Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Det er vel to forskjellige avdelinger, og jeg tror kanskje du må ha henvisning fra fastlegen din, men du kan jo ringe dit og spørre?

Det er sikkert ingenting, men jeg skjønner jo at du er redd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd

Det er sikkert ingenting, men skjønner at du blir bekymra. Har lest om flere som har harr blødninger og det har gått helt fint. Synes og jeg leste om ei som bødde en hel uke. Måtte bruke bind og greier. Husker hvor jeg leste det.

:klemmer:

Ja jeg vet det, har en venninne som fossblødde og det gikk bra... men det var VELDIG greit når der ikke var NOE syns jeg!

Fikk jo vondt i magen på hele greia..... :sukk:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blødninger i begynnelsen av svangerskapet er helt vanlig, men fryktelig skremmende :klemmer: Den gangen jeg mista blødde jeg ingenting før i uke 11, men både denne gangen og med K så hadde jeg blødninger i ukesvis :klemmer: Det er først når det kommer mye at man bør bli bekymret, og selv da kan det gå bra :klemmer: Du må nok ha henvisning fra fastlegen din for innvendig UL, og det er ikke mye de ser så tidlig, dessverre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Ikke noe mere friskt som kommer ut, bare brune dråper, men har vondt i magen...skikkelig mensvondt.

Mulig bare stress og uro og at jeg er sulten.

Så skal spise middag nå, og prøve og slappe av litt og se om det kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Skjønner godt at du blir nervøs, men som flere skriver over så er blødninger helt normalt, og ingenting å bekymre seg over før det eventuelt blir mye og friskt blod, og eventuelle kraftige magesmerter.

Knotten har det helt sikkert fint der inne :Nikke::klemmer:

Jeg ville ringt og bedt om en henvisning til UL når dere har så lang kjørevei. Det er jo greit å få en bekreftelse på at det ikke er noe å bekymre seg for. :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nervøs jeg nå kjenner jeg....

Var noen dråper brun utflod i går, og tidligere i dag, som jeg ikke har brydd meg om siden vi :humpe: i går...

Men nå når jeg nettopp var på do, var der litt tyntflytende frisk rosa utflod..... Ikke blod, men veldig nært.....

:sukk:

Skal på en sjekk på sykehuset på onsdag, der de skal utrede hofte og ryggplagene mine.

Kan jeg ringe dem og spørre etter å få en UL når jeg alikevel har reist to timer til sykehuset......?

Eller må jeg kontakte legen min først....?

* er redd nå * :tristbla:

.

Jeg begynte også å blø når jeg var så lagt som du er nå... litt rosa aktig utflod.. faen ikke nå igjen tenkte jeg... og kontakten legen min, kom inn ganske fort og fikk henvinsing til tidlig UL, må nok ha det dessverre... men på privatklinikker så får man nesten time på dagen...koster bare litt mere...

Grunnen til at jeg blødde var disse medisinene jeg bruker på grunn av prøverør...

Tror nok ikke de tar en UL selv om du skal på sykehuset... er jo to forskjellige avdeligener.. dessverre... men ikke ta og tenkt negativt og ta sorger på forskudd :klemmer:

Men husk at det er ikke noe særlig de får sett før etter uke 6 tror jeg. Er vel da hjertet begynner å slå også.

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Er redd jeg nå.

Tror kanskje dette er slutten på lille Knotten :sukk:

Har hatt kraftig mensvondt nå i mange timer. Gikk på do nå, og da kom det ut endel som jeg vil betegne som vanlig mensenblod. mørkt og tykt.

Ikke store mengder - men nok til at jeg har en svært dårlig følelse nå.

Kommer til å ringe legen min i morgen, og høre om det finnes en mulighet for ham til å skvise meg inn på en UL mens jeg alikevel skal på sykehuset på onsdag.

Vil jo gjerne vite om det er noe der eller ikke...

Og jeg tok feil - sykehuset er 3 (!!) timer unna!

Vi har et som er 45 minutter unna også, men det er bare et lite lokalsykehus, og den sjekken jeg skal på er på en spesialavdeling på sentralsykehuset.

Så egentlig har jeg to muligheter til en UL på onsdag, siden vi også passerer det andre sykehuset på veien dit.

Kan hende legen bare vil ha meg inn til blodprøver for å se etter stigende Hormoner, men det får jeg da vite i morgen. Skal ihvertfall gjøre mitt for en eventuell UL.

Har nettopp grått mine bitre tårer på skulderen til sambo.

Vi er blitt enige om å ta ting som de kommer. Er ikke mye vi får gjort verken den ene eller den andre veien uansett.

:trist:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mere friskt som kommer ut, bare brune dråper, men har vondt i magen...skikkelig mensvondt.

Kan nesten garantere deg at det kjennes vondere ut enn det er nå fordi du er så redd, og kan trøste deg med at jeg har også masse mensmurringer. Har vært litt mindre de siste dagene, men frem til 5+3 ca var det innimellom sånn at jeg vurderte å ta smertestillende.

Hjertet begynner å slå mellom 22 og 25 dager etter befruktning, noe som er mellom 5+1 og 5+3, men om de ser det på UL med en gang vet jeg ikke, men jeg har da hørt om folk som har sett et bankende hjerte 5+noe ved innvendig UL.

Prøv å puste dypt og tenke at så lenge det ikke er mye blod er det nok helt normalt, det er jo blødninger i 30% av alle friske svangerskap. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Kan nesten garantere deg at det kjennes vondere ut enn det er nå fordi du er så redd, og kan trøste deg med at jeg har også masse mensmurringer. Har vært litt mindre de siste dagene, men frem til 5+3 ca var det innimellom sånn at jeg vurderte å ta smertestillende.

Hjertet begynner å slå mellom 22 og 25 dager etter befruktning, noe som er mellom 5+1 og 5+3, men om de ser det på UL med en gang vet jeg ikke, men jeg har da hørt om folk som har sett et bankende hjerte 5+noe ved innvendig UL.

Prøv å puste dypt og tenke at så lenge det ikke er mye blod er det nok helt normalt, det er jo blødninger i 30% av alle friske svangerskap. :klemmer:

Etter den fine listen jeg har tidligere i boken, skal hjertet begynne å slå i morgen :lete:

Vet mange blør og at det går fint med mange, men det føles alikevel veldig.....veldig ettellerannet.....

vet ikke....

Vil bare få det sjekket så jeg kan vite....

Skal på jobb i morgen. Har ikke vert borte en dag siden jeg begynte i november, men det er det mulig jeg blir i morgen....

Får se det litt an på kvelden, natten og morningen....

Masse prikker her med meg nå ser jeg.................men det er sånn jeg føler meg..........

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg en :klemmer: Smaragd!

Håper dette går bra!

Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har også hatt masse mensenvondt helt fra begynnelsen, og egentlig helt frem til nå (litt innimellom fortsatt), er bare livmora som strekker seg..

Og som Iril sier, så lenge det ikke er de store mengdene blod, så er det fortsatt innenfor normalen i et "friskt" svangerskap!

Men skjønner veldig veldig godt at du er bekymret!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Ville bare gi deg en :klemmer: Smaragd!

Håper dette går bra!

Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har også hatt masse mensenvondt helt fra begynnelsen, og egentlig helt frem til nå (litt innimellom fortsatt), er bare livmora som strekker seg..

Og som Iril sier, så lenge det ikke er de store mengdene blod, så er det fortsatt innenfor normalen i et "friskt" svangerskap!

Men skjønner veldig veldig godt at du er bekymret!! :kose:

Jeg også har hatt murringer og strekking hele veien.

Men dette er menskramper. lett pulserende og vonde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt så godt, ingenting er verre enn å se blod når man er gravid, husker det så godt selv, hvor grusomt det var. Føltes som hjertet mitt sluttet å slå og jeg lå og gråt i flere dager.

Jeg trålte alt jeg fant på internett, og det er noe jeg anbefaler deg å IKKE gjøre! Folk er alt for glade i å dele de mest makabre historier over alt, og når man er i din situasjon får man det lett for seg at disse historiene er normalen, og du er garantert å ende opp sånn selv.

Har du ikke en legevakt eller noe du kan ringe? Har de UL der kan de i det minste se antydninger til et foster, plommesekken eller noe slikt?

Bare husk at slimhinnene blør veldig lett når man er gravid, mange blør i mange dager etter sex. :troest:

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har hatt murringer og strekking hele veien.

Men dette er menskramper. lett pulserende og vonde :(

Hmmm.. Er nok best å få sjekket det ut ja.. :)

Jeg har helt ærlig trua på at det går bra, og krysser alt jeg har for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg gode :klemmer: og håper at du får kommet det til ul på onsdagen siden du skal innom sykehuset da. Godt å få beroliget tankene sine, og ikke gå rundt å tenke for mye på det.

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Har du ikke en legevakt eller noe du kan ringe? Har de UL der kan de i det minste se antydninger til et foster, plommesekken eller noe slikt?

Bare husk at slimhinnene blør veldig lett når man er gravid, mange blør i mange dager etter sex. :troest:

Legevakten her er lokalsykehuset 45 min unna. Det gidder jeg ikke...Sambo lurte på om jeg hadde så vondt at jeg ville det, men det er "bare" kraftig mensenvondt, så er ikke noe dramatisk på den måten.

Dette er garantert IKKE fra sex dessverre...

DA hadde jeg blitt redd da! :sjenert:

Hmmm.. Er nok best å få sjekket det ut ja.. :)

Jeg har helt ærlig trua på at det går bra, og krysser alt jeg har for deg :klemmer:

Håper på det Jesse. Skal ringe legen med en gang de åpner i morgen.

Takk for kryssing :klemmer:

Sender deg gode :klemmer: og håper at du får kommet det til ul på onsdagen siden du skal innom sykehuset da. Godt å få beroliget tankene sine, og ikke gå rundt å tenke for mye på det.

Ja det håper jeg også.

Klarer ikke helt tanken på å gå rundt å ikke vite om man er gravid eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er garantert IKKE fra sex dessverre...

DA hadde jeg blitt redd da! :sjenert:

Hvorfor det?

Selv om det ikke er fra sex kan det jo være fra slimhinnene likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Smaragd

Hvorfor det?

Selv om det ikke er fra sex kan det jo være fra slimhinnene likevel.

Kom tykt mørkt blod rennende når jeg satte meg på do.

Ikke noe i innlegget, men det er også vanlig når jeg har mensen - som om jeg "holder det inne" og så slipper når jeg da går på do :sjenert:

Har ikke så vondt i magen lenger nå.

Skal gå en tur på do igjen og sjekke.

Man skal da vel ikke få store revner fra sex selv om man er gravid? Er vel småblødninger det er snakk om etter sex...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ikke godt å høre at du har blødd :kose:

Jeg håper virkelig at det er ingeting.......jeg kan ihvertfall si at i hele min første trimester hadde jeg både kraftige stikkninger, kramper, og menssmerter....

Slimhinnene blir veldig irriterte under svangerskapet.....jeg fikk masse neseblod i første trimester.

Håper du kommer deg til UL for å roe nervene dine....

har du forresten blødd mye eller har det bare vært den ene gangen du var på do??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...