Nótt Skrevet 23. desember 2009 #181 Del Skrevet 23. desember 2009 God jul!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. desember 2009 #182 Del Skrevet 23. desember 2009 Første jul med lillemann! :rødme: Håper dere får en fin julefeiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 23. desember 2009 #183 Del Skrevet 23. desember 2009 Innom for å ønske deg en riktig god jul!!! Og ikke minst, kos deg me lillemann!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #184 Del Skrevet 24. desember 2009 Takk for julehilsner! Skal prøve å få tatt meg en dagbokrunde og ønske god jul, men i mellomtiden: GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #185 Del Skrevet 30. desember 2009 I dag har lillemann gjort noe nytt. I stedet for å pent sove til vi våknet, våknet han helt av seg selv klokka 6 og syntes det var morgen Prøvde å lokke han til å sove litt mer i vår seng, men da ble han liggende og sparke meg i magen mens han jodlet meg høylytt i øret Så da var det bare å krabbe ut av køyen og starte opp med babylek og gøy selv om mor så slik ut -> Tilgjengjeld er han helt peist nå så regner med at det blir tidlig kveld på han i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. januar 2010 #186 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nyttår til Svipa-familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #187 Del Skrevet 8. januar 2010 Godt nyttår pusilus Håper det blir et år der drømmer går i oppfyllelse! Er renner dagene som sand ut av våre hender. Snart navnefest og vi gleder oss masse! Vi har vært på tremndskontroll og lillemann er nå 62 cm og hele 7150 g. Han er også plaget med noe utslett/eksem i ansikt/hodebunn. Det i hodebunnen tror jeg er god gammeldags skurv, mens det utslettet han har på kinnene er mer av eksemkarakter. Vi fikk beskjed om å smøre masse med feit krem og komme tilbake på tirsdag om det ikke var noen bedring. Så her smøres det støtt og stadig med rød apobase. Usikker på om jeg syns det blir noe bedre, men vi fortsetter fram til tirsdag i hvertfall. Ulempen er at lillemann er svær til å gnu(klø?) seg i hode og ansiktet, for så å gnu seg i øynene eller putte fingrene i munnen Vi sitter inne og krummelurer i kaldværet og nå har det gått så langt at jeg har begynt å skrive opp hva vi gjør om dagene Er jo greit å ha oversikten Jeg har nemlig ikke stresset så voldsomt med rutiner på dag, men latt han styre showet. Det kan jo endre seg nå som jeg faktisk finner ut hva vi gjør Dagen i dag ser for eksempel slik ut: 0930: Morgen, lillemann får mat og tørr bleie. 1100: Lillemann får mere mat og vi tar temperaturen. Den er på 37.55. Skifter bleie mens vi er i gang. 1130: Lillemann tar seg en lur. 1200: Lillemann våkner og får litt mer mat 1300: Lillemann tar seg en ny lur. 1330: Lillemann våkner og vi skifter bleie. 1400: Lillemat får mat og spiser godt. Urolig etter dette, sutter men blir fornøyd med sutten. 1430-1445: Lillemann tar en ny lur. 1510: Lillemann våkner. Natta går greit nå. Jeg legger han i 6-7 tida og da sover han til neste morgen (avbrutt av amming da). Det hender at han er våken på kvelden, men han er stort sett fornøyd med å ligge i senga si. Noen gang må han ha litt hjelp til å sove, stort sett i form av tutt og koseklut og en og annen gang kos på panna. Noen ganger blir han ensom og da holder jeg han med selskap til han sovner. Stort sett legger jeg meg på senga og leser da. Om morgene våkner han mellom 8-10. Noen ganger ligger han litt våken og snakker med uroen sin og noen ganger får han komme opp i senga. Da sover han gjerne litt til, men fortrinnsvis med hodet gnudd inn i mammas armhule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 8. januar 2010 #188 Del Skrevet 8. januar 2010 Oi, så stor han har blitt! Han er en hel kilo tyngre enn min lillemann på tremåneders kontroll. Gleder meg til å se dere neste fredag. Her går tiden langsomt, holder på å bli litt gal av å sitte inne på fjerde dagen. E har også masse skurv i hodebunnen, og har blitt litt tørr og rød i kinnene i det siste. Ser ikke ut som det plager han noe da, men vi smører og står på. Misunner alle dere som har babyen som sover om natta, her er jeg overlykkelig for at det ble stille klokka 1 i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #189 Del Skrevet 8. januar 2010 Wow! Ja ingen skal si at han ikke har matvett Det har igrunn ike plaget han så voldsomt før her i det siste. Men plutselig begynte han å klø og gnu og når vi var hos helsesøstra hadde han klort seg så opp at det nesten var flaut. Men virker som den kremen jeg bruker nå virker litt bedre enn den jeg brukte før. Den trekker i hvertfall fortere inn. Ja vi har vært voldsomt heldig med den legginga, men det må nok sies å være lillemannen sin fortjeneste mer enn vår. Han har alltid vært glad i å sove og det er i grunn akkurat det samme hvor det skjer hen. Håper det snur for dere snart! Blir deilig med en kafètur snart ja! Begynner å bli alvorlig skravesjuk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 8. januar 2010 #190 Del Skrevet 8. januar 2010 Han sover faktisk mye, han har bare ikke skjønt forskjellen på natt og dag. Hittil i dag tror jeg han har vært våken kanskje 3 timer tilsammen, så om vi bare kunne få snudd døgnet litt hadde det vært helt strålende. Men det er vel kolikken han hadde som har skylden for døgnrytmen, og det har jo uansett blitt mye bedre. Stor forskjell på at han sover fra 1 til 8, enn at han skriker fra 1 til 5 før han sovner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 8. januar 2010 #191 Del Skrevet 8. januar 2010 Høres herlig ut med unge som legger seg på kvelden.. Her har vi endelig kommet ned til "fast" legging mellom 21 og 23, og jeg er overlykkelig Har som deg ikke styra med rutiner og bare fulgt det vesla føler for godt. Men lurer litt på om vi skal prøve å finne noen litt faste rutiner nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #192 Del Skrevet 10. januar 2010 Han sover faktisk mye, han har bare ikke skjønt forskjellen på natt og dag. Hittil i dag tror jeg han har vært våken kanskje 3 timer tilsammen, så om vi bare kunne få snudd døgnet litt hadde det vært helt strålende. Men det er vel kolikken han hadde som har skylden for døgnrytmen, og det har jo uansett blitt mye bedre. Stor forskjell på at han sover fra 1 til 8, enn at han skriker fra 1 til 5 før han sovner. Det er bra han sover mye, så får vi håpe han skjønner forskjellen på natt og dag snart Høres herlig ut med unge som legger seg på kvelden.. Her har vi endelig kommet ned til "fast" legging mellom 21 og 23, og jeg er overlykkelig Har som deg ikke styra med rutiner og bare fulgt det vesla føler for godt. Men lurer litt på om vi skal prøve å finne noen litt faste rutiner nå. Har styra litt med nattarutiner, men har latt dagene flyte. Begynte å "legge" han for kvelden allerede når han var 6-8 uker. Men han sov jo i utgangspunktet, så det var jo bare et spørsmål om hvor han sov hen da Men jeg har vært streng på at han ikke får komme ut i stua igjen når det er "natt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #193 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå er jeg ganske irritert her. Plutselig tikket det inn en mail med purring fra humanetisk forbund, noe som jeg syntes var litt tidlig i og med at fristen for betaling er 16 jan. Dvs i mailen opererer de med en ny frist som var 2 jan og som ikke har vært nevnt i noe av den tidligere kommunikasjonen vår. Og som det ikke er nok: "Vil du sikre plassen må du betale så snart som mulig og innen 9 jan". Hvordan i huleste hadde de tenkt at det skulle foregå når de sender mailen 11 jan?? Nå koker det kraftig i topplokket her og det er antagelig like bra for HEF at jeg ikke kan få fatt i dem før i morgen. Men pokker heller, hvis de har slettet bestillinga mi fordi de plutselig fant ut at de skulle endre fristen 2 uker fram i tid, uten å gi beskjed, kommer dere til å lese om det i adressa! () Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #194 Del Skrevet 12. januar 2010 Puh! Alt løser seg! Ligger på sofaen å hører på mannen som skifter på lillemann. Alt tyder på at mannen klarte å avbryte han midt i en avføringsbonansa. Mannen som sukker tungt og lillegutt som (sprut?)promper så der ljomer og ler rått etterpå. Repeat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. januar 2010 #195 Del Skrevet 12. januar 2010 Puh! Alt løser seg! Ligger på sofaen å hører på mannen som skifter på lillemann. Alt tyder på at mannen klarte å avbryte han midt i en avføringsbonansa. Mannen som sukker tungt og lillegutt som (sprut?)promper så der ljomer og ler rått etterpå. Repeat. Du får ringe HEF i morgen å høre hva de driver på med! Sånt er så ufattelig irriterenede! Gjelder det kanskje navnedagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 12. januar 2010 #196 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan tenka meg mannen er fornøyd når bleieskiftet er gjennomført. Og ikkje minst du som slapp unna akkurat den runden. Godt nytt år, forresten. *supertreig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #197 Del Skrevet 12. januar 2010 Du får ringe HEF i morgen å høre hva de driver på med! Sånt er så ufattelig irriterenede! Gjelder det kanskje navnedagen? Det er navnedagen ja. Viste seg å være systemet som hadde "barnesykdommer" og sendte ut informasjon i hytt og gevær Kan tenka meg mannen er fornøyd når bleieskiftet er gjennomført. Og ikkje minst du som slapp unna akkurat den runden. Godt nytt år, forresten. *supertreig* Noen ganger er det best å bare spille død i sofaen Godt nyttår ja! Alt vel med deg? ------------ Nye skrytebilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Tøybleier i posten i dag! To formsydde bleier (Mother-ease) som jeg tenkte å bruke om natta sammen med ullbuksene. Og på posten står det at den andre pakken er kommet til trondheim Forventet ankomst min postkasse i morgen! Innhold: En lommebleie type Thirsties, to bambusinnlegg av det mye omskrytte merket P´tits Dessous, to formsydde bleier av merket Kissaluvs (Ble litt mange formsydde, men hvis det ikke funker kan jeg jo selge dem igjen), en badebleie til vi skal til syden og en gigawetbag til vi skal ut på tur snart, hehe. Vi bruker nå en blanding av brettebleier, lommebleier og alt-i-ett bleier på dag og brettebleier med ullbukse på natta. Endret 13. januar 2010 av Svipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. januar 2010 #199 Del Skrevet 16. januar 2010 Så bra det ordnet seg med HEF! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #200 Del Skrevet 17. januar 2010 Så bra det ordnet seg med HEF! Haha, ja ingenting er jo så greit som når det ikke er noen problemer i det hele tatt Driver og planlegger navnefest for harde livet. Meny er besluttet; snitter og kake, og lokalene blir hjemme hos oss selv Alle tilreisende har fått rom i herberget og nesten alle får plass på sermonien. Vi har fått låne bord og en del stoler og Ikea sørger velvillig for resten av stolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå