Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama

Blowers daughter

Anbefalte innlegg

Kjempefin sau, men dyr ja ;)

Flink du er som går på GR. Jeg har ikke vært aktiv siden jul, og gått opp en kg. Må passe meg. Er egentlig motivert, må bare si NÅ!! 3 kg er jo kjempegod start. Tenk at det som går sakte er varig, det som går fort kan komme fort igjen. Fortsett å være flink!!

Her går det og sakte om dagen. 0 ned forrige uke, og bare 0,2 denne uka. Totalt 3 kg. Frustrerende, for jeg er veldig flink. Har spist litt lite i forhold til at jeg ammer, så nå er jeg på meny 3. Får håpe det gir resultater i påsken.

Helt falt ut av mine innlegg du.. Sånn går det når jeg er for dårlig til å legge igjen spor.. ;)

Sånn Wii-spill har jeg også. Kan fint bli sliten av det jeg. Men jeg fikk betennelse i foten av sånn løpe-på-stedet-opplegg, så akkurat den delen har jeg kuttet ut. Prøver meg på sakte livsstilsendring jeg da. Tar tak i treningen først, og så får de supersunne matvanene komme etterhvert. Har blitt litt lat av å gå hjemme i så mange måneder. Må få piska meg i gang nå før jeg begynner i jobb igjen i april. Den siste uka har jeg klart to treningsøkter om dagen, det er jeg fornøyd med. :)

Og 4000,- er vel litt mye for en gyngesau ja, uansett hvor fin den er.. ;) Jeg har forelska meg i en sånn gammeldag bil fra Riktige Leker, men jeg får meg ikke til å bruke flerfoldige tusen på en leke. Han er fornøyd med sleiva fra kjøkkenskuffen han, så skjønner ikke hva vi skal med alle de lekene vi har :ler:

To økter om dagen er jo SUPERbra. Jeg har hatt en dårlig treningsuke pga beinhinnebetennelse. Er så h... lei av at jeg alltid får det når jeg begynner å trene igjen. Skal til akupunktur i morgen igjen, så får håpe hun får fixa de litt. Synes det hjalp masse forrige gang, og jeg belaster ikke leggene så mye nå egentlig. Er veldig lett arobic og svømming stort sett.

:vinke:

Nøstebarn er farlig, jeg unngikk bevisst å finne ut hvor i Oslo det ligger da jeg var der, for jeg visste at det kom til å bli dyrt for meg. :fnise:

Den gyngesauen har jeg også sett, utrolig stilig, men alt for dyr, dessverre. Er man litt handy kan man jo lage selv? Farfaren til S lagde gyngeelefant til svigerinna mi da hun var lita. ;)

Høres kjekt ut med treningsspill til Wii-en. Jeg har brukt noe slikt selv på PS2-en vår, men jeg er ikke slik som greier å holde på med slike ting i lengden, det dabber litt av ... :sjenert:

Så moro med bilder av lillegutt! Veldig koselig, og ikke minst verdifullt å ha. :)

Ha en fin dag! :klemmer:

Ja, den sauen er fin, men det blir ikke aktuelt her. Ikke har vi plass til den heller (heldigvis). Dessverre finnes ingen i min familie handy, og egentlig ikke svigers heller :fnise:

Hvordan går det her om dagen?

Litt stille, men skal prøve å være flinkere å oppdatere.

Nevner samtidig at jeg har tenkt til å prøve meg på en blogg.. Key word: prøve...

Uansett - du er hjertelig velkommen! (så sant jeg har fått det til)

Hmm.. fant den ikke jeg. hvis den er private må du legge til de du vil gi tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blæh, har en max umotivert dag. 3 grunner til at jeg har mest lyst å gå og legge meg igjen.

1.Har to store øvinger som må gjøres, og jeg klarer ikke begynne på noen av de. Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne.. Så nå har jeg brukt 4 timer på å lese ting jeg kan fra før (min yndlingsgesjeft når jeg er giddalaus), og det hjelper jo ikke. Er jo de tingene jeg iKKE kan jeg må lese på... Og jeg vil ikke ta med skolejobb på påskeferie, så jeg MÅ gjøre de ferdi denne uka..

2. Så kom jo selvangivelsen på Altinn i dag.. Jeg og mannen har fått durabelig baksmell.... Mesteparten var vi jo klar over pga et utbytte, men totalt fikk vi 40 000 mer i baksmell enn vi regnet med.. Heldigvis har vi fleksilån, og har spart masse der det siste året, så vi klarer å betale, men akk det svir skikkelig.. Ikke så mye flex igjen i flexilånet for å si det sånn..

3. Det går tregt med vektnedgangen. Kun 0,2 på kurskveld i går. 0 forrige uke. Vet ikke hva jeg gjør galt, er jo flink med maten, og burde ha større nedgang. Nå er jeg satt opp til meny 3 (1900 kcal), får håpe det gir resultater i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du ikke på bloggen nå heller? Prøvd å legge deg inn på nytt...

Det er frustrerende når man er flink med mat og trening, men det skjer lite på vekta. Jeg har gått på flere GR-kurs tidligere, og erfaringen er at man spiser for lite. Denne gangen (går ikke på kurs, men prøver på egenhånd), ligger jeg faktisk mellom meny 4 og 5! Og du må jo huske å ta i litt mer pga amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du ikke på bloggen nå heller? Prøvd å legge deg inn på nytt...

Det er frustrerende når man er flink med mat og trening, men det skjer lite på vekta. Jeg har gått på flere GR-kurs tidligere, og erfaringen er at man spiser for lite. Denne gangen (går ikke på kurs, men prøver på egenhånd), ligger jeg faktisk mellom meny 4 og 5! Og du må jo huske å ta i litt mer pga amming.

Nei, dvs jeg ser den ikke blant bloggene i det hele tatt. Det betyr vel at den er privat? Er ikke så god på det der selv...

Jeg er ganske sikker på at jeg har spist for lite. Ble satt på meny2 først, tror ikke kursleder var klar over at jeg faktisk ammer 4-5 ganger om dagen (til tross for at jeg sa første kurskveld at jeg nettop hadde begynt å introdusere fast føde), nå er jeg over på meny 3 heldigvis. Har sett i kursbøkene at man bør regne 300 kcal ekstra ved graviditet og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer akkurat dette med blogg selv.. Tror ikke den ligger blant de andre bloggene. Men du må inn på ditt brukernavn - din blogg - go - under den nedtrekksmenyen skal den ligge. Kanskje... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer akkurat dette med blogg selv.. Tror ikke den ligger blant de andre bloggene. Men du må inn på ditt brukernavn - din blogg - go - under den nedtrekksmenyen skal den ligge. Kanskje... :ler:

Edit: Og der fant jeg ut av det :ler:

Endret av Blowers daughter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er kjedelig når vekten står stille... Spesielt når man har vært så flink som du er! Men det er vel vanlig at vekten kan stagnere litt fra tid til annen.

Det var litt av en skattesmell dere fikk da. Bra at dere har flexilån:)

Vi fikk totalt 7000 i baksmell, men hadde forventet ca 20'. Så vi var fornøyde sånn sett...

Jeg prøvde forresten tipset ditt (eller mannen din sitt...) ang å mate lillegutt med større biter brød- og det funket! Nå har han sluttet å brekke seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med en slik umotivert dag, med baksmell og alt ... :troest:

Hvordan går det med J og dere da? Så på et bilde av S på hans alder i går, og de var ganske like! :overrasket: Litt moro. ;)

Håper dere har det bra, ha en fortsatt fin kveld. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

På tide å børste litt støv av boka her. Leenge siden jeg har skrevet noe gitt.

Ikke så mye som skjer om dagen egentlig, jeg koser meg med lille J og vi har det supert. Jeg har også gått ned 5,6 kg siden jeg begynte på GR-kurset. Går litt saktere enn jeg håpet, men rette veien hvertfall, så da må jeg vel være fornøyd.

J er nå 10 mnd, og har lært seg å krabbe og å reise seg opp hvis han har noe å støtte seg etter, flinke gutten min. Hvis det blir fint vær i dagene fremover tenkte jeg å ta på ham regnbukse og leke litt i sandkasse i en av parkene her. Blir moro å se hva han gjør da. må vel kjøpe bøtte og spade til ham :) Begynner å bli stor lille gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese her igjen! Har så lyst til å se dere og J igjen, dere må komme nedover! ;)

Så flnk du er som har gått ned 5,6kg!

Og J er flink som krabber og reiser seg opp! :biggrin: Husker da S var på samme alder, var kjempekoselig å ta han med i sandkassa (det husker du kanskje), så det synes jeg du bør gjøre. :jepp:

Ha en fortsatt fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese her igjen! Har så lyst til å se dere og J igjen, dere må komme nedover! ;)

Vi reiser nedover 13. juni, så vi tenkte kansje vi kunne komme en tur en av dagene etter det. Skjønner det ikke er så lett for deg å planlegge siden du ikke vet helt med jobb osv, men vi kan jo evt komme på ettermiddagen :)

Og ja, jeg husker godt hvor koselig det var i sandkassa med S. Det er faktisk grunnen til at jeg tenker å gjøre det med J :)

Endret av Blowers daughter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Så koselig å se deg her igjen! :nigo:

J begynner virkelig å bli stor gutt nå ja :) Det er så koselig å leke i sandkassa med dem når de er på den alderen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynner å bli store disse gutta nå. Moro! :)

Nå skulle jeg ønske det var sandkasse i nærheten her... Vi vurderer å investere i huskestativ da.

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser nedover 13. juni, så vi tenkte kansje vi kunne komme en tur en av dagene etter det. Skjønner det ikke er så lett for deg å planlegge siden du ikke vet helt med jobb osv, men vi kan jo evt komme på ettermiddagen :)

Og ja, jeg husker godt hvor koselig det var i sandkassa med S. Det er faktisk grunnen til at jeg tenker å gjøre det med J :)

Etter 13.juni engang høres bra ut. :jepp: Er ikke så lett å planlegge nei, men om jeg jobber så går det jo an ei helg eller en ettermiddag, det ordner seg! :) Om dere er her på bursdagen til S så er dere hjertelig velkomne, altså. ;)

Husker så godt i fjor da vi satt i sandkassa med S, var kjempekoselig og S storkoste seg. Nå er han enda mer vilter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5,6 kg er jo kjempebra!

Gøy når de kan leke i sandkassa ja! Blir sikkert sand OVERALT da tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg her igjen! :nigo:

J begynner virkelig å bli stor gutt nå ja :) Det er så koselig å leke i sandkassa med dem når de er på den alderen :rødme:

J ble syk, så vi har ikke fått gjort det enda. Men til uka håper jeg på finvær igjen :).

De begynner å bli store disse gutta nå. Moro! :)

Nå skulle jeg ønske det var sandkasse i nærheten her... Vi vurderer å investere i huskestativ da.

Ha en flott helg!

Huskestativ er sikkert supermoro, vi har noen på lekeplassene i parkene rundt her. Men han er nok litt liten til de huskene enda.

Håper du og har en fin helg :klemmer:

Etter 13.juni engang høres bra ut. :jepp: Er ikke så lett å planlegge nei, men om jeg jobber så går det jo an ei helg eller en ettermiddag, det ordner seg! :) Om dere er her på bursdagen til S så er dere hjertelig velkomne, altså. ;)

Husker så godt i fjor da vi satt i sandkassa med S, var kjempekoselig og S storkoste seg. Nå er han enda mer vilter. :fnise:

Jeg glemte å si at vi skal til Italia 17. juni (på kvelden) men kommer tilbake 26. så vi kan enten før eller etter det.

(var det 24. S hadde bursdag? ) Huff, har glemt det jeg :sjenert:

5,6 kg er jo kjempebra!

Gøy når de kan leke i sandkassa ja! Blir sikkert sand OVERALT da tenker jeg :fnise:

Ja, er veldig fornøyd med vektnedgangen, har plutselig løsnet litt nå føler jeg.

Jeg tenkte å ta på ham regnbuksa jeg har kjøpt, i håp om at ikke all sanden skal lure seg med inn, Men jeg har mine tvil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at vi skal til Italia 17. juni (på kvelden) men kommer tilbake 26. så vi kan enten før eller etter det.

(var det 24. S hadde bursdag? ) Huff, har glemt det jeg :sjenert:

Heldiggrisene som skal til Italia! S har bursdag 24. ja, du husket riktig! ;) Vi feirer bursdagen hans helga etter, altså lørdag 26. så da antar jeg at det blir litt stress siden dere kommer tilbake den dagen? Hvis ikke så er dere hjertelig velkomne, altså. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 0,7 kg til denne uka, så nå har jeg gått ned 6,3 kg totalt. :hoppe: Veldig fornøyd.

J har blitt syk igjen, Han er veldig forkjølet og har hatt feber flere netter på rad. Han er i forholdsvis god form om dagen, men om natten er han veldig tett og hoster masse. I natt hostet han konstant, synes så synd på lille gutten min. Er vondt i mammahjertet når barnet ens er syk. Håper han raskt blir bedre.

Jeg har meldt meg på gå-kampanje i regi av Grete Roede-kurset. Målet er å gå i snitt 8000 skritt om dagen i 50 dager. Kjøpte skritteller på onsdag, og har vært flink hittill.

Dag1: 12400

dag2: 2000

dag3:13100

Synes det er kjekt med litt motivasjon for å komme meg litt ut å gå. Dag 2 ble det lite gåing fordi jeg måtte være inne med J som var syk. Mannen var sørpå i begravelse så jeg hadde ikke anledning til å komme meg ut på egenhånd heller.

Denne uka har jeg hatt som mål og lære meg å bruke linser i maten. Det skal joliksom være så sunt og godt, og jeg har alltid hatt lyst til å lage det, men det har bare blitt med tanken. Så denne uken har/skal jeg bruke det i 3 middager. På onsdag lagde jeg kyllingfilet med grønnsaker og linser til. På fredag hadde vi rattatoille med linser i, og i morgen skal jeg lage linsesuppe med bacon. Det er faktisk veldig godt og enkelt å lage, så fremover skal potet/pasta/ris byttes ut med det oftere.

Neste uke tenkte jeg å teste ut byggryn. Det er visst også kanske godt, er bare jeg som aldri har spist det..

Kom på at passet mitt gikk ut i fjor sommer, så jeg må få meg nytt pass før vi reiser til Italia. J må jo ha pass også, så jeg får ta turen på mandag tenker jeg. Håper ikke det tar altfor lang tid å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...