Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

A Breath of Snow and Ashes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det er kjedelig å gå sånn og vente. Min søster var rimelig amper av seg, på dag 13 over hennes termin. Snuppa kom dagen etter. Da ble søster strippet.

Så jeg håper for din del at vesla finner ut at hun vil komme før dag 14 over termin. Frem til det får du bare ta livet med ro, selv om det ikke er så lett når en har lyst å få fødingen overstått. :klemmer:

Skrevet

Så langt har faktisk vært en fin dag. Ringte sykehuset for å få snakket litt med jordmoren min, hun har vakt i dag og vi har en stående avtale om å ringe for å få time. Hun var midt i en fødsel så da prøverjeg igjen om et par timer. Kanskje får vi kontroll time i kveld eller så får vi det i morgen, for oss så spiller det ingen rolle vi er jo ganske så fleksible. Men jeg tror at mødrene våre trenger denne timen, for de vil at noe skal skje nå. Maser jo stadig om når vi skal til jordmor. Det er vel egentlig det som er mest slitsomt akkurat nå, maset til alle rundt oss. Det er akkurat som om de ikke skjønner at vi ikke gjør dette med vilje. :sur:

Skrevet

Ja, kua glemmer fort at den har vært kalv. Det er jo ikke som om du kniper igjen fordi du skal spare på fødingen til en dag du riktig føler for det.

Uansett hvor velmenende det er, så ER det plagsomt med mas. Om ikke annet så får jeg bedre tid med barselgaven da. ;)

Skrevet
Ja, kua glemmer fort at den har vært kalv. Det er jo ikke som om du kniper igjen fordi du skal spare på fødingen til en dag du riktig føler for det.

Uansett hvor velmenende det er, så ER det plagsomt med mas. Om ikke annet så får jeg bedre tid med barselgaven da. ;)

Merkelig hvor fort det virker som om de glemmer, nå er heldigvis ikke mamma så ille. Var verre i uken FØR termin, siden hun mente at jeg kom til å føde for tidlig.

:lol: Sånn kan man også se på det ja. Ikke tenk så mye på en barselsgave da vennen.

Jeg sitter og strikker på et skjerf til meg selv nå, og der må jeg holde tunga skikkelig rett i munnen for det er ganske mye mønster. Moro da, men må telle hele tiden. Blir ikke til at jeg tar med meg det på sykehuset om noe skulle skje nå. Så må finne på ett eller annet lett å strikke også tror jeg. :fnise:

Skrevet

Barselgaven er påbegynt, er bare noe jeg skal hanke i neste uke, så er den klar. Søster har laget klar pakke med to itti bitti aio, to bumgenius og 1 eller 2 thirsties til deg. Den blir sendt etter Vesla har kommet. Du får ikke låne rosa bleie. :ler:

Gjest Problematique
Skrevet

Du kan strikke strømper til meg, for i den farta jeg lærer meg, tar det et par år før jeg når det nivået at jeg kan strikke det :lol:

Skrevet
God helg! :klemmer:

God helg :klem:

Barselgaven er påbegynt, er bare noe jeg skal hanke i neste uke, så er den klar. Søster har laget klar pakke med to itti bitti aio, to bumgenius og 1 eller 2 thirsties til deg. Den blir sendt etter Vesla har kommet. Du får ikke låne rosa bleie. :ler:

:lol: helt greit at jeg ikke får låne rosa bleier. Snille dere er, du og søster'n din. :klemmer:

Du kan strikke strømper til meg, for i den farta jeg lærer meg, tar det et par år før jeg når det nivået at jeg kan strikke det :lol:

Har sett på de og lurt på strikke de til meg, men det er litt mye mønster til å ta med på sykehuset det også. Skal se på det jeg har liggende tenkte jeg.

Skrevet
Du finner nok noe! :kose:

Jeg finner nok noe ja, lurer litt på denne. Eller kanskje jeg bare skal være fornøyd med bok og sudoku og kos med mann og barn??? :fnise:

Skrevet
Jeg finner nok noe ja, lurer litt på denne. Eller kanskje jeg bare skal være fornøyd med bok og sudoku og kos med mann og barn??? :fnise:

Den er kjempefin og ser veldig praktisk ut. Eg har lyst til å laga ein slik ein sjølv. :jepp:

Skrevet
Den er kjempefin og ser veldig praktisk ut. Eg har lyst til å laga ein slik ein sjølv. :jepp:

Da synes jeg du skal lage en slik en. Må ned i garnkisten min og se hvor mye garn jeg har liggende av babyull først jeg da.

Skrevet

Fin body, fargekombinasjonen på den likte jeg også :)

Håper du får en fin kveld :klem:

Skrevet
Da synes jeg du skal lage en slik en. Må ned i garnkisten min og se hvor mye garn jeg har liggende av babyull først jeg da.

Det er planen. Men så har eg ganske mange planar om ting eg skal strikka. :fnise:

Skrevet

Det er min kusine som har laget mønsteret til den voksebodyen, og det er den minste av de du får låne av meg. Jeg ELSKET den bodyen! Skulle gjerne hatt en fra 6-12 mnd. og en 1-2 år...venter på mønster i mellomstørrelsen, så bærer det avsted på tiggerferd til svigermor i kjelleren. :ler:

De stømpene fra Drops var kjempelekre! Åhh! Holdt på å dåne når jeg så de. :)

Annonse
Skrevet

Om du får mønster på den i mellomste størrelsen kan du da sende til meg??? :pls:

Vi har nå vært på kontroll hos jordmor. Alt sto bra til og jeg ble sjekket. Livmorhalsen er ca 0,5 cm lang og hun fikk inn 2 fingre og så strippet hun meg litt. Så får vi se om det gjør noe utslag snart da.

Skrevet

:hallo:

Ville bare si at jeg følger spent med fra sidelinjen. Er innom hver natt når Vesla våkner og jeg ligger og venter den vanlige timen på at hun skal sovne! :fnise: Utrolig tåpelig mammainstinkt det der altså. Ligger og venter på at ungen skal sovne! For hun gjør jo det. :roll:

Men men.. Følger som sagt spent med selv om jeg ikke tyter så mye. Hehe. Lykke til med det som skal skje om du havner på sykehus innen neste gang jeg skriver!

:klemmer:

Skrevet

Strippet hun deg som i "AU! STRIPPING!" ?

Søster fikk først en liten stripp, uten effekt, så kom en lege og røsket tak så hun hadde lyst å hyle, men DET hjalp. Hun gikk hjem fra sykehuset, og på veien fikk hun rier.

Jeg skal sende kusina mi en PM og høre om hun legger ut oppskrift på mellomstørrelse. Jeg mener hun ville strikke seg gjennom oppskriftene før hun la de ut, nemlig.

Skrevet

skjønner godt du blir lei av alt maset :klemmer:

håper det står bra til med deg og at du holder ut!

Skrevet

"Sorrow is knowledge,

those that know the most

must mourn the deepest,

the tree of knowledge is

not the tree of life."

-George Byran

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...