Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

Når det gjelder skvalen har offisielle helesmyndigheter gått ut og sagt at det er en vanskelig problematikk og noe enhver må ta stilling til selv. Norske myndighter antar imidlertid at skvalen er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykkelitn
Jordmødre som går ut i media er fremdeles ikke en offisiell informasjonskanal. Det er ikke sånn at helsepersonell har rett i ett og alt, det er derfor det er greit å ta det som er den allmenne oppfatningen i helsevesenet, og det er det som kommuniseres ut. Ellers er det jo nok av kontroverser i den fløyen også.

Nei, du sa ikke at du faktisk trodde på det, men to av tjue som leser innlegget ditt kommer til å fortelle til flere i sin omgangskrets at influensavaksinen gjør mus sterile, og så triller ballen. Rett og slett fordi du ikke nødvendigvis la så veldig stor vekt på at det med stor sannsynlighet ikke er sant. Folk tenker ikke lenger enn som så, derfor er det faktisk veldig viktig å tenke gjennom hva man skriver.

okei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelitn
Når det gjelder skvalen har offisielle helesmyndigheter gått ut og sagt at det er en vanskelig problematikk og noe enhver må ta stilling til selv. Norske myndighter antar imidlertid at skvalen er helt ufarlig.

ja de antar det ja?

hmm... det kan godt hende det er ufarlig da... men hvorfor er Skvalen forbudt å bruke i vaksiner i Usa? vet de noe vi ikke vet?

jeg lurer bare jeg, påstår ikke at det er farlig eller ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de antar det ja?

hmm... det kan godt hende det er ufarlig da... men hvorfor er Skvalen forbudt å bruke i vaksiner i Usa? vet de noe vi ikke vet?

jeg lurer bare jeg, påstår ikke at det er farlig eller ufarlig :)

Det er pga det er mye som tyder på at skvalen er årsaken til Gulf War Syndrome. Syndromet har fått stor oppmerksomhet i USA, da det har rammet friske personer som overlevde den første gulfkrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Becca_*
Nei, det er Talin som er på viddene og har misforstått.

Det penible med denne influensaen som gjør at alle burde vurdere å ta vaksinen, er nettopp at mønsteret i dødsfallene og ikke minst de alvorlig syke, er anderledes enn det som har vært vanlig. Med en tradisjonell influensa er det de gamle og de som ellers er syke som er i faresonen og som er anbefalt å vaksinere seg. De som ikke er i risikogruppene, har ikke hatt noe å frykte. Men denne gangen så dør også de. Og 1/3 avv DØDSFALLENE er blant mennesker som ikke har andre sykdommer, og som er unge og friske.

Enig i alt bortsett fra det som er uthevet .

Det som det burde vært presisert i alle blekkene som svineinfluensa hysteriet smøres utover , er at det også har vært noen som har dødd eller blitt alvorlig syke , som ikke har noen kjente sykdommer som sorterer dem i en av risikogruppene .

For å illustrere hva jeg mener . Da jeg var ung mistet jeg en venn , som døde av et bagatellmessig fall da han var 14 år gammel . Han var en gutt i svært god form , var aktiv i idrett og kretsmester og hadde ingen tegn på at det var noe feil med ham . da han døde ble han imidlertid obdusert da fallet alene ikke kunne ha drept ham . Obduksjonen viste at han hadde en alvorlig hjertefeil som ingen kjente til .

Det skulle ikke forundre meg om dette gjelder flere av de som har fått komplikasjoner i forbindelse med svineinfluensaen . Jeg har iallefall ikke lest at noen av de man antar ikke tilhører noen risikogruppe før de ble syke ,har blitt obdusert i etterhånd , for å utelukke at de har hatt andre ukjente , underliggende sykdommer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle ikke forundre meg om dette gjelder flere av de som har fått komplikasjoner i forbindelse med svineinfluensaen . Jeg har iallefall ikke lest at noen av de man antar ikke tilhører noen risikogruppe før de ble syke ,har blitt obdusert i etterhånd , for å utelukke at de har hatt andre ukjente , underliggende sykdommer .

En av teoriene er at de tilsynelatende friske har en genetisk disposisjon som trigges av dette viruset, og som fører til dødsfallet. Og ja, det er i tilfelle en ukjent, underliggende sykdom som gjør at noen reagerer slik. Problemet er at de er nettopp tilsynelatende friske frem til viruset trigger denne disposisjonen. Og vi vet ikke hvem av oss som har den heller. Hvis denne teorien holder vann. Det vil man jo ikke finne ut før i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polysorbate 80 het det vist...:/

h1n1.no heter siden, den har fått mye kritikk for å være usæriøs, eller rett å slett falsk. men slike sider me info kommer man jo over på hele nettet. å selv om man ikke skal tro på alt som står på nettet, så virvles det opp spørsmål i ett forvirret hode :/

h1n1.no er en side som prøver å gjøre penger på å selge munnbind og engangshansker til blodpris. Jeg ville hørt mer på norske helsemyndigheter enn en som prøver å bli rik på folk som er skeptiske på vaksinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Jeg går vel utifra at alle blir mer eller mindre oppfordret til å ta vaksinen selv om man er utenfor risikogruppen.

Og jeg tror at vaksineringen har kommet i gang for sent. Nå er influensaen sannsynligvis kommet på min arbeidsplass, og om jeg skulle velge å vaksinere meg i morgen, kan jeg likevel få smitten i inntil 3 uker etterpå. Ergo helt bortkastet.

Og her får man ikke tilbud om vaksine enda, hvis man ikke er i risikogruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme tilstanden her. Ikke noe mer vaksine i sikte de nærmeste ukene i følge Folkehelseinstituttet. I mellomtiden faller folk som fluer. Og takket være 0 kontroll den ene dagen de faktisk fikk vaksinert folk er det fremdeles mange i risikogruppene som ikke har fått vaksine mens det er mange friske som har fått vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere på min arbeidsplass har fått bekreftet svineinfluensa, jeg har gått gjennom den selv. Det er ikke noe å bli hysterisk av - men derimot er det lett å bli hysterisk av dette, som viser hvilke konsekvenser enkelte får:

http://www.liveleak.com/view?i=0ed_1256248295

Jeg kommer ikke til å anbefale denne vaksinen til noen av mine venner ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det har blitt nevnt utallige ganger, også i videoen, så tok den jenta vanlig influensavaksine.

Legene sier og at den sykdommen lå latent i kroppen hennes, og hun hadde kommet til å få den uansett om hun hadde latt v ære å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gidder å kaste et blikk på overskriften så ser du at det er svineinfluensavaksine det er snakk om.

Selvfølgelig sier legene at det ikke er vaksinen sin feil - de vil jo dekke sin egen ræv så godt det lar seg gjøre.

Det forbauser meg hvor mange som frivillig lar myndighetene sprøyte gift inn i kroppene sine bare fordi "staten" sier at det er trygt. Hvem sine skattepenger tror dere skal betale for behandlingene når senvirkningene begynner å melde seg?

De som frivillig tar sprøyter fulle av kvikksølv og squalen fortjener virkelig å bli sjuke.

Sett ned foten og si nei til vaksiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat - vanlig vaksine er jo utprøvd, og så får enkelte sånne bivirkninger. Enig i at sykdommen hadde vist tegn uansett, men bedre om få år enn nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.liveleak.com/view?i=0ed_1256248295

Jeg kommer ikke til å anbefale denne vaksinen til noen av mine venner ihvertfall!

Dette var den vanlige influensavaksinen, sykdommen ville blitt utløst ca. samtidig enten hun hadde tatt den eller ikke, da den lå og ventet på den minste ting som kunne trigget den. Hun kunne like gjerne blitt nevrologisk ødelagt av å få influensa. Vanlig sesonginfluensa, siden det er den hun vaksinerte seg mot.

Hvis du gidder å kaste et blikk på overskriften så ser du at det er svineinfluensavaksine det er snakk om.

Selvfølgelig sier legene at det ikke er vaksinen sin feil - de vil jo dekke sin egen ræv så godt det lar seg gjøre.

Det forbauser meg hvor mange som frivillig lar myndighetene sprøyte gift inn i kroppene sine bare fordi "staten" sier at det er trygt. Hvem sine skattepenger tror dere skal betale for behandlingene når senvirkningene begynner å melde seg?

De som frivillig tar sprøyter fulle av kvikksølv og squalen fortjener virkelig å bli sjuke.

Sett ned foten og si nei til vaksiner!

Hvis du gidder å gjøre litt mer research enn overskriften og faktisk se filmen dere linker annenhver side, så sies det ganske klart i fra om at det er vanlig sesonginfluensavaksine det er snakk om, ikke minst ville det vært rart om det var svineinfluensaen det var snakk om siden filmen har sirkulert siden tidlig 2006.

Ellers vil jeg oppfordre alle som leser det dette gale mennesket har skrevet om å gjøre litt seriøs research på hva en squalen er, og hvor ufattelige lite farlig det er, og i tillegg tenke over at kvikksølvet i en vaksine er mindre enn man får i seg om man spiser makrell i tomat, og nei det gies ikke intravenøst, det går ikke direkte i blodet ditt, det gies intramuskulært.

Akkurat - vanlig vaksine er jo utprøvd, og så får enkelte sånne bivirkninger. Enig i at sykdommen hadde vist tegn uansett, men bedre om få år enn nå?
Hvorfor er det bedre om hun hadde fått det om noen år enn nå? Forøvrig kunne hun like gjerne fått alle symptomene om hun hadde fått den faktiske influensaen, eller noe så bagatellmessig som en forkjølelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, få år kvalitetsliv er mye verdt. Hadde jeg fått velge om jeg ville bli syk nå eller om 10 år hadde jeg aldri valgt det første alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, få år kvalitetsliv er mye verdt. Hadde jeg fått velge om jeg ville bli syk nå eller om 10 år hadde jeg aldri valgt det første alternativet.
Men om hun ikke hadde tatt influensavaksinen og fått influensa hadde hun jo uansett blitt syk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her at hun tok vaksinen for å UNNGÅ influensa som var så farlig for henne. Det viste seg at i hennes situasjon det var mer farlig å ta vaksinen enn å ikke ta den. Uten å ha tatt vaksinen kunne hun hatt SJANSE ihvertfall.

Hvorvidt kan man være sikker på at vaksinen som blir så sterkt annonsert for nå, ikke kommer til å medbringe andre seriøse bivirkninger? Hvor stor er sannsynlighet for at man dør av svineinfluensa? 2 personer i Norge utenfor risikogruppen har mistet livet, sier leger. I russisk rullette er det 1 sjanse ut av 6 at man dør, her er det 2 av 4 500 000 (jeg har tatt vekk de i risikogruppen, men ikke overvektige). Vel, jeg kjører bil daglig og tar mye større risiko enn å ikke ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre, men valgte likevel å ta den gjennom jobben på mandag. Føles som om noen har skambanket armen min :S Klarer ikke å løfte den over albuen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...