Pasjonsblomst Skrevet 16. februar 2010 #821 Del Skrevet 16. februar 2010 Join the club! ikke verdens kjekkeste klubb.. men går greit når feberen svinner hen. Godt å høre du føler deg bedre. En treningsbenk hadde ikke vært så dumt nei.. kan dessverre ikke komme med tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #822 Del Skrevet 16. februar 2010 Nei ingen ønskeklubb dette her gitt...men men....hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 16. februar 2010 #823 Del Skrevet 16. februar 2010 Bare innom for å ønske deg god bedring, håper du føler deg bedre! Det hjelper jo godt bare feberen forsvinner Ellers får du bare slappe av og prøve å kose deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #824 Del Skrevet 16. februar 2010 takktakk ps: ønsker fortsatt tips og råd iht ev kjøp av treningsmaskin som vist til tidligere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 17. februar 2010 #825 Del Skrevet 17. februar 2010 Heia, Dessverre ingen gode råd ang treningsmaskinen jeg heller. Jeg er bare på gruppe timer, så svinger meg ikke så ofte rundt på sånne maskiner. Tror ikke jeg hadde vist hva jeg skulle gjøre om jeg hadde en sånn i stua. Tror jeg hadde syntes det hadde vært gøyere med en treningsvideo hvis jeg skulle trene hjemme. But that`s me Slutter meg by the way til sykesen klubben *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 17. februar 2010 #826 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei matvraket Bedre i dag?? Jeg kjenner ikke til akkurat den maskina du sikter til, men det ser jo ut som om du kan bruke den til mye da. Jeg har troen på styrketrening, der du virkelig kan bruke motstand, noe som begrenser seg ved kun kroppsvekt, så sånn sett tror jeg det kan være en fin investering. Man kan gjøre mye med løse manualer, men da trenger du mer kunnskap om teknikk og generellt om hvilken muskulatur som benyttes ved ulike øvelser/bevegelser. Konklusjon: dersom du har plass og tror du kommer til å benytte deg av den, tror jeg absolutt det kan være en god investering. særlig siden du vet du ikke vil bli medlem på helsestudio. Den ser allsidig ut, men jeg kjenner ikke til merket så kan ikke uttale meg om kvalitet. JA til styrketrening for Matvraket!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 17. februar 2010 #827 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja til styrketrening for Matvraket Jeg ville nok også foreslått at du kjøper et sett med manualer med forskjellig vekt, men du vet jo best selv om det er noe du vil bruke tid til å lære deg! Det tar jo mindre plass også, med en koffert med manualer. Det er helt sikkert folk her inne som kan hjelpe deg med øvelser og slikt hvis du er up for it, men det er jo lettere teknikk-messig å kjøpe en slik maskin Tja konklusjon Hvis du vil bruke litt tid på å lære deg teknikk og sette opp program, så vil jeg anbefale et sett med vekter istedenfor. Men hvis du heller vil ha det litt lettere og tror du kommer til å bruke en såpass stor maskin, så go for it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #828 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei jenter.... Tja, hadde håpet formen var litt bedre idag. Våknet opp og var for første gang på flere dager sulten..Godt tegn tenker jeg, men .....Tenkte å bevege meg utenfor husets fire vegger, komme meg i butikken og se an formen når jeg kom hjem. Hadde håpet på jobb imorgen, satte meg som mål å være tilbake imorgen. Men nå ligger jeg som slagt etter en aldeles liten tur ut så det ser mørkt ut! Man får så skrekkelig dårlig samvittighet av å være hjemme så lenge også. Vet jo selv at me influensa kan man faktisk ligge en uke, men ikke jeg!!!! Får ringe jobben imorgen og bare la dem høre at jeg faktisk er syk enda...Isj, Langt fra bra å være borte en uke fra jobb!!!! Skikkelig dårlig samvittighet får jeg ja...... Men er vel bedre å holde seg hjemme og bli helt frisk enn å bevege seg ut og aldri bli frisk eller få tilbakeslag. Jaja så her ligger jeg igjen. Nettopp tatt meg 2 paracet og en kopp te. Drukket opp den grønne teen min og glemte så klart å kjøpe ny i butikken TYPISK Huset ser ut som et bomba hus med hybelkaniner overalt!!!! Men jeg orker rett og slett ikke..Var så vidt jeg orket å skifte kattedoen idag, men det måtte jeg bare gjøre....Kjenner at kroppen er litt bedre, for jeg har matlyst igjen. Lyst på noe godt til middag, men allikevel vet jeg ikke hva og har ikke lysten til å stå og lage de store greiene......hm.... Får se hva jeg ender opp med. Er fornøyd med magen om dagen da, hehe....lite mat har gitt meg en flat og nesten stram mage!!! Kanskje jeg bare skal sulte meg for evig NEIDA........ Driver enda å lurer på ang denne maskinen, plass har vi..og sambo har veldig lyst på selv. Mulig vi drar ut til helgen og titter litt på den i butikken. Gir jo ofte en liten ekstra pekepinn det på se den i "live". Ellers er jeg veldig lysten på wii fit plus (og fikk ikke dette i valentinesgave ) Hehe.. hm...... Tenke tenke...... Og det har jeg god tid til, tenke altså....Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #829 Del Skrevet 17. februar 2010 PS: jeg føler jeg må beklage på det sterkeste for at det er sjukeprat og ikke treningsprat her........ VELDIG lei meg for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 19. februar 2010 #830 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvordan går det? Blitt bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 20. februar 2010 #831 Del Skrevet 20. februar 2010 er du syk enda stakkar? ikke bra ass.. så du hadde tatt deg en iskaffe her om dagen:-) du fortjener det da:-) bare pass på, det er avhengighetsskapende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #832 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei jenter!!! Nå er jeg oppegående hvertfall:=) Formen er mye bedre, feberen er vekke men er fortsatt snufsete og hoster stygt! Men jobben venter imorgen, orker rett og slett ikke ligge hjemme mer og være syk!!!! Men det var vært kjedlig og gruuusomt, høy feber og helt slått ut..*Ikke orket mye nei, heldigvis har jeg en snill samboer som har stått på og vasket og ryddet og lagd mat---Men det skal sies sofaen har fått en nedsenkning der jeg har liggi bom i en uke nå! Nå har jeg smurt matpakken til imorgen, ble rundstykke med masse salat og agurk og ost. Lurer på om noen kan hjelpe meg litt, jeg føler at magen blir så oppblåst av dette brødet. Jeg spiser brød til frokost, brød til lunsj! Er jo ikke rart magen ser ut som en ballong---- Jeg har rett og slett ikke tid til å stå å lage havregrøt om morningen, blir bare stress! Men på jobben har vi heller ikke komfyr! Kun micro og det er ikke akkurat det beste redskapet til å lage en god havregrøt - jeg får det hvertfall ikke til! Eller andre gode råd til sunne gode lunsjer! For nå er det back in business!!!!! Samboeren min var i sverige idag (snufs uten syke meg) og handlet MASSE sunn mat! Så nå er det ønskelig med gode sunne middagsforslag, for jeg er redd det kan bli litt ensidig. Han har kjøpt masse grønnsaksblandinger, villris, soyasaus, kyllingfileter, salatkylling, og tacokylling (samme som salatkylling bare i lengre form) Jeg liker å koke ris, ha i litt soyasaus, kokte grønnsaker og salatkylling...Men det kan fort bli veldig kjedlig i lengden gitt!!! Trenger gode råd, for vi er sååå innstilte på å spise sunt og riktig fremover og trene hardt!!! Bare jeg får igjen pusten nå, og ikke er tett som en potte i dette huet så er det hardkjør igjen!!!!! Og jeg gir meg ikke! Funnet en del motivasjonsbilder på nett som gir meg full piff til å sette i gang med treningen! Min mage skal se likedan ut som disse jentene har!!!! SKSLA SKAL SKAL !! Men nå burdte jeg komme meg i seng, vært mye søvn denne uken og jeg tror det blir virkelig så tøft å komme seg opp imorgen ja!!! og ut i kulden om ikke noe annet! BRRRRR Kong vinter kom tilbake ja! Satser på nsb imorgen, for vi har en skikkelig bratt bakke foran huset vårt som jeg virkelig ikke tørr kjøre når det er så glatt som nå! Mister helt styringen på bilen ned den bakken og det tørr jeg ikke satse på imorgen! Så da blir det nsb og de forsinkelser det medhører! SHIT! Natta jenter, lover å komme sterkt tilbake igjen nå..Som sagt, treningen skal komme sterkt tilbake bare jeg blir litt lettere i pappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 21. februar 2010 #833 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Så bra du er på bedringens vei Prøver å tenke ut sunne middager nå...wok er jo veldig godt, men litt kjedelig i lengden kanskje? Du kan jo variere med forskjellige sauser da. Og kyllingform i ovnen er nam. Til frokost pleier jeg å kage smoothie eller omelett. Omeletten lager seg selv mens jeg steller meg Endret 21. februar 2010 av Momseguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 21. februar 2010 #834 Del Skrevet 21. februar 2010 Men det skal sies sofaen har fått en nedsenkning der jeg har liggi bom i en uke nå! Jeg skal også tenke på noen oppskrifter til deg! Jeg synes forresten det går veldig kjapt å lage havregrynsgrøt om morran (iallfall om man ikke tar oppvasken av kjelen med det samme ) Ellers har jeg hatt perioder der jeg har spist 1 yoghurt (dobbel 0%) med f.eks. en blanding av firkorn og litt bran flakes til frokost. Bare vær obs på hvilken frokostblanding du velger - finnes så altfor mange typer som inneholde MASSE karbohydrater. Hvis du synes det blir lite mat kan du jo kutte opp litt frukt å ha oppi! Ellers er jo knekkebrød et alternativ til brød... Middagene må jeg tenke litt på - kjenner det begynner å bli litt for sent til å være kreativ nå God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #835 Del Skrevet 22. februar 2010 God morgen For en start på dagen, det er issssende kaldt ute og jeg valgte, som sagt, å ikke ta bilen pga isen på veien DET VAR DUMT JA!!!! Bussen slet utrolig ned bakken og det gikk sakte!!!! Dermed kom jeg ganske sent i forhold til NSB men toget kom kjørende når jeg kom mot perrongen! Men hva gjordet det????? Joda, jeg løp siste delen (hvilket var meget slitsomt med tettnese, stooore pusteproblemer ja) toget stod på perrongen, jeg trykket på "åpnedøren knappen", toget stod der, men åpnet ikke døren!!!!!!! Også kjørte det rett foran nesen på meg!!!!!!!! UTROLIG bra!! Så da ble jeg stående som en istapp og fryse i 19 minus i 30 minutter!!! Da var jeg fornøyd ja! Komme for sent på jobb første dag etter sykemelding, joa!!!! Men nå er jeg her, begynner å kjenne tegn til liv i tærne igjen Hiver innpå med varm grønn te!!! Ja jenter, utrolig gode forslag;=) Jeg trodde kanskje youghurt var litt fy fy mat??? Men spiser gjerne det med noe kronblanding ja...Men twinkle, vet du om noen kornblandinger som deter "lov" å spise? Noen konkrete? Knekkebrød er godt ja, men er ikke det litt det samme som brød? Nå må jeg bare spørre dumme spm altså, for som dere vet er jeg totalt grønn på kosthold!!!! Jeg er helt enig, havregrøten i seg selv går faktisk fort - så lenge man ikke vasker kjelen der og da (for det er et herk ja, utrolig vanskelig å vaske det av igjen, legger seg i sånn stiv greie) Men skal innom butikken etter jobb og kjøpe melk. Litt lettere å spise noe havregrøt hjemme før jobb, også heller spise litt brød eller annet til lunsj. SKal faktisk kjøpe ingredienser til INGERS rugbrød idag, så det skal bakes i løpet av uken! Får litt bedre samvittighet når man spiser det, for det er et langt sunnere brød enn vanlig butikkbrød! Dessuten er det slankebrød!!! ;=) Drøyern nok litt med den ordentlige treningen, men mulig et par øvelser gjennomføres for det, så lenge det ikke går på pusten min - for den er elendig!!! Ha en fin dag jenter ** MATVRAKET ER BACK IN BUSINESS** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 #836 Del Skrevet 22. februar 2010 Velkommen tilbake Matvraket! Æsj så kjedelig med toget.. Typisk! Skal tenke på litt frokoster og middager jeg også, og se om jeg kommer på noe! Her går det ofte i kyllingfilet så.. Vi ender ofte opp med kyllingstrimler m. grove pita og salat, m. fullkornsris og saus og salat, m. fullkornspasta og salat, m. stekt ris og grönnsaksblanding og salat, ooog. Der tok kreativiteten slutt Men skal si ifra når jeg kommer på mer! Når jeg får tak i naturell Skyr (eller flytter tilbake til Island) skal jeg spise det med forskjellige nötter og rosiner Eller litt frokostblanding/musli som Twinkle sier! Jeg spiser All Bran fullkorn, men nå tenker jeg aldri over hvor mye karbs det er i ting da, så jeg kan nok ikke hjelpe deg der.. Eller jo, jeg kan jo sjekke den! 20gram pr. porsjon, jeg er ikke sikker men jeg tror det er ganske mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 22. februar 2010 #837 Del Skrevet 22. februar 2010 Knekkebrød er kanskje litt det samme som brød, men det er ofte grovere! Hvis jeg spiser knekkebrød pleier jeg å ha masse pålegg og grønt oppå. Salat, to-tre skinkeskiver, agurk og paprika for eksempel. Da er det pålegget som metter mest Godt å høre at du er i bedre form igjen, og at NSB har gått inn for å få deg til å jogge (unnskyld, kunne ikke dy meg ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #838 Del Skrevet 22. februar 2010 Hehe ja der er svaret !!! NSB har gått inn for at jeg skal utføre morgenjoggen! Og det har dem klart! Bare så synd at høye hæler og tett i pappen ikke akkurat medvirker til så god innsats eller effekt! Dumme dumme nsb! tusen takk igjen jenter, jeg tar med meg alle forslagene og noterer dem , bak øret:=) Ja SKYR er jo faktisk godt!!!! Hm..Men problemet mitt er at jeg blir jo ikke akkurat mett av en skyr med litt frokostblanding i.....hm...jeg må virkelig finne på noe smart i forhold til kostholdet, føler at noe må endres for å få de resultatene jeg ønsker! Er generelt skeptisk til frokostblandinger da de ofte inneholder MYE Sukker....Hm...må tenke og trenger gode råd..Er elendig i forhold til kosthold, kan ingenting!! Men føler at det trengs en liten endring her! Vil se resultater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 22. februar 2010 #839 Del Skrevet 22. februar 2010 Skyr er godt ja! Jeg er skeptisk til ting med kunstig søtning, jeg da Men i Skyr smaker det jo ikke kunstig da heldigvis, for den smaken liker jeg ikke. Fun Light og sånt klarer jeg ikke drikke en gang. jeg pleier å spise 4-korn som frokostblanding, det er jo bare korn og ikke noe annet. Men det er litt tørt, så du må liksom sprite det opp med litt yoghurt, frukt eller noe. Jeg pleier å spise 1 dl 4-korn, 1 dl cottage cheese og terninger av en frukt eller to til frokost - gjerne en type frukt some r litt saftig, som kiwi, fersken, bær e.l. sammen med noen som metter mer, som eple eller pære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #840 Del Skrevet 22. februar 2010 4 korn ja!!! Det har jeg hjemme, det har stått til pynt men da kan jeg spise det med god samvittighet:) Kanskje forsøke det med skyr ja.....Hm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå