Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Min lille gutt jobber hardt med å slutte å være nettopp det. 500 g opp fra forrige mandag :sjokkert: Sleit litt med å måle lengden, men ca 53/54 cm nå :) Bra han vokser og trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at det ikke fins noe tvil om vektøkninga til lillemannen! :) (Tenker siden det har vært litt spying inni mellom slagene).

Men så det godt i går, selv om han ennå er en liten tass, har han utvilsomt blitt større siden de første gangene jeg så han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke fins noe tvil om vektøkninga til lillemannen! :) (Tenker siden det har vært litt spying inni mellom slagene).

Men så det godt i går, selv om han ennå er en liten tass, har han utvilsomt blitt større siden de første gangene jeg så han! :)

Nei, jeg var jo spent sjøl, men tydeligvis kommer ikke alt opp igjen. Selv om det noen ganger kjennes sånn :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjørt nattstell for første gang, så får vi se hvor populært det er ;) Han er våken, men ligger pent i vogga si og kikker i taket, mens han grynter for seg selv. Så lenge det ikke kommer protester kan han få ligge til han sovner av seg selv tenkte jeg :)Hvis han ikke vil, blir det kvalitetstid med far, som akkurat har kommet hjem fra overtidsarbeid tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer enn at lillemannen på siste stellet fikk pysjen på og ble lagt i vogga isteden for i baggen på stua. Som ledd i en plan at han skal bli vant til å bli lagt for natta på et bestemt tidspunkt hver dag. Vanligvis har jeg lagt han på rommet vårt når vi legger oss, men i dag prøver vi noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, sånn ja! :)

Er jo tross alt tre uker gutten nå så! :)

Jeg har også plan og dag/nattsoving på stue/rom. Men vi får se hvordan det blir i praksis, om vi klarer å holde det så delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste direkte bivirkningen av å innføre kveldsstell, var at lillemannen bare sov tre timer i strekk og ikke fire og en halv som han gjør når han har blitt aktivisert på kvelden. Så det store spørsmålet et rett og slett hvor avhengig mor er av skjønnhetssøvnen sin (jepp, ganske avhengig :fnise: ). Sånn ellers har lillemannen blitt en stortisser på nattetid. Han tisser glatt igjenom alt vi har av bleier, både tøybaserte og papirbaserte. Får gruble ut en lur løsning der. Gode råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke kveldstell, han sover når han sover, det er ingen forskjell om det er natt eller dag. Har hørt at det ikke er noe vits å innføre natterutiner før han blir minst 3-4 måneder. Jeg har ikke akkurat døgnrytme selv heller siden han så ofte har hatt vondt i magen på natten, så han blir flyttet fra soverom eller stue etter hvor det passer.

Har ingen tisseråd, han tisser ofte igjennom her også. Vi fant fort ut at det var viktig at tissen peker ned da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vel strengt tatt litt tidlig :fnise: Det er jo det samme om han sover her eller der. Men han sover jo heldigvis, så da kan vi jo late som om det har noe å si at han ligger i pysjen på soverommet :ler:

Hvordan går det med sovinga deres? Hjelper det på med mageleie? Håper det, man blir jo lettere sprø av å sove dårlig.

Tissen ned ja, kan jo prøve det :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med sovinga deres? Hjelper det på med mageleie? Håper det, man blir jo lettere sprø av å sove dårlig.

Tissen ned ja, kan jo prøve det :klaske:

Joda, det går bedre, har sovet en del i natt. Det hjelper både med mageleie og at jeg har sluttet med meieriprodukter. Men tror han har økedøgn, for han sover ganske kort av gangen, og insisterer på å henge i puppen hele tiden mens han er våken. Så det er slitsomt, men likevel godt å se at han har det litt bedre, han smilte mer i går enn han har gjort noen gang før. :)

Tissen opp blir garantert vått overalt ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer bak øret hvilken vei tissen skal ligge før bleien kommer på!

Regner med mannen får bli litt ekspert på stell av lillemann og tilhørende lillemann, siden han har en sånn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer bak øret hvilken vei tissen skal ligge før bleien kommer på!

Regner med mannen får bli litt ekspert på stell av lillemann og tilhørende lillemann, siden han har en sånn selv.

:fnise:

Da har jeg lest på tettinntil til øyet ble stort og vått. Informasjonsoverdose :bond: Så mange tøybleier, så liten tid :fnise:

Sitter og tenker på at på den her tiden i fjor "gjorde" jeg Europa. Sært å tenke på at jeg nå har en sønn :kgbaby: Men har ikke tenkt å gi opp reisinga av den grunn altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker godt denne tiden i fjor, og masse camenbert og god mat!

Mitt forrige svangerskap starta jo 20. okt på en togstasjon i Italia med stress og pms, uten mannen, så var kanskje ment at han skulle unnfanges på nyåret :fnise:

Men ja, rart hvor fort tida går, og hvor mye som nå blir endra med småmenn i huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forsåvidt rett etter nevnte tur vi fant ut i heimen at begge var klare for barn. Måneden før det kjøpte jeg inn p-pille-forbruk for et helt år :fnise:

Tror de er holdbare til 2011, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overmodig og optimistisk som jeg er hentet jeg i morges fram eskene med pregravidklær. Det var et hjertelig gjensyn med klær jeg nesten hadde glemt at jeg hadde, selv om ikke alt passet riktig så godt som jeg kunne tenkt meg :fnise: Noen klær har imidlertid fulgt meg gjennom tykt og tynt og de smatt på. De nye klærne som jeg kjøpte på mitt tynneste, rett før graviditeten, må nok modne litt mer i skapet tenker jeg ;)

Man endrer virkelig perspektiv på sin egen kropp etter et svangerskap. Selv om mange kommenterer at jeg har "tyntes bra", ser jeg jo godt at det ikke er den "sammen gamle" kroppen. Men det gjør ingen ting. Om det er så at dette er min nye kropp sånn som den skal være, er det også helt greit. Jeg er ikke som før, men jeg liker godt min nye kropp, og jeg blir veldig stolt når jeg tenker på hva den har prestert.

Jeg prøvde et av mine gamle skjørt, og før ville jeg har tenkt: Nei, æsj det fikk jeg mage i, det skal jeg ikke ha på. Nå ble det mer: Jippi! Det gikk på! Det skal jeg defintitivt ha på. Med en litt løs topp legger ingen merke til at den er litt trang over magen.

Til dagens humør passer det best med denne sangen som også er en av mine all time favoritter. (Now also available in youtube for our spotifyimpaired listeners)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også litt om min kjære sønn ;)

I natt holdt det på å bli full krise. Etter å ha innhalert to pupper til kvelds (Det var bokstavelig talt fjære sjø etterpå), kvitterte han med å spy opp alt sammen når mannen skulle hjelpe han å rape. Etterpå ble han selvfølgelig, trøtt og sulten som han var, sint som en tyrk, når det ikke var mer å hente på matstasjonen. Mens mor kokte sukkerlake og forbante seg på at fra nå av skulle det bli pumping til senere bruk og kjøp av mme og helst alt på en gang, viste far seg som stundens herre. Han roet ned gutten og fikk han til sengs, sånn at når jeg kom med sukkervannet, sov han som en liten engel. Uten og ha fått noe ekstra å spise. Men kanskje far ikke luktet så forførerisk deilig av melk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe tak til tider! Hva sier helsestasjonen om all spyinga? Kan det være noe refleksting, eller måtte det i så fall skjedd hver gang?

Håper det roer seg med lillemannens spying snart!

Godt at han er så matglad og har lagt godt bra på seg! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe tak til tider! Hva sier helsestasjonen om all spyinga? Kan det være noe refleksting, eller måtte det i så fall skjedd hver gang?

Håper det roer seg med lillemannens spying snart!

Godt at han er så matglad og har lagt godt bra på seg! :)

:klemmer:

Vi har ikke snakka med helsestasjonen. Det skjer ikke etter hvert måltid, og han virker ikke plaga av det, så da tenkte jeg at han ikke hadde noen fare. Tenkte jeg kunne høre på 6-ukers kontrollen hans. På meg som lekmann virker det som spyinga har flere årsaker, noen ganger kommer det når han har spist veldig mye (kanskje det ble for mye?), noen ganger hvis vi hemser mye på han rett etter mating, og innimellom virker det rett og slett som han brekker seg. Men som sagt når han ikke virker plaget av det og legger på seg og trives, har ikke jeg tenkt å stresse med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...