Gå til innhold

Fruens rede


Aud Long

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I kveld har vi for en gangs skyld lagt bort pcene og heller vært kjærester! :):hjerte:

Vi satt ilag i sofaen og så film mens vi koste oss med sjokolade cookies som jeg har laga for første gang i kveld. Ble godt, men neste gang skal jeg hakke sjokoladen grovere!

Koselig. Vi er skikkelig håpløse og bruker masse tid fremfor hver vår skjerm på hvert vårt sted i stua... Så det var deilig med en rolig hjemmekveld.

Spesielt siden at guttungen hadde et svært urolig døgn natt til i går og i går, men natt til i dag og i dag var rolig- så deilig.

Blir jo helt utameg av våkenatt. Og jeg blir faktisk så bissk at det er som når jeg er på det verste i syklusen, hjelpes.

Om noen uker skal vi reise til min mamma og bli en liten uke, evt. en laaang helg, det blir koselig. Bestilte ene veien i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, helt uten opplegg: deilig! :)

Jeg er inne i en (enda en) Fleetwood Mac periode. Elsker den musikken. Jeg har begynt å synge "Beatiful child" til nattvise. :hjerte: Stevie Nicks! :)

Jeg trur jeg må traske meg ut en tur, må poste noen brev, og så ser jeg på sporingstråden at den nybestilte bleiepakken har kommet til postkontoret! :)

Det blir godt med nye sperrelag - som passer! De tre minste er nå for trange.

3 mnd har gått, og vi er kjempefornøyd med tøybleiene. Vi bruker papir i ferier når vi er på besøk, eller som back up en gang i blant.

Håper alle får en G :kaffekopp: D helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammeskinnet har frem til nå bare vært i bagen i barnevogna. En ukjent skatt. Etter vi rensa vognposen vi brukte da jeg var lita og begynte å bruke den, tok jeg frem lammeskinnet, og det har virkelig falt i smak. Har det på et pledd på gulvet som han bruker å ligge på. Når han ligger på mage og vi skal trene nakken er det langt mer populært for han. Han har en tendens til å bli forbanna når det er på ullpledd. Og nå ligger han på ryggen og kosesover. :hjerte:

Vi har alltid hatt en del rotekasser med alskens skatter,- og drit.

Nå begynner jeg å se enden på dette, og jeg gleder meg så til det. Føler jeg ikke kan slappe HELT av før jeg har ryddet meg helt gjennom roterommet. Men nå nærmer det seg. Og inkludert at jeg ikke studerer i vår, så blir det null som ligger på skuldrene mine!

:bolledeig: Eller, det kommer vel nye ting, men jeg får utradert Men-et! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg o`store vask klær-dag. Kjørte 4 vaskemaskiner på kvelden/tidlignatta. Nå ser det jammen ut som litt av et hippiereir her nå, det henger ting overalt i alle slags farger, hehe;). Resultatet er at klesvaskhaugen har forvitra! Har vask igjen, men kanskje 2-3 maskiner, men ikke et sånn berg som det var i går, herlig! :)

I dag har jeg ingen planer, og det er herlig! :)

Tenker jeg skal kjøre en runde til med brød, - kenwooden, og ovnen (brødformene) tar bare tre i slengen, og vi er inne i en brødspise-periode, så da slipper jeg å ordne brød på ei lita stund... Og så skal vi ha hjemmelaga pizza i dag, så da skal kenwooden til pers så uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen runde til med brød... så nå har vi et halvt ett igjen i fryseren... Spørs om mor i heimen har ny hobby til i morgen ettermiddag når far er på kveldsvakt;).

(Om ikke, er det ingen skam å få far til å kjøpe med etter kveldsvakt, - vi bor jo i by med så lang åpningstid at jeg nesten skjemmes med tanke på de ansatte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, i dag skal vi endelig være hjemme! Deilig. Har vært mange turer inn til sentrum de siste dagene, for kafeturer, barseltreff og babykino. Alt er veldig koselig, og godt å ta seg en tur ut, men det er jammen deilig å bare være hjemme noen dager også! :)

Vi har besøk av en venninne nå en liten stund som har fått ny jobb her i byen, har bodd her en uke, og skal nok være her ei lita stund til! :) Veldig koselig, men da er det jo ekstra godt å kose seg hjemme alene med guttungen noen timer å bare slappe av. :)

Jeg liker meg veldig godt i mammarollen, det frister til gjentagelse. <--- helt utrolig hvor fort fødselsmerten blir glemt. Mens det sto på og rett etter var jeg sånn småsjokka på at det virkelig var så ekstremt og vondt. Neste gang skal jeg hinte frempå om epidural før jeg kjenner at ytterste grense er nådd, og at det blir for sent å få den.

Planen i dag er følgende:

* Vaske opp

* Kjøre bleievask

* Rydde litt over flater

* Bake daimiskake

* Bake en til daimiskake til morsdagen

* Bytte kattesand

* Støvsuge

-----

* Skifte sengetøy

* Stryke duker (Jeg har blitt voksen og kjørt en hel vask med kun lyse duker... Og ser at de ikke kan legges rett ned i dukkista).

* Vaske over gulv

Under streken er om jeg gidder i dag.

Jeg tenker å kjøre lat tv-dag paralellt med ordning og reda i huset. Jeg har funnet ut at tv-pausene kan jeg få gjort ganske mye i løpet av. Særlig om jeg ser på veldig kommersielle kanaler. Det er ikke dagen for å se på nrk:P.

----

Jeg har kommet i gang med trening. Ambisjonen er to treningsøkter i uka, en i løpet av selve hverdagsuka og en dag i helga.

Så langt denne uka har jeg gjort følgende:

* Gikk på god lang skitur med en venninne i strålende vær, litt over 1.5 time.

* Var på treningssenter, for det meste erg.sykkel og litt sit ups.

---

Håper at KG-damene får en strålende helg! :)

Edit: Inne og markerer det jeg har fått realisert ;).

Noen nye punkter:

*overflaterydd igjen

*vask opp igjen

*brette bleier

*sløve og slappe heeelt av! :)

Husmortilværelsen og tilgang og produksjon av rot virker ustoppelig ;).

Endret av Estrella 84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, så mange hormoner som ennå bor i kroppen! Har vært rimelig slapp/sliten de siste dagene, men nå begynner jeg å komme på rettsida. Nå har vi hatt et rydderaid, så morgendagen med mammaperm blir toppers! :D Null rot/dårlig samvittighet.

Denne uka begynner vi også på babysvømming, gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig tilbake! Har vært ute ei stund pga. at pcen min ble ødelagt, men nå har jeg fått meg ny! :)

Babysvømming gikk fint, men det ble litt kaotisk i garderobe og slik, lillegutt var skikkelig sliten etter alle inntrykkene. Blir nok bedre neste gang. Da vi kom hjem var vi foreldrene helt utslått, mens han var skikkelig hyper og våken utpå. Jeg lå og leste og leste i ei bok, mens gutten lå i armkroken og pludra og sparka sin mor rytmisk mot låret.

Jeg har hatt noen dager jeg har vært ekstra sliten nå, blir godt å komme mer på rettsida. Om noen dager skal lillegutt og jeg toge avsted, spent på hvordan det går for seg. (Men har man flyskrekk, har man flyskrekk!). Innstiller meg på at det blir litt verre enn ønskelig, for da kan jeg jo heller bli positivt overrasket, enn fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi skikkelig hjemmedag. Ennå beinkaldt i Trøndelag. Det er i grunn godt å bare være hjemme en gang i blandt. Vi merker godt at trilleturene er gode for å få guttungen til å få gode, lange dupper. Det er ikke like greit å få han til å sove uten, merker vi... Nå har han endelig sovnet med meg på sofaen i en liten hule, etter et solid herremåltid ved puppen:).

Jeg er en sucker for preggo-tv. Og gjett om jeg ble glad da jeg oppdaga at det var maraton på mtv: "16 and pregnant", holder på med tredje episode, og det er en eller to igjen:).

Begynner å bli mer komfortabel med fødsel og slik igjen. Hadde en liten sperre etter fødselen, klarte ikke se tv/film med hyling eller blod, hehe. Nå er det meste glemt. For et vannvittig lite komma en fødsel er opp mot gaven å få bære barn og få en vidunderlig sønn. *Lete etter gråtesmiley som smiler*, for i dag er jeg litt hormonell, og på rørt-grineren. Hehe. Må grine en skvett hver gang fødslene er overstått, og de små gummiaktige babyene kommer ut, med blod og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klør i gommene og lillemann er til tider fortvilet og forbannet. Sikkelet når nye høyder, og jeg prøver å trøste så godt jeg kan. Lurer på når tennene kommer, håper han slipper å ha sånn vondt. Er heldigvis ikke mer enn kanskje en time til sammen pr dag at han merker noe til det.

Jeg var i det fornuftige hjørnet for ca en uke siden, og har satt opp et ordentelig månedsbudsjett for eget forbruk. Vi har separat økonomi, setter inn penger til felleskonto også, med eget budsjett.

Som barselkvinne, med mange småturer innom byen og butikker, flyr fort kronene. Og det er i grunn greit, problemet er bare at bevisstheten ikke er helt der.

For å komme litt mer ned på jorda, har jeg bestemt meg for å føre budsjett, der jeg skal melde inn hver ting jeg har brukt penger på. Beløpet jeg har til rådighet er ikke spesielt strengt, men jeg kjenner at jeg kvier meg for å bruke penger, hehe. Så bevissthetsplanen virker så langt. (Selv om det er slemt å appellere til egen samvittighet).

I den grad jeg har shoppa noe i det siste, har det stort sett vært ting til babyen. Ikke alt som er strengt tatt nødvendig, men noen ganger MÅ man bare ha babyduffelcoat :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den grad jeg har shoppa noe i det siste, har det stort sett vært ting til babyen. Ikke alt som er strengt tatt nødvendig, men noen ganger MÅ man bare ha babyduffelcoat :fnise:.

Selvfølgelig må man det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man det! :klemmer:

:)

---

Oh craaapp! Bokstavelig talt. Omgangssyke på meg. Ikke så artig å ha litenbaby som jeg ikke får tatt meg spesielt godt av, når jeg blir kvalm av å røre på meg. Har heldigvis mamma her som kan hjelpe han! (og meg ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har blitt frisk igjen nå vennen!

(Ja det er meg, jeg har bare skiftet nick, hehe ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var heldigvis bare et døgn jeg var dårlig, deilig! :)

(Ikke deilig å være dårlig, men at det ikke ble langvarig).

Nå er jeg og lillegutt hjemme hos oss selv igjen. Deilig å komme tilbake til pappaen! :)

Koselig å se gutta i lag igjen! :)

I dag har vi trilla tur, og vært på sjokoladebutikken i byen, og kjøpt en stor og kostbar konfektbit hver. Jeg sitter nå og mumser på den, litt og litt. Hehe. får i alle fall litt mer fokus på å ikke forspise seg på usunt når man heller kjøper en kjempelekker, relativ liten og kostbar deilig sjokoladesak. Nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no, i morges har mannen blitt syk. Så nå har karantenetida blitt forlenget... Og stakkars han. Han brøla så på elgen, at jeg ikke tør se ut vinduet i fare for å oppnå øyekontakt med opptil flere elg... (Nå bor vi i andre etasje, så da er vi kanskje berga, hehe.)

Deilig å være tilbake, og godt å ha vogn igjen, sånn at guttungen kan få seg ordentelige dupper igjen. I mens er jeg på rydde og ordne-ren.

Vi skal trille oss en tur etter hvert og kjøpe kvalmemat, tenker jeg. Så vi får litt i mannnen. Vi har heldigvis kolabrus, da.

Kjedelig med mange ryddeprosjekter som venter på meg, men når det er sånn det er på sykdomsfronten, kan jeg ikke akkurat besøke noen heller, å risikere å smitte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne i en sløv periode, og jobber med å komme meg på rettsida igjen. En av tingene jeg gjør, er å slette plenty med mail. Jeg sjekker stadig mail, men gjør ikke noe med spam/facebook-mail og reklame og slik. Så de blir stående som nye mail i innboksen... Hadde 7000 i innboks, nå er jeg nede på litt under 5000. Drev og sletta en og en, til jeg kom på at jeg kunne trykke "all" og heller plukke ut de 0-3 per 50 som jeg ville beholde. Følte meg passe blond...

Vi har kjøpt krabbematte til ungen, sånn stor treningsmatte, og den er jeg kjempefornøyd med! Og litjen også! :) Prøvde oss på mor-barn trening hjemme i går, det gikk så som så, han var litt for sprellete og utålmodig, og etter hvert sulten. Når han ikke var det, virka det som han likte det godt. Var litt mange, rygg, rumpetrening med baby på magen/løfte baby/trene over baby/eller ha han på siden. Men det skal vi prøve igjen (når han er mer opplagt), for det var i grunn koselig.

Mars er min januar-måned. Nå skal alt skje.

* Jeg skal bli mer økonomisk

* Jeg skal bli flinkere å droppe snop, spise sunnere rett og slett

* Prøve å komme meg i bedre form

Når alt skal skje samtidig, kan det bli litt overveldende. Og demotiverende. Jeg er en person som liker å se fremgang, så jeg har en stor sort bok der jeg skriver inn alt. Slik som trening (for det meste skriver jeg når jeg har trilla mer enn 30 min, og når det har vært anna aktivitet. Vurderer litt å melde meg inn i 3T, men ønsker jo også å spare det som er mulig, og da syns jeg der er mye å bruke over 5000/året på trening som jeg ikke vet hvor mye jeg får brukt). Tenkte jeg kunne vurdere 3T om jeg klarte å holde budsjettet denne måneden, og spare det som er målet, så vi får se. Har foreløbig gått på en pengesprekk da jeg måtte bruke 1300 på togreise i stedet for 3-400 da jeg plutselig ble syk. Så vi får se.

Merker i alle fall at den sorte boka hjelper. Skriver også¨inn når jeg har vært flink å prioritert bort usunt/brus og sånn. Så kan det være med på å motivere til å "si nei" noen ganger.

Litt moro med budsjett da, og å følge det opp. Gjelder å holde tunga rett i munnen, å huske alle utgifter. Jeg prøver nemlig å bruke mest kontanter, og da har jeg ikke samme oversikt som jeg har når jeg bruker bankkortet.

I går var jeg på lønningspils med jobben, og det var veldig koselig, og godt å komme seg ut! Var ute bare et par timer, men du verden så artig det var å ta på seg noe rent og pent og sminke seg, hehe. Hadde på et skikkelig langt smykke, og dinglende ørepynt. Det kan jeg ikke med guttungen i armene, han drar i det han får tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig går sunnhets-grooven riktig så bra! :)

Har gått mange, og lange trilleturer i det siste.

Og ikke minst holdt meg unna snop og brus. Jeg fører en logg over hva jeg spiser og unngår av usunt/fristelser. Listen over tingene som jeg har latt være selv om jeg fikk lyst på, er mye lengre enn snopelista.

Nettene til oss har gått veldig bra i det siste, men de har vært litt vanskeligere de siste nettene. Lurer på om han er i ferd med å gjøre noen utviklingssprang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...