Gå til innhold

Halloween - hvor mye gir man?

Fremhevede innlegg

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Har kommet mange nye snille barn her i området og i fjor ble jeg litt overrasket over antallet. Derfor er det hamstret inn både twist, fox og smørrbukk dette året, men hvor mye gir man egentlig? 3-4 stykk, en håndfull eller kanskje som Nemi?

Glupe idéer til hva man kan gi tas også imot :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg pleier gi en 4-5 biter til hver. De får samlet sett veldig mye godis på rundene sine, så en trenger ikke gi så veldig mye, mener jeg.

Jeg pleier kjøpe dumle, fox, smørbukk, twist og kjærlighet på pinne. Hender også jeg kjøper sånne store poser med twix, snickers eller mars i miniformat. Gir en sånn til hver i tillegg til en kjærlighet på pinne f.eks.

Alt godis som er pakket inn i papir er vel greit. Da blir det ikke så mye klin i posen/kurven.

Skrevet

Svært mange har nå besluttet ikke å gå halloween pga smittefaren ved svineinfluensaen.

Mange barn (og voksne) er nå syke, eksempelvis er det i mitt barns klasse nesten halvparten som er syke.

Det er ikke ideelt å gå rundt på dørene og utveksle alskens godterier o.l. akkurat nå.

Skrevet

Jeg deler ikke ut godterier til unger under halloween, det er en tradisjon jeg ikke har noe forhold til.

Skrevet
Svært mange har nå besluttet ikke å gå halloween pga smittefaren ved svineinfluensaen.

Ja der kan man se - aldri så galt at det ikke er godt for noe.... :skratte:

Skrevet

Vi slår av utelyset og håper de tar hintet ;)

Men kommer det noen likevel har vi vel alltids noen gamle twistbiter liggende :fnise:

Skrevet
Vi slår av utelyset og håper de tar hintet ;)

Men kommer det noen likevel har vi vel alltids noen gamle twistbiter liggende :fnise:

Da virker det jo mot sin hensikt, og dere lærer ungene at selv om lyset er slått av, så kan det hende de får godterier uansett. Irriterende. :sjenert:

Skrevet

faen er det halloween nå? på lørdager spiser familien ved 8-tiden på stua. utrivlig at det skal komme en haug med unger midt i kosetiden. Jaja, de får ikke noe uansett, pleier ikke å gi, og folk bør heller ikke gi, da dette er en tradisjon som IKKE hører hjemme i Norge

Skrevet

Jeg har pleid å gi 1-2 godterier, men jeg lurer på og gi mer i år. Vi får ikke så mange på døren til tross for at vi bor i et nabolag med masse barnefamilier. Barna våre elsker Halloween og har ikke snakket om annet i flere uker.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Hvor gamle er barna som går fra dør til dør, sånn ca?

Over 5, og opp til 11 år el?

Pleier de å komme i store grupper, eller 2-3 av gangen?

Har kjøpt inn godis, selv om jeg ikke har noe forhold til tradisjonen, dette er første året i rekkehus i et familievennlig nabolag, så jetg vet ingenting om hva jeg kan forvente meg,

derfor jeg spør så merkelig :)

Skrevet
Hvor gamle er barna som går fra dør til dør, sånn ca?

Over 5, og opp til 11 år el?

Pleier de å komme i store grupper, eller 2-3 av gangen?

Har kjøpt inn godis, selv om jeg ikke har noe forhold til tradisjonen, dette er første året i rekkehus i et familievennlig nabolag, så jetg vet ingenting om hva jeg kan forvente meg,

derfor jeg spør så merkelig :)

Godt spørsmål, egentlig. Er ikke helt sikker selv. :fnise:

Tenker at det er barn fra 4 og oppover, evnt. mindre med foreldre/søsken. Tenker at de fleste er under 13. Grupper varierer vel veldig, husker det var vanlig å gå to og to når vi var yngre, da. :) Er sikkert noen som kan svare deg bedre enn på det enn jeg kan.

Gjest Gjest_mam_*
Skrevet

Dersom du deler ut feks Twist syns jeg det holder med to twister til hver. I løpet av en kveld er de innom en del hus så jeg syns det holder.

Mine unger er 7,9 og 11 og er sikkert ikke helt enig meg meg. Skal spørre den mellomste.........

Nå har jeg fått svar, hun syns jeg burde dele ut 3 twister. Rart om hun skulle være enig med meg. :ler:

Gjest Melissa, ingen barn, 41
Skrevet

Gidder ikke å dele ut godteri/sukker/mat/frukt til andres barn. Hvorfor skal jeg gidde det da?

Barn opptar meg lite, og Helloween skal jeg i voksenselskap.

Skrevet

Jeg har kjøpt godis på Nille, alt er pakket inn og jeg tror ingen går herfra med svineinfluensasmitte i hvert fall :fnise:

Har kjøpt div. Maoam, tyggis med tatoveringer, Trolli-mix, sjokoladehjerter og sjokolademynter.

Har fylt opp en stor bolle og håper det blir nok :)

Har alltid bodd i bygårder med calling før, og da har døren aldri blitt åpnet på Halloween. Nå bor jeg i rekkehus med masse barn i området og jeg har ingen anelse om jeg har nok eller hvor mange som kommer :vetikke:

Hadde tenkt å gi en håndfull til hver, men etter å ha lest her så blir det kanskje mindre håndfuller enn jeg hadde tenkt :fnise:

Når på døgnet er det de kommer egentlig? Så fort det har blitt mørkt og utover kvelden, eller?

Skrevet
faen er det halloween nå? på lørdager spiser familien ved 8-tiden på stua. utrivlig at det skal komme en haug med unger midt i kosetiden. Jaja, de får ikke noe uansett, pleier ikke å gi, og folk bør heller ikke gi, da dette er en tradisjon som IKKE hører hjemme i Norge

Egentlig er tradisjonen sånn at de som vil ha besøk skal sette ut/ha på lys. Dessverre er det mange som ikke har fått det med seg.

Skrevet

Ingenting dette er Norge og Halloween har ikke noe i Norge og gjøre

Skrevet

I fjor kom det ingen til oss, selv om det er masse unger her i området. Vi bor i blokk. Og jeg hadde laget istand masse fint godteri (kjærligheter med kleenex rundt og påtegnede øyne, så de så ut som spøkelser f.eks) I år har jeg ikke kjøpt inn noe. Og vi skal på fest selv, så vi er nok ikke hjemme når de eventuelt kommer.

Jeg ville gitt 3-4 ting til hver tenker jeg :)

Gjest Sint gjest
Skrevet

SLUTT å fyr oppunder dette Halloween tullet ved å gi ungene godiser! Vi har nyttårsbukk i Norge! Dette er en amerikans tradisjon fra 50 tallet som ikke hører hjemme her. De har ikke nyttårsbukk/julebukk slik vi har. Det kommer ikke på tale at jeg kjøper snop til halve byn TO ganger om vinteren. Jeg velger meg nyttårsaften og håper resten av Norge snart tar til vett og gjør det samme.

Dersom barna vil gå rundt i kostyme kveld må de da få lov til det, men jeg nekter at det skal være noe kjøpepress på meg for å gi dem snop bare fordi de ringer på døren og truer med fanteri om jeg ikke punger ut. Da er det mye koseligere med julebukkene som synger falskt og flaut.

Skrevet

Jeg ville tatt utgangspunkt i hvor mye som er vanlig å gi nyttårsbukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...