Gå til innhold

Fruens rede


Aud Long

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok godt med et par dager med fri fra eksamenstenking.

Håper dere har hatt en fin helg :klem:

Hei Pusilus!

Det var skikkelig deilig med helg nå! Godt å ha helt skolefri og! Og i det lange løp er det ikke så lenge til neste og siste eksamen før jul er utryddet og julekosen et faktum.

I natt har jeg investert i et elastisk bæresjal. Inspirert av Svipa og 40 % av på en god del bæretøy hos Lotusbarn. Fikk prøve et sjal av henne i går, riktig så behagelig (bare at jeg ble litt gåen i ryggen til slutt, men det blir nok bedre når jeg bare blir mer vant, og går litt mindre turer i børjan.)

Det var deilig å gå i byen uten å manøvrere med barnevogna, nå som det er så fullt med folk overalt!

I natt var guttungen eksemplarisk og sov gjennom hele natten minus amming ca hver 3. time, men vi kunne begge sovne fint med en gang etterpå. Hjelper på å ha tatt smokke i bruk, guttungen her har hatt en tendens til å spise og spise og spise til tider, men nå kan vi begynne å gi han smokken når han har spist masse, og det ikke er noen tvil om at han er mett. Tror også det var rette tida å introdusere han for den, de siste dagene har det kommet litt gulp/spy i retur, så det er tydelig at magen fylles bra opp.

Nå skal vi snart ordne middagsmat til far i huset, som er ferdig på jobb om ikke så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bæresjalet, kom i posten i dag! :) Har prøvegått med guttungen i det, begge kosa seg! :) Og så er det ganske så lekkert, og jeg fikk det på tilbud og alt! Happy! :)

Alle julegavene og julekortene har jeg fått sendt i posten i dag! :D

Deilig å være ferdig med dem! :)

Og nå skal jammen mor ut på restaurant med en venninne. Velsignet være ammepumpe og mm i kjøleskapet far og sønn kan ty til ved behov! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pengene fra nav har kommet allerede!

Litt sjokka, trodde de skulle komme langt på nyåret, var jo inne med søknaden først den 4. des. Har fått en god utbetaling fra NAV, men aner ingenting om hvor mye jeg får i mnd, for dette var jo en oppsamlingsheat.

Får vel vedtaksbrevet i posten om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vedtaksbrevet fra Nav kommet, blir ikke så verst dette. Er glad vi omkalfatret litt, slik at jeg tar hele permisjonen, og at jeg ikke MÅ studere til våren (som var et krav om far skulle ta ut permisjonen). Vi får heller ordne det litt på privaten, slik at far får permisjon lell de dagene jeg er på skola/han ikke får jobb. (Han jobber som vikar for ymse bedrifter, så det er litt fra dag til dag av og til).

Godt fornøyd! :)

To dager til eksamen, mildt sagt umotivert. Men jeg skal ta eksamen og se hvordan det går. Er litt godt at det ikke er noe stress, men jeg tar det som det går. Får jeg lavere enn C tar jeg den sikkert opp til våren, om ikke er jeg knallheldig! :D

Snart juleferie, blir knallbra! Har jo vært unntakstilstand i større og mindre grad siden slutten av oktober da gutten kom. Gleder meg vilt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Happy F! :)

Nå ligger smågutten dandert i en mini matrosdress som passer akkurat, som vi arva, og mor koser seg med å se på tre nøtter til askepott.

Vi håper at alle kg-vennene får en fin høytid, masse god mat og trivelig selskap!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger smågutten dandert i en mini matrosdress som passer akkurat, som vi arva, og mor koser seg med å se på tre nøtter til askepott.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften gitt! Jeg ligger i senga i pysjen og titter litt på verden med min mini-pc, mens lillemann koser seg nede sammen med mora mi. Ho har krevd/tilbydd seg å passe han på morgenene, slik at jeg kan sove lengre om jeg vil, og de kan hygge seg sammen. Vinn-vinn situasjon! :) Jeg har pumpa og satt litt melk på lur i kjøleskapet som de kan hente ved behov.

Nå bruker vi 56-klær som noen gale, for å rekke å bruke de litt før de legges bort. Og 62 er godt i bruk allerede.

Gutten vokser nå til! :)

Tror han blir litt sliten og gåen av alle julebesøkene, nye folk, hus og lukter. I går ble han småkrakilsk da vi besøkte besteforeldrene mine, men det skulle bare mangle, de hadde nærmere 30 grader i stua. Situasjonen ble bedre med litt bæring og å strippe ned til bleien ;)

Håper kg-damene har det bra, og at 2010 blir et heidundrende år der positive tester spretter frem i de mange prøver-hjemmene!

Klem inn i det nye året fra Estrellas rede (for tiden plassert på heimplassen min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år til Estrellafamilien :klemmer:

Godt nyttår til pusilusheimen og! :)

---

Det nye året er i gang, og jeg har følgende forsett:

-Bli flinkere til å tørre å lage mer voksen mat, a la skikkelige søndagsmiddager og steik og sånn. (I dette punktet ligger også ønsket om å bli flinkere å spise av den gode maten vi har på lur i fryseren). Samtidig skal jeg prøve å bli flinkere til å lage hjemmelaga mat, der det går an. Vi har mildt sagt sviktet/syndet når det gjelder toro-mat og frossenpizza fra småen kom i slutten av oktober og til nå. Eksamensperioden forsterket dette. Så nå skal jeg prøve å blir flinkere å lage mat fra bunnen av, sunnere, bedre og rimeligere.

---

Vi koser oss masse på juleferie alle tre, men jeg kjenner det skal bli godt å dra hjem, og starte en hverdag i heimen vår. Det har jo vært litt unntakstilstand fra da skjønningen vår kom. Og vi skal også sette opp et månedsbudsjett en av de kommende dagene, over fellesutgiftene våre.

Siden vi har forskjellig bank, har vi en felleskonto som bare en av oss disponerer. Så vi setter begge inn penger hit, mens den ene tilbakebetaler nå og da, ca 1 gang i måned, ut fra utlegg som vi begge har gjort underveis, med mat og slik. På større ting så setter vi over før innkjøpet, om den som skal legge ut ikke har beløpet på lur. Foreløbig fungerer denne løsningen godt! :)

---

Guttungen vokser til, selv om han ennå er en liten tass. Vi skal på tremånedersen om ca 3 uker, spent på vekta, vil tro vi lander på 6.5-7 kg.

På juleferie bruker vi papirbleier. Savner tøyet vårt, men veldig greit å slippe vaskinga nå som vi er på besøk og er mye borte til andre på besøk. Virker nesten som gutten også savner de, men han har ikke blitt sår eller noe av papir heller.

(Det hjelper kanskje på at han er mest en tissebaby, og gjør som oftest fra seg 2-7 ganger i uka, og ikke om natta, de siste ukene, så vi oppdager det som oftest med en gang, når det er større ting).

---

Vi ligger hele kula i senga. 1´20, litt trangt når man er tre. Lillegutt er flinkere å sove i bagen, men flaskehalsen er at mor til tider sovner av i natteamminga, og dermed blir gutten liggende ved siden av meg. Jeg har spist frokost på senga, lillegutt har sovet, glist og småsparka litt, mens far har spist frokost, og sover nå igjen.

Jeg skal vekke han nå, slik at vi får stått opp og dratt på en liten ettermiddagsbesøkstur.

---

Håper KG-damene har en bra start på det nye året! :)

:klemmer:

Edit:leif

Endret av Estrella 84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vi snart klare for å dra ut på barseltreff. Har prata masse med gjengen på en facebookgruppe, men nå er første gang vi møtes siden babyene kom.

Sola har tittet frem og temperaturen har krøpet ned til 11. Var 15 da vi sto opp. Er glad den ikke er så langt unna 10 nå, har jo ikke så lyst å dra ut når det er mer enn minus 10 med guttungen. Men vi skal bare av og på bussen som går rett utafor heldigvis.

I forrige uke var han litt grinete og utafor og gnagde på alt han fant. Nå har dette roet seg veldig. Vi trodde tennene kom, men heldigvis har "tannkløen" avtatt.

Klokka ble plutselig mye, vi skal gjøre oss klare for tur ut.

Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg på oppdateringa her ja.

Nå nærmer gutten seg 3 måneder, tida går jammen fort!

Prøver å få ordna opp i roterommet, aka gjesterommet, det går litt fremover, heldigvis. Vi skal kjøpe litt mer oppbevaring på IKEA, så til slutt har i teorien alt i huset en plass... Det vil hjelpe utrolig på. Blir nok rotete uansett, men om ikke anna så han vi en plass å legge rotet på, og ikke bare et sammensurium av hauger slik som nå ;).

Tenker meg en liiiten tur til byen i morgen for å sjekke ut salget på ullklær til barnet. Må bare sjekke først hvilke merker som ikke driver med mulesing. Og anslå hva størrelse han vil ha til høsten/vinteren/våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er vill og gal (følger hjertet og legger den flinke piken på hylla): Jeg skal ikke studere i vår! :D

Jeg skal (kanskje) ta opp en eksamen, men thats it! :D

Gleder meg til å få ned skuldrene på et akseptabelt nivå.

Hurra, Hurra, Hurra! :):strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har tatt avgjørelsen :strix:

Høres godt ut å legge studiene på hyllen en stund, og nyte tiden med det lille vidunderet på fulltid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det er skikkelig godt å ha tatt valget! :)

:hjerte:

---

I dag har jeg vært og shoppa album. Skal bli godt å få satt inn og ordna bilder! :) Og kjøpt ny bok/album til å ha til egen kokebok.

I dag har vi spist fiskeboller i hvitsaus, det er favorittklisjematen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...