Gjest Smaragd Skrevet 5. desember 2009 #101 Del Skrevet 5. desember 2009 Blir spennende å høre hvordan det funker å tempe med basaltermometer - vurderer å kjøpe det til neste syklus da jeg innbiller meg at grafen min på FF hadde blitt mye tydligere og litt enklere å tolke Hvor kjøpte du termometer? Kjøpte det runde som ble anbefalt på din side tror jeg kanskje det var? på billige tester.com Blir spennende å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. desember 2009 #102 Del Skrevet 5. desember 2009 Aha, det er det jeg tenker på å kjøpe også Har hørt mange som anbefaler det. Samtidig har jeg hørt at det er mange av de det er feil på, men man får visst greit et nytt et om man klager Du får holde oss oppdatert på tempkurven din - har blitt tempoman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. desember 2009 #103 Del Skrevet 7. desember 2009 Spent på å høre om dere blir fornøyd med det termometeret. Har tenkt å kjøpe det selv etter jul hvis ikke det klaffer nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 7. desember 2009 #104 Del Skrevet 7. desember 2009 Aha, det er det jeg tenker på å kjøpe også Har hørt mange som anbefaler det. Samtidig har jeg hørt at det er mange av de det er feil på, men man får visst greit et nytt et om man klager Du får holde oss oppdatert på tempkurven din - har blitt tempoman Ja, tenkte meg akkurat inn å se på desse temp-skjemaene... har ikke satt meg inn i noe av dette enda, så er spent på om jeg klarer det! Har ikke fortalt mannen om at jeg har bestillt termometer heller...han vil vi ikke skal stresse med dette her-det som skjer det skjer sier han. Jeg vil jo ikke stresse heller - vil bare kjenne kroppen min litt bedre nå etter pilleslutt.. Er redd han ikke skal forstå det..... Så gruer meg litt til å starte kjenner jeg. Tror nok han skal ta det greit - men er som sagt usikker... Satser på det ligger i posten i dag eller i morgen Spent på å høre om dere blir fornøyd med det termometeret. Har tenkt å kjøpe det selv etter jul hvis ikke det klaffer nå.. Ja, skal rapportere her inne når jeg får det Snart jul folkens! Har fri i dag, og skal snart løsrive meg fra datamaskinen og få gjort litt i huset... Det trengs virkelig nå, her står kasser med pynt i stua, og gulvene trenger sårt en vask før hybelkaninene tar over huset vårt!! Sånn går det når en ikke har hatt noe tid til hust på nesten to uker.. Har hatt et stort arrangement i helga, og det har vert mye forberedelser til det. sying, kakebaking, maling og mye styr. Så nå er det deilig å vere ferdig! Jeg var så sliten i går når vi kom hjem etter endt opprydding av arr. at jeg sovnet på sofaen! Gikk og la meg, og sov til halv tolv i dag! Det var deilig, men blir så slapp og sliten av å sove lenge... Men nå skal jeg få gjort mye! kanskje få vasket og ryddet hele underetasjen! DA hadde sambo vert positiv overrasket når han kommer hjem fra jobb, for det snakket vi om å gjøre sammen når han var hjemme Da kan vi sette oss sammen i sofaen og se en film i stedenfor :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2009 #105 Del Skrevet 7. desember 2009 Ja, tenkte meg akkurat inn å se på desse temp-skjemaene... har ikke satt meg inn i noe av dette enda, så er spent på om jeg klarer det! Har ikke fortalt mannen om at jeg har bestillt termometer heller...han vil vi ikke skal stresse med dette her-det som skjer det skjer sier han. Jeg vil jo ikke stresse heller - vil bare kjenne kroppen min litt bedre nå etter pilleslutt.. Er redd han ikke skal forstå det..... Så gruer meg litt til å starte kjenner jeg. Tror nok han skal ta det greit - men er som sagt usikker... Skjønner akkurat hvordan du har det - var usikker på hvordan mannen skulle reagerer på temping - trodde han skulle synes det ble overdrevent, men han har overrasket veldig der. Han er om mulig mer ivrig enn meg Så kanskje mannen din blir sånn når du begynner å tempe og? Og som du sier er det en fin måte å lære seg til å kjenne kroppen bedre - har aldri hatt så mye kunnskap om kroppen min og hvilke tegn den gir som nå, og har jo ikke tempet ferdig en syklus enda en gang Men nå skal jeg få gjort mye! kanskje få vasket og ryddet hele underetasjen! DA hadde sambo vert positiv overrasket når han kommer hjem fra jobb, for det snakket vi om å gjøre sammen når han var hjemme Da kan vi sette oss sammen i sofaen og se en film i stedenfor :rødme: :rødme: Det var koselig gjort da! Det er sånne ting som gjør det ekstra hyggelig i hverdagen liksom - at man overrasker med litt ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 7. desember 2009 #106 Del Skrevet 7. desember 2009 Da har jeg vert og hentet posten, og der var pakke! Jer er positiv overrasket over termometeret. Det er mindre enn jeg trodde, og så kan man skru av lyden! Da blinker det bare et lite lys når den er klar, så slipper man å vekke mannen med piping! Veldig enkelt i bruk. kan skifte mellom celsius og fahrenheit. kan lagre siste måling, slik at en kan bare legge seg å sove igjen, og så notere ned resultatet når en står opp Gleder meg til å prøve i morgen! Har vert inne på fertilityfriend.com og laget meg et skjema, så nå blir det spennende å få en graf! Nå skal jeg på postkontoret og hente ellos-pakken som endelig er kommet! Så da blir det nok pakket inn en del julegaver i kveld også! Godt alt som er gjort! God mandag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. desember 2009 #107 Del Skrevet 7. desember 2009 Så moro at termometeret kom så fort! Veldig interessant å følge med på tempen syns jeg iallfall. Ser så tydelig når kroppen er i ubalanse/balanse, så det er faktisk nyttig til annet enn bare babylaging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 7. desember 2009 #108 Del Skrevet 7. desember 2009 Min kjære mann mente dette med temping var masse styr, helt til han oppdaget at når jeg tempet, så var det kun temp om morgenen, og så tok jeg det meste annet av symptomjakt og sånt mer med ro. Det hjelper så utrolig mye å kjenne kroppen sin litt. Da vet man hva man forventer og sånt. Siste syklusen var han faktisk litt interessert i disse tempene... Men det var kanskje litt fordi jeg hadde litt rare temper, og syntes det var noe forvirrende. Hvertfall syntes han det var spennende når tempen begynte å indikere at det kunne være graviditet på gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. desember 2009 #109 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvertfall syntes han det var spennende når tempen begynte å indikere at det kunne være graviditet på gang... Typisk mannfolk - de seiler bare inn for å få med seg høydepunktene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 9. desember 2009 #110 Del Skrevet 9. desember 2009 Så moro at termometeret kom så fort! Veldig interessant å følge med på tempen syns jeg iallfall. Ser så tydelig når kroppen er i ubalanse/balanse, så det er faktisk nyttig til annet enn bare babylaging Ja, det var kjekt Gleder meg til å få et innblikk i kroppens gang Min kjære mann mente dette med temping var masse styr, helt til han oppdaget at når jeg tempet, så var det kun temp om morgenen, og så tok jeg det meste annet av symptomjakt og sånt mer med ro. Det hjelper så utrolig mye å kjenne kroppen sin litt. Da vet man hva man forventer og sånt. Siste syklusen var han faktisk litt interessert i disse tempene... Men det var kanskje litt fordi jeg hadde litt rare temper, og syntes det var noe forvirrende. Hvertfall syntes han det var spennende når tempen begynte å indikere at det kunne være graviditet på gang... ja, nå var jeg så heldig at det gikk an å slå av lyden på termometeret, så han vet ikke noe om det enda han gode mannen min Han våkner ikke av alarmen min som står på klokken syv heller... Så får vi se om når jeg innlemmer ham i min lille verden.. Typisk mannfolk - de seiler bare inn for å få med seg høydepunktene Ja, sånn er de disse mennene våre Jeg har forresten fårr godt til dette med FF! Har lagt inn to temper, og sekreter og sånn, så nå blir det spennende og se Startet å teste EL igjen i går, og skal ta en ny en nå før jeg legger meg. er på dag 10 i dag, men er jo usikker på hvordan sykluslengden er, så vil vere på den sikre siden Kjøpte noen nye sammen med termometeret, så tror jeg skal ha nok til denne perioden. Begynner tidlig¨å teste så jeg ikke går glipp av EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. desember 2009 #111 Del Skrevet 10. desember 2009 Det er nok lurt å begynne testingen tidlig ja Kjedelig å misse EL fordi man er gnien på EL-sticksene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. desember 2009 #112 Del Skrevet 10. desember 2009 Innom med en torsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 11. desember 2009 #113 Del Skrevet 11. desember 2009 Innom med en torsdags Da sender jeg tilbake en fredags - ! Her er alt stille og rolig. Tester etter EL, temper og legger all info in på FF. Tempet ikke i dag, da jeg måtte opp på do i halv syv tiden, og aldri sovnet skikkelig igjen etterpå. men regner med det ikke gjør noe om man misser en? Trodde jeg var borti EL-slim her en dag, men det kunne det vel ikke vere på bare dag 9 om syklusen min er på bortimot 40 dager? Ingen utslag på testene iallfall, og ingen ømme brystvorter heller. De var veldig ømme sist iallfall! (Mister faktisk hudflak på dem enda etter dengangen.. følte meg nesten solbrent! ) Nei, nå er det opp av sofaen med meg for å gjøre litt ! God helg damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2009 #114 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei Smaragd og takk for besøket i boken min Sniklest her og ser du også er i ny jobb.....eg har jo et såkalt intervju test mandag, og går den bra så tror eg at eghar jobben...men har tenkt sånn som deg over at det er jo litt kjipt hvis man skulle bli gravid allerede når man begynnte nye jobben....men sånn du sier så vet vi jo ikke kor lenge det tar å blir gravide heller.... Selv har eg testet med EL tester..må si eg orker både ikke det eller temping! Etter å ha prøvd i 6mnd så vil eg nesten bare at det skal gå naturens vei....men nu blir eg alltid kjempekvalm rundt EL så det hjelper å treffe sånn ca. Vi har jo truffet EL med i 2 pp nå da.....så jobber mannen jo offshore så pp2 og pp3 ble dårlig med Ellers hvilken dag i syklusen er du på nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 11. desember 2009 #115 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei Smaragd og takk for besøket i boken min Sniklest her og ser du også er i ny jobb.....eg har jo et såkalt intervju test mandag, og går den bra så tror eg at eghar jobben...men har tenkt sånn som deg over at det er jo litt kjipt hvis man skulle bli gravid allerede når man begynnte nye jobben....men sånn du sier så vet vi jo ikke kor lenge det tar å blir gravide heller.... Selv har eg testet med EL tester..må si eg orker både ikke det eller temping! Etter å ha prøvd i 6mnd så vil eg nesten bare at det skal gå naturens vei....men nu blir eg alltid kjempekvalm rundt EL så det hjelper å treffe sånn ca. Vi har jo truffet EL med i 2 pp nå da.....så jobber mannen jo offshore så pp2 og pp3 ble dårlig med Ellers hvilken dag i syklusen er du på nå??? Hei,hei Ja, er et evig dilemma dette der med ny jobb.. Vi har bare funne ut at no går det som det går, så tar vi det derifra Er på dag 12 nå, og driver pg leter etter EL. Er første PP nå, siden forrige var rett etter pilleslutt. Håper jeg får en kortere syklus enn det jeg er redd jeg får, men vi får nå bare vente i spenning og se Vi får ønske oss to streker til jul, og se hva nissen sier til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. desember 2009 #116 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Da sender jeg tilbake en fredags - ! Her er alt stille og rolig. Tester etter EL, temper og legger all info in på FF. Tempet ikke i dag, da jeg måtte opp på do i halv syv tiden, og aldri sovnet skikkelig igjen etterpå. men regner med det ikke gjør noe om man misser en? Trodde jeg var borti EL-slim her en dag, men det kunne det vel ikke vere på bare dag 9 om syklusen min er på bortimot 40 dager? Ingen utslag på testene iallfall, og ingen ømme brystvorter heller. De var veldig ømme sist iallfall! (Mister faktisk hudflak på dem enda etter dengangen.. følte meg nesten solbrent! ) Nei, nå er det opp av sofaen med meg for å gjøre litt ! God helg damer! Kanskje du har fått mye kortere syklus? :klø: Om du har EL slim på dag 9, så kanskje du får EL på dag 12, og med 14 dager lutealfase så er du jo på 26 dager alt - kanskje du til og med har litt lengre lutealfase enn gjennomsnittet? Tror uansett det er veldig vanlig med ustabile sykluser en periode etter pilleslutt - mener å ha lest om mange som kan ha 45 dager en syklus og 25 neste... Så alt er mulig! Endret 11. desember 2009 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2009 #117 Del Skrevet 11. desember 2009 Etter p pille slutt hos meg ble det seendes sånn ut: PP1 49dager PP2 37 dager PP3 36 dager PP4 32 dager PP5 28 dager PP6 foreløpig 11DPO(negative test fortsatt) så absolut mulig med lange syklluser....men deilig det begynner å bli "normalt" igjen.....de sier jo at kroppen kan ta et helt år å komme syklusen i gang...så bare at man får TR er jo positivt da! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. desember 2009 #118 Del Skrevet 11. desember 2009 Oppmuntrende å se at det har gått såpass mye nedover med deg, icechick Jeg har et håp om at min syklus skal stabilisere seg på noe kortere enn 40 dager etter hvert God helg til deg Smaragd - håper du koser deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2009 #119 Del Skrevet 11. desember 2009 Jebb Smaragd...prøv å være tålmodig...søstra mi f.eks. har aldri brukt hormon prevensjon, men har alltid 5 ukers syklus...så har eg hørt at mange som har lengre sykluser kan tross det bli gravide...så ingeting er utelukket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. desember 2009 #120 Del Skrevet 12. desember 2009 Innom og ønsker deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå