Gå til innhold

Beckys dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han sier han vil gjøre det, men innerst inne vet jeg at han ikke har lyst på grunn av hobbyer og at det er hjemplassen hans.

Du har helt rett i det du sier mht graviditet. Det er skjeldent at det passer. Hadde jeg kjent flere på min alder her hvor vi bor, hadde nok permisjonstiden blitt lettere. Men slik som ting er nå blir den veldig ensom :sjenert: jeg har prøvd å delta i aktiviteter som krever at man møter nye mennesker. Men her kjenner alle alle, og blir veldig interne.

Alt skulle bli så bra når vi flyttet fra byen. Men da vi ble "voksne" og fikk andre verdier forsvant de såkalte venne våre..

Vi snakket om å flytte i vår og søkte jobber i min hjemkommune, men ingen av oss fikk tilbud om jobb.

Vi snakker fremdeles i det små og flytte, men mannen begynner da å snakke om tomt og evt husbygging her hvor vi er. Så jeg føler at jeg snakker for døve ører enkelte ganger. Og ja, jeg snakker tydelig og i klartekst hva jeg mener ;)

Beklager at jeg kuppet boken din :sjenert:

Hvordan er du i leddene etter at du har trent? Jeg skal utredes for leddsykdommer nå i høst/vinter.

Og føler at leddene stivner på en måte etter at jeg har trent..

Beklager at jeg har brukt yberlang tid på å svare, Spartula :daaner: Ingen kupping det der nei. Bare hyggelig at noen vil skrive med meg :jepp: Også hadde jeg jo ikke spurt om jeg ikke var interessert :) Skjønner at det med valg av hjemsted er frustrerende. Kjenner mange par som sliter med det samme. Synes ofte det ender med at de som sliter flytter til jentas hjemby etterhvert... ;) Eller at det er en lovnad om at det skal skje om noen år. Hva med å fortsette å søke jobber der du ønsker, også lar dere den såkalte skjebnen bestemme? Får dere ingenting, trenger du ikke å ergre deg og tenke "hva hvis".

Hvis jeg overbelaster under trening får jeg vondt i flere dager etterpå. Det trenger ikke være med enn at jeg har tøyd bittelitt for hardt eller at jeg har gått på feil underlag. Ordentlig frustrerende. har så lyst på en ordentlig treningsøkt, men må holde meg på moderat nivå pga vondter. Er likevel fornøyd med at jeg har klart å "trene" relativt jevnt i det siste. Jeg skal visst få time til reumatolog innen jul. Fikk brev om det forrige uke, siden de absolutt ikke overholdt fristen de først sa. De bad de som ikke trengte timen før jul om å si ifra, siden de hadde så stor pågang. Jeg kan uansett ikke begynne behandling nå som jeg prøver, men sier ikke fra meg plassen i køen likevel. Vil ha en fot innenfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Becky, du svarer alltid utrolig gjennomtenkt og grundig! Blir helt imponert! :daane: Tusen takk for navnehjelp! :klem:

Det har jeg tenkt på mange ganger også!! Veldig enig!!! :tommelopp:

Tusen takk :klemmer: Ble kjempeglad for å lese disse koselige meldingene. Hadde en dårlig da, husker jeg, så det var veldig godt timet fra dere ;) Jeg prøver jo å svare så godt jeg kan, som så veldig mange andre her :) Synes og det er gøy å prøve å si de rette tingene, men skulle ønske jeg rakk igjennom flere bøker. Blir til at jeg fortsetter på de bøkene jeg er oppdatert på. Noen av bøkene jeg gjerne skulle ha lest føler jeg at jeg har så mye å ta igjen. Sånn er det vel for alle.

Bare hyggelig med navnehjelp-dytten ;) Du visste det jo egentlig. Trengte bare litt bekreftelse (ærlig bekreftelse selvsagt. Å ljuge i slike tilfeller er bare dumt). Er jo et stort valg å ta. Fortsatt et superfint navn :)

Skrevet

Æsj, skulle bruke multisitat, men det ble jo bare krøll (skriver på padden)...

Forøvrig helt enig med både Siebaeo og Cypress! Du virker så veldig reflektert og kommer alltid med gode svar. Passer godt til yrket ditt ;)

Ang det med graviditet og om det passer perfekt.. Selv om begge våre er planlagt, så må jeg innrømme at det var litt skummelt å få positive tester. Vi traff jo på første forsøk med begge to og fikk kanskje ikke den tiden som de fleste får, til å virkelig stille oss inn på at vi prøvde å få baby. Spesielt med Lillesøster ble vi satt ut, ettersom jeg faktisk var i USA da egget festet seg :fnise:

Og spesielt med Lillesøster var vi ikke helt sikre på om vi "noen gang" kom til å bli skikkelig klare, ettersom ting fungerte såpass bra sånn som det var. Men så er det noe med det at man bare må hoppe i det noen ganger, for jeg er enig det du skriver, kanskje man rett og slett ikke blir 100% klar heller. Man har jo heldigvis 9 må eder å forberede seg på, både mentalt og fysisk, så i løpet av den tiden har både store og små blitt mer klar over hva som skal skje. Da Lillesøster kom ble hun en naturlig del av hverdagen ganske så fort og nå kan jeg nesten ikke huske hvordan det var å kun ha ett barn.

Har dere bestemt dere for når dere setter i gang? Vi traff jo i september med termin i juni, så det var deilig sånn sett (å slippe den verste varmen feks + at vi får det til bra med bhageplass tenker jeg).

Har forøvrig tenkt mye på det du skrev i boken min da Lillesøster var nyfødt og jeg skulle ha begge barna alene for første gang. De hylte begge to og hun skulle ha mat midt oppi leggingen av Tassen og så ble det bare styr. Nå har jeg hatt de alene flere ganger og det går kjempe fint. Jeg tror det var hormonene og det at det var første gang alene med de som gjorde at vi alle gråt til slutt :fnise: Nå sier jeg evt til Tassen, sånn som du foreslo, at "nå var du heldig, for nå kan du være litt lenger oppe ettersom Lillesøster skal få mat." Og så gjør jeg unna det før jeg tar Tassen. Så tusen takk for godt forslag til en som er oppi den verste ammetåka :fnise:

Og igjen, der kommer du alltid med gode råd og ord :klem:

Takk for superkoselig melding fra deg og :klemmer: Ja, jeg føler at jeg har sider som godt med i yrket mitt. Min sterkeste side i yrket er at jeg klar, rettferdig, ser det enkelte mennesket og gir trygghet. Merket det i den nye jobben min nå. Følte veldig på at jeg ikke var så høyden med de andre som har jobbet der en stund når det gjelder det faglige. Likevel fikk jeg oppleve at det menneskelige og pedagogiske tydeligvis var på plass da jeg opplevde at de tre som fikk beskjed om å bytte til en annen gruppe ikke hadde spesielt lyst fordi de følte seg så trygge hos meg. Da kjente jeg at, jo, jeg har det viktigste på plass, selv om jeg ikke har alt det faglige. Var ganske selvkritisk frem til det, men etter det følte jeg at jeg hadde lykkes litt likevel og det var godt.

Jeg husker godt det jeg skrev til deg. Jeg skrev det på mobilen og det ble ikke formulert så godt som jeg skulle ønske. Derfor var jeg redd for at du skulle misforstå, men klarte ikke helt å dy meg for å fortelle deg at jeg synes du var alt for streng med deg selv. Sånt er lettere å se utenfra. jeg er jo det selv hele tiden jeg og. Vi er en "bønsj" med flinke piker her inne ;) Skal prøve å holde det selv når det er min tur. Kommer sikkert til å gjøre akkurat det samme selv :daaner:

Prøvingen er i gang (finnes det smily for nervøs, men glad? ;) ) EL var søndag 22.9, så nå venter jeg bare.

Skrevet

Kort oppdatering:

Har skrevet litt oppdatering i innlegget til Dine. Vi er i gang med prøving :daaner: Både spent, redd og glad. Føler jeg både kaster meg ut i det og er kjempeklar på en gang. EL var på søndag, så nå venter vi bare. Tenker å teste om en ukes tid. Fikk positivt så tidlig sist. Kjenner stikking nedentil støtt og stadig, men vet av erfaring at det kan det gjøre uavhengig av graviditet eller ikke. Man kjenner jo litt ekstra godt etter :fnise:

Ellers trives jeg godt i ny jobb. Har vært og er forsåvidt fortsatt litt stressa av å ikke føle meg så flink som jeg følte meg i min forrige jobb. Der følte jeg virkelig at jeg var god. Ikke til alt, men til det viktigste. Her jeg har nå, har jeg endel å lære meg før jeg vil si det samme. Jeg sa før jeg startet at jeg skulle gi meg selv tid, men det har jeg ikke klart. Må lære meg å ta det litt mer rolig, hvis ikke blir jeg jo aldri fornøyd. Veldig deilig med å kort arbeidsvei. Bruker 5 min til jobb :)

Skrevet

Å få nye utfordringer er bare bra, å lære seg nye ting :) Sånn som læreren min sa når jeg gikk frisørlinje, man blir aldri FERDIG lært hehe :)

Lykke til med prøvinga, morsomt!

Skrevet

Får ikke skrevet særlig fordi jeg er på mobilen, men må :danser: litt for prøvestart!! Dette er fryktelig spennende! Er ikm rundt 7.okt ca da? :klo:

Skrevet

Tusen takk, Dine og Yesterday :) ikm blir vel søndag 6.okt, tror jeg. Liten blødning i dag. Regner med det er for tidlig til å være festeblødning? Fikk positiv el-test på lørdag. Da var vel el på søndag, regner jeg med.

Skrevet

Nei skulle tro det kunne være festblødning! Er ikke det noen dager etter el om man blir befrukta? Skjedde her ihvertfall:)

Skrevet

Ånei, jeg glemte å nevne deg i forrige innlegg, Neytiri. Sorry, for en dum glipp. Veldig enig i at det bare er fint med nye utfordringer :jepp: Viktig å ikke stagnere helt her i livet. Du er jo et levende bevis på det nå om dagen :)

missliker sterkt tiden fra el til ikm.. Blir litt småsprø av det rett og slett. Hver gang! Selv når det bare er en mikroskopisk sjanse for at jeg er gravid. Blir sprø av å ikke vite.

Skrevet

Oi, der hadde du skrevet igjen du, snille deg :klemmer: jeg trodde det var akkurat en uke senere jeg. Hmm.. Må si jeg har litt forhåpninger altså. Var på samme måte det klaffet sist. Da jeg brukte digital el-test. Tror jeg bommet litt de andre gangene. Var for sen. Kjenner og endel stikninger her og der, men det vet jeg jo at jeg kan gjøre ellers og. Tror det går med mye tester i denne innen spiren sitter. Jeg er en skikkelig testrøs :ler:

Skrevet

Tenker også at det kan være mulig med festblødning på den tiden. Skjønner deg utrolig godt at du blir sprø fra el til ikm! Nå har jeg vært ganske heldig begge gangene og sluppet mye særlig venting, men de fjorten dagene +/- går utrolig tregt!! Kjenner jeg er skikkelig spent på dine vegne!! :)

Det er utrolig gøy at vi har KG her som vi kan dele litt sånne ting, det er jo så spennende å følge med på tegn, el, ikm og ventetiden når man først har blitt gravid også. Skikkelig spennende tider i møte..! :danser:

Skrevet

Må si jeg har litt forhåpninger altså. Var på samme måte det klaffet sist.

Oi, dette gjør det jo enda mer spennende!!!

Skrevet

Hei Dine :vinke:

takk for svar. Tenk om det virkelig er noe gang da. Kjenner meg både glad og redd av å være inne i denne perioden. VELDIG glad for å ha noen å dele den med :klemmer:

Skrevet

Det forstår jeg godt :klemmer: Det syns jeg også da vi prøvde, for det er jo så fryktelig spennende! Og så er det stort sett ikke noe man deler med så mange og det er jo en skikkelig stor hemmelighet som man helst vil skrike ut til alt og alle. Hvertfall følte jeg det sånn :)

Og så trodde jeg at alle kunne se det på meg, at jeg prøvde å få barn, eller hvertfall aåda jeg ble gravid (at alle kunne se gjennom fasaden før det var offisielt). For ikke å glemme dagen jeg fødte og dro på butikken tidligere på dagen; "ser dere ikke at jeg er i fødsel liksom?!" :fnise:

Men heldigvis spotter ikke de fleste det før det er offisielt uansett og da kan det være ekstra godt å ha noen å dele det med her inne. Jeg følger hvertfall med i spenning!!! :nigo:

Skrevet

gode poenger du kommer med :jepp: hehe, det må ha vært en merkelig handletur :fnise: i forrige episode av "Sigrid blir mamma" sa hun noe sånt som "jeg glemmer at det er hverdag for andre. For oss er det jo unntakstilstand". Det er jo ganske beskrivende for den handleturen ;) elsker den serien BTW. Sikkert mest gøy for damer i 20-30-årene :fnise:

Skrevet

Jeg tenkte akkurat på det samme da Sigrid sa det. Det er jo faktisk hverdag for andre, men unntakstilstand for de det gjelder. Og det var utrolig rart å gjøre en så hverdagslig ting som å handle matvarer når jeg visste fødselen var på gang. Er veldig glad i den serien jeg også, men hun sier jo mye rart.. Mye fornuftig som jeg tror mange tenker men ikke tør å si og noen ting som jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i. Men sånn er det jo med alle, man er heldigvis forskjellige ;) Bra hun tør å være seg selv, men samtidig tenker jeg noen ganger at hun kanskje ikke tenker over at svigermor og svigerfamilien som kanskje ikke kjenner henne ut og inn, sitter og ser på... :fnise:

Skrevet

Bra hun tør å være seg selv, men samtidig tenker jeg noen ganger at hun kanskje ikke tenker over at svigermor og svigerfamilien som kanskje ikke kjenner henne ut og inn, sitter og ser på... :fnise:

Virker ikke som hun bryr seg om det, gitt, siden hun synes det var ok med nærbilde av håndmelking (les: håndspruting ;) ) på "Torsdag kveld fra Nydalen" ;)

____

Ellers er jeg megautålmodig av å være i dpo-land (som jeg ser det kalles ;) ). Føler at jeg har masse tegn, men det blir jo til at man kjenner ekstra godt etter nå som vi prøver. Har høstferie denne uka, så får ekstra god til tid å tenke over dette ;) Skal prøve å få trent litt og ryddet litt her hjemme, samtidig som jeg skal få slappet av. Denne høstferien kom veldig fort i år, synes jeg. Sikkert fordi jeg trives på jobb og ikke teller ned dager til ferie på samme måte som før :)

Skrevet

Deilig med ferie :) I dag klarer jeg å (nesten) ikke telle dagene ned til ikm. Jeg tenker at det kjedelig å bruke dagene på det om det viser seg å ikke være noen ting. Jeg prøver å overbevise meg selv at det ikke er noen ting og merker at ting er mye lettere da. Sannsynligheten er større for at det ikke har klaffa enn at det faktisk har det. Jeg hadde bittelitt blødning et par dager, samt mye stikninger nedentil. Nå kjenner jeg lite og har ingen blødninger. Så klart, det kan være festeblødning, men det kan og være helt tilfeldig. Jeg hadde temmelig vondt i bekkenet den tiden, så det kan forveksles med de andre vondtene. Dessuten har jeg tidligere erfart at mye av det som foregår i tarmen, kan forveksles gravidsymptomer.

Så nå skal jeg fortsette å få gjort ærender, rydde, slappe av og trene. Dessuten skal jeg ut å kjøpe en lærebok om det jeg jobber med, som jeg skal få prøve å få let litt av hver dag.

Vet at jeg godt mulig kan være gravid, men trenger ikke påminnelser på det nå, hvis dere skjønner. Heller det motsatte, forstå meg den som kan :daane: . Jeg blir nemlig helt ustabil av å ikke vite :bond: . Klarer ikke å tenke på noe annet. Sånn var jeg i forrige gang og. Så da er det mye lettere å regne med at det ikke er noe, og så får man heller ta det som en positiv overraskelse om jeg er det. Det blir selvpining ellers og jeg klarer ikke nyte ferien. Så, får vi se hvor lenge jeg klarer å holde på det :fnise:

Håper dere får en strålende dag videre, damer :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...