felgen Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 Hei! Jeg skal heller ikke kjefte på deg, men det er et par ting du bør tenke over, som mange andre har påpekt. Hvis hun er plaget med smerter i nakke osv er det ganske viktig at hun ikke venter til hun er noen og førti og har født barn. Da er det viktig å få hjort noe ganske fort, hvis ikke kan både ryggen og skuldrene bli skadd for alltid. I tillegg vil huden på brystet strekke seg, og ung hud er smidigere enn litt eldre. Skjønner at det kan virke kjedelig for deg!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Prøve å forklare litt! Jeg ventet for lenge med å gjøre noe selv. Jeg har siden tenårene vært ille plaget med smerter. G cup er stort forresten og jeg skjønner at hun må ha problemer med smerter osv. Jeg hadde kun E cup og hadde enorme plager smertemessig og klær som passet fant jeg heller ikke. Hadde spinkle skuldre og de var ikke bygget for å bære så store pupper. Jeg levde med smertene i mange år... regningene for kiropraktor ble større og større. Legen måtte gi meg smertestillende etterhvert. Ble et helvete. Etter at jeg fikk barn gikk jeg ned 30 kilo - men puppene ble ikke noe mindre. Så at man automatisk går ned i bryststørrelse ved slanking er ikke tilfelle - har mange venninner som også har opplevd akkurat det. Vekta gikk ned og puppene var like store. Til slutt sa kroppen stopp og jeg måtte følge rådene gjennom 20 år. Jeg tok brystreduksjon. Har fortsatt fine og store nok pupper. MEN livet mitt er nytt. Ikke behov for kiropraktorer og smertestillende lenger. Jeg storkoser meg uten smerter. Bare det at jeg kan jogge er stort. Har levd med mine nye pupper i 3 år nå og har aldri angret ett sekund - eneste jeg angrer på er at jeg ventet så mange år. Mine venninner som hadde samme plagene som meg valgte samme veien og de er alle så fornøyde nå. En skikkelig kirurg gjør ikke puppene for små - de tilpasser størrelsen etter kroppen! Tro meg du vil trives mye bedre med en kjæreste som har det godt med seg selv. Min mann valgte å støtte meg - og det rare er at han nå er enda mere hyper enn før. Nå er de jo spretne i tillegg *lol* Støtt henne du
Megana Skrevet 25. november 2009 #23 Skrevet 25. november 2009 Jeg skal ikke kjefte, bare være ærlig. Jeg håper dama di dumper deg og finner seg en mindre overfladisk gutt. Er du 18 eller 28? Hadde min samboer oppført seg som deg hadde jeg blitt skremt og skuffet. Som sagt, håper hun dumper deg og blir fornøyd med mindre bryster! (Du kan jo bare finne deg en ung og dum ei som ønsker silikon)
Gjest jauda Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Må bare få kommentere noen av innleggene her angående størrelse Utsagn som så svæææært, sååå tungt, og så vooondt, får meg til å le litt. Jeg har selv hatt samme størrelse i mange år og det er stort ja, men ikke så enormt som enkelte her later til å tro. Og jeg har aldri hatt ryggproblemer. Mine to døtre har arvet den samme størrelsen, dvs de er smalere enn 90 da, men de hadde begge G. Den ene datteren min mistet nesten puppene helt etter at hun fikk barn (For det hender også med noen) og savnet de etterpå. Jeg selv har gått ned i str. etter at jeg slanket meg for noen år siden. Er man litt overvektig og slanker seg vil puppene også automatisk bli mindre. Tror nok også det beste å vente med en eventuell reduksjon til etter at man har født barn, nettopp på grunn av problemer med amming og det at puppene forandrer seg ofte etterpå. Men avgjørelsen må nesten dama til TS ta selv, men det er viktig at hun er klar over alle disse tingene på forhånd. Og til alle dere andre, vi som har G størrelse har store pupper ja, men det er ikke så enormt at man nesten går og sleper puppene nede på knærne som enkelte her later til å tro. Kjempefint at du ikke har plager, men det betyr ikke at andre ikke kan ha plager av store bryst. Jeg selv har mindre bryst enn deg og dama til TS men likevel har jeg ryggproblemer samt vondt i nakke og skuldre og har tenkt å redusere størrelsen på mine bryst. Vi må ikke havne i den fellen at vi mener at andre ikke bør ha problemer fordi vi selv ikke har det. Men ditt innlegg er sannsynligvis det eneste innlegget TS kommer til å reagere positivt på siden det bekrefter det han selv mener.
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 25. november 2009 #25 Skrevet 25. november 2009 Må bare få kommentere noen av innleggene her angående størrelse Utsagn som så svæææært, sååå tungt, og så vooondt, får meg til å le litt. Jeg har selv hatt samme størrelse i mange år og det er stort ja, men ikke så enormt som enkelte her later til å tro. Og jeg har aldri hatt ryggproblemer. Mine to døtre har arvet den samme størrelsen, dvs de er smalere enn 90 da, men de hadde begge G. Den ene datteren min mistet nesten puppene helt etter at hun fikk barn (For det hender også med noen) og savnet de etterpå. Jeg selv har gått ned i str. etter at jeg slanket meg for noen år siden. Er man litt overvektig og slanker seg vil puppene også automatisk bli mindre. Tror nok også det beste å vente med en eventuell reduksjon til etter at man har født barn, nettopp på grunn av problemer med amming og det at puppene forandrer seg ofte etterpå. Men avgjørelsen må nesten dama til TS ta selv, men det er viktig at hun er klar over alle disse tingene på forhånd. Og til alle dere andre, vi som har G størrelse har store pupper ja, men det er ikke så enormt at man nesten går og sleper puppene nede på knærne som enkelte her later til å tro. 100% enig, har selv like store bryster. Selv om det er tungt om jeg skal jogge eller være aktiv. Så ville jeg aldri vurdere å foreta brystreduksjon. Det er viktig å få en god bh i stedet, spesielt om man skal jogge. Tror det er litt sånn i Norge. At man har litt lett for å prøve å løse alt gjennom kirurgi eller piller.
Gjest ingen er like Skrevet 25. november 2009 #26 Skrevet 25. november 2009 100% enig, har selv like store bryster. Selv om det er tungt om jeg skal jogge eller være aktiv. Så ville jeg aldri vurdere å foreta brystreduksjon. Det er viktig å få en god bh i stedet, spesielt om man skal jogge. Tror det er litt sånn i Norge. At man har litt lett for å prøve å løse alt gjennom kirurgi eller piller. Jeg tror det er litt sånn i Norge at folk er forskjellige og at det du føler er helt greit kan andre føle helt annerledes. Og jeg syns det er lite modent å f.eks. le av andres plager fordi man ikke har de samme plagene selv.
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 25. november 2009 #27 Skrevet 25. november 2009 Jeg tror det er litt sånn i Norge at folk er forskjellige og at det du føler er helt greit kan andre føle helt annerledes. Og jeg syns det er lite modent å f.eks. le av andres plager fordi man ikke har de samme plagene selv. Selvsagt er vi forskjellige, men se på arbeidslivet. Det er ikke mye som skal til før folk sykemelder seg. Jobber selv i helsevesnet siden 1996 og merker tendensen og forventnigene til at man skal få løst problemer på en litt enkel måte av andre. Ser i VG i dag hjertesyk ble satt på bussen med morgenkåpe. I de fleste land så må man ordne med transport selv. Dette er en sak man hadde ledd av i andre land. Pilleforbruket setter stadig nye rekorder, det gjelder også smertestillende. Man skal aldri føle ubehage noe sted. På jobben så var det ei som knakk armen i sommer, hun var sykemeldt i 3 uker. Snakket med min mor om dette, det samme skjedde med henne på 70 tallet. Noen på jobben kjørte henne på sykehuset, hun gipset og tilbake på jobb samme dag. Hun er også en barmfager dame, og det har vært slitsomt til tider, men hun har vært fornøyd med kroppen sin.
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #28 Skrevet 25. november 2009 Jeg skal ikke kjefte på deg, men jeg kan fortelle deg såpass at hun kommer til å få forferdelig vondt i ryggen etterhvert. Beklager, Peanut, det kan du IKKE vite. Jeg har langt større cup-størrelse enn TS-kjæreste, i tillegg til at jeg har mye mindre omkrets rundt midjen. Så i følge deg burde jeg ha ryggplager og være sengeliggende og ikke ha lyst på sex. Feil. Jeg trener, jeg trener rygg, mage og core-musklatur og går med gode Bh'er og er glad i kroppen min som den er. Jeg har snakket med legen min, han fraråder meg operasjon. Så å ha store pupper betyr ikke at man har et liv med plager. TS, du kan ikke råde henne, fordi hun vil og har bestemt seg. Du, som kjæreste er programforpliktet til å støtte henne i det valget hun tar. MEN, snakk med henne om komplikasjoner, treningsformer, det å vente til man får barn, si at du ELSKER kroppen hennes, bruker hun riktig BH-størrelse. 90 i omkrets er rimelig stort, kan det hjelpe å få rett BH? Osv. Snakk med henne om alternativer, men ikke virk å forsøke og påvirke henne til å ta "ditt" valg.
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #29 Skrevet 25. november 2009 90G mann! herregud så SVÆRT og TUNGT! Stakkars dame! Jeg skjønner henne veldig godt...og jeg er MANN Feil, 90G er ikke spesielt stort. Man har her ei rimelig robust dame, med forholdsvis små bryster, med mindre hun bruker helt feil BH.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #30 Skrevet 25. november 2009 Synes også det at hun nevner at det skal bli lettere å finn klær eller hengepupper frykt. Tyder på at hun kanskje ikke har så store smerter. Dessuten at hun i en alder av 25 skal greie å utvikle hengepupper på 5 år er bare sprøyt.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #31 Skrevet 25. november 2009 Feil, 90G er ikke spesielt stort. Man har her ei rimelig robust dame, med forholdsvis små bryster, med mindre hun bruker helt feil BH. Det er ikke ekstremt, men de er nok ganske store. Om jeg ser på underverker så ser jeg det største de har i 90 er G-cup og det er beregnet på damer som ammer. http://www.underverker.no/ammebh_fra_abecita_bh_cup/P_155 Derimot om hun bruker 90 og ikke er overvektig så er hun nok litt robust som du sier. Og har kanskje en kropp som er tilpasset, helt enig.
Gjest svanungen Skrevet 25. november 2009 #32 Skrevet 25. november 2009 Først av alt: BH-størrelse ditt eller datt er ingen fasit på hvordan brystene ser ut. Veldig mange bruker feil størrelse, og bh'er er også ulike i fasongen. Jeg har venninner som knapt har bryster, men som bruker C-cup (for å få bøylen til å passe, og at bh'en ikke skal bli for smal foran). Jeg har også et par venninner som sliter maks med å finne bh i det hele tatt, og hvor alfabetet trolig ikke går langt nok i cup-størrelse. Selv kan jeg passe bh'er i både 85D og 75G. Det kommer helt ann på modellen og passformen. Jeg har også gått ned nesten 30 kg i vekt de siste årene, men brystene har ikke minket. Så er ikke hos alle at puppene forsvinner først ved vektreduksjon... Så: Uansett hvilken størrelse kjæresten din bruker, så er det hennes bryst og hennes valg. Hvis hun er plaget med smerter i nakke/skuldre, har andre fysiske plager eller psykiske plager, så er det hennes valg angående operasjon. Og som hennes kjæreste er du programforpliktet til å støtte henne. Det er hennes liv og fremtid det er snakk om, og hennes valg. Det er ikke snakk om å fjerne brystene, men det er snakk om å redusere størrelsen til en størrelse hun kan trives med og som vil fjerne eventuelle fysiske plager. Det er heller ikke så enkelt å skulle be vedkommende elske oppmerksomheten og blikkene som kommer på grunn av brystene. En tidligere kollega hadde store bryster, som virkelig plaget henne. Både fysisk og psykisk. Så vidt jeg vet er hun nå til utredning for operasjon, samtidig som hun sparer febrilsk. Hvis ikke det offentlige dekker operasjonen vil hun koste den selv. Hun sier det rett ut, hun vil ha et liv...
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #33 Skrevet 25. november 2009 Det er ikke ekstremt, men de er nok ganske store. Om jeg ser på underverker så ser jeg det største de har i 90 er G-cup og det er beregnet på damer som ammer. http://www.underverker.no/ammebh_fra_abecita_bh_cup/P_155 Derimot om hun bruker 90 og ikke er overvektig så er hun nok litt robust som du sier. Og har kanskje en kropp som er tilpasset, helt enig. Og jeg bruker 60J, og har ikke spesielt store bryster. Underverker har faktisk ganske dårlig utvalg. Når det er sagt så sier Svanungen mye fornuftig!
Gjest ingen er like Skrevet 25. november 2009 #34 Skrevet 25. november 2009 Selvsagt er vi forskjellige, men se på arbeidslivet. Det er ikke mye som skal til før folk sykemelder seg. Jobber selv i helsevesnet siden 1996 og merker tendensen og forventnigene til at man skal få løst problemer på en litt enkel måte av andre. Ser i VG i dag hjertesyk ble satt på bussen med morgenkåpe. I de fleste land så må man ordne med transport selv. Dette er en sak man hadde ledd av i andre land. Pilleforbruket setter stadig nye rekorder, det gjelder også smertestillende. Man skal aldri føle ubehage noe sted. På jobben så var det ei som knakk armen i sommer, hun var sykemeldt i 3 uker. Snakket med min mor om dette, det samme skjedde med henne på 70 tallet. Noen på jobben kjørte henne på sykehuset, hun gipset og tilbake på jobb samme dag. Hun er også en barmfager dame, og det har vært slitsomt til tider, men hun har vært fornøyd med kroppen sin. Det at dama til TS har store bryst som HUN plages av trenger ikke bety at hun er mye borte fra jobben. Det er individuelt hvordan forskjellig damer plages med når det gjelder store bryst. At noen har store bryst er ikke ensbetydende med at man også har fått en kropp som passer til å bære disse store brystene. Helt flott at du og din mor er fornøyd med både bryster og kropp, ingenting er bedre enn det. Men går det an å se litt utenfor sin egen nesetipp og ha aksept for at for noen så vil størrelsen av brystene skape helsemessige problemer? De fleste tåler litt ubehag, det er når det er ubehag hele tiden at det blir et problem. Her går vi på jobb med dårlig rygg, brukket arm, og med krykker hvis vi orker og føler behov for å jobbe i steden for å gå hjemme og kjede oss. Samtidig er detingen som ugleser oss hvis vi skulle velge å være sykmeldt pga. den brukne armen. Jeg trenger ikke å kjenne andres smerte for at jeg skal akseptere andres smerte.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #35 Skrevet 25. november 2009 Og jeg bruker 60J, og har ikke spesielt store bryster. Underverker har faktisk ganske dårlig utvalg. Når det er sagt så sier Svanungen mye fornuftig! 60J ????????? Søstra mi bruker 75D og hun er brystfager. Men 60 j er jo helt vilt, du må bruke feil type bh.
Superlilje Skrevet 25. november 2009 #36 Skrevet 25. november 2009 60J ????????? Søstra mi bruker 75D og hun er brystfager. Men 60 j er jo helt vilt, du må bruke feil type bh. Det går faktisk an.. Selv bruker jeg 70H. Men mine er unormalt store har jeg inntrykk av, for alle kommenterer dem, stirrer og snakker om dem når de tror jeg ikke hører. Og det gjør at jeg har lyst på reduksjon, men jeg har ikke tenkt å ta det før etter at jeg har fått barn.
sebra Skrevet 25. november 2009 #37 Skrevet 25. november 2009 du er skikkelig teit som tenker mer på at DU tenner på puppene , enn at HUN kan få helseplager om hu ikke har det allerede.
Annie Skrevet 25. november 2009 #38 Skrevet 25. november 2009 Feil, 90G er ikke spesielt stort. Man har her ei rimelig robust dame, med forholdsvis små bryster, med mindre hun bruker helt feil BH. Jo, det er stort!! Jeg har brukt 90D og E, og mine er store og tunge. Har mye nakkeplager pga dem. Feil BH, kan være årsaken til mange nakkeplager, men å si at 90G ikke er stort, er et bedrag! Dama er nok ganske stor, men uansett er det en stor cupstørrelse. Og store pupper veier mye. Du kan jo ta et par sandsekker på et par kilo hver og gå med det rundt halsen noen dager, TS. Kanskje du da får en viss peiling på hva hun sliter med hele tiden. Du kan jo ta deg en joggetur med dem på også... Flott at du liker dama som hun er, men vær så snill å støtt henne i dette. Det er noe som tydeligvis betyr mye for henne.
Gjest wake Skrevet 25. november 2009 #39 Skrevet 25. november 2009 Vi som ikke har plager pga. de store puppene våre kan diskutere hvor mye vil vil om at 90 G ikke er stort, det hjelper jo ikke hun som faktisk har plager med skuldre og nakke pga. sine store pupper. Hun får ikke noe mindre vondt fordi om vi er flere her i landet med store pupper og som ikke har vondt. Jeg skjønner at TS elsker puppene til dama, men er det verdt de plagene kjæresten hans har nå?
Gjest Gjest_Liten_* Skrevet 25. november 2009 #40 Skrevet 25. november 2009 Jeg har utført brystreduksjon og har tidsregning før og etter! Før jeg fyllte 30 år hadde jeg ikke andre plager enn at det var vanskelig å få tak i kær som satt pent. Jeg likte heller IKKE oppmerksomheten brystene ga meg. Men etter fyllte 30 kom plagene. Stiv nakke, smerter i armer og skuldre og voldsomme hodepineanfall ca 1 - 2 ganger pr mnd. Da jeg endelig ble operert var det som om jeg fikk et nytt liv i gave! Jeg kunne løpe og hoppe som andre. Bevege meg uten å ha komplekser. Jeg kunne kjøpe meg klær som passet osv. Hvis det hadde vært slik at brystene vokste ut igjen hadde jeg gått gjennom operasjonen igjen og igjen.... Jeg håper du støtter kjæresten din hvis hun vil gå igjennom er slik operason. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå