Zia Skrevet 5. mars 2010 #121 Del Skrevet 5. mars 2010 Så bra at det er en plan videre da. Må du sette sprøytene selv da? Kanskje mannen kunne gjort det, eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #122 Del Skrevet 5. mars 2010 Så bra at det er en plan videre da. Må du sette sprøytene selv da? Kanskje mannen kunne gjort det, eller? :klø: Sprøytene må bestilles og kommer ikke før tirsdag. Så da har jeg også mulighet til å ringe lege og kanskje få litt hjelp. Har en liten plan om å spørre mannen. Han satt selv sprøyter 2 ganger daglig i 2 uker da han skulle gi beinmarg. Håper det blir en vane, skal ha sprøyter i 6 uker. Har forresten lest litt mer om hva jeg egentlig har fått. Kremen er progresteron, som er et hormon i kvinnekroppen som virker å være essensielt under graviditet, dumt om det er for lite av det. Injeksjonene er blodfortynnende. Hadde jeg tenkt meg om, hadde jeg kanskje bedt om Albyl-E i stedet, men jeg tror ikke hodet var helt med meg. Og kanskje er det en annen grunn til at jeg må ha det forordnet som injeksjon og ikke tabletter. Bare to netter til jeg skal hente mannen. Jeg gleder meg til å få ham hjem nå. 9 dager er lenge når en selv har fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. mars 2010 #123 Del Skrevet 5. mars 2010 Så bra at du får hjelp nå, får satse på at dette skal gå bra nå! Uff jeg er jo pyse når det kommer til nåler, så jeg hadde for min del fått noen til å gjøre det for meg. Er alltid godt å få mannen hjem, husk jeg må være alene hele 5 uker om gangen når mannen er på sjøen, det kan man venne seg til, men klart passer det ikke alle å være lengre borte fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #124 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Så bra at du får hjelp nå, får satse på at dette skal gå bra nå! Uff jeg er jo pyse når det kommer til nåler, så jeg hadde for min del fått noen til å gjøre det for meg. Er alltid godt å få mannen hjem, husk jeg må være alene hele 5 uker om gangen når mannen er på sjøen, det kan man venne seg til, men klart passer det ikke alle å være lengre borte fra hverandre. Skulle tro jeg var vandt til å være borte fra hverandre. Har bodd på hver sin side av landet i flere måneder og perioder. Til og med i hvert sitt land, men da har jeg liksom hatt noe å drive på med hele tiden. Er kanskje tiden akkurat nå som har vært litt vanskelig. Masse hormoner i sving, blandet med en usikkerhet. Men om mannen din er borte 5 uker av gangen, får han være hjemme rundt termin, Neytiri? Endret 5. mars 2010 av Redlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 5. mars 2010 #125 Del Skrevet 5. mars 2010 Så bra du har fått noko som kanskje kan hjelpa, og at du har fått time igjen så snart. Håpar virkelig dette går vegen nå! Kva sprøyter er det du har fått? Fragmin eller Klexane? Eg kjenner ikkje så mykje til det sjølv, men meiner å ha lese at Fragmin og Klexane (begge sprøyter) har ei noko anna virkning enn Albyl-E (tablettar). Eg meiner det eine var for vener og det andre for arterier eller noko. Men eg trudde at dei fleste med blodpropproblematikk fekk begge deler. :klø: Men, nå veit vel legen som følger deg opp, mykje meir om dette enn kva eg gjer. PS: Eg vil tru sprøytene vil gå greitt å setja. Bestemora mi går på Fragmin, og det er absolutt ikkje avskrekkande sprøyter - og eg likar ikkje sprøyter i det heile tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 6. mars 2010 #126 Del Skrevet 6. mars 2010 Så bra at du har fått noe som kan hjelpe, får håpe det går veien nå, da har vi termin ikke så langt fra hverandre! (Hvis testene mine er rette da ) God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. mars 2010 #127 Del Skrevet 6. mars 2010 Skulle tro jeg var vandt til å være borte fra hverandre. Har bodd på hver sin side av landet i flere måneder og perioder. Til og med i hvert sitt land, men da har jeg liksom hatt noe å drive på med hele tiden. Er kanskje tiden akkurat nå som har vært litt vanskelig. Masse hormoner i sving, blandet med en usikkerhet. Men om mannen din er borte 5 uker av gangen, får han være hjemme rundt termin, Neytiri? Jeg skjønner deg absolut, var jo vanskelig den første trimester når han måtte forlate meg i 5 uker mens jeg var så dårlig Hormonene klarte nesten ikke å styre når jeg snakket med han i telefonen. Jeg måtte flytte alene med hele lasset, og jeg fikk jo ikke løftet halvparten av det. Ja vi håper at han kan jobbe 10 uker i sommer(da blir jeg høy gravid) for så å kunne være hjemme rundt termin, og hjemme 10 uker etter babyen kommer....for da har han en turnus ut igjen, for så å ta pappaperm i julen og da blir han hjemme hele 15uker over jul og nyttår.....og det blir jo kos da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 6. mars 2010 Så bra du har fått noko som kanskje kan hjelpa, og at du har fått time igjen så snart. Håpar virkelig dette går vegen nå! Kva sprøyter er det du har fått? Fragmin eller Klexane? Eg kjenner ikkje så mykje til det sjølv, men meiner å ha lese at Fragmin og Klexane (begge sprøyter) har ei noko anna virkning enn Albyl-E (tablettar). Eg meiner det eine var for vener og det andre for arterier eller noko. Men eg trudde at dei fleste med blodpropproblematikk fekk begge deler. :klø: Men, nå veit vel legen som følger deg opp, mykje meir om dette enn kva eg gjer. PS: Eg vil tru sprøytene vil gå greitt å setja. Bestemora mi går på Fragmin, og det er absolutt ikkje avskrekkande sprøyter - og eg likar ikkje sprøyter i det heile tatt. Jeg regner med at det ikke er veldig vanskelig å sette de, i og med at de blir solgt til uerfarne som så dan. Jeg fikk Klexane. Jeg begynte med Crinone i dag tidlig. Står i pakningsvedlegget at en kan bli trøtt av de. Sannsynligvis bare innbillning, men jeg sov nå 1,5 time ekstra. Det var utrolig godt. Så bra at du har fått noe som kan hjelpe, får håpe det går veien nå, da har vi termin ikke så langt fra hverandre! (Hvis testene mine er rette da ) God helg En liten pessimistisk testetøs jeg også Jeg måtte bare teste i dag. Har noen billigtester som går ut på dato i oktober. Satser på at jeg ikke får slik behov for dem før de går ut... Noe er i hvert fall i gang for det var de klareste strekene som kom opp ganske fort. :rødme: Håper du får like klare streker snart, FrkHøne. Hadde vært utrolig kjekt å ha noen å følge på veien. Krysser fingre for deg! Har bestemt meg for å vente med ticker frem til neste legetime om to uker. Da er vi 7 uker på vei og en skal vel etter hvert da kunne se liv. Jeg har fått utsatt overgangen min til ny jobb med en uke Men da har jeg hvert fall fri den dagen. Men må kanskje jobbe hele helgen. 34 timer på tre dager, før jeg da skal begynne rett i ny jobb på 100% om mandagen. Ikke ringte sjefen min heller for å fortelle at en hadde takket ja til min stilling. Jeg fikk høre det av en kollega.... Gleder meg til ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. mars 2010 #129 Del Skrevet 6. mars 2010 Berre så du veit det på forhånd: Eg meiner å ha lese at det ikkje er uvanlig å spotta litt av Crinone, utan at det er noko galt. Slik at du ikkje tar sorgene på forskudd om det skulle skje. Og med blodfortynnande er det vel også større sannsynlighet for å blø litt, nettopp fordi blodet blir tynnare. Nå skal dette gå vegen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #130 Del Skrevet 6. mars 2010 Berre så du veit det på forhånd: Eg meiner å ha lese at det ikkje er uvanlig å spotta litt av Crinone, utan at det er noko galt. Slik at du ikkje tar sorgene på forskudd om det skulle skje. Og med blodfortynnande er det vel også større sannsynlighet for å blø litt, nettopp fordi blodet blir tynnare. Nå skal dette gå vegen! Takk for tips, Dreia! Alt for å slippe unødvendige bekymringer er fint! Fikk endelig snakket med mannen, som har vært mer eller mindre uten dekning de to siste dagene. Jeg har sendt ham smsoppdateringer underveis. Han var veldig giret, og sa han kunne hjelpe til med spøyter. Gode mannen min. :rødme: Gleder meg til å få ham hjem i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #131 Del Skrevet 9. mars 2010 Veldig kjekt å ha mann hjemme igjen. Vi badet i badetkaret på søndagen, og han sovnet nesten så søt... Har vært å hentet sprøyter, men jeg venter til i morgen med å begynne. Vil ikke begynne med slike på egenhånd. Kjenner jeg ikke er helt klar for det. Mannen fikser. Har vært å svømt i dag også. Og nå er jeg så utroli trøtt. Lagt på sofaen 1 time og bare sløvet. Ikke noe bra start på resten av kvelden med tanke på at jeg skal på jobb snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. mars 2010 #132 Del Skrevet 9. mars 2010 Tror jeg hadde følt meg litt sånn halv-snuskete om jeg skulle sette sprøyter hjemme alene - litt sånn narkoman-preg over det hele Men man venner seg nok fort til det, så før du vet ordet av det er du et råskinn på å sette sprøyter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #133 Del Skrevet 15. mars 2010 Da var det boken min, da. Har rett og slett ikke hatt tid til å skrive. Det har gått i ett. Men nå skulle jeg ha litt tid til overs, er sykemeldt pga kvalme. for endelig å være gravid og kvalm! Det er utrolig hva en blir takknemlig for når det har gått gale noen ganger, altså! Tror jeg hadde følt meg litt sånn halv-snuskete om jeg skulle sette sprøyter hjemme alene - litt sånn narkoman-preg over det hele Men man venner seg nok fort til det, så før du vet ordet av det er du et råskinn på å sette sprøyter Skal si jeg var ikke høy i hatten da jeg var på apoteket og hentet ut 50 stk sprøyter. Visste ikke en gang at de hadde så store bæreposer som jeg fikk med meg... Men det går over all forventning. Mannen syns det er kjekt å stikke og jeg blir ikke fullt så dårlig som jeg ble de første gangene. Da snakker en sirkulasjonssvikt, blek, kald og klam hud. Kvalme, svimmelhet. Jada.. var fint å kunne ligge i sengen i ca 30 minutter til den dagen. Nå er jeg oppe etter ca 5 minutter. Litt øm i magen etter all stikkingen, men det kan vel være andre grunner til også... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 15. mars 2010 #134 Del Skrevet 15. mars 2010 for øm i magen pga spire :rødme: Bra at det går bedre enn fryktet med sprøytene da - fint at mannen hjelper til! Hvor langt er du på vei nå egentlig? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. mars 2010 #135 Del Skrevet 15. mars 2010 Kvalme og svimmelhet er et godt tegn!!! Er jo da nok med hormoner som driver å produseres Nå går det bra, det satser vi på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #136 Del Skrevet 15. mars 2010 for øm i magen pga spire :rødme: Bra at det går bedre enn fryktet med sprøytene da - fint at mannen hjelper til! Hvor langt er du på vei nå egentlig? :klø: Er 6+4 i dag. Om alt går bra på UL på torsdag, så blir det nok en ticker her, tenker jeg Kvalme og svimmelhet er et godt tegn!!! Er jo da nok med hormoner som driver å produseres Nå går det bra, det satser vi på Yepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. mars 2010 #137 Del Skrevet 15. mars 2010 Veldig hyggelig å høre at det går bra med deg og spira! Og godt at du venner deg til sprøytene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 15. mars 2010 #138 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Høyrest litt guffent ut med dei der sprøytene. Kor lenge skal du ta sprøyter forresten? Endret 15. mars 2010 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #139 Del Skrevet 16. mars 2010 Veldig hyggelig å høre at det går bra med deg og spira! Og godt at du venner deg til sprøytene Takk, Pupsi! Bare 35 igjen nå Høyrest litt guffent ut med dei der sprøytene. Kor lenge skal du ta sprøyter forresten? Liten oppskrift på hvordan dette gjøres kan lese under. (Har markert det med mindre farge for å skånne de som ikke ønsker å se det): Det er engangssprøyter, ferdig opptrekt. Av med hetten på selve spissen. Tynn nål som skal settes på venstre eller høyre side av navlen, subkutant, dvs akkurat inn under huden. Så mannen vasker et lite område med spritserviett (sannsynligvis ikke nødvendig, men vi har tilgang til de), så holder han frem en hudfold fra magen og setter sprøyten helt inn og trykker inn væsken til stempelet er nesten i bunn, ikke helt inn fordi det siste som er i sprøyten er en liten luftboble. Så trekken han den ut igjen. Ser kun noen av stikkene nå, nålen er så tynn. Jeg skal bruke de hver dag i 6 uker, altså tilsammen 42 stk. Utrolig hva en gjør for sine ønskede barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. mars 2010 #140 Del Skrevet 16. mars 2010 Liten oppskrift på hvordan dette gjøres kan lese under. (Har markert det med mindre farge for å skånne de som ikke ønsker å se det): Det er engangssprøyter, ferdig opptrekt. Av med hetten på selve spissen. Tynn nål som skal settes på venstre eller høyre side av navlen, subkutant, dvs akkurat inn under huden. Så mannen vasker et lite område med spritserviett (sannsynligvis ikke nødvendig, men vi har tilgang til de), så holder han frem en hudfold fra magen og setter sprøyten helt inn og trykker inn væsken til stempelet er nesten i bunn, ikke helt inn fordi det siste som er i sprøyten er en liten luftboble. Så trekken han den ut igjen. Ser kun noen av stikkene nå, nålen er så tynn. Jeg skal bruke de hver dag i 6 uker, altså tilsammen 42 stk. Utrolig hva en gjør for sine ønskede barn. Takk for svar! Det høyrest ikkje særlig behagelig ut med sånne sprøyter, men godt at det berre er for ein periode iallfall! Kva er forresten innhaldet i sprøytene, sidan dei kan hjelpa deg slik at du ikkje mistar igjen? Og kva skjer når du er ferdig med å ta sprøyter? Skal faren for abort då vera over, eller skal du ha ein annan type behandling etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå