Gjest hun med twistposen Skrevet 31. oktober 2009 #61 Skrevet 31. oktober 2009 Ikke vært en eneste unge her, bortsett fra min egen og venninna...rett før jeg må gå ut på veien og dele ut snop... Ikke vært en eneste her... Hvor sent rusler de rundt, de små skrømtene? (kan jeg begynne å spise snopet selv snart? )
Phaedra Skrevet 31. oktober 2009 #62 Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Ikke vært en eneste unge her heller. Har kjøpt inn godteri og alt... Endret 31. oktober 2009 av Phaedra
Gjest Nuni Skrevet 31. oktober 2009 #63 Skrevet 31. oktober 2009 Har akkurat vært i godteskåla og forsynt meg selv, for her har det heller ikke vært en eneste en.. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #64 Skrevet 31. oktober 2009 Media og handelsstanden blåser opp dette hvert år. I virkeligheten er ikke norske barn som giret på dette.
investor Skrevet 31. oktober 2009 #65 Skrevet 31. oktober 2009 Kjøpte inn noen kasser med brus. Gir en til hver.
ToveM Skrevet 31. oktober 2009 #66 Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Lurer på om vi er i et "generasjonsskifte" her i området. Den ene er blitt for gammel, de andre er for unge...Blir i alle fall mye snop både på de store og mindre store barn her i huset Endret 31. oktober 2009 av ToveM
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #67 Skrevet 31. oktober 2009 Vi har her hatt den store summen av null spøkelser og fæle folk på besøk. Nå er mannen blitt så snopesyk her at enten må jeg gi ham snopet eller så må jeg finne på noe annet "snopeaktivitet med ham"
Eve Luna Skrevet 31. oktober 2009 #68 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg bor i blokk i Oslo. Det ringte på en gang i løpet av kvelden. Jeg rakk ikke å åpne. Her må man være kjapp med å åpne og dele ut godteri. Det var likedan i fjor også. De ringte på bare en gang. Jeg er ellers litt imot Halloween. Det er greit å kle seg ut i kostymer og feire litt, men tigging av godteri? Som om barn i dag ikke får nok godteri. Og vil vi egentlig lære dem at det er greit å ta imot godteri fra fremmede?
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2009 #69 Skrevet 31. oktober 2009 Vært i to omganger her. De fikk noe gammelt godteri fra innerst i skapet Er for øvrig enig i at dette er en tradisjon som handelsstanden har blåst kraftig opp... Dessuten synes jeg det er usjarmerende med tigging av godteri. Julebukk blir jo ikke det samme - da synger jo ungene sanger og gjør seg således mer fortjent til godteriene.
Trampe Skrevet 31. oktober 2009 #70 Skrevet 31. oktober 2009 Det har ringt på døra her en gang - jeg var midt i et bleieskift og gadd ikke åpne. Jeg har ikke kjøpt inn noe, jeg gidder ikke begynne med Halloweenfeiring før mine barn blir store nok til å være med på det. Mannen ble overfalt i garasjen også Tror ikke det går så mange i år som tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #72 Skrevet 31. oktober 2009 De fikk et spørsmål fra meg, og det var om hvorfor man feirer halloween. Det kunne de ikke svare på så da ble det ikke noe snop heller.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #73 Skrevet 31. oktober 2009 Har vært mange her, og de er jaggu ikke ferdige enda... Vi har skrudd av alt lys, bare i stua det er på og den vender ut bak mot huset, men enda ringer de på. Og ikke bare en gang, åpnet for 2 som sto og hamret på ringeklokka siden vi ikke åpnet og ba de pelle seg til h**** vekk. Får vel snart sure foreldre på døra da, siden vi gjorde det.
Miko Skrevet 31. oktober 2009 #74 Skrevet 31. oktober 2009 De fikk et spørsmål fra meg, og det var om hvorfor man feirer halloween. Det kunne de ikke svare på så da ble det ikke noe snop heller. Slik jeg oppfatter det handler dette kun om én ting og det er å samle inn mest mulig godteri. Uansett om unger kler seg ut, pynter seg og gleder seg - det er innsamlingen av godteri som er greia. Hvorfor man skulle feire hallowen er nok uvesentlig. Jeg synes egentlig ikke noe om det, ikke fordi jeg ikke har noe godteri å avse, men jeg synes det er en underlig og litt utidig "skikk" at unger skal gå rundt på dørene og tigge godteri. Nå kjøper jeg inn godteri hvert år likevel og er hyggelig mot ungene som kommer til meg - for det er ingen grunn til å bli oppfattet som "kjipeste dama i gata" - dette er tross alt ikke en så stor sak for meg akkurat, men likevel; dette er hauset opp til noe litt i overkant av hva jeg finner sjarmerende. For øvrig ender kvelden med litt for mye godteri til meg selv for her kom kun to småfrøkener med svarte øyne på besøk!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #75 Skrevet 31. oktober 2009 Ser at en del av de kommenterer her på tråden er småbarnsforeldre selv. Jeg forstår at dere ikke har så mye til overs for ungene som kommer på døra, men husk at bare om noen år er det deres søte små som kler seg ut, ringer på dørene til folk og vil ha snop. Dere kan være så mye imot Halloween som dere bare vil, men jeg tviler sterkt på at dere klarer å stritte imot feiringen den dagen maset kommer.
ToveM Skrevet 31. oktober 2009 #76 Skrevet 31. oktober 2009 Ingen kom på døren her, så nå sitter jeg og "gofler" i meg sjokolade.
Gjest Vampen Skrevet 31. oktober 2009 #77 Skrevet 31. oktober 2009 Den amerikanske feiringa av halloween stammer fra den katolske allehelgensdagen som igjen har trekk fra flere hedenske høstfester, blant annet den romerske festivalen for Pomona og kelternes fest for dødsguden Samhain. I protestantiske land sluttet allehelgensdag etter hvert å være helligdag (i Norge skjedde dette i 1770. I USA fikk feiringen sin moderne form på slutten av 1800-tallet Så den er nok mye eldre en fra 1950 tallet. Sjekk fakta neste gang du utaler deg Hvis du sjekker fakta, så ser du at Norge feirer Allehehelgensdag, og har gjort det lenge. Den kommer første søndag i november. Så vi trenger på ingen måte Halloween i tillegg, vi har allerede Allehelgensdag.
Gjest Squill Skrevet 31. oktober 2009 #78 Skrevet 31. oktober 2009 Det tok helt fullstendig av her... Trodde jeg hadde kjøpt inn nok snop, masse smurf-esker og pez og alt, men tydeligvis ikke! Bor i et hus i en lang vei, så det er vel noen steder som blir mer populære enn andre. Det endte med at jeg også måtte slukke alt lys fordi jeg ikke hadde mer godteri igjen
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #79 Skrevet 31. oktober 2009 Synes det er koselig med småttiser i skumle kostymer jeg, og jeg synes denne tradisjonen er artigere enn julebukk, selv om tradisjonen er veldig amerikansk. Har brukt under 150,- på godis, så synes ikke at offeret er så stort. Julebukker går jo hele romjula, så hva er vel én dag fra eller til? Jeg har ikke noe ønske om å betale godteri til unger jeg slett ikke kjenner og for meg ville det være uaktuelt å kjøpe for noe i nærheten av 150 kroner. Det er mer enn to dagers matbudsjett for meg. Nå har jeg heldigvis ikke hatt besøk i dag. Det ringte på en gang, men de ble tydeligvis ikke sluppet inn i oppgangen av andre heller. Jeg hadde litegrann tilgjengelig, så om noen hadde krevd godteri av meg kunne de fått én bit hver.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #80 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har ikke noe ønske om å betale godteri til unger jeg slett ikke kjenner og for meg ville det være uaktuelt å kjøpe for noe i nærheten av 150 kroner. Det er mer enn to dagers matbudsjett for meg. Nå har jeg heldigvis ikke hatt besøk i dag. Det ringte på en gang, men de ble tydeligvis ikke sluppet inn i oppgangen av andre heller. Jeg hadde litegrann tilgjengelig, så om noen hadde krevd godteri av meg kunne de fått én bit hver. Så spandabel du var da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå