Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Vi har hatt to sånne ulykker med lillemann, og da virket det helt klart som han hadde spist for mye og for fort. Du kunne kanskje prøve å ta en liten pause etter én pupp? Eller blir det bare grining da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt to sånne ulykker med lillemann, og da virket det helt klart som han hadde spist for mye og for fort. Du kunne kanskje prøve å ta en liten pause etter én pupp? Eller blir det bare grining da?

Fort og mye er nok en del av problemet ja, kan hende små mat og rapepauser mellom slagene hjelper på. Han er en liten slukhals og setter ofte maten i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på knallkonsert i dødens dal! Og lilleplutten hadde barnevakt for første gang. Mor hadde hjertet litt i halsen, men både mor og barn klarte seg godt ;) Lillemannen hadde vært en engel og sjarmert barnevakten såpass at hun gjerne kunne tenke seg å låne han en annen gang også. Men det var innmari godt å komme hjem igjen altså. Og lillemannen strålte opp, så han hadde nok savnet mamma litt tenker jeg. Selv om han nok ikke hadde noen fare ;)

Mannen var litt groggy i morges så han bet raskt på mitt forslag om takeaway hamburger til frokost + gikk og handlet :hoppe: Det er viktig å få nok kalorier i hverdagen :jepp: Nå skal vi sløve og kose oss også blir det opp til en venninne på middags.

Dagens sang kommer (selvfølgelig) fra Gåtes reportoar, og er en av deres tristeste. Den røsket ekstra i hjerteroten i går merket jeg :cry:

Til deg (

)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig en strålende morgen. Jeg sitter med en sovende, varm liten koseplutt i fanget, mens jeg bedriver enhåndssurfing, hovedsakelig i segmentet lekre alt-i-ett tøybleier. Det er strålende vær ute og vi har fått spennende nytt om at Estrella har reist på sykehuset! Jeg blir nesten litt misunnelig når jeg tenker på den fantastiske opplevelsen hun skal i gjennom, selv om jeg er veldig glad for at det er overstått for min del :ler:

Det er riktignok fritt for brødmat i skapet, men sjokoladekake er da også frokost :nigo: Siste kontrollveiing viste dessuten at det bare er 3.5 kg igjen til pregravidvekt. Vi har også hevet oss rundt og bestilt tur til et varm og deilig land langt borte, til neste vår. Livet smiler!

Det er igrunn bare et skjær i sjøen... Jeg blir nesten nødt til å innse at jeg ikke bruker tøybleier fordi det sparer miljøet og lommeboka... Men fordi jeg liker å bruke dem og ikke minst shoppe dem! Pengboka blør mens jeg jakter på nye, spennende og fargerike modeller på nettet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevennen har vært helt ekstremt kosesyk i dag. Alt har måttet foregå i umiddelbar nærhet av mor og soving var uaktuelt før jeg la meg ned med han. Men da sovnet til gjengjeld begge to og vi sov leenge ;)Når jeg våknet hadde han jobbet seg helt inntil, så tett som overhodet mulig og med ansiktet gnudd inn i armhulen min :sprettoy: Nå har han fått "middag", og ligger og småraper i meitaien, så får jeg hive meg rundt å ordne med middag til den voksne delen av husholdningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på helsestasjonen og veid og lillemannen er nå 4100 g. 550g opp fra forrige onsdag! Benyttet anledningen til å spørre helsesøstra om spyinga hans, men fikk igrunn ikke vite noe nytt. Hvis det tok seg opp og begynte å skje etter hvert måltid kunne vi kontakte legen, men det var vanligvis noe de vokste av seg, selv. I og med at vektoppgangen var så fin var det ingen grunn til bekymring mente hun. Så da får vi si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillevennen har vært helt ekstremt kosesyk i dag. Alt har måttet foregå i umiddelbar nærhet av mor og soving var uaktuelt før jeg la meg ned med han. Men da sovnet til gjengjeld begge to og vi sov leenge ;)Når jeg våknet hadde han jobbet seg helt inntil, så tett som overhodet mulig og med ansiktet gnudd inn i armhulen min :sprettoy:

Det er sikkert slitsomt i lengden, men guri, kor koselig det høyrest ut med ein sånn koseunge. :rødme:

:spise: Sjokoladekake til frokost? Ja, takk! :nigo:

God helg! :klem:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg damer :)

Her skjer det ikke så mye. Lat søndag ;) Lillemannen har to netter på rad sovet fra 01-06 til mors henrykkelse. Men da bunkrer han til gjengjeld mellom 21-00 ;)

Prøver å ta innover meg at tv forsvinner den 3dje. Blir litt trist og litt fint tenker jeg ;) Og på høy tide, jeg har begynt å bli litt vel kjent med NRK's formiddagsprogram :ler:

Jeg driver å vurderer å kjøpe meg et nytt lite digitalkamera, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket. Jeg tenker enten Nikon coolpix eller en av Canonmodellene. Det må være et kamera det finnes undervannshus til, for gubben tenker å bruke det til dykking. Også må det være lite og lett og ikke bruke for mye tid mellom hvert knips, for da forsvinner litt av vitsen med digital (Ta mange bilder, kjapt etter hverandre for så å sile ut de beste).

Og helt på tampen: Menn og amming, er det heslig eller interessant? Jeg syns det er et kjempespennede felt, mens mannen krekes av tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og amming, som i at mannen prøver å få i gang produksjon selv, eller hvorvidt menn er komfortable med å se amming?

Så bra at gullet tar gode soveøkter om natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takka seg til kabel-TV. Det er flaut å innrømma, men eg er altfor avhengig av TV-en til å kunna mista noko signal. :sjenert:

Eg slenger meg på spørsmålet til Estrella. Eg har høyrt om ammande menn, men har virkelig vanskelig for å sjå for meg at det faktisk er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i den teoretiske muligheten for at menn kunne ammet ja. Så vidt jeg har forstått er det fysisk mulig, men mer på kosebasis enn som tilskudd til næring. Jeg synes det høres interessant ut, men føler meg litt alene om det. Det virker som om de fleste synes det er ganske ekkelt rett og seltt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så blir det rart med far som koseammer, men jeg er veldig for hud mot hud kontakt far og barn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er skikkelig rart og jeg bare ikke har forstått det før nå ;)

Det er mye underholdning i en liten kropp altså! Han var søt og sov fra 12-5, men etter det slet han litt med å finne roen. Når jeg tok han opp for å gi han en rap, kvitterte han med å spy nedover ryggen min. Sånne situasjoner er alltid litt stressende for helst vil man gjøre alt på engang. Men heldigvis var synderen den minst utgrisete denne gangen og kunne legges i vogga, mens jeg prøvde å berge dyne og sengeklær. Jeg behøver vel ikke å nevne at vi skiftet på senga i går? :fnise: Men alltid hyggelig med en dusj i natta ;) Siden har det gått slag i slag. Riktignok er det ingen utfordring å bli tisset på lenger, erfaren guttemamma som jeg har blitt. Men bæsjing derimot er enda litt ekkelt. Det var min egen skyld som løftet han opp uten at han hadde på seg noe mer enn et håndkle, men fader altså! Jeg merket jo heller ingenting før jeg ble varm på tærne... :ler:

I dag blir det klesvasking på programmet tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her har vi også testet ut bæsj på mammaen i stedet for i bleien. Du har tidligere snakka om sprutspy, her går det i sprutbæsj. Og to ganger! En gang i natt på mamma i bare undiken (til gjengjeld traff han mage, truse og lår, før stasen rant nedover bena. I dag var det på mammas penklær :fnise:

Blir vel mer vant etter hvert. Har i alle fall vært veldig påpasselig med å ha bleien liggende litt rundt han i skiftene.

Bra hindre fritissingteknikken er inne!

Vi har litt å gå på her i heimen. I natt klarte han i løpet av en liten time å bunkre melk, og gjøre fra seg tre ganger og levere massiv fritissing. Det gikk med to pysjer, en mamma og en haug bleier og kluter i prosessen.

(Han er glad i å gjøre seg litt til ut når vi skifter, så selv om han har levert varer, så trenger det ikke være "ferdig". Men vi lærer jo etter hvert som vi blir mer kjent og vant! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho!

Og før hele boka sklir ut i drittpreik, skifter vi tema til noe som er veldig fjernt, men ikke helt likevel, nemlig mat og kosthold. Jeg har utviklet et skikkelig lurvete kosthold i slutten av svangerskapet og nå etterpå. Har lyst på snop og brus hver kveld og mange kvelder har det blitt.. :sjenert: Middagene er langt fra sunn og næringsrik bondekost og mer ala Toro. I dag skulle vi ut og trille en tur, også kom jeg på at jeg ikke hadde spist lunsj, så inn på butikken og hva kom jeg ut med? Joda boller og en sånn liten sugerørpakke med jus! Ikke bra :kjefte: Ingen grunn til å lage seg uvaner heller, jeg skal jo ikke amme for bestandig. Dessuten får ikke mannen på seg buksene lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har mannen innstilt seg på et sunt kosthold i amminga. Han kom hjem med fisk og brokkoli til middag i går, men jeg vil bare ha fett og søtt! Så tanken er god, men det funker litt dårlig akkurat nå :fnise:

Heldigvis er mannen veldig glad i snop og mat a la frossenpizza, så han er ikke den hardeste kostholdfreaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Svipa!

Skjemmes for at jeg ikke har vært på besøk før nå! :sjenert: Grattis med "ny" dagbok!

Det er fremdeles like koslig å lese hos deg. I tillegg til kos får jeg litt inside info før det blir vår tur i februar. :lur:

Skjønner godt at det kan bli litt "lettvint" på matfronten. Samtidig er det jo litt deilig (nå og da) med hamburger og sjokoladekake til frokost! :fnise: Men Svipamammaen må vel passe på å få i seg nok mat til seg selv og junior... ;)

For meg så blir det rart med far som koseammer, men jeg er veldig for hud mot hud kontakt far og barn ellers.

Må si meg enig med Estrella her. Hadde forresten ikke hørt om det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Svipa!

Skjemmes for at jeg ikke har vært på besøk før nå! :sjenert: Grattis med "ny" dagbok!

Det er fremdeles like koslig å lese hos deg. I tillegg til kos får jeg litt inside info før det blir vår tur i februar. :lur:

Skjønner godt at det kan bli litt "lettvint" på matfronten. Samtidig er det jo litt deilig (nå og da) med hamburger og sjokoladekake til frokost! :fnise: Men Svipamammaen må vel passe på å få i seg nok mat til seg selv og junior... ;)

Må si meg enig med Estrella her. Hadde forresten ikke hørt om det før...

Heia :goodbye:

Du har vel nok å tenke på akkurat nå tenker jeg ;)

Hyggelig at du syns det er koselig å lese her :jepp:

Det er heldigvis ikke hamburger og sjokoladekake til frokost her hver dag da :ler: De fleste er det heldigvis grovt brød med ost og sånt.

Jeg hadde heller ikke hørt om det før. Det startet som en fiks idé før lillemannen kom, der jeg spurte mannen om han trodde det var mulig, og hans reaksjon var: Æsj, nei det går selvfølgelig ikke an! Så jeg tenkte ikke noe mer over det før jeg her en dag bestemte meg for å google det. Og joda, det var mulig det. Men så kom jeg samtidig inn på en del forumtråder på temaet og de var mildt sagt negative..

Litt av et paradoks i grunn. Når det er damer som ammer (offentlig f.eks.) er man grisete om man forbinder puppen med noe annet enn mat. Men hvis det er en mann som ammer er det i grunn litt ekkelt uansett. Et annen paradoks var at i de trådene jeg leste, mente de fleste mennene at: tja, jo, hvorfor ikke. Mens damene hylte opp og syntes det var ekkelt. Det var damer som var skapt til å bære fram barn og amme de, og sånn skulle det være. Basta! Håper ikke det er de samme damene som sitter å sutrer over at de får så lite hjelp hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der korna lillemannen :rødme: Han har begynt å få for seg at han ikke skal sove så mye på dagtid, og det er jo kos. Men samtidig er han jo nitrøtt, så han sitter bare og glipper med øynene, gjesper og sutrer. Men ligge ned? Nå nei du! Til slutt blir han så overtrøtt at han må "lures" i søvn ;) Men han er jo innmari søt der han ligger og stritter i mot, mens han er så trøtt at hvis han lukker øynene mer en et halvt minutt er han i komaland :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...