Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #101 Del Skrevet 22. desember 2009 Man kan vel ikke akkurat gjøre annet enn å gi råd og støtte som forelder. Kjæreste og om man skal ha barn har 16-åringer rett til velge selv. Joda, men som forelder bør man vel ikke godta det uten videre. Jeg hadde hvertfall prøvd å gjøre noe, og sagt min mening, hvis min 16 åring skulle ha barn med en på 28. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lola89 Skrevet 22. desember 2009 #102 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen som vet om man kan lese om den kommende sesongne, og deltakerne som er med noe sted ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Belinda_* Skrevet 22. desember 2009 #103 Del Skrevet 22. desember 2009 Joda, men som forelder bør man vel ikke godta det uten videre. Jeg hadde hvertfall prøvd å gjøre noe, og sagt min mening, hvis min 16 åring skulle ha barn med en på 28. Dette er ting foreldre bør snakke med barna om før de blir seksuelt aktive. Jeg har selv en mor som fikk barn som 17-åring. Da jeg var 11-12 år pleide hun å fortelle litt om hvordan det var, og at det ikke var noe dans på roser akkurat. I tenårene hadde jeg flere kjærester, og var seksuelt aktiv. Men basert på holdningene jeg hadde opparbeidet meg, bestemte jeg meg ganske tidlig for at jeg skulle unngå å ende opp som de "Unge mødre". Og det har jeg også klart. Det er ganske lett å unngå graviditet hvis man vil det. Prevensjonsmidler for unge jenter er gratis, og det er god tilgang på informasjon om seksualitet og prevansjon i samfunnet. Mange av dem som får barn så tidlig, slik man ser i "Unge mødre" har nok gjort det med vilje. Dette er ofte skoletrøtte jenter uten fremtidsambisjoner som synes det er greit å leve på trygd til de er langt opp i 20-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 11. januar 2010 #104 Del Skrevet 11. januar 2010 Vel... Syns nå selv barn ikke skal få barn uansett hvor voksne de skulle virke som.. Men dessverre virker det som det er mer inn akkurat nå enn hvor seriøst unge jenter faktisk ser på det før ungen har kommet ut. Synd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #105 Del Skrevet 11. januar 2010 Vel... Syns nå selv barn ikke skal få barn uansett hvor voksne de skulle virke som.. Men dessverre virker det som det er mer inn akkurat nå enn hvor seriøst unge jenter faktisk ser på det før ungen har kommet ut. Synd! Enig. er jo jenter helt ned i 12-13 års alderen som blir mamma. Synes det er helt vilt men. De har jo netopp begynt på ungdomskolen liksom. Her jeg er bor er nesten alle ungjenter gravide eller er mamma. Virker som det er blitt en trend Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #106 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva feiler egentlig disse jentene? Har de aldri hørt om prevansjon? Har de ikke kontroll på kroppen sin i det hele tatt? "Oppsann..det var jeg visst gavid.jaja....og oi, der skjedde det jaggu igjen gitt". Slike tilfeller gir virkelig uttrykket "No brain - no pain" en mening.. :slår: Gud vet hva som feilier de. En vennine av meg som er 19 er på sånn ungemødre gruppe greier og flere av de jentene som er med der er under 20 og har allerede 2 unger. Sykt! Og en av de begynte å spørre henne ja hvor mange barn har du da? Ho bare en. HO andre bare jøss har du bare en unge? Er vel ikke akkurat normalt at en på 19 har flere unger? Eller kanskje det har blitt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohini Skrevet 11. januar 2010 #107 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå må vi huske at det fins et produksjonsselskap i bakgrunnen som gjerne vil lage god TV også da. Jeg vet ei jente som meldte seg på unge mødre, hun er nå 19 år og har 3 barn. Ei flott og reflektert jente som er sammen med barnefar og som ikke "utnytter" trygdesystemet. Produksjonsselskapet fulgte henne på slutten av svangerskapet og da ungen var ute gav selskapet beskjed om at hvis hun skulle på fest eller noe, så måtte hun ta kontakt. Jenta hadde naturlig nok ikke noe behov for å feste så kort tid etter fødselen og det endte med at produksjonsselskapet aldri tok kontakt igjen og hun fikk vite i ettertid at det var fordi hun var for kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #108 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå må vi huske at det fins et produksjonsselskap i bakgrunnen som gjerne vil lage god TV også da. Jeg vet ei jente som meldte seg på unge mødre, hun er nå 19 år og har 3 barn. Ei flott og reflektert jente som er sammen med barnefar og som ikke "utnytter" trygdesystemet. Produksjonsselskapet fulgte henne på slutten av svangerskapet og da ungen var ute gav selskapet beskjed om at hvis hun skulle på fest eller noe, så måtte hun ta kontakt. Jenta hadde naturlig nok ikke noe behov for å feste så kort tid etter fødselen og det endte med at produksjonsselskapet aldri tok kontakt igjen og hun fikk vite i ettertid at det var fordi hun var for kjedelig. Så teit. Ønsker programmet å fremstille disse jentene på en negativ måte for å lage drama? Og forresten 19 år og tre unger alt? Stakkars jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohini Skrevet 11. januar 2010 #109 Del Skrevet 11. januar 2010 Så teit. Ønsker programmet å fremstille disse jentene på en negativ måte for å lage drama? Og forresten 19 år og tre unger alt? Stakkars jente Ikke sant, man kan jo begynne å lure. :klø: Hun fikk tvillinger første gang da hun var 16 eller 17 og i høst fikk hun en gutt. Det har gått kjempebra, men det går jo ikke an å vise noe så kjedelig på TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 11. januar 2010 #110 Del Skrevet 11. januar 2010 Ikke sant, man kan jo begynne å lure. :klø: Hun fikk tvillinger første gang da hun var 16 eller 17 og i høst fikk hun en gutt. Det har gått kjempebra, men det går jo ikke an å vise noe så kjedelig på TV. Fint at det har gått bra men likevel. hadde jeg vært 16 og skulle ha tvillinger tror jeg at jeg hadde brutt sammen og grått i flere dager og uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 11. januar 2010 #111 Del Skrevet 11. januar 2010 Fint at det har gått bra men likevel. hadde jeg vært 16 og skulle ha tvillinger tror jeg at jeg hadde brutt sammen og grått i flere dager og uker. Huff tror jeg å hadde grått i flere dager eller uker. Tenk å ha 3 unger når man bare er 19 år. Ho har mye å holde styr på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå