Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Jeg har ikke barn selv, men har endel rundt meg i venninneflokken og voksne damer jeg kjenner som har fått små barn, og det er en ting som forundrer meg: hvorfor må hjemmet deres se helt bomba ut?? OK, greit nok at endel ting må ligge fremme, og at alt er annledes, det skjønner jeg også, men det må ikke ligge stinkende melkekluter og annet baby-tilbehør absolutt overalt?? Jeg blir helt matt. :o Selv er jeg temmelig ryddig av meg, så jeg får litt kløe når jeg er borte og det er rotete, men får man besøk så går det da an å rydde bort litt...??? Og dette med servering til gjestene: er det liksom meningen at man som gjest skal måtte fikse alt selv? Herregud, en baby sover da mye, gjør den ikke?? Regner med at jeg får hagl med tilbakemeldinger nå, men er det andre som tenker som meg??
lillesol20 Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 Er du KLAR over hvor sliten man er som nybakt mor? Er du KLAR over at de mødre fleste faktisk bare vil slappe av eller sove selv når den krevende lille bylten endelig sover en dupp? Og ja, det er helt vanlig at man som gjest skal ordne med mat o.l selv. Bare vent hvis du en gang får barn selv, du kommer til å bli overrasket... MEN hvis hjemmet fortsatt ser bomba ut etter ca. 2-3 mnd, da har nok mamman grodd for godt fast i skiten.
Gjest Poirot Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 *Donpedro setter seg på gjerdet med popcorn og brus*
Gjest Embla s Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 *Donpedro setter seg på gjerdet med popcorn og brus*
Gjest Pjusk Skrevet 22. august 2003 #5 Skrevet 22. august 2003 Og dette med servering til gjestene: er det liksom meningen at man som gjest skal måtte fikse alt selv? Herregud' date=' en baby sover da mye, gjør den ikke??[/quote'] Du hørtes iallefall ut som en svært god venninne!!! *ironisk*
Mathias Skrevet 22. august 2003 #6 Skrevet 22. august 2003 eeeehh.... Er det INGEN som bor sammenmed barnefar for tiden???.... Eller er det slik at ALLE menn er allergiske for skitne ting....
lillesol20 Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 He he. Mannen er vel ofte på jobb? Det virker på meg som om noen barnløse kvinner tror at mødre er en annen rase av kvinner. Det er ikke alle som forandrer seg når de får barn. I den grad et livslangt ansvar ikke kan forandre en person.. :blunke:
Mathias Skrevet 22. august 2003 #8 Skrevet 22. august 2003 Og dette med servering til gjestene: er det liksom meningen at man som gjest skal måtte fikse alt selv? ? Livet er jammen et slit!...
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2003 Joda, jeg skjønner at det er slitsomt og nytt og alt det der.... men kan liksom ikke skjønne at man bare kan gi f i alt annet forde! Hadde en kollega som var ryddigheten selv, så fikk hun barn, og når jeg var der sist så det jo helt bomba der. Kan liksom ikke skjønne det bare...
Gjest Embla s Skrevet 22. august 2003 #11 Skrevet 22. august 2003 Hvis hun var så ryddig før og pluttselig forandret seg over natten (tilfeldigvis samtidig som hun nedkom) så finnes det kanskje en link et sted? Mulig hun er veldig sliten? Mulig hun er deprimert?
Mathias Skrevet 22. august 2003 #12 Skrevet 22. august 2003 He he. Mannen er vel ofte på jobb? huff ja... Er jo for mye forlangt å forlange NOE av ham da....
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. august 2003 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2003 Eh, litt feil med personangrep i denne tråden eller hva...
Mathias Skrevet 22. august 2003 #14 Skrevet 22. august 2003 Personangrep er vel ikke fruktbart... men jeg forstår ikke helt hvorfor du irriterer deg over hvordan andre har det, og hvordan andre velger sitt liv...
Gjest Embla s Skrevet 22. august 2003 #15 Skrevet 22. august 2003 Ok, beklager, beklager, har slettet personangrep (er min egen moderator) Her er et seriøst svar: Hvis hun var så ryddig før og pluttselig forandret seg over natten (tilfeldigvis samtidig som hun nedkom) så finnes det kanskje en link et sted? Mulig hun er veldig sliten? Mulig hun er deprimert? Bare vent, hun blir nok sitt gode gamle jeg igjen! (mødre er nemlig tredobbelt så effektive som alle andre, det er de nemlig nødt til å være)
Gjest Poirot Skrevet 22. august 2003 #16 Skrevet 22. august 2003 Sender du mer brus' date=' DonPedro?[/quote'] Her er en rusbrus, så kanskje det blir mere gøy!
Kittykat Skrevet 22. august 2003 #17 Skrevet 22. august 2003 Jeg har 2 unger som utgjør masse leker, masse rot, og masse klær ( ytterjakker, sko o.l. ) som ligger her og der, de drar ut kosekluter og klær fra skapet sitt osv. Jeg rydder hver kveld. Tar bort det verste og sitter sko og henger jakker og diverse på plass. Neste dag er det på an igjen med akkurat den samme greia.....Hele uken ser det så og si bombet ut her. Sånn er det når man har unger. Nå har jeg snart 3 stk og da blir det litt verre med rot o.l. Men det må andre folk bare godta. At det er litt rotete her. Og når man på toppen av det har masse ting og liten plass så blir det trangt. Det er litt enklere når ungene er små og bare sover hele tiden, men det blir litt verre når de begynner å røre på seg rundt omkring. Det er litt slitsomt. Hvis vi får besøk og der ser bombet ut her og besøket f eks ringer 10-15 minutter før de kommer, så får de bare godta at det ser jævlig ut her. Er ikke mye jeg kan gjøre med det da. Avtaler vi dermed noen dager på forhånd, så rydder jeg skikkelig. Og gjester kan ikke forvente at de de er på besøk hos skal "stå på pinne" for dem heller. Moren kan være sliten og orker dermed ikke å hente alt mulig. Det er ofte jeg er totalt utslitt og da orker ikke jeg rett og slett å hente alt mulig. Da sender jeg sambo Og nei, mannfolka hjelper ikke til. Her sitter mannfolket nesten klistret til datamaskinen utover kvelden, så det er lite håp for meg tror jeg. Og noen prioriterer også tiden med barna og familien framfor å gå rundt med vaskekluten hele tiden. Kanskje din venninne er av den typen.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. august 2003 Forfatter #18 Skrevet 22. august 2003 Embla S: Ja, jeg håper hun blir sitt gode gamle jeg igjen, hvis ikke skjønner jeg ingenting! Og det er ikke det at jeg bryr meg om hvordan andre lever sitt liv, det er bare at jeg ikke skjønner hvorfor det skal være så vanskelig å holde huset i sjakk til tross for et nytt familiemedlem! Andre gjør selvsagt som de vil og føler for, jeg bare undres jeg...
Mathias Skrevet 22. august 2003 #19 Skrevet 22. august 2003 Og nei, mannfolka hjelper ikke til. Her sitter mannfolket nesten klistret til datamaskinen utover kvelden, så det er lite håp for meg tror jeg. . viktig å velge barnefar med ommhu...
minniepus Skrevet 22. august 2003 #20 Skrevet 22. august 2003 Hos meg ser det bomba ut, selv uten barn... Kanskje ikke alle synes det er like viktig å "holde huset i sjakk". Kanskje man prioriterer andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå