hvordan kan du vite at brystene hennes ikke er en plage for henne bare fordi du har like store pupper. kan det falle deg inn at hun har en annen kroppsbygning enn deg?
Gjest Elfrida Skrevet 25. november 2009 #55 Skrevet 25. november 2009 dessuten er d ikke opp til andre å avgjøre om hun kvalifiserer til brystredukshjon eller ikke. det er kun hennes valg og ingen andre trenger å ha en mening om detSist jeg sjekka var KG et diskusjonsforum hvor man kan komme med sine meninger, men hvis det er sånn at vi skal bestemme om folk skal ta brystreduksjon eller ikke blir jo saken en annen. Min _mening_ er at hvis TR fremstiller saken riktig virker ikke brystreduksjon til å være den riktige løsningen.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #56 Skrevet 25. november 2009 Sist jeg sjekka var KG et diskusjonsforum hvor man kan komme med sine meninger, men hvis det er sånn at vi skal bestemme om folk skal ta brystreduksjon eller ikke blir jo saken en annen. Min _mening_ er at hvis TR fremstiller saken riktig virker ikke brystreduksjon til å være den riktige løsningen. nei jeg vil bare ike at gutt.81 skal oppmuntres til å nekte dama brystreduksjon. jeg synes virkelig synd på dama hans
Gjest Gjest_wow_* Skrevet 25. november 2009 #57 Skrevet 25. november 2009 Jeg skal faktisk vise litt forståelse for TS her. Jeg har nemlig vært i en lignende situasjon selv. Da jeg møtte mannen min så fant jeg han tiltrekkende. Vi møttes på en slik måte at hadde ikke utseendet hans fanget oppmerksomheten min så hadde vi nok aldri engang pratet sammen. Etter å ha blitt nærmere kjent med han, ble jeg forelsket, både i personligheten og utseendet. Han ble min beste venn, men også en person jeg ble tent av bare ved å se på han. Den første "delen" av forelskelsen er jeg ikke redd for å miste, men den andre kan jeg føle at jeg er litt engstelig for å miste, ja. Man kan si hva man vil, men utseendet er en del av en person. Jeg vil selvfølgelig elske mannen min om han får ansiktet sitt ommøblert, men jeg skal ikke glatt påstå at ikke forholde ville komme i en liten krise, hvertfall seksuelt. Mannen min er kraftig bygd, og det liker jeg. Hver gang han snakker om å gå ned i vekt, kjenner jeg på en liten angst. Ikke fordi jeg ikke unner han en tynnere kropp, eller fordi jeg ikke innerst inne vet at det er bedre og antakelig sunnere for han. Men fordi jeg er redd for at ting skal bli annerledes. Redd for at jeg ikke skal ha lyst på han lenger. For min del er det forsåvidt greit, men er da redd for at han vil finne seg noen som har lyst på han istedet.. Dette er irrasjonelle tanker, men det er nå der for det og jeg synes mange her er urettferdig skarpe mot TS. Det er ganske normalt å være skeptisk til forandringer. Og det må være lov å lufte bekymringer, er det ikke det slike forum er for? Til TS, jeg skjønner at du ikke har lyst til dette, men jeg tror du egentlig vet at dette er utenfor din kontroll og at du innerst inne vil din kjæres beste Det kommer nok til å gå kjempefint og om noen år kan du tenke på disse tankene og føle deg litt flau
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #58 Skrevet 25. november 2009 Jo smalere midje jo større cup. Så 60J er ikke så stort. Faktisk! Men 90G er STORT. Jeg er en 70E. Og jeg har ikke digre pupper. De passer på "ramma" mi liksom. Det eneste jeg vet er at hun kan få problemer med amming. De flytter brystknoppene og følgelig skjærer de over melkegangene. Disse kan ikke repareres og man får da ikke melken ut! Dessuten, har hun store bryster og får melk i dem i tillegg. Så kan en operasjon være bortkasetet. Hun bør vurdere å få barn først. Når det er sagt så har jeg 110% forståelse for at hun vil krympe dem. Det er fryktelig tungt å gå rundt med så store mugger. Og hun fortjener støtte i valget sitt synes jeg.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #59 Skrevet 25. november 2009 Jeg skal faktisk vise litt forståelse for TS her. Jeg har nemlig vært i en lignende situasjon selv. Da jeg møtte mannen min så fant jeg han tiltrekkende. Vi møttes på en slik måte at hadde ikke utseendet hans fanget oppmerksomheten min så hadde vi nok aldri engang pratet sammen. Etter å ha blitt nærmere kjent med han, ble jeg forelsket, både i personligheten og utseendet. Han ble min beste venn, men også en person jeg ble tent av bare ved å se på han. Den første "delen" av forelskelsen er jeg ikke redd for å miste, men den andre kan jeg føle at jeg er litt engstelig for å miste, ja. Man kan si hva man vil, men utseendet er en del av en person. Jeg vil selvfølgelig elske mannen min om han får ansiktet sitt ommøblert, men jeg skal ikke glatt påstå at ikke forholde ville komme i en liten krise, hvertfall seksuelt. Mannen min er kraftig bygd, og det liker jeg. Hver gang han snakker om å gå ned i vekt, kjenner jeg på en liten angst. Ikke fordi jeg ikke unner han en tynnere kropp, eller fordi jeg ikke innerst inne vet at det er bedre og antakelig sunnere for han. Men fordi jeg er redd for at ting skal bli annerledes. Redd for at jeg ikke skal ha lyst på han lenger. For min del er det forsåvidt greit, men er da redd for at han vil finne seg noen som har lyst på han istedet.. Dette er irrasjonelle tanker, men det er nå der for det og jeg synes mange her er urettferdig skarpe mot TS. Det er ganske normalt å være skeptisk til forandringer. Og det må være lov å lufte bekymringer, er det ikke det slike forum er for? Til TS, jeg skjønner at du ikke har lyst til dette, men jeg tror du egentlig vet at dette er utenfor din kontroll og at du innerst inne vil din kjæres beste Det kommer nok til å gå kjempefint og om noen år kan du tenke på disse tankene og føle deg litt flau men hvorfor skulle han avtennes å slutte å være glad i henne om brystene ble noen hakk mindre. jeg har sagt og andre her har sagt at brystene hennes fortsatt kommer til å være store. bare ikke like store som før. det er ingen grunn til at han ikke skal fortsette å tenne på kroppen hennes pga det der. Det er jo ikke sånn at hun skal kappe puppene av eller at utseendet hennes kommer til å forandre seg radikalt. eneste som skjer er at hun kanskje får bedre kroppsholdning og mindre ubehag og kanskje blir enda mer sexy, nettopp fordi hun vil føle seg mer vel. Og han er ikke bare bekymra. han er sint og lei seg sier han. Og jeg mener at det har han ingen grunn til for jeg er sikker på at hun kommer til å være like fin
Gjest Spinell Skrevet 25. november 2009 #60 Skrevet 25. november 2009 (endret) Jo smalere midje jo større cup. Hva mener du egentlig? Det er jo slik at cupstørrelsen øker med omkretsen, ikke minker. M.a.o, 70 J er større enn 60 J. Er derfor enig i at 90 G høres veldig stort ut. Jeg har selv 80 G/H/I (det varierer veldig med BH-merke), og det er enormt. Jeg kan ikke jogge, jeg finner få klær som sitter pent, jeg har kroniske skulder- og nakkesmerter og jeg får ytterst sjelden øyekontakt med menn Når det er sagt; samme BH-størrelse kan se veldig ulike ut på ulike personer. Det går derfor ikke an å avgjøre hvordan TS' kjæreste egentlig ser ut, hvorvidt hun kvalifiserer for operasjon eller om det er best å la være. Endret 25. november 2009 av Spinell
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå