angelou Skrevet 25. januar 2010 #301 Del Skrevet 25. januar 2010 Ferdig på UL, og det gikk kjempefint Lille spire er akkurat 9 uker og 1 dag gammel, termin er 29.august. Og vips så fikk jeg min første svangerskapskontroll med det samme fordi gynekologen min ville ha kontroll på meg resten av svangerskapet også på grunn av morkaketrøbbelet jeg hadde sist SÅ glad nå :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. januar 2010 #302 Del Skrevet 25. januar 2010 Det varierer nok frå lege til lege (og frå gong til gong hos same legen). Dei første gongene tok eg blodprøvar før veke 12, andre gongen/tredje graviditeten så tidlig som 7 veker. Denne gongen hadde eg time 12+1, og då legen høyrte kor langt eg var på veg, sa han at då kunne han jo til og med ta blodprøvane. Som om det ikkje hadde vore aktuelt om eg kom tidligare. :klø: På blodprøvebestillingsskjemaet stod det riktignok kryssa av for blodprøvar for svangerskapskontroll i 12. svangerskapsveke, så kanskje det kom nye retningslinjer med det nye systemet dei hadde innført like før. Litt av grunnen til at mange ventar med blodprøvar til veke 12, er nok at så mange mistar innan den tid. Dei har tross alt måtta analysera blodprøvar unødig to gonger pga. mine abortar. Ja legen sa at sykehusene vil ikke ta in alle disse blodprøvene akkurat fordi det er mange som spontanaborterer og de bruker unødvendig mye penger på det....men nå er den legen min så "dum" noen ganger....han tror aldri på at man er syk lissom...jeg er en av de som er sjeldent hos legen, og først når jeg er der så er det fordi jeg er SYK....eller sånn som nå GRAVID Det går så fint...jeg tror jeg må ta alt på nytt i sverige uansett og jeg er jo skremt av nåler så er nok greit han ikke tok noen. Jeg er veldig glad at jeg fikk vite at blodtrykket er som det skal 120/70 og vekten holder seg fortsatt der den er. Pupsi....jeg trener når jeg orker rett og slett fordi jeg har vært så redusert av kvalmen....men jeg synes ikke treningsenteret var noe gøy siden jeg ikke skulle løfte for tunge ting(får vondt i nedre del av magen) så da blir det svømming her, og gåing i skogen.....deilig også med frisk luft. Men jeg tror pilates har utviklet eget program for gravide, kanskje du kan finne kurs for gravide i pilates???? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GueSS Skrevet 25. januar 2010 #303 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg hadde min første kontroll i uke 8, og da kunne de ikke ta blodprøvene før etter uke 12, så jeg måtte komme tilbake da... Fikk beskjed om at ta vaksine mot røde hunder etter fødselen, for det hadde jeg ikke beskyttelse mot lengre Jeg trener som før jeg, spinning og jogging, + gåturer, ikke så mye styrketrening, men det har jeg ikke vært så glad i tidligere heller :gjeiper: Syns det går helt utmerket! men kjenner godt etter om kroppen gir noen signaler.. Har kanskje redusert intensiteten litt, blir tyngre å puste etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. januar 2010 #304 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg tok alle blodprøver idag jeg, i uke 9.... Var ikke noe problem det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. januar 2010 #305 Del Skrevet 25. januar 2010 Så herlig at alt såg bra ut, angelou! Eg har ikkje sett mitt bein på treningssenteret sidan oktober/november, men har ikkje fryst medlemsskapet ennå, for eg har som mål å komma meg tilbake dit - når formen tillater det og hysteriet har lagt seg litt. Nå går eg turar saman med mannen så godt som kvar dag, og eg prøver å (les: mannen min tvingar meg til å) trena litt overkropp med dei 0,9 kg tunge manualane kvar dag. Det er ikkje akkurat store vekta, men bedre enn ingenting fram til eg kjem meg på treningsstudioet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. januar 2010 #306 Del Skrevet 25. januar 2010 Må dere prate om trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. januar 2010 #307 Del Skrevet 25. januar 2010 HEhe... blir helt svett av treningssnakket selv jeg.. spesielt når jeg tenker på at jeg bare er støtte medlem for tiden... huff... får vel karre meg bort dit snart vel. Er bare sundt å trene når man er gravid. 16 uker i dag og!!! Se bort fra tickeren, får den ikke til å stemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 26. januar 2010 Huff trening ja. Er skikkelig støttemedlem for tiden. Så enten må jeg fryse/si opp, eller så må jeg komme igang med treningen igjenn. Synes jeg har kjent mindre liv de siste dagene enn jeg gjorde for 1 uke siden, men satser på at alt er bra. De sier jo at det først er etter uke 24-28 at man skal kjenne liv hver dag og ta kontakt om det er store forandringer. Torsdag er det ultralyd, så får smøre meg med talmodighet fram til da tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. januar 2010 #309 Del Skrevet 26. januar 2010 Ga opp det meste av trening i høst, og er heldigvis ikke støttemedlem noe sted heller. Skal prøve å komme igang litt med wii nå frammover. Det gjør jeg jo hjemme, så da kan jeg begrense det etter hva jeg orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 26. januar 2010 #310 Del Skrevet 26. januar 2010 Har vært sofasliter i flere måneder nå, så prøver å komme igang med rolig trening nå. Syns det er litt frustrerende at det gis så mye forskjellig råd ang. mengde og intensitet, men det er vel bare finne et råd man liker og følge det Prøver å holde treningen på samme nivå (eller mindre) enn før jeg ble gravid, og være flink til å kjenne på kroppen hva den orker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 26. januar 2010 #311 Del Skrevet 26. januar 2010 Det har eg ikkje akkurat planar om å prøva. Eg hugsar fremdeles ein omgang i første svangerskapet. Det var meir smerte enn nytelse, for å seia det slik. *grøsse* Så sånne ting har eg bestemt meg for at må venta til babyen er ute. Det er vel ikkje sikkert det gjer så vondt kvar gong, men eg synst ikkje det er verdt risikoen. Klarar meg fint utan så lenge. Her har det uansett vore full tørke i sexlivet mitt sidan første positive test, 3+4, sidan eg har lese at dei som har mista fleire gonger, bør vera forsiktige. Antagelig er det heilt trygt, men eg tør berre ikkje ennå. *utrulig overhysterisk pingle* Selvhjelp da.. Må dere prate om trening? Enig! Hehe.. Vi trillet opp og ned noen bakker, små bakker, men kun 2 km hver vei og det meste av veien er stort sett rett frem. Rumpa mi er ikke i stand! Går som ei høygravid kjerring! :dåne: Skal nevnes at vogna var full av unge, handlepose, vått badetøy, sko og stellebag.. Men dog.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2010 #312 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå føler jeg virkelig jeg begynner å få mage, altså... Er skikkelig merkelig, egentlig. For forrige gang hadde jeg jo knapt nok mage da jeg var 25uker på vei. Nå er jeg 15 uker, og har hatt synlig mage de siste to. Noe annet enn gravidbukser og kosebukser kan jeg hvertfall glemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 27. januar 2010 #313 Del Skrevet 27. januar 2010 Her er det heller dårlig med mage Men likevel har jeg gitt opp bukser for lenge siden, liker ikke noe som strammer over magen. Føler at jeg blir mer kvalm. Til og med strømpebuksene føles litt på trange iblant. Noen som har funnet noen gode strømpebukser som ikke strammer over magen og som det er litt tykkelse på? Hvis ikke blir det nok investering i noen gravidbukser snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2010 #314 Del Skrevet 27. januar 2010 Her er det heller dårlig med mage Men likevel har jeg gitt opp bukser for lenge siden, liker ikke noe som strammer over magen. Føler at jeg blir mer kvalm. Til og med strømpebuksene føles litt på trange iblant. Noen som har funnet noen gode strømpebukser som ikke strammer over magen og som det er litt tykkelse på? Hvis ikke blir det nok investering i noen gravidbukser snart... Jeg bruker vanlige stillongs fra Sparkjøp i Ull-silke ennå. Synes de tøyer seg fint. Strømpebukser har jeg lite erfaring med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. januar 2010 #315 Del Skrevet 27. januar 2010 Skal dere på noe ferie før babyene kommer? Vi prøver å planlegge noe, men det blir så vanskelig... Mannen har flyskrekk, og flyr ikke. Så vi må eventuelt ta buss. Det blir arrangert en tur som høres veldig fin ut, til spania i begynnelsen av juni, men da er jeg 7 mnd på vei. Hadde håpet vi kunne dra et sted ca april/mai, men da får jeg ikke ferie fra jobben. Det ble hengt opp ferielister i går, og ingen får ferie i mars/april. Og jeg må bli enig med to andre om hvem av oss som skal ha tidlig sommer/midt på/sent. Ikke finner jeg noen bussturer i den perioden heller. Skulle ønske mannen bare kunne ta seg sammen og bli med på fly, men vet at det ikke er så lett. Syntes synd på han som er livredd fly. Jeg blir faktisk nødt til å ta en uke ferie allerede før mars! Og tre i sommer, og en i september-november. Liker ikke helt dette nye systemet. Før har vi tatt alt når vi ville. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2010 #316 Del Skrevet 27. januar 2010 Uff, Pupsi! Så kjipt med ferie... Er det ingen mulighet for å søke om å få ta ut mer til høsten eller noe da? Vi har ingen planer i år. Regner med å feriere mer eller mindre hjemme, med turer hit og dit. (kanskje bare mannen og lillegutten på noen av dem.) Tenkte vel å prøve å ta maksimalt av ferie i permisjonstiden, for å forlenge permisjonen det vi kan. Om baby blir født i juli, så kan man jo uansett risikere å ikke få barnehageplass før midten av august. (Og det er kjipt å måtte ta ulønnet permisjon for det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 27. januar 2010 #317 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg bruker vanlige stillongs fra Sparkjøp i Ull-silke ennå. Synes de tøyer seg fint. Skal testes ut neste gang jeg er i nærheten av en Sparkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. januar 2010 #318 Del Skrevet 27. januar 2010 Uff, Pupsi! Så kjipt med ferie... Er det ingen mulighet for å søke om å få ta ut mer til høsten eller noe da? Vi har ingen planer i år. Regner med å feriere mer eller mindre hjemme, med turer hit og dit. (kanskje bare mannen og lillegutten på noen av dem.) Tenkte vel å prøve å ta maksimalt av ferie i permisjonstiden, for å forlenge permisjonen det vi kan. Om baby blir født i juli, så kan man jo uansett risikere å ikke få barnehageplass før midten av august. (Og det er kjipt å måtte ta ulønnet permisjon for det.) Jeg tror jeg må ta den ene uken nå uansett, men skal prøve å få være på den siste gruppen, slik at jeg allerede er i permisjon da, og får forlenget permisjon. Er det for optimistisk å bestille tur på 18 dager til spania med buss når man er 7 mnd på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2010 #319 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror jeg må ta den ene uken nå uansett, men skal prøve å få være på den siste gruppen, slik at jeg allerede er i permisjon da, og får forlenget permisjon. Er det for optimistisk å bestille tur på 18 dager til spania med buss når man er 7 mnd på vei? Er det dyrt å avbestille turen om du ikke er i form alikevel? Mener å huske at 7mnd på vei, så var jeg egentlig i ganske fin form. Men en sånn busstur blir kanskje lenge å sitte stille og ikke få bevege seg. (Pluss at man har veldig tissebehov, ofte.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 27. januar 2010 #320 Del Skrevet 27. januar 2010 Da jeg var 7 mnd på vei sist tror jeg at jeg var i den beste formen i svangerskapet. Før var jeg kvalm, trøtt og sliten, 6 og 7 mnd var helt grei, til tross for kulemage, men 8 og ut resten av tiden hadde jeg influensa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå