Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Det er ikke en lett situasjon å være prøver, nei!

Jeg tenkte også da jeg ble vant med temping at jammen var ikke dette greit. Det må jo fungere fint som prevensjon også...

Men nå har jeg vært såpass redd for å bli gravid når det "ikke passer" at det ble ordentlig prevensjon istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Er litt imponert jeg om hvor dedikert du er med tempinga di :)

Jeg prøvde det i 2 mnd helt til jeg fant ut at det aldri ville fungert - jeg nektet nemlig å våkne tidlig i helgene... :fnise:

Er du våken til samme tidspunkt hver eneste dag og temper?

Ellers tror jeg tanker og alt annet roer seg litt etterhvert. Jeg tenker hvertfall MYE mindre på det denne perioden enn forrige...og hvertfall VELDIG mye mindre enn de 2-3 første månedene etter pilleslutt (da vi ikke prøvde noe særlig). Da kjente jeg etter alt som fantes av symptomer og syns bare det hele ikke var noe særlig! Nå er ting mye lettere og så får ting bare klaffe når de klaffer :)

Godt du hvertfall har mye annet i hodet som kan hjelpe deg gjennom periodene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt du har nok av andre ting som holder tankene dine opptatt. Det er selvfølgelig godt med fridager, men hvis de kun inneholder frustrasjon over prøving så blir det plutselig ikke så fridag likevel. Ta vare på deg selv oppi alt dette Zia :klemmer:

:klemmer:

Takk for omtanken snille deg!

Jeg klarer for det meste å ikke tenke alt for mye på det, men i blant tar nysgjerrigheten og utålmodigheten overhånd :sjenert:

Sånn som i dag morges da vi stod opp og mannen sa han hadde drømt at jeg fødte. Han ble skikkelig lei seg da han våknet og skjønte at det bare var en drøm - han hadde jo gledet seg sånn i drømmen! :sukk:

Selv om det egentlig ikke var lov å melde seg ut av september-klubben må jeg nok gjøre det allikevel.. :sukk::tristbla:

Men oktober - here I come!! :tommelopp:

:fnise: Jeg får innvilge dispensasjon for deg da. Mistenker at du ikke blir den eneste, men pytt, nå har jeg hørt at de kule uansett havner i oktober-klubben :jepp:

Det er ikke en lett situasjon å være prøver, nei!

Jeg tenkte også da jeg ble vant med temping at jammen var ikke dette greit. Det må jo fungere fint som prevensjon også...

Men nå har jeg vært såpass redd for å bli gravid når det "ikke passer" at det ble ordentlig prevensjon istedenfor...

Så koselig med nytt besøk :velkommen:

Skjønner at det kanskje virker litt skummelt å stole fullt ut på temping i perioder der det VIRKELIG ikke passer å bli gravid. Man bør jo tross alt ha ganske stabile sykluser for at det skal ha noe for seg. Tempen viser jo først når EL er overstått - litt sent å stanse :sengekos: da liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud altså - er det rart man blir surrete av temping? :sprettoy:

I dag morges tok jeg tempen som vanlig. Fikk først 36,24 på Billigetester-termometeret. Siden jeg tester litt ut nøyaktigheten av dette tok jeg også tempen med det gode gamle febertermometeret vårt. Da fikk jeg 35,7 :overrasket: I forvirrelse og frustrasjon kjørte jeg en ny runde med begge; reslutatet ble da hhv 36,14 og 35,9. Jaha ja, vi prøvde enda en runde; 35,98 og 35,8. Javel ja, så nærmer vi oss da...

Endte med at jeg regnet ut gjennomsnittet og la inn det i FF, men kan ikke si at jeg stoler på at temping med disse termometerne har mye for seg lengre iallfall :riste:

Tror jeg skal kikke etter et nytt :Nikke:

God fredag til alle! :klemmer::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Herregud altså - er det rart man blir surrete av temping? :sprettoy:

I dag morges tok jeg tempen som vanlig. Fikk først 36,24 på Billigetester-termometeret. Siden jeg tester litt ut nøyaktigheten av dette tok jeg også tempen med det gode gamle febertermometeret vårt. Da fikk jeg 35,7 :overrasket: I forvirrelse og frustrasjon kjørte jeg en ny runde med begge; reslutatet ble da hhv 36,14 og 35,9. Jaha ja, vi prøvde enda en runde; 35,98 og 35,8. Javel ja, så nærmer vi oss da...

Endte med at jeg regnet ut gjennomsnittet og la inn det i FF, men kan ikke si at jeg stoler på at temping med disse termometerne har mye for seg lengre iallfall :riste:

Tror jeg skal kikke etter et nytt :Nikke:

God fredag til alle! :klemmer::vinke:

Så dumt at du sliter med termometerene da.. :(

Jeg har fått ganske jevne temper på mitt fra billigtester, men så holder jeg det ca 10 sek inni munnen før jeg slår det på også da, siden jeg har lest at noen syns det piper for raskt :)

Jeg ligger alltid mellom 36.09 og 36.35, så jeg vil påstå at det ikke er så galt ;)

Håper du finner ut av det :)

Bare husk at det viktigeste er at du alltid bruker samme termometer for å få jevne temper.... Tror du får mer kluss på skjemaet ved å beuke flere forskjellige...

God helg Zia :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om termometer. Har lest det samme, så holder meg til å måle med ett hele syklusen. Var bare i dag når jeg tilfeldigvis oppdaget SÅ stort avvik at jeg ikke kunne la det stå sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har glemt å fortelle deg: De ultrakule er i "EL-forvirringsklubben" :5:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mitt termometer fra billigtester holder på lengre med målingen enn det vanlige termometeret :sjenert:

Håper du finner ut av det! Og hvis du finner ut av EL med testene, så er det uansett ikke så farlig med hvordan tempen er :) Det er så utroooolig mye som kan virke inn på temperaturen i kroppen!

Helge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å fortelle deg: De ultrakule er i "EL-forvirringsklubben" :5:

Aha :danse: Da er jeg jo reddet :fnise: Der synes jeg definitivt at jeg fortjener en plass nå :jepp:

Hmm, mitt termometer fra billigtester holder på lengre med målingen enn det vanlige termometeret :sjenert:

Håper du finner ut av det! Og hvis du finner ut av EL med testene, så er det uansett ikke så farlig med hvordan tempen er :) Det er så utroooolig mye som kan virke inn på temperaturen i kroppen!

Helge :klemmer:

Mitt bruker også lengre tid enn det vanlige termometeret. :klø:

Skal man ikke stole på tempen mer enn EL-tester da? Eller har jeg misforstått noe (igjen :fnise:). Jeg trodde at man kunne få en positiv EL-test, uten at kroppen faktisk slipper egget i etterkant av testen. Men en temp-økning (riktignok en markert en over en lang periode, ikke små hopp) trodde jeg var en sikker EL-indikator? :vetikke:

At det skal være så vanskelig :dåne:

I går begynte jeg å mistenke EL igjen, siden det plutselig var mer av en "ny" type sekret, samt at jeg fikk tre STORE underjordiske kviser (:sur:). Tok en EL-test nå, og da ble test-streken mye raskere synlig enn den pleier. DA 5 minutter hadde gått var den ikke riktig like sterk som kontroll'en, men ikke langt unna. Og etter 5 minutter til var den faktisk like sterk.

Nå vet jeg jo at man IKKE skal se på testen etter at 5 minutter har gått, men mine tester pleier normalt ikke å forandre seg etter 5 minutter uansett. Så når de en sjelden gang gjør det (og særlig i den retning jeg liker :sjarmor:), må jeg innrømme at det er fristende å late som ingenting og telle 10 minutter som 5... :sjenert:

Forresten noen som vet/har erfart at EL-testene blir gradvis sterkere frem til EL? I følge denne hormonkurven ser det jo ikke slik ut. Men siden mine har blitt litt sterkere for hver dag de siste tre dagene nå, så håper jeg likevel at det kan være sånn for noen... :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Forresten noen som vet/har erfart at EL-testene blir gradvis sterkere frem til EL? I følge denne hormonkurven ser det jo ikke slik ut. Men siden mine har blitt litt sterkere for hver dag de siste tre dagene nå, så håper jeg likevel at det kan være sånn for noen... :biggrin:

Med meg viser det alltid en svaaaak skyggestrek når jeg begynner å teste, så blir denne gradvis mer og mer synlig før den plutselig er nesten like sterk som kontrollstreken, og om jeg da tester igjen senere samme dag, er den gjerne sterkere :)

Dagen etterpå derimot, er den nesten DOBBELT så sterk som kontrollstreken :)

Så du bør nok hive deg i halmen med mannen NÅ for å vere på den sikre siden!!! :)

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lur:

For lengst i boks! :sjarmor:

Flott! :lur: Nå blir det klaff!

Jeg hadde det på samme måte som Smaragd sier, streken ble sterkere og sterkere fra den dagen jeg satte EL-sprøyten, helt til den plutselig ble svakere igjen etter at EL hadde vært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir spennende :popcorn: Jeg tror og jeg har/har hatt EL nå, så om 14 dager kan vi teste begge to om ikke tanta har dukket opp :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Dette blir spennende :popcorn: Jeg tror og jeg har/har hatt EL nå, så om 14 dager kan vi teste begge to om ikke tanta har dukket opp :5:

Da er vi tre stk om 14 dager :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble EL test streken først litt lysrosa - så neste dag enda litt mere rosa - og så tredje dag lysere rosa igjen.. og så blank..

Så det stemte jo med at jeg ikke hadde EL...

MEN nå håper jeg Pergoen kan "trylle" fram EL!!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, høres ut som om flere av dere får sterker EL-tester frem mot EL, så da kan det jo bli litt spennende å teste i dag :fnise:

Det hadde vært morsomt om vi var så mange med EL omtrent likt - blir ekstra spennende å følge hverandre da :jepp::duskedame: for Becky og Smaragd!

Men sånn for å forvirre litt :filer: La inn dagens temp på FF, og tror dere ikke plutselig den satte meg 10 DPO da :overrasket: Men det KAN ikke være riktig, for tempene etter EL er i såfall LAVERE enn før EL :klø: Blir interessant å se hva som skjer fremover. Her kan tanta dukke opp any day, men også EL :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Hmm, høres ut som om flere av dere får sterker EL-tester frem mot EL, så da kan det jo bli litt spennende å teste i dag :fnise:

Det hadde vært morsomt om vi var så mange med EL omtrent likt - blir ekstra spennende å følge hverandre da :jepp::duskedame: for Becky og Smaragd!

Men sånn for å forvirre litt :filer: La inn dagens temp på FF, og tror dere ikke plutselig den satte meg 10 DPO da :overrasket: Men det KAN ikke være riktig, for tempene etter EL er i såfall LAVERE enn før EL :klø: Blir interessant å se hva som skjer fremover. Her kan tanta dukke opp any day, men også EL :ler:

Ja, hadde vert kjekt å følge hverandre :jepp:

:duskedame: for deg også Zia!

Jeg leste et sted at mellom kl 11 og 14 var beste tiden å teste etter EL på, da det stiger fra en står opp.. Husker ikke hvilken side det var, har vert innom så mange.... :sjenert:

Så løp og teeeeest!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare FF :sjenert: Satser på at du har skjønt selv når EL var, det er jo ikke alltid skjemaene er like riktige iforhold til alle andre sammenhenger som man kjenner på selv :)

Ha en riktig fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...