Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)

Gaupa

Anbefalte innlegg

:fnise: Ser det for meg bare. En høygravid dame med rier tusler rundt i en skog. :fnise:

Jess, og med 30 kg vann i kroppen som sist! :roll: Ble andpusten halvveis opp trappa på slutten. :dåne: Det hadde vært et syn - ei bælfeit dame med kulemage som vralter mellom buskene! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jess, og med 30 kg vann i kroppen som sist! :roll: Ble andpusten halvveis opp trappa på slutten. :dåne: Det hadde vært et syn - ei bælfeit dame med kulemage som vralter mellom buskene! :nigo:

:hoho::rulle: Ja det skulle tatt seg ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har begynt å kjenne liv fra minien i magen?

Tror kanskje jeg har kjent, men er usikker. Dere som har født før, når kjente dere liv første gang, og hvordan kjentes det ut?

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har FÅ eller INGEN planer om å rusle meg gjennom skogen med veer! :fnise:

:ler:

Heldig du er, Gaupa, som (kanskje) kjenner liv allerede. Gleder meg til eg er der, sjølv om eg må venta ein del veker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohh lykke til Devilina!

Eg skal selv på UL i morra...se om eg er riktig på vei eller lengre....spennende!

Endret av icechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos jordmor i morgen!!!! :nigo: gleder meg!!!

Så spennende! Jeg skal dit på torsdag. De har stork-prosjekt i bydelen min, så jeg ringte jordmor for å høre litt om prosjektet, og da avtalte vi at jeg skulle komme til henne på torsdag.

Men hva gjør man hos jordmor egentlig? :fnise: Hun hadde hverken ultralyd-apparat, muligheten til å ta GU, kunne ikke ta blodprøver.... Jeg skjønte ikke helt poenget :flau: Men hun var veldig opptatt av at jeg kunne velge om jeg skulle til henne eller legen. Skal jeg ikke dra til legen da eller, siden jeg har vært hos henne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg skal dit på torsdag. De har stork-prosjekt i bydelen min, så jeg ringte jordmor for å høre litt om prosjektet, og da avtalte vi at jeg skulle komme til henne på torsdag.

Men hva gjør man hos jordmor egentlig? :fnise: Hun hadde hverken ultralyd-apparat, muligheten til å ta GU, kunne ikke ta blodprøver.... Jeg skjønte ikke helt poenget :flau: Men hun var veldig opptatt av at jeg kunne velge om jeg skulle til henne eller legen. Skal jeg ikke dra til legen da eller, siden jeg har vært hos henne? :)

Hun prater mye om hvordan du har det,svarer på spørsmål, kjenner på livmor, måler symfyse, måler blodtrykk og lytter etter hjertelyd. Og så ble jeg veid. Tror også jeg leverte en urinprøve hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjem til å vera på 4 UL innan 12 veker. Dette er i regi av fertilitetsseksjonen på sjukehuset pga. habituell abort. Etter dette kan det henda eg kjem til å bestilla ein privat før den ordinære (eventuelt så bestiller eg time hos jordmor for å høyra hjertelyd), men det er berre fordi eg sikkert blir hysterisk av ikkje å vita noko mellom 12 veker og ordinær UL. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har kjent, men er usikker. Dere som har født før, når kjente dere liv første gang, og hvordan kjentes det ut?

Forrige gang kjente jeg en gang veldig tidlig markant leamus ett sted i magen. Har ikke kjent sånt før eller siden, og var sikker på at det var babyen.

Når jeg kjente noe neste gang, var det litt som luft som flyttet seg i magen, bare gjentatte ganger på rad samme sted...

Denne gangen lurer jeg litt på om jeg ikke har en svak liten sommerfugl i magen noen få ganger når jeg bøyer meg. Men jeg er ikke sikker slik som jeg var sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjente her for et par dager siden, men det er så svakt at jeg skal ikke akkurat slå i bordet med det. :sjenert:

Sist merket jeg ca uke 16++ :)

Jeg lurer på hvorfor dere har så innmari mange ultralyder? Er det private ultralyder dere drar på da eller?

Jeg har en sykdom som krever sterke medisiner og nokså høy dose. Disse medisinene er ikke VELDIG farlige, men de fører til økt fare for fosterskader. Derfor må jeg inn på en UL mellom uke 11-13 for å sjekke fosterets utvikling, hjertet og dens funksjoner, nakkefold, blodgjennomstrømning, ryggraden (økt fare for ryggnargsbrokk) og diverse annet som er relevant.

For at dette skal kunne gjennomføres på rett tidspunkt må jeg til en ultralyd før dette for å fastslå akkurat hvor langt jeg er på vei. Jeg har ikke regelmessig mens, detteogså pga medisinene.

Deretter er det ordinær UL, før en UL med omfattende hjerteundersøkelse rundt uke 24. :)

Dette er de jeg skal ha, 4 UL - inkl ordinær, i tillegg kommer de jeg måtte få i sammenheng med komplikasjoner i sykdommen. Så jeg får nok vite kjønnet med like stor sikkerhet denne gangen også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL i dag!!! :hoppe:

Hyggelig mann lege, og en hjelpepleier dame. Eg sa at eg var nervøs, at eg aldri har hatt undersøkelse før, at eg var gravid, og min fastlege trodde kanskje eg var lengre kommet. Så legen bestemmer seg for å ta en sånn underlivs undersøkelse og sende det til kreft register siden eg først var der......det gjorde så jævla vondt, men det sies eg var ganske spennt i musklene også da

Når det kom til UL tok han det invendig siden vi først begynnte der, og jammen fant han det med en gang!!! "HER ER DET LIV" sier legen......var det en aktiv liten "Bumba".....og JA BARE EN!!!!!(hadde mistanker om 2!) Alt så fint og lovendes ut, eggstokkene mine var veldig fine sa han, og ellers var eg sikkert akkurat befruktet når eg trodde....så eg er altså 7+6 i dag

Blør litt etter undersøkelsen, men legen sa det var normalt etter den prøven han tok(skraping).

Fikk også greie på korfor disse kvalmestillende ikke funker....han sa normalt vis virker ikke den på gravide Så da fikk eg skrevd ut resept på noen andre stikkpiller, og resept på Postafen(reisesyktabeletter)....sålangt har Postafen funket i dag og eg har vært litt brukbær ut på tur...så håper det blir sånn fremover Legen mente forresten at eg har termin ca. 24august....han sa dette blir bedre å sikre seg riktig ved neste ordinær UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag!!! :hoppe:

Hyggelig mann lege, og en hjelpepleier dame. Eg sa at eg var nervøs, at eg aldri har hatt undersøkelse før, at eg var gravid, og min fastlege trodde kanskje eg var lengre kommet. Så legen bestemmer seg for å ta en sånn underlivs undersøkelse og sende det til kreft register siden eg først var der......det gjorde så jævla vondt, men det sies eg var ganske spennt i musklene også da

Når det kom til UL tok han det invendig siden vi først begynnte der, og jammen fant han det med en gang!!! "HER ER DET LIV" sier legen......var det en aktiv liten "Bumba".....og JA BARE EN!!!!!(hadde mistanker om 2!) Alt så fint og lovendes ut, eggstokkene mine var veldig fine sa han, og ellers var eg sikkert akkurat befruktet når eg trodde....så eg er altså 7+6 i dag

Blør litt etter undersøkelsen, men legen sa det var normalt etter den prøven han tok(skraping).

Fikk også greie på korfor disse kvalmestillende ikke funker....han sa normalt vis virker ikke den på gravide Så da fikk eg skrevd ut resept på noen andre stikkpiller, og resept på Postafen(reisesyktabeletter)....sålangt har Postafen funket i dag og eg har vært litt brukbær ut på tur...så håper det blir sånn fremover Legen mente forresten at eg har termin ca. 24august....han sa dette blir bedre å sikre seg riktig ved neste ordinær UL

Så bra. :nigo: Deilig følelse å tenke på at alt går som det skal med den lille?? ;) Og var det ikke fint å "hilse på"? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. :nigo: Deilig følelse å tenke på at alt går som det skal med den lille?? ;) Og var det ikke fint å "hilse på"? :strix:

Ååå det var sååå hærlig følelse! Fikk noen tårer, regner med at det også var hormonene men ja tårer ble det.....man er jo alltid små spennt og gruer seg litt når man skal vite om alt er bra....men med de symptomene eg har hatt måtte det bare være positivt sa legen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå det var sååå hærlig følelse! Fikk noen tårer, regner med at det også var hormonene men ja tårer ble det.....man er jo alltid små spennt og gruer seg litt når man skal vite om alt er bra....men med de symptomene eg har hatt måtte det bare være positivt sa legen :fnise:

Kvalmen har sine syke, sadistiske fordeler. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har sine syke, sadistiske fordeler. :jepp:

hehe ja det kan du si....merker eg er mer kvalm og kaster opp lettere med usunn mat i kroppen...er jo naturens vei å fortelle deg at du skal leve sunt, og det er jo bare positivt vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja det kan du si....merker eg er mer kvalm og kaster opp lettere med usunn mat i kroppen...er jo naturens vei å fortelle deg at du skal leve sunt, og det er jo bare positivt vel :)

Jeg er selvutnevnt sjokoholiker og bruselsker. Kakemons og matvrak. :roll: Men når jeg er gravid må jeg anstrenge meg for å spise sjokolade, kvalm eller ei.. Brus er ok, men vann er definitivt best! Gulrøtter er beste snack, og frukt og nøtter er herlig. Fisk og grønnsaker, helst uten saus er noe av det beste jeg spiser. Rart. :klø:

Men SÅ kommer lystene; Sist var det varierende og hyppige lyster som f.eks kokosboller, fårikål, kakao med krem, te med melk og diverse annet. Jeg har alltid likt dette, men nå MÅTTE jeg ha det. Herregud, og de sier at graviditet ikke er en sykdom. Den har jammen masse bivirkninger til å ikke være en sykdom. :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvutnevnt sjokoholiker og bruselsker. Kakemons og matvrak. :roll: Men når jeg er gravid må jeg anstrenge meg for å spise sjokolade, kvalm eller ei.. Brus er ok, men vann er definitivt best! Gulrøtter er beste snack, og frukt og nøtter er herlig. Fisk og grønnsaker, helst uten saus er noe av det beste jeg spiser. Rart. :klø:

Men SÅ kommer lystene; Sist var det varierende og hyppige lyster som f.eks kokosboller, fårikål, kakao med krem, te med melk og diverse annet. Jeg har alltid likt dette, men nå MÅTTE jeg ha det. Herregud, og de sier at graviditet ikke er en sykdom. Den har jammen masse bivirkninger til å ikke være en sykdom. :roll::ler:

:skratte:

Er jo som eg skulle skrevd det selv!!!hahaha....liker masse rart nå...mannen ser på meg rart når eg spør om noe han VET eg ikke liker til vanlig....

og ja det at dem sier det ikke er sykdom...hmm...eg har vært syk siden befruktning, og eg har faktisk ALDRI vært så sjuk! :trist: *der kom hormonene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...