Gå til innhold

Sommerfugljakten

Redlady

Anbefalte innlegg

Positiv test :hoppe: Gratulerer!! :klemmer:

Jeg skjønner at du ikke klarer å glede deg med din historie. Men denne gangen skal det bare gå bra! Har du fått noe medisiner eller noe denne gangen?

Gynekologen ba me få en henvning så fort som mulig neste gang vi ble gravid. Og den ble forhåpentligvis sendt fra fastlegen min i går. Det siste jeg sa til fastlegen min før jeg gikk ut døren på mandag, var at jeg ble bedt om det. Sist gang tok det under en uke før jeg hadde brev i posten om time, så de er ganske raske. Da fikk jeg også komme til tidligere enn den oppsatte timen. (Jeg ringte fordi den ikke passet med jobb.) Så jeg håper de kommer opp en en eller annen lur plan denne gangen.

Nå jeg er avmeldt kurs og reisebilletter er avbestilt. Får vel ta kurset om noen år... Om været er fint, så blir det skitur med bestisen min på fredag i stedet :) Hun har vinterferie, men må bare bli frisk først. En liten vintererstatning i hvert fall. :smilbla: Så nå har jeg ganske mange dager til overs. Fri fra jobben og alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positive test Redlady!!! :hoppe:

Jeg skjønner det er vanskelig å glede seg, men tenk om denne gangen går det bra......man må også gi seg lov å glede seg litt.....

Jeg vet om en inn på forumet som heter Dreia, og hun har gått igjennom noe lignende.....hun har mistet flere ganger tror jeg, men nå er gravid i uke 16 eller noe sånt....kanskje godt å snakke med en som har opplevd det, og evt. få tips til å snakke med legen om

Nå synes jeg legene skal ta deg på alvor denne gangen!

lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positive test Redlady!!! :hoppe:

Jeg skjønner det er vanskelig å glede seg, men tenk om denne gangen går det bra......man må også gi seg lov å glede seg litt.....

Jeg vet om en inn på forumet som heter Dreia, og hun har gått igjennom noe lignende.....hun har mistet flere ganger tror jeg, men nå er gravid i uke 16 eller noe sånt....kanskje godt å snakke med en som har opplevd det, og evt. få tips til å snakke med legen om

Nå synes jeg legene skal ta deg på alvor denne gangen!

lykke til :klemmer:

Takk. Skal prøve å glede meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen! Gratulerer med positiv test! :hoppe:

Det postive er jo at du for det første tydeligvis har lett for å bli gravid, og nå må du jo dessuten snart begynne å ha oddsene på din side! :klemmer:

Skjønner at det er vanskelig å glede seg, men det kommer nok etter hvert! Det er ingen grunn for at det ikke skal lykkes denne gang! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen! Gratulerer med positiv test! :hoppe:

Det postive er jo at du for det første tydeligvis har lett for å bli gravid, og nå må du jo dessuten snart begynne å ha oddsene på din side! :klemmer:

Skjønner at det er vanskelig å glede seg, men det kommer nok etter hvert! Det er ingen grunn for at det ikke skal lykkes denne gang! :troest:

Tydeligvis veldig lett for å bli gravid. Hadde egentlig trodd det var for sent i forhold til EL denne gangen.

Det er bare det at nå har jeg vært litt småkvalm i to dager, og i dag er jeg helt fin igjen. Ingen symptomer, what so ever. Og det er jo fint å ikke være kvalm hele tiden, men for meg så blir det så likt som før. Tror egentlig at jeg bare inbilte meg kvalme også, bare for å ha gjort det liksom. Kjent noen symptomer.

Er inne i en liten periode hvor jeg tenker at hvorfor skal det egentlig gå bra denne gangen, når all min erfaring tilsier noe annet. Mamma var så sikker på at det skulle gå bra sist, men nå er hun visst enda sikrere. Og hva er det? Det går jo ikke ann. Har kranglet fælt i dag. Jeg har lyst å stå slalom, men det syns mamma er så farlig. Og tenk om det da går gale? Jeg på min side, tenker og hva om jeg ikke står slalom og det går gale likevel. Jeg er da ikke syk!!! :kjefte:

Helt utrolig. Jeg er faktisk sint for å være gravid. Sint for at det skulle skje akkurat nå før vinterkurset, og akkurat nå når det er så utrolig fine skiforhold og vinterferie og jeg har fri. Sint fordi jeg ikke tør å stole på at det faktisk kan gå bra. Og at jeg likevel må forholde meg til situasjonen og si nei til ting, som kan vise seg å bli bortkastet likevel. Og ja, jeg vet at å få barn i seg selv er å måtte avstå fra veldig mye, men når det gang på gang viser seg å ikke bli noe barn, hvordan skal en da akseptere det?

Drive luremus med folk. Nei, jeg kan ikke delta på kurs, fordi vi er gravid. Å, nei, det ble visst ingen baby likevel. Føler det nesten som å lyve.

Uff, ble ikke noe kjekt innlegg dette her. Beklager! Jeg må virke utrolig utakknemlig for å være gravid ovenfor dere som har problemer med å bli det. Beklager, det er virkelig ikke meningen! Det har vist seg at prisen er blitt så mye høyere.

Noe positivt fra dagen; fikk hjelp til å måke taket, så nå detter det ikke ned i hodet på meg når det blir mildvær :)

Og ja, jeg er en rebel. Har tenkt å stå slalom i løpet av uken. Brukte evigheter på å grave meg frem til garasjen hvor skiene lå og inn til boden hvor skoene stod. Om jeg skal avstå fra alt farlig bør jeg vel slutte å kjøre bil også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal stå slalåm jeg! Man må kunne leve selv om man er gravid :) Med mindre legen har sagt at du må holde deg i ro da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med positiv test! :klem:

Skjønner godt reaksjonen din og tankene dine etter alt du har vært igjennom. Jeg har bare opplevd en MA, men var veldig preget av det da jeg ble gravid på nytt, og det etter bare en negativ opplevelse, så skjønner godt de blandede følelsene dine nå. :troest:

Tenker på deg og krysser alt jeg har for at det skal gå deres vei denne gangen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva legen har tenkt å gjøre for å hjelpe deg å beholde??? Stress er ikke noe bra heller for spiren, så jeg ville rett og slett gjort det som gjorde deg glad....stå slalom du...bare forsiktig.....

Det kan også være en ide å få snakket med noen om følelsene dine....det tar en del på det psykiske å miste så mange ganger, så jeg ville absolut fått snakket med enten en jordmor, lege, eller psykolog :)

Jeg trodde det forresten var en myte at en gravid kvinne som har mistet flere ganger skal bli sengeliggende :klø: Før trodde dem at kvinnen som ridde hest og mistet mistet pga det.....men tror det er noen som bare sliter med å beholde...har ikke moren din mistet også flere ganger? fikk hun noe hjelp til slutt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal stå slalåm jeg! Man må kunne leve selv om man er gravid :) Med mindre legen har sagt at du må holde deg i ro da.

En lege sa at jeg bare skulle fortsette som normalt. Unngå alkohol og dykking. Også blir nok fallskjermhoppingen utsatt på ubestemt tid.

Gratulerer så mye med positiv test! :klem:

Skjønner godt reaksjonen din og tankene dine etter alt du har vært igjennom. Jeg har bare opplevd en MA, men var veldig preget av det da jeg ble gravid på nytt, og det etter bare en negativ opplevelse, så skjønner godt de blandede følelsene dine nå. :troest:

Tenker på deg og krysser alt jeg har for at det skal gå deres vei denne gangen. :kose:

Takk.

Kan jeg spørre om hva legen har tenkt å gjøre for å hjelpe deg å beholde??? Stress er ikke noe bra heller for spiren, så jeg ville rett og slett gjort det som gjorde deg glad....stå slalom du...bare forsiktig.....

Det kan også være en ide å få snakket med noen om følelsene dine....det tar en del på det psykiske å miste så mange ganger, så jeg ville absolut fått snakket med enten en jordmor, lege, eller psykolog :)

Jeg trodde det forresten var en myte at en gravid kvinne som har mistet flere ganger skal bli sengeliggende :klø: Før trodde dem at kvinnen som ridde hest og mistet mistet pga det.....men tror det er noen som bare sliter med å beholde...har ikke moren din mistet også flere ganger? fikk hun noe hjelp til slutt???

Selvfølgelig kan du spørre om hva legen har tenkt å gjøre for at vi skal beholde denne gangen. Dessverre kan jeg ikke svare deg helt, for det vet jeg egentlig ikke. Men jeg tror noe hormonbehandling (i form av tabletter?)

Har snakket og kranglet en del med mamma i det siste. Men hun er litt inne på dette med å være VELDIG FORSIKTIG. Jeg er da ikke en porselensdukke selv om jeg er gravid. Men kanskje hun også er av den gamle skolen. Svigermor mente jo også at jeg fikk ta det litt mer med ro neste gang.

Mamma fikk hormonbehandling ved sin tredje graviditet og tett oppfølging på sykehus. Fikk UL på hver kontroll. Min farmor jobbet da på sykehuset og fikk visst ordnet det slik, siden hun hadde mistet to ganger. Et litt annet system enn i dag, da en helst må vente i x antall måneder med å få komme til, og egentlig vil de ikke ha deg der fordi det tar tid og koster penger. Ironisk at vi bor i et av verdens rikeste land, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest et sted at progesteron-aktige hormoner kan være aktuelt dersom man har hatt mange SA :klø: Kanskje noe slikt du skal få da?

Synes uansett at du skal gjøre som vanlig jeg - om det er et levedyktig embryo, så kan da vel ikke en slalom-tur være farlig? :klø:

Og kanskje det fremover kan være lurt å ikke dele så mye informasjon med mor og svigermor? Det kan jo skape mer stress å høre på masingen deres enn at du gjør som du selv føler er riktig uten noen innblanding? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest et sted at progesteron-aktige hormoner kan være aktuelt dersom man har hatt mange SA :klø: Kanskje noe slikt du skal få da?

Synes uansett at du skal gjøre som vanlig jeg - om det er et levedyktig embryo, så kan da vel ikke en slalom-tur være farlig? :klø:

Og kanskje det fremover kan være lurt å ikke dele så mye informasjon med mor og svigermor? Det kan jo skape mer stress å høre på masingen deres enn at du gjør som du selv føler er riktig uten noen innblanding? :klem:

Kanskje progesteron, ja. Vi får se hva de kommer med. Det blir nok en liten slalomtur på meg enten i morgen eller på onsdag, og ingen av mødrene vet om det, har klokelig ikke sagt noe.

Må bare: JIPPI for gull på 5 milen! Gratulerer, Petter Northug!

Tror faktisk jeg skal sove snart. Klarte å lure både mamma og pappa ut på langrennski i dag. En merkelig opplevelse. Ingen av dem har stått på ski på flere år, og jeg var plutselig den best. Uvant følelse, men absolutt en liten boost for selvtilitten. Nå er jeg litt trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny graviditet! Eg kjenner så veldig godt den ambivalente følelsen når ein står med den positive testen igjen. Ikkje akkurat gledestårer lenger, men heller meir "å, nei, nå begynner den j**lige ventetida"-tårer, blanda med litt lettelse for at det har gått så raskt denne gongen også. :kose:

Og du skal absolutt leva akkurat som du føler for. Eg har vore tilnærma hysterisk og holdt meg unna alt som kanskje kan vera skadelig, for å unngå å bekymra meg for om det har vore det som har ført til at det har gått galt. Om det er rett eller feil måte for deg, er det berre du som veit. Så lenge du ikkje har fått andre beskjedar frå legen, skal du leva som ein heilt normal gravid. :jepp:

Håpar du får time til oppfølging snart. Ekstra oppfølging med hyppige UL er delvis betryggande, men også følelsesmessig slitsomt, sidan ein får anledning til å sjå den lille ofte og bli glad i h*n, noko iallfall eg ville unngå når eg tenkte at det likevel kom til å gå galt. :sukk:

Og hugs at dei aller, aller fleste som slit med habituell abort, blir foreldre til slutt. Eg veit det er vanskelig å tru og håpa på at det faktisk skal skje ein sjølv, men det er det vesle håpet som held oss oppe. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Dreia!

Det er veldig godt å se hvor langt du er kommet. Det gir et lite håp om at denne gangen skal det gå bra.

Dagens positive.

Tenkte gjennom og fant ut at denne gang er det tidligste jeg har testet positivt. Før har jeg måtte vente noen dager og sist gang måte jeg vente til 4 eller 5 dager etter IKM.

Tenkte meg på en liten skitur i dag også. Nyte fineværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :strix:

Håpar du får ekstra god oppfølgjing denne gangen, for no SKAL det gå bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :strix:

Håpar du får ekstra god oppfølgjing denne gangen, for no SKAL det gå bra! :klemmer:

Håper det.

Bare oppølgingen kommer igang. Kontordamen på legekontoret fortalte meg så fint at henvisningen skulle bli sendt samme dag da jeg snakket med henne sist torsdag. Da jeg ringte sykehuset i går, hadde de ikke fått den. Men da jeg var innom legen i går for å få en legeerklæring, så viste det seg at han hadde ikke en gang skrevet den :hakeslepp: Han sa han hadde hørt noe snakk om det, men ikke forstått hva det dreide seg om.

Blir litt irritert på legesekretærer som tar seg til rette og ikke gjør jobben sin. Jeg vet ikke når det er normalt å eventuelt starte med hormoner, men tenker at det var en grunn til at de ba meg om å ta kontakt så fort som mulig... Noen som vet?

Jaja, jeg har da gjort det jeg har kunnet.

Har vært på jobbintervju i dag. Vikariat. Hadde vært fint å få jobbe med faget mitt. Men da jeg fikk se søkerlisten, så ble jeg litt usikker på om jeg når opp. Denne gangen også. Har vært på intervju der før.

Har vært på så mange intervjuer nå, at jeg er ikke nervøs lenger. Det hjelper sikkert at jeg holder en del kurs på fritiden også. Er godt vandt til å snakke med folk. Også hjelper det å være godt forberedt, gå gjennom noen slike typiske intervju-spørsmål. Det hadde jeg gjort. :) Så får vi se. Om jeg får jobben, så får vi håpe at jeg ikke kan gå helt ut... Men jeg har bestemt meg for at det ikke skal hindre meg i å søke jobber jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her var det lenge siden jeg har vært innom :sjenert:

Så trist å hør at det ikke har gått bra for dere.. :troest:

Skjønner deg veldig godt når du sier du ikke klarer å se lyst på denne graviditeten, i og meg at det ikke har gått din vei alle de gangene.. Og dette kommer fra ei som har prøvd i over et år nå :klemmer: Så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du tenker og sier slikt :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en fantastisk dag på ski. Sol, sol og atter sol. Fantastiske løyper, godt selskap på veien tur/retur fjells. Alt i alt, veldig bra :D (Eneste var snowborderen som kræsja i meg bakfra, hva er det for noe, liksom? Er ikke løypen stor nok for deg?)Det gikk bra med meg,da heldigvis, men håper han fikk litt vondt i sjelen av å kjøre på noen han har vikeplikt for...

Henvisningen var også endelig kommet frem, og da timen neste uke ikke passet, så skal jeg til poliklinikken allerede i morgen!! Lurer på hva som skjer da. Reiser alene, mannen er på kurs og kommer ikke hjem før søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra at du kommer i gang med litt tett oppfølgning - det er jo viktig med din forhistorie :klemmer:

Leste forresten om denne typen tilfeller i en av bøkene til Gro Nylander, og det hørtes ut som det er veldig sjeldent at det går galt så mange ganger, så du har absolutt oddsene på din side nå :jepp:

:vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hormoner i sving i dag, ja. Gikk plutselig opp for meg at jeg skal til legen på egenhånd i dag. Mannen er på kurs. Kjente på at det ikke var helt greit akkurat nå, så da begynte tårene å trille.

Mamma har tilbudt seg å være med på kjøreturen, men jeg vet ikke helt om jeg vil ha henne med. Tror ikke jeg orker å høre flere lure tips på hvordan dette skal gå bra. Skulle egentlig vært på skitur i dag med bestisen, men hun er syk fortsatt, stakkar.

Det har også gått i fra å være det nydelige været i går, til å snø nå. Er skikkelig grått og trist ute. Hadde egentlig planer om å kjøre nyeste bilen vår i dag, da den er veldig kjekk å kjøre, men det blir nok 4 hjulstrekkeren likevel.

Ukemålet er nå 5+1 etter mens. Fastlegen fikk termin 7. nov, noe som er noen dager senere enn kalkuleringer på internett, men det har vel med å gjøre at kvinner i Norge sitt svangerskap varer i 40 uker og 2 dager, mens i alle andre land i bare 40 uker.

Ikke vet jeg hva som skjer hos legen i dag heller. Nye blodprøver? Innvendig UL? (Tror ikke det har så mye for seg, siden det er så tidlig) :sukk:

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall en liten positiv ting på skjermen. Skal tilbake om 2 uker. I mellomtiden skal jeg ta daglige injeksjoner, og jeg som ikke er særlig begeistret for sprøyter og krem. I antall uker ganget med prisen jeg fant på felleskatalogen, har hele herligheten en kostnad på rett over 5000 kr. Med en kommentar om at en kunne selvfølgelig ikke garantere noe.

Kommer godt med et månedlig sparebeløp til en egen konto som ble begynt på allerede første gang vi var gravide.

Men jeg får kjøre på apotek og hente tingene og komme i gang. Jo før, jo bedre. Håper de kan vise meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...