Zia Skrevet 30. september 2013 #1941 Del Skrevet 30. september 2013 Så gøy at du er i gang med prøving!! Krysser fingrene for at dere ikke trenger å vente i spenning mer enn noen få dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. oktober 2013 #1942 Del Skrevet 1. oktober 2013 Oi, spennende at dere prøver! Jeg krysser fingrene!! Og jeg kjenner meg igjen i det å bli helt enspora under prøvingen.. Hvordan klarer man å ikke bli det lurer jeg på! Men.. Da det klaffet var det faktisk på en mnd jeg trodde det ikke kunne klaffe. Klarte selvfølgelig ikke helt å legge det fra meg og testet 9-10 dpo. Mer eller mindre under en krangel en hektisk morgen.. Sweet memories 😍 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #1943 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Takk Zia og siebaeo takk ord om at det er vanskelig å ikke være enspora.. hjelper det. Da føler jeg meg ikke så teit som ikke klarer å bare være avslappet til det hele. Nå er jeg tilbake til å tro at det ikke klaffet denne gangen og det kjennes godt å tro. Mindre energilekkasjer ved å tro det. Jeg testet og ganske tidlig positivt sist, 11 dpo. Nå er jeg 9. Har selvsagt testet allerede Dere som har fått nr 2, hvor lang tid brukte dere? Synes det virker som om "alle" får det til fortere 2.gang. Det er akkurat som om kroppen har lært hva den skal gjøre. Eller så er det vi som vet bedre hva som funker Endret 1. oktober 2013 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. oktober 2013 #1944 Del Skrevet 1. oktober 2013 Bolla satt jo litt før skjema og H i pp3. Så omvendt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #1945 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) stemmer det ja. Dere hoppa jo av i feil sving hoppa dere virkelig av eller bomma dere på når de sikre periodene var? Synes det høres så utrolig ut å bli gravid av å hoppe av i svingen. Vet at noen karer finner veien ut litt tidligere enn de skal, men likevel da pp3 temmelig raskt da fruktbart par dere Endret 1. oktober 2013 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. oktober 2013 #1946 Del Skrevet 1. oktober 2013 Vi bomma vel både på den fruktbare perioden (eller traff jo egentlig) og hoppa av i svingen både før og etter, men glemte oss litt i det som viste seg å være den rette svingen Det var en slags dobbelt glipp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #1947 Del Skrevet 2. oktober 2013 Vi bomma vel både på den fruktbare perioden (eller traff jo egentlig) og hoppa av i svingen både før og etter, men glemte oss litt i det som viste seg å være den rette svingen Det var en slags dobbelt glipp. Så fint at dere bomma på svingen da, for da fikk dere jo selveste Bolla! Jeg tenker at alle tilfeldigheter i livet bunner ut i at vi fikk M. Tenk så tilfeldig at det ble henne. Så alt det dumme som har skjedd meg i livet har gjort at jeg fikk akkurat henne, så er det ikke så farlig med de erfaringene likevel. Prøver å tenke sånn denne gangen og. Neste EL tror jeg kommer når mannen er på tur og da har jeg bare et par prøveperioder til før det ikke passer mer mtp jobbsituasjonen min. Kjenner jeg er temmelig stressa og frustrert over det. Litt styr når det er tidspress og jeg vet ikke helt hvordan det blir etter det. Kanskje må jeg vente et halvt års tid før vi prøver igjen etter det. Jeg går nok glipp av litt penger uansett hvordan det blir nå, men det får bare være. Vel, mulig jeg ikke gjør det om vi må vente til våren, men da må jeg gjøre det kjipe med å få en ny jobb som jeg egentlig ikke vil fortsette i, samtidig som jeg blir gravid ganske fort (forhåpentligvis). Jeg får bare tenke at alt fører til at vi får selveste lillebror eller lillesøster. Samtidig med dette, så er jeg og bekymret for hvordan det blir som gravid. Jeg ble jo så syk sist og da var jeg i fast jobb og hadde ikke barn fra før. Denne gangen blir det annerledes. Har bestemt meg for at hvis jeg blir veldig dårlig, så må jeg bare sykemelde meg, selv om jeg er i et vikariat. De har nok sett hva jeg er god for og det viktigste er faktisk helsa. Ingen som takker meg for det senere om jeg velger å stå løpet ut. Ajajaj, snakk om å bekymre seg mye. Skulle ønske jeg klarte å bare "go with the flow". Jeg prøver, men får vel samtidig bare akseptere at jeg sannsynligvis ikke klarer det og heller gjøre det beste ut av det Kunne jeg ikke bare fått en 1-åring nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. oktober 2013 #1948 Del Skrevet 2. oktober 2013 Vi fikk det til i pp1 med begge to , men så er vi utrolig heldige også da. Det er jo ikke akkurat normalt. Vi begynte jo litt før jeg fikk stabile sykluser med Tassen og legen min sa jeg ikke hadde EL engang, så da droppet vi å prøve. Så fort jeg fikk EL og stabile sykluser prøvde vi og da satt'n Og denne gangen var jeg jo i USA da jeg hadde EL, så der var vi skikkelig heldige Men det er sant som du sier, at det er så tilfeldig at vi får akkurat de barna vi får. Jeg husker i fjor høst og vinter da jeg var så dårlig i svangerskapet med lillesøster, at jeg tenkte flere ganger "er dette barnet virkelig verdt det?" fordi jeg ikke klarte å åpne munnen engang uten å kaste opp. Men så kommer det ut den mest vidunderlige lille jenta jeg har sett, og da er det ingen tvil om at jeg ville gjennomgått det samme hundre ganger til for å få akkurat henne. Når det er sagt forstår jeg godt engstelsen for å bli såpass dårlig denne gangen også, men min erfaring er at svangerskap kan være totalt forskjellige og det samme med barna. Og uansett hvor irriterende det er å høre, så kommer faktisk den flotteste premien ut til slutt Når tenker du å teste neste gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. oktober 2013 #1949 Del Skrevet 2. oktober 2013 Andremann her satt i PP3 faktisk - ganske utrolig med tanke på at første tok to år og medisin-hjelp! Tror og vi bommet litt på EL-tidspunkt i PP1 og muligens PP2, så da er det nesten enda raskere enn PP3 og Som Dine skriver; alle svangerskap er ulike, så prøve å ikke stress for mye med det. Jeg hadde det ganske greit forrige gang, og ikke fullt så greit nå. For all del, det går jo fint, og ikke nor alvorlig, men har mye mere plager og er mye mer begrenset i forhold til hva jeg kan gjøre og ikke denne gangen. Så det kan jo være at du får et bedre svangerskap denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 2. oktober 2013 #1950 Del Skrevet 2. oktober 2013 For oss satt spiren i pp5 eller 6 andre gangen. Første gang holdt vi på ganske nøyaktig ett år - og da med medisinhjelp. Spør som Dine; når skal du teste?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #1951 Del Skrevet 3. oktober 2013 Takk for hyggelige ord om kommende svangerskap (forhåpentligvis). Ja, det kan jo faktisk hende at jeg ikke blir så dårlig denne gangen. Gøy å lese om når det klaffet for dere. Dine: Skikkelig fruktbare dere Dere må nok være nøye med prevensjonen hvis dere ikke plutselig vil ha en tredje Zia og Cypress: Klarte dere dere uten medisinsk hjelp andre gangen? Ser ihvertfall ut som dere hadde lært hvordan det skulle gjøres Ingen spire her denne gangen. Jeg har vært testetøs siden "festeblødningen" i og med at jeg leste et sted at det var teoretisk mulig å teste positivt allerede dagen etter en festeblødning Merket mensmurringer på onsdag, altså 10 dpo. Testet i dag for å være helt sikker. Testet jo positivt 11 dpo sist. Det som kjedelig er at mannen skal reise bort helgen om 2 uker. Vi får ta en tjapp en rett før han drar og rett etter Er jo heller ikke sikkert at EL kommer på akkurat samme ukedag neste gang. Irriterende er det uansett. Hadde det ikke vært for at jeg går rundt med denne urene huden, siden jeg sluttet på diane og at vi har litt tidspress, så hadde jeg kanskje ikke vært like irritert for det. Synes for øvrig at det var helt greit at jeg ikke var gravid nå. Ble ikke lei meg eller noe. Skjønner at det tar tid. Synes bare det er deilig å vite hvordan ståa er. Er det noe jeg vet nå, så er det at alle mulige symptomer ikke trenger å bety graviditet. Blødning til "rett tid" og stikninger, trenger altså ikke å bety at noe er på gang. Mye mulig egget ble befruktet, men at det ikke skjedde noe mer. Hvem vet. Nå har jeg vært på foreldremøte i bhg. Ble foreldrekontakt, gitt. Meldte meg meg med en gang de spurte. Alle må jo være en gang, så da kan jeg like gjerne gjøre det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. oktober 2013 #1952 Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja, vi tar ingen sjanser på en bittelillesøster eller lillebror foreløpig hvertfall Du kan jo fortsatt være gravid selv om du testet negativt i dag, kommer helt an på hcg'en i kroppen Med Tassen fikk jeg ikke positiv test før 10 dager etter ikm tror jeg det var (sikkert feilberegnet ikm dato), men positivt 2 dager før ikm med lillesøster (mener jeg å huske). Så jeg venter fortsatt i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #1953 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jasså ja, det er greit å vite tror allikevel ikke at jeg er det i og med at jeg kjenner disse mensmurringene. Var sånn sist syklus og. Kjente det i dagesvis i forveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. oktober 2013 #1954 Del Skrevet 4. oktober 2013 Sålenge tanta rød ikke har kommet er det sjans, jeg testet positivt 2uker etter ikm!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. oktober 2013 #1955 Del Skrevet 4. oktober 2013 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #1956 Del Skrevet 4. oktober 2013 Takk Neytiri og Yesterday. Joda, det er sikkert en teoretisk sjans, men det virker ikke sannsynlig nå. Jeg hadde det før øvrig mye bedre av å tenke at tanta var på vei. Alt annet blir jeg helt av synes det er så rart å høre om dere som tester positivt så lenge etter ikm. Trodde ikke det var mulig. Visste dere når dere hadde EL? Altså, dere er sikre på at dere var så langt over ikm? Følte dere at dere var gravide? (neytiri og dine) må ha vært kjempefrustrerende å gå sånn og vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #1957 Del Skrevet 4. oktober 2013 PS: ser du skriver at du kanskje feilberegna ikm-dato med Tassen, Dine. My bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. oktober 2013 #1958 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg spydde allerede ved EL, alle trodde jeg fikk omgansyken eller var lengre på vei, men så var alle tester negative. Ble til slutt sent til tidlig UL og visste seg at EL datoen min stemte! Så jo det går....og legen sa at jeg var nok veeeeldig sensativ og at jeg ble kvalm av selve EL og at egget festet seg fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #1959 Del Skrevet 4. oktober 2013 ganske utrolig, neytiri. Får håpe du slipper å være så sensitiv en evt neste gang. Takk for erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 4. oktober 2013 #1960 Del Skrevet 4. oktober 2013 Med første hadde jeg kanskje noe mere symptomer i tiden fra EL og frem til IKM, mens denne gangen merket jeg ikke så mye, og var overbevist om at jeg ikke var gravid. Testet ikke før ingen tante dukket opp når jeg forventet det, og det murret i et par dager uten at tanta kom... Hadde ikke veldig sterk strek på første testen heller, og det tok noen minutter før den kom. Mener at det var ca 14 dpo, men husker ikke eksakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå