twinklestar Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 10. oktober 2009 Takk Miss Ble ikke noe trening i går... men var veldig flink med maten!! Som snacks på biblioteket ble det sukkererter og druer I helgen blir det nok heller ingen trening... får besøk, som blir frem til tirsdag. Så da satser jeg på ny giv f.o.m. tirsdag! Da er det ingen unnskyldninger!!! Men maten kan jeg jo alltids prøve å være litt flink med selvom jeg har besøk. Fortsatt god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) UKE 42 Hurra! Vekta viste 69 kg i går morges! Jeg var nemlig redd jeg hadde gått opp... Men det var faktisk 300g lettere enn jeg har vært før. Det har blitt veldig dårlig med trening i helgen også, men jeg har vært flink til å si nei til dessert når de andre har spist dessert :D Men det beste av alt var at jeg faktisk ikke hadde så lyst på dessert. I kveld får vi besøk... så tror ikke det blir noe trening i dag. Men planen for resten av uka: onsdag: Styrke overkropp Torsdag Joggetur Fredag: Styrke bein Søndag: En liten joggetur Håper jeg får til dette. Da hadde jeg vært veldig fornøyd med meg selv! Endret 15. oktober 2009 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. oktober 2009 #23 Del Skrevet 13. oktober 2009 GRATTIS 69 er jo bra og ned,det var gøy!!!! Og da kan du jo være stolt og stole på at du har vært flink!! Og det å klare å la være å spise dessert er en stor utfordring men har sikker gjort noe med vekta di!!!!! Ukes plan på trening har du skrevet,ser jo bra ut. Jeg har min i hodet det er pga.planlegging av uka Spinn 75 i morra step styrke 75 torsd. og sonn + styrke på fred. Lykke til og ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 13. oktober 2009 #24 Del Skrevet 13. oktober 2009 Gratulerer både med vektnedgang og motståing av dessert!! Flinke jente!! Planen din for veka ser jo kjempebra ut! Ferdig med eksamen forresten? Har det gått bra? Ha ei finfin veke med trening og uten dessert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #25 Del Skrevet 14. oktober 2009 Takk begge to - miss og shady lady Eksamen er over, nå er det bare å vente på resultatet... Dagen i dag: - trene styrke overkropp! I går ble det ikke tid til trening, noe jeg jo regnet med. Ellers ble det litt dårlig matdag.... med kake og alt... Men, det er helt greit så lenge det ikke er hver dag Problemet akkurat nå er vel heller at den kaka står i kjøleskapet og roper på meg... Tror jeg skål gå å putte den i fryseren med en gang!! Ellers ble det litt mye vin i går også---- litt mange kalorier der... men men. Hadde bestemt meg for å kose meg i går. I dag blir det andre "boller"... Har startet dagen med havregryn med melk og banan + en kopp grønn te. Lunsjen blir rester fra mandagsmiddagen: Kylling i salsa i salsa wrap. Bare én! (kunne fort funnet på å lage meg to før dette nye livet startet...) Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 14. oktober 2009 #26 Del Skrevet 14. oktober 2009 Heihei.. Synes du er kjempe flink jeg....Du skriver skremmende likt akkurat det jeg sliter med også, så slenger meg litt på med deg og din fremgangsmåte;)Kommer til å titte innom deg ofte og tar gjerne med meg litt veiledning for du ser jo ut til å være kjempe flink og klare å gjennomføre dette.. Vi skrives nok igjen..... Nå skal jeg hjem fra jobb og i middagsselskap (Jepp du leste riktig ) Selvom slikt ikke er passende i disse "sunnetider"...men men.. *Matvraket* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 14. oktober 2009 Heihei.. Synes du er kjempe flink jeg....Du skriver skremmende likt akkurat det jeg sliter med også, så slenger meg litt på med deg og din fremgangsmåte;)Kommer til å titte innom deg ofte og tar gjerne med meg litt veiledning for du ser jo ut til å være kjempe flink og klare å gjennomføre dette.. Vi skrives nok igjen..... Nå skal jeg hjem fra jobb og i middagsselskap (Jepp du leste riktig ) Selvom slikt ikke er passende i disse "sunnetider"...men men.. *Matvraket* Godt med litt ros Men vær streng hvis det trengs! Frøs ned kaka og spiste (nesten) ikke noe. Bare smuler og glasur som satt igjen på kakefatet Godt å vite at vi er flere i samme båt. Middagsselskap er passende! Men kan være utfordrende... Håper du kan kose deg OG begrense deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #28 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har så langt i dag inntatt følgende: frokost: havregryn med melk og 1 banan + 1 glass is-te light MM: 1 kopp grønn te MM: 1 rødt eple Lunsj: 1 salsawrap + 1 glass is-te light MM: litt for mange pistasj nøtter... 1 boks cola zero Ettermiddagsmat: 1 liten skål havregrynsgrøt med kanel og litt lønnesirup Oops, ser plutselig at jeg ikke har drukket noe vann... Får ta meg litt nå før jeg går på trening. Dette må jeg skjerpe meg med. Kanskje mer vann kan hjelpe meg å kutte ned på den brusdrikkinga også... I kveld er planen en ferdigsuppe. og nå gikk det opp for meg at det har vært dårlig med grønt i dag også... uff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 15. oktober 2009 God morgen Finnes det en bedre start på dagen enn en sykkeltur? Føles godt iallfall! Spiste en müslibar (125 kcal) før jeg dro og skal snart ordne meg noe frokost og en deilig varm kopp te Så det ble endring i ukesplanen min; ikke joggetur i dag men en liten sykkeltur. Trente styrke overkropp i går Så nå er jeg fornøyd! Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 15. oktober 2009 #30 Del Skrevet 15. oktober 2009 God morgen Twinklestar. Det var tidlig pån med sykkeltur..Brr..jeg frøs bare med tanken Men flink er du! Hørt at trening om morgene, gjerne før frokost er det beste! Et spm, teller du kalorier? Så at du skrev antall kalorierer på denne musli baren.. Ha en fin dag, stikker nesen innom eventuelt senre;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det var tidlig pån med sykkeltur..Brr..jeg frøs bare med tanken Men flink er du! Hørt at trening om morgene, gjerne før frokost er det beste! Jeg er så heldig å bo et sted der det er litt varmere enn i Norge akkurat nå Et spm, teller du kalorier? Så at du skrev antall kalorierer på denne musli baren.. Nei, teller ikke kalorier i det hele tatt. Er egentlig veldig imot det, vet ikke helt hvorfor jeg så på det i stad jeg... Kanskje for å sjekke at jeg fikk i meg noe før en så tidlig økt, før frokost... Og mange müslibarer er fulle av karbohydrater, men tror ikke denne typen er den værste... Totalt i dag har jeg spist: Før trening: 1 müslibar Frokost: 1 tallerken havregrynsgrøt med kanel og lønnesirup + 1 tomat mens jeg venta på at grøten skulle kokte MM: 1 tomat + 1 kopp grønn te Lunsj: 1 skål tomatsuppe + 1 boks cola zero Og nå er jeg sulten igjen.... Lurer på om jeg kanskje har spist litt lite i dag... eller om det bare er magen min som er vant til å få mer... I kveld er planen min kyllingsalat Med masse godt i Men det blir senere, så må finne på et lite måltid før middagen... hmm... Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 15. oktober 2009 #32 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg slenger meg på....og intr i litt forslag jeg og...man blir lissom ikke mett lenge på salat.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 15. oktober 2009 #33 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er det ikke greit med 2 ryvita knekkebrød med lett ost og mye pynt,agurk,tomat,paprika. det hjelper på magen frem til middagen og har ikke mange kaloriene. Mmmmmm...kyllingsalat er godt. hva skal du ha i den?og bruker du dressing?? Jeg skal ha gjester i morra og det blir kylling salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er det ikke greit med 2 ryvita knekkebrød med lett ost og mye pynt,agurk,tomat,paprika. det hjelper på magen frem til middagen og har ikke mange kaloriene. Mmmmmm...kyllingsalat er godt. hva skal du ha i den?og bruker du dressing?? Jeg skal ha gjester i morra og det blir kylling salat Takk for tips Jeg spiste lunsj ca 12.30 (suppe som nevnt tidligere). ca 14.30 ble det en gulerot. Og nå klokka 15.40 kokte jeg meg to egg og spiste det sammen med en skive hamburgerygg... Av mangel på brød og knekkebrød... Nå skal jeg i butikken og har følgende på handlelista: - Ryvita knekkebrød - lett ost eller noe annet fristende jeg kan ha på - Paprika Til salaten i kveld skal jeg ha: - issalat - ruccola - cherry tomater - sukkererter - paprika - fetaost - kyllingfilet - grov pasta (men tror jeg bare skal koke til mannen) - pinjekjerner Det var det jeg kom på i farta Bruker ikke dressing, blir isåfall en vinaigrette. I dag setter jeg bare en god olivenolje og balsamico på bordet, så kan vi mikse selv som vi vil. BON APETIT Kom forresten på en ting til som er lurt å ha som mellommåltid hvis andre trenger tips: cottage cheese mmm.. godt med frukt på, f.eks. eplebiter + kanel!! Evt ha litt cottage cheese med kanel oppå brødskive eller ryvita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 16. oktober 2009 Og så var det fredag :D Dagens plan: Trene styrke bein + mage/rygg øvelser I kveld skal jeg unne meg et glass vin eller to:) Skal ut å spise. Men skal prøve å velge noe som ikke er av det mest usunne på menyen... Ha en fin dag alle sammen! Tid for en kopp grønn te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 16. oktober 2009 #36 Del Skrevet 16. oktober 2009 Kose deg på middag;) Ps: ser du drikker grønn te..Hvilken effekt har det på deg? (forsøkte meg på en kopp i går, men dæven det var som vanndrivende i kroppen min) God fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #37 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Dagen i dag - Fredag Trening: Styrketrening undereks. Kosthold: Frokost: kellogs special K red berries med lettmelk MM: Nøtter (obs saltede ) - 2 never (litt mye...) MM: 1 mandarin Lunsj: 1 skål tomatsuppe med 2 kokte egg Ettermiddagsmat: 2 knekkebrød med lettsmøreost + 1 tomat MM: Noen druer MM: 1 eple Skal nå ut å spise Ganske fornøyd med dagen. Bortsett fra at middagen blir altfor sent... Men ikke så mye å gjøre med det. I tillegg blir det nok litt vin... God helg PS. Matvraket: Grønn te kan også være vanndrivende, men visstnok mindre vanndrivende enn vanlig svart te... Endret 16. oktober 2009 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) En liten oppsummering av helgen så langt: Fredag: - Var ute og spiste - heldt greit. Hadde litt fløtegratinerte poteter og biff, men klarte å holde meg unna dessert Men ble en del enheter alkohol... Jaja, hadde det veldig gøy da! - Lørdag ble en midt på treet dag, ingen trening, sånn passe sunn mat. Dagen i dag: Frokost: Havregrynsgrøt med banan og kanel Lunsj: Wasa sandwich knekkebrød med smøreost. MM: 1 stor kaffelatte laget med lettmelk og med noe sukker i MM: 1 eple MM En neve nøtter Middag: 2 små porsjoner får i kål Til kvelds blir det et grovt rundstykker med masse gode frø på, med prior kylling pålegg og paprika. Trening: Ble ikke joggetur men en lang tur ute i kupert terreng. Kjempedeilig! (forresten kjempestøl fra fredagens styrkeøkt... godtvondt!) Ha en fin søndagskveld Endret 18. oktober 2009 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 19. oktober 2009 #39 Del Skrevet 19. oktober 2009 God morgen Jøss, du har jo vært kjempe flink til tross for at det har vært helg!!! Ja stølhet må være en "godvond" følelse, man har vondt, men det er allikevel godt fordi man vet at manhar gjort noe riktig hvertfall;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #40 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tja, kjempeflink kan jeg ikke si, men ikke så værst... Men nå er det ny uke - Mandag. UKE 43 Desverre ingen veing eller måling denne uken eller neste... Fordi jeg er bortreist. Så det blir to uker til neste veiing... Det blir jammen spennende... Ukas treningsplan: Mandag: Ingen trening Tirsdag: Styrketrening overeks. Onsdag: Ingen trening Torsdag: Joggetur eller annen kardiotrening Fredag: Styrke undereks. Lørdag eller søndag: Fjelltur Blir utfordrende for meg å få til dette denne uka, men jeg skal prøve så godt jeg kan! Dagen i dag: Ingen trening... Kosthold i dag: Frokost: havregrynsgrøt med 1 banan og kanel MM: 1 gulerot Lunsj: Broccolisuppe + 1 skive rugbrød MM: 2 fiberrik solsikke med lett kremost på tube med reke MM: Yoghurtnøtter, en stor neve... Middag: Fiberspaghetti med 2 stekte egg Jeg er ikke fornøyd med dagens middag.... Men kunne sikkert vært værre... Det viktigste når man sklir litt ut er å komme seg fort tilbake og ikke miste kontrollen!! Lite fysisk aktivitet i dag også... men sånn måtte det bare bli. Jeg gir IKKE opp1 (Kjente jeg ble litt motivert av innlegget i din dagbok Matvraket!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå