Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!


Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du hadde flott planer for en flott søndag i dag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd

Vi ble gravid igjen med en gang etter en SA. :)

Men den også endte i SA. Men så klarte vi det igjen, gitt på andre PP. Og se hvor langt vi er på vei nå :) (har også fått litt hjelp på veien da, med sprøyter og hormoner.)

Krysser fingre og hopp i det! :lur:

Ja, kjenner jeg er redd for å bli gravid igjen, og det liker jeg ikke...

Tankene flakser og flyr rundt og jeg lurer på hvor mye vi kommer til å klare å glede oss....

Kommer vi til å tørre å i det hele tatt vere glade?

Har liksom ikke troen på at vi får igjen den "gløden" vi hadde denne gangen...

Men sånne tanker får vi deale med når de kommer - er ikke så mye annet å gjøre. :vetikke:

Høres ut som om du hadde flott planer for en flott søndag i dag :)

:klemmer:

Søndagen ble ganske rolig og avslappende den også gitt :)

Besøk til bestefar, og søndagsfilm med is etterpå... hehehe...

Kommer til å bli feit som en julegris jeg altså... :ler:

Nei, la meg spise meg noe frokost og komme meg ut i solen som nå neeeesten har brutt igjennom skylaget! :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hei!

Vil bare titte innom og ønske deg god bedring og lykke til i neste pp. Det er lov til å være lei seg selv om det skjedde tidlig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Hei!

Vil bare titte innom og ønske deg god bedring og lykke til i neste pp. Det er lov til å være lei seg selv om det skjedde tidlig! :Nikke:

Heisann Alabama :)

Ja, det går litt i bølgedaler. Om jeg er sliten og trett er det lett å få seg en knekk, men stort sett går det greit.

:klemmer: Takk for gode ord :klemmer:

Er så og si blødningsfri nå, så håper vi snart kan starte prøvingen igjen :)

Har bare vert ørsmå dråper med brunlig utflod nå de siste dagene, så da er vel faren for infeksjoner over vil jeg tro? :klø:

Tenkte jeg skulle begynne med EL tester i dag, og se om jeg får noen reaksjon.

Tok en Graviditetstest bare en 4-5 dager etter SA'en, og allerede da var den negativ igjen, så jeg tror ikke EL tester skal slå ut på grunn av den lenger heller da. Men det ser jeg nå når jeg tester.

...skal faktisk løpe opp og teste allerede nå, siden jeg nå tenkte på det :)

...da var testen tatt. Streken var halvparten så sterk som kontrollstreken.

Så da får jeg bare teste de neste dagene og se om den blir sterkere og sterjkere.

Om jeg regner SA'en som dag 1, så er jeg på dag 9 i dag.

Vanligvis har jeg EL på dag 13-14, så det blir spennende å se om jeg får EL så snart, eller om den kommer lenger uti.

Gleeeeeder meg til spottingen gir seg helt!

Orker liksom ikke å innlede noe :humpe: når det ikke kan føre noen vei... og kan ikke jeg - så får ikke han heller! :fnise:

Noe må han også få føle på kroppen av alt det som har fåregått her med oss de siste ukene :filer:

Vi merker jo det på forholdet også.

Vi er absolutt tettere sammenknytt når vi kan "holde på" som vi pleier.

Vi har hatt "tørkeperioder" på bortimot 3 uker tidligere, og det har vert dårlige perioder kommunikasjonsmessig.

Rart det der, men med en gang vi :humpe: litt, så er det bra igjen... :klø: :fnise:

Så vi må bare :humpe: mye resten av livet, så har vi det som plommen i egget begge to :skratte:

.

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Sex avler sex, det har jeg erfart. Jo lenger det er siden sist, jo vanskeligere er det å komme igang. Og jo oftere man har sex, jo oftere tenker man på det og har lyst på det. :jepp:

Og sex hjelper absolutt på dårlig humør! Men skjønner at det tar litt tid å komme igang etter noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Sex avler sex, det har jeg erfart. Jo lenger det er siden sist, jo vanskeligere er det å komme igang. Og jo oftere man har sex, jo oftere tenker man på det og har lyst på det. :jepp:

Og sex hjelper absolutt på dårlig humør! Men skjønner at det tar litt tid å komme igang etter noe sånt.

Jeg hadde egentlig vert klar for lenge siden jeg, om jeg fikk bestemme selv... :sjenert:

Men fikk grei beskjed med gynekologen at jeg fikk ikke ha sex, skulle ikke svømme eller bruke tampong før blødningene ga seg.

Da var det fare for infeksjoner, og det vil vi jo ikke ha - vi som skal bli gravide igjen med en gang :gjeiper:

Det blødde bare i 3-4 dager, så har det bare vert litt brunt siden. Er nå på dag 9 etter SA'en, så håper det gir seg snart :sukk:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Men kan dere ikke ha sex nå da? Hvis blødningene har gitt seg? For det brune er jo gammelt blod!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Men kan dere ikke ha sex nå da? Hvis blødningene har gitt seg? For det brune er jo gammelt blod!?

Kunne vi sikkert ha hatt, men jeg tar ingen tjangser!

Vil ikke ha noen infeksjoner :nei:

Her skal livmoren få bli sunn og frisk igjen og snart inneholde en ny liten frisk spire! :jepp:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Nå skal jeg til å stripe håret. Tenkte jeg kunne få det unnagjort nå, har hatt pakken liggende i sikkert to mnd :fnise:

Pleier å kjøpe de pakkene med både farge og striper i.

Og de siste gangene har jeg ikke orket å gjøre begge dele samme dag, så da har jeg hatt mørkt hår en stund, så har jeg stripet det.

Så på den måten får jeg litt forandring også :)

Og nå er det jo vår og lysere tider, så da passer det vel med litt lyse striper i :)

Skal på klubb i kveld med venninnegjengen...gleder meg for jeg har ikke vert siden januar!

Har så lyst å fortelle både dem og mange andre at vi har mistet, siden mange vet at vi prøver, men når ikke familiene våre har fått vite det engang, føles det feil å gjøre...

Så da får jeg bare prøve å smile fint når de snakker om graviditeter og barn.

(Jeg er den eneste av oss uten barn...)

Plager meg vanligvis ikke, men litt spent på hvordan jeg takler settingen. Tror nok det skal gå greit.

Nei, da er håret klart for action, så jeg får gå på badet :)

Skal også teste etter EL om en stund.

Sålangt i dag har jeg forresten ikke spottet - så jeg håper det er over! :hoppe:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smaragd!

Har sittet og lest i dagboka di, og fått med meg alt fra du fant ut at du var gravid og framover. Og jeg må bare si at du skriver så godt, åpent og ærlig. Og jeg kjenner meg så igjen! :klem:

Krysser fingre - men ikke ben :fnise: - for at det ordner seg for oss ASAP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Du blir sikkert kjempe flott med nye striper i håret :jepp:

:klem:

Ja får tro det :)

Sitter her og ventet på at de skal skylles ut nå, så det blir spennende og se :)

Har nå lært meg noen tips oppigjennom årene på hva som bør unngås, så tror det skal bli bra :)

(ikke striper i virvelen bak, ikke striper i vikene mine og ikke for tykke og ikke for tynne striper :) )

Hei Smaragd!

Har sittet og lest i dagboka di, og fått med meg alt fra du fant ut at du var gravid og framover. Og jeg må bare si at du skriver så godt, åpent og ærlig. Og jeg kjenner meg så igjen! :klem:

Krysser fingre - men ikke ben :fnise: - for at det ordner seg for oss ASAP! :)

Så koselig med deg på besøk Nilla :klemmer:

Ja føler jeg har en veldig åpen skrivemåte - men sånn er jeg i real life også så ser ikke grunnen til å ikke vere det her :fnise:

Sitter og ser på tickerene dine og jammen har tiden gått fort!

Husker jeg satt å leste i boken din da du skrev at du hadde mistet guttene dine, og tårene bare trillet og trillet.

Til slutt satt jeg her å hikstgråt for alt du hadde måttet gått gjennom :tristbla:

Men nå er du endelig prøver igjen Nila! :hoppe:

Kan ikke helt se for meg hvordan du føler på ting, når jeg allerede sitter med en klump i magen på om jeg kommer til å klare å glede meg når jeg endelig blir gravid igjen :sjenert:

Men vi får bare krysse fingrer (og ikke bena nei!) på at vi begge blir gravide veeeeldig raskt, og at vi om en 9-10 måneders tid sitter med hver vår(e) baby(er) i armene og smiler fra øre til øre - som vi alltid har drømt vi skulle gjøre! :jepp:

Det er ingenting jeg har ønsket meg mer en barn. Alt annet er på sidelinjen i forhold.

Mitt verste mareritt har alltid vert å ende opp barnløs. Har en grandtante som ikke hadde egne barn, og hun var alltid veldig glade i oss "tantebarna" og hadde gooood tid til oss.

Hun var alltid kjempegod, husket alle bursdager, sendte oss strikkede "grandtantesokker" og selbuvotter.

Husker bare godt om henne - gode Tanten min som ikke finnes lenger <3

Er nok sånn jeg hadde blitt om jeg skulle ende opp barnløs, men jeg håper jeg får lov å overøse min kjærlighet over på mine "egne" barn, barnebarn og grandtantebarn istedenfor :rødme:

Og når man i tillegg har en mann som er supergod, og som man bare vet blir en super pappa - så virker det så fryktelig lenge å gå å vente på lille Knotten vår!

Åj, nå skriver jeg så mye at jeg glemte tiden på stripene!

Må løpe - kommer igjen litt senere ;)

Stoooor klem til deg Nilla! :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, må ikke glemme stripene nei! :ler:

Jeg tror også jeg er en åpen type, og som jeg skrev i starten av dagboka mi, skal det være noe hjelp i dagboka så syns jeg det er en nødvendighet å være helt åpen. I hvertfall så lenge jeg ikke røper FOR mye. :)

Det høres ut som om Smaragd-mannen er litt lik Nilla-mannen også. Med tanke på væremåte når vi damerne er nede for telling. Å begynne å hilse på ukjente biler er akkurat noe sånt som Nilla-mannen kunne funnet på også. :fnise:

Det er fryktelig spennende å være prøver igjen, men fryktelig skummelt. Det absolutt tryggeste er jo å ikke bli gravid igjen. Da slipper man å utsette seg for alt det fører med seg. Men, akkurat som du sier, jeg har heller ikke noen ønsker som overgår det å få barn.

Så da våger man igjen da. Og håper at alt går mye bedre neste gang. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Jeg håper og tror at det gjør det for oss begge Nilla! :duskedame:

Stripene ble bra de, akkurat passe lyse sånn at de glinser så fint innimellom mitt ellers så mørkebrune hår :)

Nå skal jeg skynde meg på klubb med damene! :hoppe:

Ha en god onsdagskveld alle som skulle stikke innom boken min :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

EL-testen jeg tok i dag var veldig svak. Så tor jeg bare må belage meg på at det kanskje tar litt tid før EL kommer.

Men nå er jeg endelig spottefri - så må bare :hoppe: litt for det!

Skal på besøk til en nabo i kveld, som har fått en liten jente :)

Så da håper jeg det "rasler" litt i eggene mine så EL kommer snart :nigo:

Gleder meg til å se sambo med en så liten baby i armene :rødme:

Flere år siden sist han holdt på en så liten en :)

Nå er solen på vei å bryte gjennom skyene her, så tror jeg må ut på verandaen en tur og få litt sol i ansiktet :)

Helg i morgen, og det skal bli deilig!

Litt vin og noe god mat, og så skal vi kooooose oss :)

Nå har sambo jobbet kjempemye helt siden vi mistet, men nå er de ferdige med prosjektet i morgen og da er han bare MIN! :fnise:

Gooood torsdag damer! :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bekymringen for at noe skal gå galt igjen, må en bare leve med. De første 12 ukene og frem til vår andre UL denne gangen var tøff. Men så plutselig ligger det et lite menneske der inni og vinker tilbake :goodbye: og alle bekymringene blir på en måte verdt det.

Det er vel det som er å være foreldre. 100 flere bekymringer, men 1000 flere gleder.

På en måte finnes det også en trøst i det å prøve igjen også. Det føles godt å komme i gang igjen.

Håper du får en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Bekymringen for at noe skal gå galt igjen, må en bare leve med. De første 12 ukene og frem til vår andre UL denne gangen var tøff. Men så plutselig ligger det et lite menneske der inni og vinker tilbake :goodbye: og alle bekymringene blir på en måte verdt det.

Det er vel det som er å være foreldre. 100 flere bekymringer, men 1000 flere gleder.

På en måte finnes det også en trøst i det å prøve igjen også. Det føles godt å komme i gang igjen.

Håper du får en fin fredag!

Nei vi har på ingen måte tenkt å gi opp av den grunn :)

Har en venninne som mistet fire før hun endelig fikk datteren sin. Skjønner at en da sliter med å finne roen å glede seg over graviditeten :sjenert:

Håper vi slipper det da, men vi er i fullt gang igjen nå! :jepp: Og så håper vi på at en spire klorer seg godt fast ganske så snart, og at den holder seg der inne i maaange måneder :)

Nå er det jobb, så tror jeg at resten av dagen blir brukt i hagen om denne deilige solen holder seg så varm og fin! :nigo:

Ha en god dag alle! :klemmer:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iril

Jeg leste et sted at de fleste som mister gjør det første gangen de er gravide. Finner det ikke igjen, men det var på en eller annen engelsk side. Om det stemmer betyr jo det at sjansen er mindre neste gang. Skjønner godt at du er nervøs, men satser på at spiren sitter fort og blir der tiden ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...