Gå til innhold

Dagboken min


Nanella

Anbefalte innlegg

Bare 29 dager igjen? Kommer til å gå kjempefort :Nikke:

Gleder meg til å følge med deg videre mot termin også. Spennende!

Håper du får en kjempefin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Monja, håper det går fort! Akkurat fire uker til termin idag- eller 28 dager om du vil :tunge1:

Skal til legen på kontroll imorgen, blir liksom mer spennende på disse kontrollene fremover nå syns jeg.

Ikke noe fare for at jenta ikke er aktiv hvertfall, skulle tro jeg hadde en sprellemann i magen! :ler: Lurer på hva de tenker jeg :klø: Virker hvertfall som om det begynner å bli veeeldig trangt for henne, og da pleier jeg å si til henne at hun heller må komme ut og hilse på for her er det plass i massevis :wink:

Hender jeg snakker litt med henne, men godt det er ingen som hører meg da, da føler jeg meg litt skrullete.. også ler jeg litt av meg selv :ler:

Jeg har så veldig blanede følelser når det gjelder fødselen.. Noen dager ønsker jeg bare at det skal sette igang, andre dager gruer jeg meg skikkelig. Er jo litt skummelt da!! Men må bare ta det som det kommer.

Fin dag til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var legebesøket overstått. Alt var vel med lille jenta. Jeg begynner å nærme meg 20 kg opp i vekt :roll: men men, godt å høre at de fleste sier at det ser ut som jeg bare har lagt på meg magen :sjarmor: Legen syns ikke magen var så stor hun og regnet med jeg var glad for det med tanke på at da ble det vel ikke noen kjempebaby.

I natt har jeg hatt en merkelig drøm. Jeg sto å snakket med sambissen min og plutselig begynte jenta å snu på seg. Hun snudde seg helt rundt i magen og hun lå helt helt ytterst i huden min slik at vi kunne se anskikt, tær, fingre kropp i alle detaljer. Sambiss kunne ta tak å holde henne mens hun lå inne i magen- også lo hun skikkelig!! :ler: Måtte be henne om å legge seg på plass igjen til slutt, men hun fortsatte fordi hun syns det var så gøy. He he, merkelig disse drømmene.

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX! Jeg drømte også mye rart, særlig siste tida. Bl.a. at jeg fødte en blekksprut :ler:

Godt å høre at alt står bra til med dere, nå er det ikke lenge igjen!

Ha en fortsatt fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen La Traviata! Blekksprut?!?!?!? :hoho: Jammen rare disse drømmene ja. Det har foreløpig bare vært barn i magen min da.

Idag har jeg vært flink å vasket hus, deilig så slipper man å tenke på det i helgen. Bedt noen venninner på middag til lørdag så det blir koselig.

Begynner å bli veldig tungt med denne husvasken da, glemmer litt at det er noen bevegelser og stillinger som ikke helt lar seg gjøre lenger... :roll: Men men, noen uker nå så er jeg litt mindre igjen. Åååå sånn jeg gleder meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen i disse rare drømmene!

Drømte faktisk noe liknende av det du drømte.

Nå er det jammen ikke lenge igjen Silje! Håper den siste tiden går raskere for deg enn for meg.

Ikke tenk på vekten du! Jeg hadde gått opp 25 kg, og så ganske oppblåst ut. Det var mye vann, og det renner av deg fort etter fødselen. Jeg svetter som bare det!

Kan ikke huske å noen gang hatt så tynne legger og ankler :ler:

Ha en fin helg med venninnene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg ei god helg XsiljeX!

Så i dag er det bare 25 dager igjen til termindatoen da! :hoppe: ..Fremover så blir det vel kanskje litt julegave innkjøp etc, så kanskje tiden kan gå litt fortere slik!..Slik tenker jeg ihvertfall (pluss innkjøp til babyen da)

Glad jeg ikke har begynt å drømme om blekkspruter enda :ler: Morsomt (men skremmende :o :ler: )

:klem2: Fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Sandra og Sanna! :vinke:

Godt å høre at kiloene går bort fort, er ikke sånn at det er helt krise, men man har jo sine dager som man ikke føler seg så lekker :roll: Godt jeg har en snill sambiss som forsikrer meg om at jeg er verdens fineste uansett :-)

Jepp 25 dager i går, da er det 24 dager i dag :-) Det er nok å finne på så jeg skal vel ikke kjede meg. Når jeg ser frem nå virker det lenge, men når dagen med stor D kommer føles det vel sikkert ut som det har gått fort alikevel. Håper jeg slipper å gå som deg på slutten ja Sandra, men må vel ha i bakhodet at det kan gå over.. Er en liten tålmodighetsprøve dette.

Nå har sambiss nettopp dratt til byen for å få med seg siste kampen til VIF så jeg er alene hjemme. Får besøk av et par venninner i kveld da så det blir kos. Må vel snart komme meg på butikken slik at jeg kan kjøpe noe godt å spise :sikle:

Ha en fin dag! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har sniklest litt (eller...det vil si at jeg har lest alt egentlig! :ler: ) i dagboka di..så det er nok på sin plass å legge igjen et lite spor!!

Det begynner jo å bli spennende nå, terminen nærmer seg med stormskritt....snart skal du få hilse på veslejenta di! :)

Håper uansett at du får en kjempefin venninnekveld i kveld!

Stor :klem: fra snikleser-Madden :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen fra snikleser Madden :-) :vinke:

Da har besøket dratt, vi har hatt en veldig koselig kveld med masse å spise. Det ble gratinerte poteter, salat, marinert svin og ytrefilet og saus til da selvfølgelig. :sikle: Veldig godt må jeg få si :wink: Ellers ble det skravling i sofan med grønnsaker, chips og dip. Slik skal det være :Nikke:

Er vel snart kvelden på meg nå. Sambiss er vel på vei hjem med toget etter å ha vært på Ullevål. Må si jeg ble litt revet med selv i dag jeg selv om ikke fotball interesserer meg så mye.. Synd det blir avgjort med så liten margin da. Uansett er han vel ganske sliten når han kommer hjem, dette var hans siste tur ut på byen som han kunne nyte alkohol. Er avhengig av å kjøre på sykehus så da må han stå parat fremover :sjenert: Men han vil jo det selv også da selvfølgelig. Godt er det.

Nei, da får jeg rydde bort siste rest så er det :sove: neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gaviscon har reddet nattesøvnen min! Før hjalp det med et glass melk mot halsbrann om kvelden, men så ville ikke det funke mer, men nå har jeg funnet ut at en passelig dose med gaviscon gjør underverker. Herlig å sove så godt!

I natt når jeg har våknet for å tisse har jeg kjent skikkelige mensmurringer i magen. Helt merkelig, men ettersom jeg undersøker litt ser det ut til at det er modning. Så bra! Men må jo si det er litt skremmende også. Jeg har liksom ikke kjent noen ting før jeg, ikke en kynner ingenting, og når man kjenner noe nå kjenner man ekstra godt etter.. Det er jo uansett ikke mange ukene til termin nå så innen 5 uker skal det jo hvertfall ha skjedd... Veldig veldig rart at nå er tiden snart inne! Snakket en del med sambiss om hvordan han og jeg vil reagere når det setter i gang. Blir jo bare spekulasjoner og det er litt rart for begge at ventetiden snart er over. Skal til jordmor på onsdag begge to og da blir det en del fødselsinfo.

Ellers er jenta i magen i full aktivitet etter å ha vært litt rolig rett før helgen.. Ble nesten litt bekymret jeg, men nå er det fult liv igjen og hun kan vel kanskje ikke holde på slik hver dag...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Gaviscon er virkelig en redning i nøden! Hadde ikke klart meg uten når det brenner som verst!! :)

Det nærmer seg for dere, og det skal bli veldig spennende å følge med fremover...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madden!

Ja nå nærmer det seg.. Skal vi se.. 19 dager til termin!! Oj oj oj. Var hos jordmor igår- alt var vel. Hadde med sambiss og det var jo gøy at han også fikk høre hjertelyd, være med å kjenne.. Må si han ser en smule stolt ut da :-) Hodet hadde så godt som festet seg sa hun nå. Det er godt å høre. Prøvde å spørre litt ut om hun kunne ha noen formening om når ting kunne begynne å skje, men det var nok litt vanskelig å si noe om. Ville ikke ut med noe synsing. Hun konkluderte med at jeg begyte å bli litt lei siden jeg ga uttrykk for at jeg ville ha henne ut nå :ler: Rettet henne til at det var utålmodighet, ikke at jeg var lei :ler::tunge1: he he. Men hun sa fortsatt at hun tippet ungen til å være rundt 3 kg. da så det lover godt spør du meg.

Jeg begynner å innse at vi ikke rekker alt jeg skulle ønske vi skulle rekke her i huset før jenta kommer, men det er ikke å få gjort noe med det.. For min del får jeg ikke gjort så mye- blir sliten av ingenting jeg nå.

Var på perfect home party i går... Grøss, sånn som pengene løper unna da da.. Sambissen var nok litt oppgitt over meg.. :roll: Får håpe han kommer over det.

Ellers kjenner jeg hormonene litt bedre igjen nå.. Huff, de kunne holdt seg unna syns jeg. Begynner å gråte for ingenting og det er frustrerende. :tunge1: Godt at jeg har en forståelsesfull samboer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei XSiljeX! Ja nå nærmer det seg med stormskritt! Du kan glede deg :-)

Så fint at alt var bra på jordmorsjekken! Hos meg stemte det veldig bra at han kom 3 uker etter at hodet var festa. Men det varierer så klart!

Og du skal ikke få dårlig samvittighet for det du ikke får gjort i huset og sånt - sørg for å ikke slite deg ut før fødselen, ta vare på deg selv, og få andre til å "dulle" litt for deg! Ting blir travle nok etter fødselen!

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er skummelt å gå på Perfect Home party...derfor låner jeg katalogen og så bestiller jeg hvis venninner skal ha party..for møter jeg opp da blir det garantert at jeg bruker altfor mye penger!! :ler:

Tenk det da.. 19 dager igjen!! Det er jammen ikke lenge!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsner La Traviata og Madden :klem:

Ingen fare for at jeg sliter meg ut La Traviata, jeg kan kunsten og slappe av :sjarmor::ler: Men, slevfølgelig ønsker jeg at mest mulig skal være ferdig til lille sjarmtrollet vårt kommer.

Smart måte å spare penger på Madden! Tror jeg skal takke nei til neste party ja, bør ikke gjøres for ofte :ler: Da går vi konkurs :oops:

Jeg var forresten innom dagboken din og som planlagt testet du positivt idag... Hvis vi skal følge avtalen skal jeg da sette igang med fødsel idag jeg da. Hmmm, merker ikke noe jeg :sjenert::roll:

Jeg er skikkelig lei idag. Magen er ikke annet enn i veien. Jeg er sliten og alt er tungvint. :tunge1: Vil ha henne ut!!! Nei, huff føler meg litt slem når jeg skriver/tenker sånn. Jeg skal jo bare være glad jeg har denne gleden og det er jeg også.. Men!!! Ja, ikke døm meg. Skulle blitt kjempeglad om jeg kjente ting satte igang- Give me some pain!!!

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror jeg må være inne i en veldig dårlig periode, eller så er det disse hormonene som herjer for fult igjen... Føler meg nesten litt deprimert til tider jeg. Gråter for ingenting og bekymrer meg masse for om jeg takler babyen sin ankomst.. Ikke noe godt å gå rundt med slike tanker når jeg egentlig bare gleder meg.. :roll: Håpe det går over da, for ellers blir jeg slitsom og leve med de siste ukene :(

Tenkte jeg skulle ut i tåka som ser ut til å kunne bli finvær og gå meg en tur. Det er godt det. Kan hende jeg kan hjelpe til med å gå henne ut :wink: Nei, det er litt tidlig å håpe på at det skjer noe. Det er 16 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis litt lettere i humøret idag. Tipper det er hormonene som herjer jeg. Kan kjenne igjen litt av dette fra tidligere i svangerskapet. Men men.. det får gå. Hjelper vel ikke på at jeg begynner å bli ganske så utålmodig. Tanken på at det kan gå 14 dager over tiden dvs en mnd til før det skjer noe er ganske skremmende! :o Nei ut å gå masse turer og masse :kline: så får jeg satse på at det gjør susen :wink:

Ellers er status stor som en flodhest (sånn det føles ut da), til tider veldig aktiv tulle i magen, begynner å bli vanskelig å finne behagelige liggestillinger om natten (pluss at da kjenner jeg litt mer til magen så jeg lurer på om det begynner å skje noe snart :roll: ), og tilslutt alle disse dumme hormonene da. Kynnere kjenner jeg ikke noe til, men det har jeg vel heller aldri gjort så det er det vanskelig å si noe om.

Det er 15 dager til termin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, nå er det ikke lenge igjen... :o Må passe på å ta en tur innom dagboka di jevnlig, for her kan det jo skje ting....

Kan jo godt komme to uker før termin også da.... :hoppe:

Håper du får en fin uke, og lykke til hvis noe skulle skje.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...