Synne-Marie Skrevet 27. november 2009 Forfatter #161 Skrevet 27. november 2009 Nytt skrytebilde i bloggen
Synne-Marie Skrevet 28. november 2009 Forfatter #162 Skrevet 28. november 2009 I natt har lillemann vært en soveengel. Mat og nattastell klokka 7, mat og stell igjen 10-01-05 og 08. Prøvde å gi han tran på tom mage og det var både populært og upopulært. Han gapte ivrig når jeg kom med sprøyta. Men det var åpenbart både feil smak og konsistens og ikke minst alt for lite! Vi har prøvd ut om babyer sovner av støvsugerdur og kan bekrefte at det gjør de. Vi hadde lånt den største og mest bråkete industristøvsugeren jeg hadde sett i mine levedager, og den som korna totalt av var nettopp mini
Synne-Marie Skrevet 29. november 2009 Forfatter #163 Skrevet 29. november 2009 I natt har vi sovet sammen så jeg har null peiling på mat og sånn. Men husker at jeg overtalte mannen til å ta bleia i 8-tida og det var likegreit for da hadde han laget en skikkelig gavepakke Nå sitter vi å koser oss i stua. Han ligger og pludrer på gulvet og jeg sitter og nerder i godstolen Må grave fram adventstaken tenker jeg så vi får tent lys i kveld.
Synne-Marie Skrevet 30. november 2009 Forfatter #164 Skrevet 30. november 2009 Nattens bedrifter: Mat og stell klokka 7. Massivt oppkast ca 7:15... mer mat og stell og sovende baby ca 8. Våken igjen 10 og var veldig sulten, fikk 80 ml mm fra flaske og påfyll fra begge puppene, sov igjen 11. Sov til 04:00 og fikk mat og stell. Lå å pludret litt for seg selv mens mor sov videre Våken igjen halv 9 og da sa vi at det var morgen Da har vi hatt en uke med kveldslegging og alt i alt er jeg fornøyd. Ser ut som lillemannen har vent seg til at halvparten av døgnet foregår på soverommet og at det da er mørkt, stilt og et minimum av servicetilbud. Det hender han er våken på natta, men ofte er han fornøyd med å ligge å pludre litt for seg selv eller lar seg bestikke med tutten.
Miss I.W. Skrevet 30. november 2009 #165 Skrevet 30. november 2009 Det ser ut som det går veldig fint med dere og kveldslegginga. Jeg synes disse småttisene er ekstra søte når de ligger å pludrer for seg selv. :rødme: Kjekt å trives i sitt eget selskap!
Synne-Marie Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #166 Skrevet 2. desember 2009 Det ser ut som det går veldig fint med dere og kveldslegginga. Jeg synes disse småttisene er ekstra søte når de ligger å pludrer for seg selv. :rødme: Kjekt å trives i sitt eget selskap! Det er veldig greit ja Det nye bæresjalet er kommet i hus Jeg er usikker på om jeg får det helt til, men det virker som lillemannen eeeelsker å sitte i den. Og det er så deilig å ha på! Det er som å gå rundt å bære på han, men med armene fri. Love it altså!
Synne-Marie Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #167 Skrevet 5. desember 2009 Etter å ha holdt show til 12 i går viste lillemannen seg fra en mye mer sympatisk side i morges. Så deilig å våkne til babykurr og babylatter Er det rart man blir heeelt forelsket :rødme:
Synne-Marie Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #168 Skrevet 6. desember 2009 (endret) I dag skal lillemannen ut å fly for første gang. Er det rart at mamma'n har sommerfugler i magen? Endret 6. desember 2009 av Svipa
Aud Long Skrevet 6. desember 2009 #169 Skrevet 6. desember 2009 God tur i lufta! Tenker det blir et fantastisk gjensyn med guttungen og mammans mamma (Og alle de andre og). Kos dere masse og takk for i går!
pusilus Skrevet 6. desember 2009 #170 Skrevet 6. desember 2009 Etter å ha holdt show til 12 i går viste lillemannen seg fra en mye mer sympatisk side i morges. Så deilig å våkne til babykurr og babylatter Er det rart man blir heeelt forelsket :rødme: :rødme: Lykke til på flyturen
Synne-Marie Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #171 Skrevet 7. desember 2009 Reisen gikk topp, selv om det var litt mer turbulens enn mamman likte Lillemannen gjorde sitt beste for å sjarmere sidemannen, som viste seg å være barnepsykolog. Greit at han viste seg fra sin beste side da ja
Synne-Marie Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #172 Skrevet 9. desember 2009 (endret) Hjemme hos mamma er det julekos for alle penga. Vi har vært på bytur (til en "by" som er mye mindre enn den jeg bor i til vanlig ) og vi har bakt julekaker Så skal vi i flere førjulsbesøk for å vise fram lillemannen og det gleder jeg meg masse til Mamma sin pus er en liten særing som er livredd lillemannen. Han tør faktisk ikke komme inn på kjøkkenet for å spise, når lillemannen ligger i stua. Han ville ikke engang inn etter lillemann var lagt på loftet, men da var tålmodigheten slutt, og pus ble båret inn på stua der han med selvsyn fikk se at det var trygt I dag har jeg sett ekorn, noe som jeg ikke tror jeg har sett her før. Den var stor og rødbrun med fin buskete pels der han satt i treet og apte med pus. Først hadde de oppvarming på bakken, der ekornet pilte som en brun strek bortover og pus lå som et sorthvitt slips etter. Jeg bruker ikke å blande med i pus sine affærer, men i dag hentet jeg han inn så frøken ekorn kunne evakuere fra treet. Pus ble selvfølgelig skrekkelig fornærmet, men noe godt kom det da ut av det. Når han var tvunget til å være inne med meg, kapitulerte han og våget seg bort for å hilse på lillemannen Nå skal jeg avslutte dette lange førjulsepistelet med litt skryt. Søtnosen har vært en skikkelig soveengel i natt. La seg 7 og fikk mat 9 og 11. Sov deretter til 5 og videre til halv 9. Deilig for mor som var utaktisk nok til å legge seg med "Luftslottet som sprengtes" natta før Endret 9. desember 2009 av Svipa
Aud Long Skrevet 9. desember 2009 #173 Skrevet 9. desember 2009 Nå skal jeg avslutte dette lange førjulsepistelet med litt skryt. Søtnosen har vært en skikkelig soveengel i natt. La seg 7 og fikk mat 9 og 11. Sov deretter til 5 og videre til halv 9. Deilig for mor som var utaktisk nok til å legge seg med "Luftslottet som sprengtes" natta før 6 timer sammenhengende søvn: Stas! Artig juleepistel! :D
Miss I.W. Skrevet 9. desember 2009 #174 Skrevet 9. desember 2009 Så koslig hjemme hos mor da! Deilig førjulssteming! Festlig historie om pusen og ekornet.
Norbertine Skrevet 9. desember 2009 #175 Skrevet 9. desember 2009 Bruker katter å være redd babyer? :klø: Vi hadde akkurat samme opplevelse da vi var og besøkte min tante og onkel, pus så rart på lillegutt og stakk av. Høres koselig ut å være hjemme!
Synne-Marie Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #176 Skrevet 9. desember 2009 6 timer sammenhengende søvn: Stas! Artig juleepistel! :D I hvertfall på baby, mor la seg selvfølgelig sent Så koslig hjemme hos mor da! Deilig førjulssteming! Festlig historie om pusen og ekornet. Kjempedeilig å være hjemme! Vi skal feire jul hos oss selv så greit med litt førjulskos hjemme Bruker katter å være redd babyer? :klø: Vi hadde akkurat samme opplevelse da vi var og besøkte min tante og onkel, pus så rart på lillegutt og stakk av. Høres koselig ut å være hjemme! Vet ikke, har ikke merket meg det før. Lurer på om det er de rykkvise bevegelsene som setter ut pus :klø:
Synne-Marie Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #177 Skrevet 9. desember 2009 Lillemann lærer seg stadig nye ting. Nå ligger han å prøver å rulle over på magen. Over på sida går greit, men siste stykke er verre. Han grynter og knurrer og står i I går observerte jeg for første gang at han prøvde å gripe etter noe. Han klarte det selvfølgelig ikke men morsomt likevel Han lå på magen og jeg satte fram pyntesaker så han skulle ha noe å se på. Men jeg måtte bare flytte de igjen for når han prøvde å ta dem endte det med at han dasket til dem i stedet
Synne-Marie Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #178 Skrevet 14. desember 2009 (endret) Da er jeg vel hjemme i bartebyen igjen og far har omtrent adopert alt barneansvar her i gården så han har nok savnet oss Og vi han Fullt foreldreansvar er atskillig mer krevende enn delt, selv om det ikke er noe problem når man må selvfølgelig. Det ble som en slitenhet som aldri helt gikk ut av kroppen, så deilig å komme hjem å dele på ansvaret. I natt sov jeg nærmere 12 timer (avbrutt av amming da ), så jeg var nok ganske sliten. Planene for dagen er å ligge lavt i terrenget og muligens julepynte litt, + en liten tur ut å trille tenker jeg Analyse av reising med et stykk lite barn og et stykk foreldre: Fly: Fly har sine åpenbare fordeler i og med at det er en kortvarig affære. På minussiden er det begrensinger i hvor mye og hvilken type bagasje man kan ha med, samt at opp og nedstigning kan ha en ugunstig effekt på sarte barneører. Det er også verd å merke seg at det er ganske tilfeldig om flybussen har barneseter og hvis den ikke har det kommer busssjåføren bare til å heve på skuldrene og si noe ala "synd det". Tiltak: Ta (fly)toget! (Evt. ta drosje og send regningen til busselskapet) Som enslig foreldre med spedbarn var bæresjalet uvurdelig! Jeg reiste med en stor sekk, en liten sekk og bagvogna, og sjekket inn vogna og sekken. Vogna må jo forøvrig slås sammen og pakkes og sendes fra spesialbåndet og selv om det var knotete på egen hånd, hadde det vært umulig uten bæresjal. Jeg hadde tenkt at lillemann kunne sitte i sjalet på flyet, men han måtte sitte i fanget med eget belte på. Dette føltes mye mer utrygt enn å ha han i sjalet, men det er klart; detter man ned har det vel heller lite å si Babyredningsvesten var også litt av en vits. En slags sak som du trer over hode og armer og strammer rundt magen. Babyen hadde kommet til falt rett ut av den i bruk for å si det sånn. Men igjen, faller man ned trenger man som regel ikke å bekymre seg for slikt. Opp og nedstigning viste seg å være uproblemastisk. Lillemannen fikk sutte på smokken sin og var ellers storfornøyd med å sitte på fanget og flørte med medpassasjerene. Det var kraftig turbulens og det tok lillemann som planlagt og kontrollert moro laget kun for han Nå landet vi en helt annen plass en tenkt grunnet vinden, men bussene som var satt inn hadde babyseter og bussjåføren var helt sjokkert over at jeg engang følte behov for å spørre om de hadde det Tog: Tog har sine åpenbare fordeler i form at du kan ta med nær sagt hva som helst, så lenge du har bærehjelp av og på (For eksempel skjøre julekaker som hadde blitt julekakestrø på flyet). Du kan til enhver tid bevege deg rundt på toget og du har mulighet til å breie deg utover. Minussiden er jo selvfølgelig at det tar tid, lang tid. På toget får man to seter, noe som er greit når man reiser med en baby. Hadde jeg planlagt litt på forhånd, ville jeg ringt og bestilt, slik at jeg hadde fått plasser i enden av vogna. Der er det bedre plass og bagen kunne stått på gulvet. Nå ble det sånn at jeg hadde bagen i setet ved siden av mitt. Det går ann når man har en liten og nett bag, men det er det jo ikke alle som har I og med at det ikke er mulig å sikre bagen vil det jo alltid være en mulighet for at bagen kan tippe, så det er best å følge med. Bæresjal var greit også her, men det blir varmt etter noen timer og da ble i hvertfall min baby veldig urolig. Det var supert å ha når jeg måtte på do eller ble tørst og sulten å måtte begi meg til cafévognen. Det var litt guffent å gå fra vogn til vogn, men her sov lillemann, så han enset ikke bråket i det hele tatt. Noe som virkelig var et minus var at jeg ikke fant noe sted å stelle. Jeg ble kreativ og fikk stelt på det vanlige toalettet, men det er ikke noe som anbefales med mindre det er krise En togtur tar ofte litt tid og lillemann sleit virkelig med å finne søvnen, noe som gjorde at han ble sliten og grinete. Dette fører uvergelig til at mor også blir ganske sliten og grinete Heldigvis fikk vi oss en fellesdupp før det ble for varmt i bæresjalet. Et annet ting som kan være et minus er at man må forholde seg til andre folk på en helt annen måte på tog enn på fly. Man har null sjangse til å unnslippe "støy" i form av for eksempel høylytt snakk om totalt uinteressante ting eller snorking, uten fysisk å flytte på seg, noe som kan være vanskelig med baby og en solid mengde pikkpakk. Sånn alt i alt vil seg si at togtur føltes mer krevende enn flytur, men dette er noe som vil variere med mor og barns dagsform. Flere tog har dessuten barnevogn/kupe og da vil det nok være en helt anderledes opplevelse. Det er ikke noe problem å reise alene, men det aller beste er nok å være to voksne Endret 14. desember 2009 av Svipa
Synne-Marie Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #179 Skrevet 19. desember 2009 Da har lillemannen sovet hele natta igjennom Dvs min natt da Fikk mat 6-9-12 og gryntet i 5 tida, men da var jeg så trøtt så jeg bare dytta inn smokken og rugga borti vogga og da sov han jammen videre til 7! Fikk mat igjen klokka 9 og da kreket vi oss opp for da var lillemann ferdig med natt, i hvertfall til han var stelt og vi oppstått og påkledd Han sover enda for å si det sånn (kun avbrutt av amming seff) Jeg har merket meg at jo mer han sover på natta jo oftere vil han ha mat på dagen. Når han har sovet godt om natta vil han typisk ha mat hver andre time på formiddagen. Har dere andre det og sånn? Og hvor mye sover ungene deres forresten? Jeg syns han sover hele tiden... Og det er jo bra det da, håper jeg... Man blir jo bekymret for alt merker jeg Vi har ingen spesielle rutiner på dag. Han spiser ganske regelmessig hver tredje time, og vi skifter som regel etter hver amming (Han bæsjer hele tiden, utenom på natta da heldigvis), så ligger han og pludrer en liten halvtime, også sover han til neste amming. Er dette "rett"?
Synne-Marie Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #180 Skrevet 20. desember 2009 Da har lillemannen sovet hele natta igjennom Dvs min natt da Fikk mat 6-9-12 og gryntet i 5 tida, men da var jeg så trøtt så jeg bare dytta inn smokken og rugga borti vogga og da sov han jammen videre til 7! Det skader seg å skryte, hehe. I natt var det paybacktime og lillemann holdt show fra 4-6. Da lukket han meget motvillig sine skjønne blå, bare for å våkne igjen en time seinere for mat Men da fikk han flytte over i vår seng også lå hele familien og slumret fram til 12 Det merkes på bleiene at han har vært urolig i natt, måtte skifte i morges for da var han kliss bløt, og når vi sto opp hadde han bæsjet så det tøyt ut alle steder Fjerde søndag i advent og snart jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå