Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #81 Skrevet 2. november 2009 Jeg krever at jeg får timene alene fordi far (den ene gangen han møtte) lagde det til en samtale om hvor synd det var på ham og ingen ting dreide seg om barnet. Jeg er der for å snakke om barnet og skolesituasjonen, og har et barn som krever en del ekstra oppfølging. Så ja for meg er det viktig at samtalene dreier seg om barnet. Og da vil jeg ikke ha far der. Men nå har han ikke bedt om egne timer heller da, for han fikk ikke gehør hos lærer om hvor synd det var på ham.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #82 Skrevet 2. november 2009 Ja, det er jeg enig i. Dette er pensum på lærerskolen. Jeg skrev at jeg er lærer som har fokus på barnet og undervisningen. Når det gjelder barnet, er det alt som barnet omgir seg med. Både sosialt og faglig. Det jeg mente med innlegget over, er at jeg i min jobb har fokus på BARNET OG DETS BEHOV, ikke foreldrene. Det er det andre mer profesjonelle folk som kan mye bedre enn meg. Det kom kanskje ikke så godt fram i innlegget mitt, men det er altså barnet jeg har fokus på. Ikke bare faglig, men alt det som barnet omgir seg med. (sosialt, og faglig.) Du har helt rett - funker ikke det sosiale, funger heller ikke det faglige. Foreldrene er faktisk det viktigste i barnas liv - om du som lærer ikke klarer å se det så blir jeg litt skremt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå