Gjest Gjest_janne_* Skrevet 22. september 2009 #21 Skrevet 22. september 2009 Jeg styrer langt unna "Unge mødre" på FEM. Jeg synes hele konseptet er spekulativt og fordummende. Narkomane tenåringer er ikke skikket som mødre uansett hvordan man vrir og vender på det. Nå er det ikke snakk om noen som er narkoman , men tideligere narkoman, veldig stor forskjell.Jeg synes hun virker veldig reflektert og jeg liker henne mer og mer. Når det gjelder hun på 17 år, så virker det som hun er fornøyd med det livet hun har, og ingenting er bedre enn det !
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #22 Skrevet 23. september 2009 Nå er det ikke snakk om noen som er narkoman , men tideligere narkoman, veldig stor forskjell.Jeg synes hun virker veldig reflektert og jeg liker henne mer og mer. Når det gjelder hun på 17 år, så virker det som hun er fornøyd med det livet hun har, og ingenting er bedre enn det ! Klart hun er! Takket være verdens beste trygdesystem kan hun jo leve på trygd i årevis framover. Mange av disse jentene kommer mest sannsynlig aldri til å klare å skaffe seg skikkelig utdanning, og senere når barna blir eldre og trygdeytelsene avtar,vil de ikke være i stand til å forsørge barna sine godt nok. Slike barn er ofte dem som omtales som "fattige" i nyhetsbildet, og det blir stadig flere av dem.
FruFryd Skrevet 23. september 2009 #23 Skrevet 23. september 2009 Klart hun er! Takket være verdens beste trygdesystem kan hun jo leve på trygd i årevis framover. Mange av disse jentene kommer mest sannsynlig aldri til å klare å skaffe seg skikkelig utdanning, og senere når barna blir eldre og trygdeytelsene avtar,vil de ikke være i stand til å forsørge barna sine godt nok. Slike barn er ofte dem som omtales som "fattige" i nyhetsbildet, og det blir stadig flere av dem. Hehe, snakk om å generalisere. Kan ikke huske det har vært sagt noe om leve på trygd, hvilken episode er det? Uansett, så er det vel 3 år en får den type trygd? Og de fleste bruker den tiden til å få seg en utdannelse. Alle har jo rett på en utdannelse
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #24 Skrevet 23. september 2009 Hehe, snakk om å generalisere. Kan ikke huske det har vært sagt noe om leve på trygd, hvilken episode er det? Uansett, så er det vel 3 år en får den type trygd? Og de fleste bruker den tiden til å få seg en utdannelse. Alle har jo rett på en utdannelse Det finnes selvsagt dem som klarer seg bra og står hardt på for å skaffe seg jobb og utdanning.Men det er likevel ganske opplagt at mange i denne gruppen lever på trygdeytelser ganske lenge, og får problemer med å innhente jevnaldrende når det gjelder utdannings- og inntektsnivå.Dessuten har svært mange en egen evne til å "tilfeldigvis" bli gravide igjen i tiden da overgangsstønaden etter planen skal ta slutt (etter tre år). At mange av dem som blir unge mødre i ettertid sliter med lav (eller ingen) utdanning og dårlige levevillkår er bekreftet gjennom forskning. Det står litt om dette i denne linken: http://www.moss-dagblad.no/Innenriks/artic...e?service=print
Gjest imli Skrevet 23. september 2009 #25 Skrevet 23. september 2009 (endret) Ikke vær så rask til å dømme. Nå står det jo også at jenta var 16 år da hun ble gravid første gang. Hva har ukjente med hva de gjør, og 12 års aldersforskjell er jo ikke noe stor sak. Når hun blir 18-20 år er det (nesten) ingen som tenker over det engang. Det er flere inne her som har gjort/gjør noe som mange reagerer på, det er noe med å sitte i glasshus Nei, når hun blir eldre er det ikke det. Men når man er 14-15-16 år er 12 års aldersforskjell MYE. Altfor mye, etter min mening. Tenk hvor mye man (forhåpentligvis) forandrer seg på de årene. Endret 6. oktober 2009 av Mrs Shorty
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #26 Skrevet 23. september 2009 Nei, når hun blir eldre er det ikke det. Men når man er 14-15-16 år er 12 års aldersforskjell MYE. Altfor mye, etter min mening. Tenk hvor mye man (forhåpentligvis) forandrer seg på de årene. At hun (du?) var 16 da hun ble gravid med nummer en, får jeg ikke helt til å stemme med at hun var 17 da hun fikk nummer to, men Gutten så da ut til å være rundt halvannet år? Og det tar tross alt 9 mnd å gå gravid også - begge gangene Og så er man vel gjerne sammen en liten stund før man blir gravide... Nå feiret de vel ett års dagen til gutten i episoden denne uken. I følge omtale på FEM ble hun gravid som 16 åring og fant ut på dåpsdagen til sønnen at hun var gravid med nr. 2...
Gjest imli Skrevet 23. september 2009 #27 Skrevet 23. september 2009 Nå feiret de vel ett års dagen til gutten i episoden denne uken. I følge omtale på FEM ble hun gravid som 16 åring og fant ut på dåpsdagen til sønnen at hun var gravid med nr. 2... Da så
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2009 #28 Skrevet 3. oktober 2009 og hun modeljenta da.. syns hun sa at hun bare hadde vært sammen med kjæresten i 3mnd, og nå venter de barn sammen ..
Involvert Skrevet 5. oktober 2009 #29 Skrevet 5. oktober 2009 og hun modeljenta da.. syns hun sa at hun bare hadde vært sammen med kjæresten i 3mnd, og nå venter de barn sammen .. Jeg vet.... Var vel sånn at hun var 2 måneder på vei eller noe? Lykke til, tenkte jeg da. De kjenner jo ikke hverandre engang, også får de barn. Way to go.
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 5. oktober 2009 #30 Skrevet 5. oktober 2009 Nå feiret de vel ett års dagen til gutten i episoden denne uken. I følge omtale på FEM ble hun gravid som 16 åring og fant ut på dåpsdagen til sønnen at hun var gravid med nr. 2... Hva feiler egentlig disse jentene? Har de aldri hørt om prevansjon? Har de ikke kontroll på kroppen sin i det hele tatt? "Oppsann..det var jeg visst gavid.jaja....og oi, der skjedde det jaggu igjen gitt". Slike tilfeller gir virkelig uttrykket "No brain - no pain" en mening.. :slår:
PiriPiri Skrevet 5. oktober 2009 #31 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vet.... Var vel sånn at hun var 2 måneder på vei eller noe? Lykke til, tenkte jeg da. De kjenner jo ikke hverandre engang, også får de barn. Way to go. Men det er da mange forhold som har starta med barn da, uten at det slutta der 17 og tobarnsmor er kanskje litt drøyt ungt...syns hun var flink jeg, til å takle så mye ansvar og være så ung! ü
Sandie Skrevet 6. oktober 2009 #32 Skrevet 6. oktober 2009 Hva feiler egentlig disse jentene? Har de aldri hørt om prevansjon? Har de ikke kontroll på kroppen sin i det hele tatt? "Oppsann..det var jeg visst gavid.jaja....og oi, der skjedde det jaggu igjen gitt". Slike tilfeller gir virkelig uttrykket "No brain - no pain" en mening.. :slår: Har tenkt det samme..Mange av dem framstår som ganske umodne,og virker til å ta veldig lett på ting.
Sekretæren Skrevet 6. oktober 2009 #33 Skrevet 6. oktober 2009 Tråden er ryddet. Om vedkommende fra programmet ønsker å forsvare seg, kan du ta kontakt med Hilde. På den måten kan vi være sikre på at det er den rette som svarer. Vennlig hilsen Mrs Shorty, mod
MarianneE Skrevet 6. oktober 2009 #34 Skrevet 6. oktober 2009 jeg har bare sett dette programmet såvidt på TVNorge, og...hva skal man si? Tror jeg bare nøyer meg med å være glad jeg var 28 da jeg fikk barn...
Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. oktober 2009 #35 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg synes også hun tidligere narkomane virker reflektert og ganske glup. Det er bra gjort av henne at hun holder seg unna sitt tidligere miljø. Hun er litt tøff og modig, på en god måte. Jeg synes ikke man skal dømme mødrene.
Fandenivoldsk Skrevet 7. oktober 2009 #36 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg synes også hun tidligere narkomane virker reflektert og ganske glup. Det er bra gjort av henne at hun holder seg unna sitt tidligere miljø. Hun er litt tøff og modig, på en god måte. Jeg synes ikke man skal dømme mødrene. Vel, når man velger å bli med i en TVserie, legger man seg jo gladelig til for hugg
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #37 Skrevet 7. oktober 2009 og hun modeljenta da.. syns hun sa at hun bare hadde vært sammen med kjæresten i 3mnd, og nå venter de barn sammen .. Hun "modeljenta" som du kaller hun. Er faktisk en veldig søt og oppegående jente!
Cuba Skrevet 8. oktober 2009 #38 Skrevet 8. oktober 2009 Hun "modeljenta" som du kaller hun. Er faktisk en veldig søt og oppegående jente! "Som du kalle henne" er vel mest riktig å si Har ikke noe vondt å si om henne enda, men måtte le litt av kommentaren: Jeg vil ikke kalle meg selv et geni, men jeg er ikke den dummeste kniven i skuffen heller. Femkant og sekskant er ikke det samme..?"
Fortunatus Skrevet 8. oktober 2009 #39 Skrevet 8. oktober 2009 Hun som er 12 uker på vei virker å være litt snål.. "Man trenger ikke slutte jobbe/gå på skole bare fordi man er gravid".. Hallo, du er tre måneder på vei! De færreste slutter å jobber da, med mindre de blir sykemeldt. Men virket jo som en veldig koselig svigerfamilie hun 17-åringen hadde
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 8. oktober 2009 #40 Skrevet 8. oktober 2009 "Som du kalle henne" er vel mest riktig å si Har ikke noe vondt å si om henne enda, men måtte le litt av kommentaren: Jeg vil ikke kalle meg selv et geni, men jeg er ikke den dummeste kniven i skuffen heller. Femkant og sekskant er ikke det samme..?" Enkelte av dem er tydeligvis så skarpe at man kan skjære seg på dem ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå