Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Eg trur nok du har et sunt forhold til mating og vektauke på gutane.

Tenkte på det, når eg ser tittelen på boka di: har du funnet fotfestet igjen no føler du? Altså, dei to siste åra har jo vore veldig tunge, det forstår jo alle, og med et nytt svangerskap med to supre veslebrør. Syns du at du har 'landa' litt no, ennå?

(håpar det er ok at eg spør. Du treng naturligvis ikkje svare.)

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg trur nok du har et sunt forhold til mating og vektauke på gutane.

Tenkte på det, når eg ser tittelen på boka di: har du funnet fotfestet igjen no føler du? Altså, dei to siste åra har jo vore veldig tunge, det forstår jo alle, og med et nytt svangerskap med to supre veslebrør. Syns du at du har 'landa' litt no, ennå?

Ja, det blir ihvertfall ingen slanking av barna her i gården nei! :nei:

;)

Har tenkt på dette jeg og, Frida. Hvordan føles fotfestet nå...

Og jeg må nok si at joda, fotfestet er tilbake det. Men det hender det glipper litt. Følte slettes ikke stødig i dagene etter jeg ble mor igjen f.eks. Det er stadig ting og hendelser som setter meg på prøve igjen, som gjør at jeg sklir litt og må stoppe opp. Som gjør at jeg må bearbeide sorgen/vemodet og atter en gang erkjenne og prøve å akseptere at livet tok en annen retning enn vi trodde det skulle ta.

Men jeg syns virkelig at vi har taklet og takler alt så bra som vi kan. Og jeg tror vi har tjent masse på at vi har et så åpent og solid forhold oss i mellom, jeg og Nilla-mannen. Tror nok at det å gå gjennom et nytt svangerskap, og ikke minst et nytt tvillingsvangerskap, hadde kostet mye mer enn det gjorde om vi ikke hadde hatt det så bra sammen.

Så, alt i alt, ja jeg føler virkelig at vi har landa mye mer, og de tøffe stundene vi har innimellom, de er nok ikke til å unngå.

Og dagboka mi er et flott sted for å bearbeide tanker og følelser! Takk til alle dere som leser. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Her tror jeg vi dropper resten av fredagskvelden og prøver å få et par timer ekstra søvn i stedet. :sove:

Tok influensavaksinen i dag, kanskje man blir ekstra trøtt av den??? Ihvertfall utrolig trøtt i dag!

God helg til alle som kikker innom! :klem:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det regner og det regner! :sukk:

I dag er det faktisk hvitt på toppen av fjellet bak oss! Er ikke helt klar for det kjenner jeg!

Vi er skikkelig forsinka med innsett av krøtter og de forberedelsene som skal til før de kan inn. Og nå kommer visst snøen og kulda. Så nå tvinger det seg fram litt alenetid for meg og gutta, da pappan deres er nødt til å prioritere fjøs og dyr mer enn han/vi har gjort den siste måneden.

Det blir nok en god miks av kos og småpanisk svetting når begge hyler samtidig! Det er bare å brette opp ermene! :trene:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Spennende tid foran dere da ja. Husk å be besteforeldre, tanter og onkler og venner om hjelp - om så bare for å få dusjet eller sovet en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper snøen holder seg unna enda en god stund, noe hvitt vil vi ikke ha på bakken før 20. desember :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper snøen holder seg unna enda en god stund, noe hvitt vil vi ikke ha på bakken før 20. desember :regler:

Signerer denne! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tid foran dere da ja. Husk å be besteforeldre, tanter og onkler og venner om hjelp - om så bare for å få dusjet eller sovet en stund. :)

Ja, det skal bli spennende å se hvordan dagene blir! :)

I dag har jeg ikke fått gjort noe som helst. Guttene har ikke sovnet skikkelig siden de våkna rundt klokka 12. Nå har H endelig sovnet, og det ser ut til at han har tenkt å fortsette med det, men O har visst ikke bestemt seg helt enda. :roll:

Det er ikke noe stress, men det er bare å legge vekk alle andre planer inntil videre. Blir godt oppdatert på søndagsrepriser på TV da. :happy:

Men de er så nydelige, så all oppgitthet går veldig fort over. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg her, men når jeg leser over så høres det ut som et skikkelig klageinnlegg.

Det har vært noen hektiske dager, med litt misfornøyde hurragutter. Noe som gjør at man får gjort lite annet enn å ta seg av de små. Men hva gjør det egentlig om klærne ikke er lagt sammen og kjøkkenbenken ikke er ryddig? Jeg får litt høye skuldre av sånt, men det er jo egentlig bare bagateller! (Det stresser meg at barselsbesøket ser rotet, men de bør vel egentlig skjønne at det er hektisk her innimellom?)

---

Så over til noe mer hyggelig. Vi var på veiing tidligere denne uka og guttene vokser fort! :daane: De har vokst 5-6 cm og lagt på seg 1,6 kilo hver siden fødselen. Egentlig har de lagt på seg enda mer også, for de gikk jo ned litt i starten. Så dette går virkelig riktig vei! :jepp:

Ammingen har jeg gitt opp. Det ble aldri mer melk, og en av guttene lærte seg aldri å ta brystet. Så jeg kom fram til at det blir mer pes og stress enn glede av å fortsette å pumpe og prøve å få dette til.

Det var lenge litt sårt at det gikk så trått med amminga, men nå føles det stort sett helt greit. Guttene drikker godt av flaska, de vokser kjempegodt, vi har 100% oversikt over hvor mye de får, og pappan får delta på lik linje med meg i matinga.

Så nå er vi fornøyde med vårt valg, og jeg er litt letta over å slippe å holde på med noe jeg ikke føler jeg får til. Jeg prøver igjen neste gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i de tankene du har rundt ammingen, jeg hadde det ganske likt som deg der. Og flasking er jo så greit med tanke på at pappa'n kan delta på lik linje som deg der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i de tankene du har rundt ammingen, jeg hadde det ganske likt som deg der. Og flasking er jo så greit med tanke på at pappa'n kan delta på lik linje som deg der. :)

Ja, man kan ikke la det bli et (for stort) nederlag. Selvsagt ville jeg aller helst ha ammet, men går det ikke, så går det ikke. Da er det flott at vi har mme og flasker! :)

--------

Dersom jeg rekker det, skal jeg prøve å lage eplecider i dag, etter denne oppskriften. Har ei kurv med epler fra egen hage som det hadde vært artig å lage noe av. Tenkte egentlig å lage eplemos, men så er det bare jeg som spiser syltetøy o.l. her i huset. Så da tror jeg at jeg prøver meg på cider i stedet. :)

I ettermiddag kommer søstrene til Nilla-mannen, samt svigermor, på barselsbesøk. De har jo vært her mange ganger, men de har ikke vært her på "ordentlig" barselsbesøk. Så nå kommer de visst med både barselsgrøt, kake og gaver. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man kan ikke la det bli et (for stort) nederlag. Selvsagt ville jeg aller helst ha ammet, men går det ikke, så går det ikke. Da er det flott at vi har mme og flasker! :)

Da er det veldig godt å ha mme og flasker ja. Jeg måtte slutte å amme etter bare 2 uker for jeg hadde nemlig ikke melk i det hele tatt. Så å begynne med flasking var det lureste jeg gjorde for Vesla.

Dersom jeg rekker det, skal jeg prøve å lage eplecider i dag, etter denne oppskriften. Har ei kurv med epler fra egen hage som det hadde vært artig å lage noe av. Tenkte egentlig å lage eplemos, men så er det bare jeg som spiser syltetøy o.l. her i huset. Så da tror jeg at jeg prøver meg på cider i stedet. :)

I ettermiddag kommer søstrene til Nilla-mannen, samt svigermor, på barselsbesøk. De har jo vært her mange ganger, men de har ikke vært her på "ordentlig" barselsbesøk. Så nå kommer de visst med både barselsgrøt, kake og gaver. :fnise:

Håper det blir en god cider. Kjenner at jeg fikk lyst på litt. :fnise:

Kose deg med "ordentlig" barselsbesøk av svigerinner og svigermor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lov å klage litt når man har tvillingbabyer!!! Det er mye kos, men også sykt mye strev noen dager. Det som er bra er at det alltid går seg til.. Kjente også skuldrene heve seg over rot hjemme og det gjør det fortsatt... Kos dere med besøk, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Har en venninne som har født sitt første barn og som i utgangspunktet hadde sagt at hun ikke ville ha barn. Jeg skjønner veldig godt den omveltningen det er når man aldri har offtid lenger. Og liker man å holde en viss "stil" i hjemmet og må fire på dette fordi man rett og slett ikke har tid så må man vende seg til dette også.

---

Jeg håper det ikke er noen duster som skal prøve å fortelle deg hva du burde/skulle gjort med amming. Det er en ærlig sak å ikke få det til og velge å bruke flasken istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde en koselig kveld i går med ordentlig barselbesøk :)

Eplecider, ja takk :sikle:

For en vektøkning på hurraguttene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...