Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Lillemann har skikkelig tannklåe. Han gnager på ALT! Nå ligger han og gnager på kanten av ullteppe sitt, og i går når jeg skulle bære han i mei taien var det bare helt umulig, for enten vrei han seg omtrent ut av den for å få tak i en kant å gnage på eller så dreiv han og skalla meg i haka ;) Men det ser ikke ut som han plages av det så jeg lar han bare gnage i vei :) Jeg kan ikke merke noen tannkuler inni munnen så tenker dette kan ta mye tid. Har kjøpt sånn bitering, men det er visst ikke noe kult. Favoritten er mammas pekefingerledd, den kunne han nok gnagd på i timesvis om jeg hadde latt han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det leddet er populært i denne gården også, når han er i det lunet. En annen favoritt er store deler av si egen hånd :P¨

godt han ikke virker plaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her har det vært full fart og tut og kjør. Nesten to ukers turboferie hos svigerfamilien er snart avsestyrt og hele familien ser vel egentlig frem til å vende nesen hjemover. Mor har fått prøvd skøyter for første gang på en 18-20 år og lillemann har fått prøvd ut immunforsvaret sitt. Det gikk både omgangsjuke og forkjølelse så det var bare å velge fra øverste hylle ;)

Grunnet kombinasjonen diarébæsj og papirbleier ble lillemann ganske så sår i stumpen sin til slutt, og for å bøte på det fikk han ligge og sprade uten klær mens mor dusjet. Han kvitterte med å bæsje langt og mye og gnu beina godt oppi det, mens han smilte og lo som bare lillemann kan :ler: Når nøden er størst er dusjen nærmest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg sliten :Gjesp: Lillemann har vært turbo, og ingenting har vært bra nok for han stakkars. Etter han korna for natta har vi bare sittet her som to slappe sofapoteter. Nå skal jeg egentlig gjøre skolearbeid, men kjenner at kg-lesing og tidlig kveld frister mere. Har fått skrevet en side da, bare 69 igjen ;)

Lurer på om det er tennene som plager han? Sikler og står i og driver og gnur seg i ørene? Ser ut som det er hjørnetennene som er på tur, men ser ikke ut som det er noe snarlig utbrudd. Og så så sulten som han har blitt! Plutselig vil han ha mat hele tiden, nesten hver andre time og ofte vil han ha begge puppene og. Økedøgn kanskje? Godt å være hjemme i hverfall og ikke ha så mye mer på tapeten enn å daffe rundt i kosebukse ;)

Håper det blir en bedre dag i morgen. Får så vondt i meg når lillemann er ute av form og grinete. Har bare lyst til å legge meg ned sammen med han og gråte jeg og. Har en snikende mistanke om at det ikke vil hjelpe på minis humør da, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet kombinasjonen diarébæsj og papirbleier ble lillemann ganske så sår i stumpen sin til slutt, og for å bøte på det fikk han ligge og sprade uten klær mens mor dusjet. Han kvitterte med å bæsje langt og mye og gnu beina godt oppi det, mens han smilte og lo som bare lillemann kan :ler: Når nøden er størst er dusjen nærmest ;)

:skratte:

The joys of motherhood, forstår eg. Muligens ikkje slike episodar eg gledar meg mest til, men det høyrer vel med. :ler:

Håpar du får ein bedre dag i morgon. :klem: Eg må seia eg er storimponert over nokså nybakte mødre som orkar å studera midt oppi bleieskifta og amminga. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Du skal få ein dag i måra! :):romeo:

:klemmer: Åsså sang da :hoppe:

:skratte:

The joys of motherhood, forstår eg. Muligens ikkje slike episodar eg gledar meg mest til, men det høyrer vel med. :ler:

Håpar du får ein bedre dag i morgon. :klem: Eg må seia eg er storimponert over nokså nybakte mødre som orkar å studera midt oppi bleieskifta og amminga. :klappe:

Haha, ja moderskapet har mange hyller med mye morro på ;)

Jeg føler meg vel egentlig ikke så kjempeskoleflink :sjenert: Men jeg vil jo gjerne bli ferdig, så det driver meg litt, også syns jeg at jeg må benytte anledningen når lillemann er så grei som han er. Også må jeg innrømme at det er litt deilig med alenetid også :sjenert: Jeg er jo så heldig å studere noe jeg syns er kjempeinteressant og morsomt :)

--------------------------------------

Stille og rolig i dag, lillmann har nettopp begynt på lur nr 2, jeg har fått unna litt skolearbeid og husarbeid, så nå er det velfortjent datatid på gang :nigo:

Vi har begynt på babysang og i dag har mor etter beste evne prøvd ut de reglene hun klarte å huske (deler av). Ingen tvil om at sånne sangleker er kjempepopulært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at humøret og formen var bedre i dag! :klem:

:klemmer:

Ja i dag var en skikkelig fin dag med mye smil og latter :rødme:

Og der i gården har nedtellinga begynt skjønner jeg :lur: Håper det går kjapt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag var en skikkelig fin dag med mye smil og latter :rødme:

:hjerter:

For ikkje å spamma Nótt si dagbok med grønnsakskakesnakk - har du oppskrift på den squashkaka? Det høyrtest veldig spesielt ut, men eg blei fryktelig nysgjerrig også. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

For ikkje å spamma Nótt si dagbok med grønnsakskakesnakk - har du oppskrift på den squashkaka? Det høyrtest veldig spesielt ut, men eg blei fryktelig nysgjerrig også. :popcorn:

Ja den er veldig enkel og god.

Squashkake

2 dl olje

250 g sukker

3 egg

400 g grovt revet squash

2 ts vaniljesukker

1 ts natron

1 ts salt

2 ts kanel

350 g mel

Pisk eggedosis og vend inn mel og squash

Stekes på 180 C i 40/50 min

Dobbel dose blir akkurat nok til en langpanne forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, her begynner vi å bli trøtte. Lillemann har fått den utrivelige uvanen å våkne i tide og utide om natta. Han sover søtt fra 6-7 til 2 også begynner morroa. Han våkner jevnt og trutt omtrent hver time etter det og fram til morgen ca klokka 8.

Jeg har av gammel vane tatt han opp i senga og gitt han mat, men han virker ikke egentlig sulten, han tar noen tak også sovner han igjen. Og siden jeg er trøtt sovner jeg og, og da får egentlig ingen av oss sove godt. Han ligger og kaver og makker og jobber seg inn i armhula mi, og jeg ender opp i en forvridd stilling som bare hadde vært behagelig om jeg hadde vært sånn modelldukke.

Jeg tror egentlig at noe av problemet er at han har lyst til å sove med oss, eller problemet er ikke at han vil sove sammen med oss, men at det ikke er praktisk gjennomførbart ;)

Så nå har jeg tenkt å prøve å ta tak i det da. I natt prøvde jeg å være litt mer bevisst og fokusert på å finne andre løsninger enn å dytte inn puppen. Et utall ganger fikk han tutten i stedet og var fornøyd med det og han sov faktisk fra 0530-0800 :hoppe:

Det virker som han en del ganger ligger og sutrer i søvne, så kanskje det han har ubehagelige drømmer :vetikke: Det er jo sånt som jeg vanligvis ikke får med meg, fordi jeg er trøtt, det er mørkt og jeg ikke ser spesielt godt. Jeg får bare fortsette å være på alerten, sove gode middagslurer og satse på at den tiden jeg investerer på natta nå kan inkasseres i form av bedre søvn siden ;)

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg får deja vu når jeg sniker i boka di! Det er slitsomt med babyer, men samtidig helt nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjett om jeg får deja vu når jeg sniker i boka di! Det er slitsomt med babyer, men samtidig helt nydelig :)

Haha, ja ikke sant? Akkurat når begeret er fullt, bryter de ut i verdens skjønneste glis :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Da har jeg fått satt opp budsjett for våren 2010, så nå gjelder det bare å se hvor fort man kan generere budsjettoverskridelser ;)I år som i fjor investerer vi hardt i energi-, telefoni-, eiendoms- og dagligvaremarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha budsjett da! :)

Vi har det sånn halvveis (men kun over den felles økonomien). Jeg skal prøve og få litt mer orden på mine egne kroner, nå har pengekrana vært rimelig løs, ja nesten lekk, må begynne å tette litt igjen;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med lekk pengekran ja, får prøve å skifte noen pakninger :fnise:

Blir tidlig kveld i dag tror jeg. Lillemann og storemann er blitt syke og mamman er enda utslitt etter megatrilletur i går (Ny rekord - 13km!). Driver og planlegger navnefest, men må innrømme at det er litt vanskelig når man har ammeteflonhjerne :fnise: For å huske alt, driver jeg og skriver lister, men jeg glemmer jo hva jeg har listeført og ikke, så stadig dukker nye lister opp. Det er mildt sagt kaos, hehe. Og i tillegg til alle de andre prosjektene mine er det ikke rart en stakkar kan bli svett.

Tror jeg trenger en ferie, evt. et badekar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...