Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den blir sikkert veldig bra :tommelopp:

Ja, det må den bare. Blir jeg ikke fornøyd nå, så blir jeg aldri det ;)

______

Deilig dag i dag. Vært mye ute med M. Først lekte hun med nabogutten som er ett år eldre. M kopierte ALT han gjorde. Han ble heldigvis ikke irritert. rart hvordan de merker at andre barn er eldre. Hun herser visst skikkelig med en yngre dude i barnehagen.

Etter det dro vi til foreldrene mine der hun lekte mye i hagen. Hun klarte å falle bakover fra en hagestol. Tror hun snurra et par ganger, men var nok verre for meg som så på enn for henne. Har fortsatt bildet av hun som faller i hodet.

Jeg har bestilt denne i dag: http://ringoshop.no/...ehus-med-komfyr Håper ikke hun blir lei alt for fort. Synes hun blir lei leker altfor lett. Har begynt med å ha få leker fremme. Gjemmer mesteparten og tar det frem med jevne mellomrom. Men de må ha vært borte ganske lenge for at hun skal få ny interesse for dem, og da kan de ha blitt for barnslige for henne innen den tid. I dag øvde jeg litt på at hun skal klare å finne på noe selv når hun kjeder seg. Hun ble sur i starten, men etterhvert begynte hun å løpe rundt. Må jobbe litt mer med dette. Hun er nok litt bortskjemt der. Jeg tror jo veldig på at barn har godt av å kjede seg, men får det ikke like godt til i praksis.

Håper dere har en fin helg :goodbye::klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig fint hus! Goffel elsker slike hus, men vi bor jo i blokk, så har ikke mulighet til å ha det. Han blir forøvrig sjeldent lei av leker. leker med det samme hele tiden. Men han leker ikke med de lekene jeg syns er fine, han liker best f.eks. tomme smørpakker som jeg skyller, som han kan putte masse småleker og tull oppi :roll: Han har hatt en kortstokk som han har ødelagt alle kortene, og elsker å leke med de opprevne kortbitene :ler: han putter dem oppi smørpakka, og så videre oppi et tomt tomatbeger, og sier at han har pakke til meg. Eller så bruker han vinduskarmen som rullebånd, og later som han er i butikken. (høres ut som om ungen ikke får ordentlige leker ;) Rommet hans er overfylt med fine leker, men han har aldri brydd seg noe særlig med dem....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Murmel er også sånn, tomme smørpakker o.l er den største lykken på jord. Jeg bestemte meg for å bytte ut brødboksen vår her om dagen, og han fikk den gamle, og det var såååå stas. Den har to håndtak på siden, så han putter masse greier oppi der og bærer den med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gratulerer med ny jobb Becky! Herlig med kort avstand og dager :)

Takk :) Ja, gleder meg veldig :)

Det var et veldig fint hus! Goffel elsker slike hus, men vi bor jo i blokk, så har ikke mulighet til å ha det. Han blir forøvrig sjeldent lei av leker. leker med det samme hele tiden. Men han leker ikke med de lekene jeg syns er fine, han liker best f.eks. tomme smørpakker som jeg skyller, som han kan putte masse småleker og tull oppi :roll: Han har hatt en kortstokk som han har ødelagt alle kortene, og elsker å leke med de opprevne kortbitene :ler: han putter dem oppi smørpakka, og så videre oppi et tomt tomatbeger, og sier at han har pakke til meg. Eller så bruker han vinduskarmen som rullebånd, og later som han er i butikken. (høres ut som om ungen ikke får ordentlige leker ;) Rommet hans er overfylt med fine leker, men han har aldri brydd seg noe særlig med dem....)

Takk :) Vi har faktisk ikke fått satt det opp ennå, fordi vi har ordnet på uteområdet. Regner med å få satt det sammen når vi kommer hjem fra ferie om en drøy ukes tid :)

Murmel er også sånn, tomme smørpakker o.l er den største lykken på jord. Jeg bestemte meg for å bytte ut brødboksen vår her om dagen, og han fikk den gamle, og det var såååå stas. Den har to håndtak på siden, så han putter masse greier oppi der og bærer den med seg.

M er forsåvidt som Murmel og Goffel, at hun liker å leke med tomme smørpaker o.l. Husker hun lekte lenge med korkene til makrell i tomat f.eks. Samtidig så må leker gjemmes med jevne mellomrom hvis hun skal gidde å ha noe særlig entusiasme for dem. Etter at jeg skrev her sist så måtte jeg legge vekk alle bøkene i bokhylla hennes siden hun ikke gadd å hente seg bok på kvelden da hun skulle legge seg. Kjøpte isteden et par-tre nye (på tilbud ;) ) og da funket leggingen greit igjen. Nå var hun plutselig lei av disse, så da fant jeg frem noen av de gamle og da gikk plutselig leggingen som en lek igjen. Litt trassen om dagen, så de "nye" og nye bøkene funket vel egentlig mest som distraksjoner. Er det som får henne ut av såkalte trasseanfall som regel.

Barna er skjønne :hjerte:

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :hallo:

Siden sist har det skjedd litt. Vi har vært til megling ang den saken vår og kommet til et forlik :daane: Hadde aldri trodd det skulle skje, men heldigvis klarte dommeren å overtale oss begge. Avtalen er helt grei, men vi er mest av alt fornøyd med at ting er ferdig. Alt dette har vært veldig belastende.

Ganske trist å ta farvel med den gamle jobben og ikke minst med klassen da jeg hadde siste arbeidsdag forrige uke. Veldig rart å være så tett oppi mennesker, for så å kutte kontakten helt. Fikk fin tale, en koselig bok med personlige hilsener og endel gaver :rodmer: Var og besøkte den nye jobben på mandag. Det virker veldig koselig der, men mye nytt å sette seg inn i. Er viktig at jeg gir meg selv tid til å lære det. Typisk meg å bli stressa fordi jeg helst vil fikse alt med en gang.

Neste uke reiser vi på cruise :hoppe: Gleder meg masse. Det er første ferie med M, så det blir spennende å se hvordan hun takler å fly, samt å sove i normal seng. Nå sover hun fortsatt i sprinkelseng, med tre av sprinklene borte, slik at hun kan krabbe ut og inn.

Er ganske lei meg i dag. Fikk vite i dag at jeg har fått en øyesykdom som gjør at jeg ser dårligere og som de ikke vet om kan fikses. Det er og usikkert om det kommer til å bli verre og om jeg kommer til å få det på det andre øyet med tiden. Er i grunn ganske fortvilet og blir helt kvalm av å tenke på det. Prøver å la være, samtidig som jeg prøver å finne så mye informasjon som mulig. Legen gav meg egentlig ganske lite. Tror ikke helt han skjønte hvor fortvilende dette var for meg. Han pleier jo egentlig å være veldig grei.

:goodbye:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: ikke noe god beskjed å få, jeg forstår godt at du er fortvilet og redd. Jeg følges opp ekstra hos øyelege pga en arvelig øyesykdom som rammer kvinner i familien.

Håper at det stagnerer til deg, og at du ser bra helt til du blir gammel og grå og må bruke lupe for å se.

Så koselig med elever som setter pris på deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg kan si, annet enn å gi en :klem: og si at jeg håper ting er lysere for deg i dag og at dere får en fantastisk ferie! Vi var jo på cruise i fjor og vi tror begge at det hadde vært bedre å reise i år hadde vi kun hatt Tassen, mtp alder. Kos dere masse, masse!!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på cruise neste uke, kanskje vi skal på samme? ;)

Så dumt med den øyesykdommen, og at du ikke fikk mer informasjon da. Er hvertfall ikke bra å gå sånn og lure.

Masse lykke til i ny jobb, det blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Kanskje legen ikke trodde det var så alvorlig siden han var litt vag..? :vetikke: Håper det! Skjønner at det er skummelt å tenke på, :(

Hadde vært hyggelig å se deg igjen snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige svar og trøstende ord ang. øyesykdommen (og annet :) ). Jeg har vært inn ut av sykehus siden barneskolen med øyeproblemer. Det begynte med en sykdom på det ene øyet, før det etterhvert kom på andre øyet og. Det ble flere plager, sykdommer, operasjoner og behandlinger etterhvert, men trodde det var slutt nå. Dessuten har alt det andre mer eller mindre kunne gjøres noe med. Det jeg synes er vanskelig med det nye, er at det er så ubestemmelig. Det kan bli som nå og det kan bli verre. Det finnes en operasjon for det, men det usikkert om jeg kan ta det siden jeg har hatt så mye annet. Pga det er det visst i tillegg usikkert om det virker. Det er og en risikabel og stor operasjon og ta. MEN, jeg skal til flere leger for å få dette utredet. Vil rett og slett ha mer info og vil vite om det er bombesikkert at det ikke kan gjøres noe med. Egentlig litt redd for å vite svaret, for sitter jo med et håp om at jeg kan gjennomføre en operasjon om det blir verre.

Var hos optiker her om dagen for å få meg nye briller. Det kommer til hjelpe, siden det "friske" øyet har blitt mer nærsynt og det vil klart hjelpe med ny styrke. Optikeren undersøkte øynene nøye og viste og forklarte nøye. Var fint å få vite ting, men og kjedelig å få vite om ting jeg ikke visste at jeg hadde. Blir rett og slett helt uvel av å tenke på dette her og kan plutselig begynne å gråte av det. Prøver å la vær, men tror det er noe jeg bare må igjennom. Tenker stort sett ikke på det i løpet av dagen, men så slår det meg plutselig. Jeg har rett og slett ikke muligheten til å grave meg ned, heldigvis. Og det ville vel vært vel dramatisk. Det er jo ikke sikkert at det blir verre. Føler for øvrig at jeg lurer meg selv litt med å si det siste, men man vet jo aldri.

Om legen mente at det ikke var så alvorlig siden han var vag, kommer vel an på øyet som ser ( :daane: galgenhumor ;) ) . Jeg synes ihvertfall det er dramatisk å plutselig miste 30% av synet. Hjelper ikke meg så mye å få kommentarer som "Jaja, det er sånn som skjer når man har så mye annet". Noe i den duren altså.

Honning: Vi skal på LOTS (forkortelse på båten). Drar fra Barcelona i morgen :) Gleder meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å lese om sykdommen din!! :klemmer:

Håper dere får en flott ferie, og at du får tankene over på noe annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var på samme båt!!! Kanskje jeg traff deg? ;) Utrolig morsomt hvertfall. Håper dere kosa dere masse på tur dere også, det var en kjempeflott båt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utifra alder og kjønn på barna deres tror jeg kanskje at jeg vet hvem dere er :jepp: Gutt på L og en liten jente som slet litt med å sovne på flyet tilbake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oss ja! :nigo: Utrolig morsomt! Mulig jeg vet hvem dere også er da? Satt dere på skrå foran oss i flyet, og reiste sammen med foreldra dine? I tilfelle snakka jeg en del med mora di på lekerommet en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oss ja :) vi hadde goood hjelp fra mamma og pappa. Husker jeg synes det var imponerende med de/dere som reiste uten foreldre. Vi hadde det veldig greit sånn. Var dere fornøyd bortsett fra de dårlige bassengfasilitetene til bleiebarn? L bruker kanskje ikke bleier mer? Fikk dere vognen deres? Vår trille kom aldri, så vi måtte styre med å kjøpe en ny. Den var for øvrig dyr og dårlig. Ellers synes jeg det er uvandt å måtte begynne å lage mat selv igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treig med å svare her.. :) Ja, det var hektisk å ta reisa aleine med ungene. Foreldrene mine var også med på turen, men de fløy fra og til andre sida av landet hvor jeg er fra + at de har operert skulder og kne for noen uker siden, så de kunne ikke hjelpe oss så mye med ungene på båtturen heller som vi/de kunne tenkt seg.

Vi hadde nok ikke reist på cruise igjen med så små unger. Orka ikke å dra på lange utflukter med små unger som må sitte lenge i ro på buss, og jeg er enig med deg om bassengmulighetene for den alderen ikke var bra. Vesla koste seg i det lille babybassenget med 4cm vann i, men det var ikke noe særs for storebror, og han ville helst bare løpe rundt mellom bassenga i stedet (kjempemorsomt for meg å løpe etter han i bikini... ;) ). Vi hadde en fin tur, men jeg ville heller ha reist med større unger eller uten unger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...