Gå til innhold

Dagboken min


Nanella

Anbefalte innlegg

Hei! Endelig oppdatering i boka di :wink:

Grattis med at dere venter jente. Moro! Kos deg i sommerukene framover med voksende mage. Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det hanni! :-)

Er litt treg til å oppdatere ja, må innrømme det.. Men hargode grunner da.. Har ikke internett hjemme for tiden også driver vi i oppussningsinnspurt så da blir det liten tid til å være på nett. Men hjelper vel på om noen få uker vel..

Voksende mage blir det nok mye av i sommer ja.. Til tider syns jeg den bare blir større og større for hver dag som går.. :roll: Men det er jo også veldig koselig da. Syns jeg kan kjenne liv der inne til stadighet, men er litt vanskelig å si hva det er også.. Er litt diffust enda. Blir veldig spennende fremover.

Åååååååååååå livet er herlig! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her går det unna!! 23 uker imorgen og vesla sparker som bare det. Hi hi, kjenner mye om kvelden- kanskje det skjer litt lite da?? Sambissen kjenner også da. Veldig veldig moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nøyaktig seks mnd. idag!!! Jeg syns dette bare går kjempefort jeg.. Plutselig har 2/3 av svangerskapet gått. Jeg og sambissen har snakket litt om navn når vi har vært på ferie, men er ikke så lett.. Neida, tror vi skal bli enige men er ikke ferdigsnakket enda. Greit å bare kunne kose seg litt med det da.

Elles så sparker vesla som bare det, koselig å kjenne at hun har masse energi!! :-)

Vi har nettopp vært på en ukes ferie på Samos! Det har vært såååå deilig og slappe av etter en sommer med oppussing og stress. Syns vi fortjente det :-) Var jo litt nervøs for at jeg skulle få i meg ting den vesle jenta ikke ville tålt, men tror det gikk bra jeg. Jeg gjorde så godt jeg kunne hvertfall.

Nei livet er bare herlig, godt å være frisk under svangerskapet og at forholdet til meg og sambissen bare blomstrer i takt med magen.. Ikke at det ikke var bra før da.. He he, han er bare helt herlig!! Tror nesten jeg ikke får sagt det nok til han jeg.

Som seks mnd gave til meg selv har jeg ringt HM idag og bestilt noen mamma bukser og skjørt. Skal få dem i begynnelsen av sept. Håper de passer, det begynner å bli begrenset av klær jeg får på meg nå av de vanlige mine. Gleder meg til lappen detter ned i postkassa hvertfall, jeg blir som en liten unge på julaften når jeg må vente på sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hulderjenta

Hei! Hvordan går det med deg og babyen i magen?

Ser du har en fin termindato - min bursdag! :D

Håper du har det fint og at formen er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding i dagbok Hulderjenta.

Alt står fortsatt bra til med babyen. Jeg er 29 uker nå. Morsomt å kjenne at bevegelsene hennes blir tydligere og at man kjenner henne når man klemmer hånden mot henne. Det blir liksom så virkelig samtidig som det er veldig uvirkelig også :)

Var hos jordmor for et par uker siden og da lå magen øverst innenfor det som er normalt på kurven. Egentlig ganske rart for det er så mange som sier at jeg er så liten til å være neste 6 og en halv mnd på vei. Jordmor sa at det trengte ikke være fordi jeg var spesielt stor eller at babyen var spesielt stor men at jeg bar høyt. Krysser fingrene for ikke så alt for stor baby jeg da.. Ellers sto alt veldig bra til.

Nå har jeg endelig kommet i gang med å skrive liste over hva vi må ha i hus til den lille kommer også har jeg begynt å handle inn litt også. Det er litt rart syns jeg for det er på mange måter veldig uvirkelig at om noen uker skal jeg på sykehuset og få bort denne magen og når jeg skal hjem skal jeg ha med babyen vår, og den er der permanent. :ler::ler: Høres ganske teit ut men syns det er litt fjernt enda jeg da :roll: Men det jeg skulle frem til er at det er da veldig rart å handle ting til babyen når jeg fortsatt syns det er litt rart at det er noen baby som skal hit... He he, ble veldig klønete dette her.

Uansett, jeg gleder meg mer og mer for hver dag som går til å se den lille som ligger inne i magen min.

Jeg og sambissen fant ut at vi drar til Sverige å kjøper vogn og litt annet stæsj der. Har et vennepar som var over grensen og kjøpte billigere teutonia vogn, som vi har bestemt oss for å ha (eller som jeg har bestemt oss for å ha :sjarmor: ), enn det man må ut med for den her. GLEDER MEG!!! :rosasmil:

Akkurat nå er jeg syk selv da.. Har vært borte fra jobben i noen dager, denne dumme influensaen. Må til legen etterpå for å få sykemelding og jeg som aldri har hatt noen sykemelding!!

Lurer på om vesla blir syk når jeg er syk jeg eller om hun lever glad og fornøyd uvitende om min tilstand inne i magen. Jeg passer på å spise normalt da selv om jeg ikke alltid har like lyst på.. Tenker at vesla må få næring om ikke jeg trenger det. Kanskje rart og tenke sånn, men sånn er det nå da.

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Må jo legge igjen en liten hilsen! :wink: Koselig dagbok du har! :-) Lykke til videre i graviditeten og god bedring med tanke på infulensa!

Klems fra Sanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Susanna!! Formen blir gradvis bedre så det er bra. Kjempekjedelig å være syk, har ikke tid til det jeg nå :wink:

Jeg har lest en del dagbøker her på kg nå og når jeg leser om tøffe mødre og flotte fødselsopplevelser blir jeg rørt til tårer. Det er så flott og lese og måten til blir beskrevet på gjør at det å føde blir ikke såååå skummelt (er fortsatt skummelt da men.. :roll: ) Det er så uvirkelig at en dag så er det faktisk meg det skjer!!

*Gleder meg* :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja da er plutselig snart 7 mnd gått og det nærmer seg med stormskritt føler jeg. Syns jeg har blitt endel større bare på kort tid jeg nå.. Går litt i rykk og napp, men det er vel helt vanlig.

Veldig sliten om dagen jeg da. Får ikke helt det store overskuddet til alt jeg skal gjøre. Ganske frustrerende. Føler at jeg syter og klager mye, men det er jo ikke meningen det da. :roll:

Får håpe det bare er en periode jeg er inne i. Uansett hvordan ting føles så gleder jeg meg utrolig mye nå til å se jenta våres. Sambissen var så søt her en dag jeg satt å klødde han på ryggen. Da sa han: "Du....... tror du at du har litt tid til å kose litt med meg også selv om babyen kommer???" He he, han er litt av en kjælegris han også :ler:

Hmmm, hva er det de sier? Livet er hardt, men godt :wink:

Klem XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som regner med at du skal ha super-energi for tiden heller, håper jeg...!? :wink:

Håper du blir tatt hensyn til...av flere enn samboeren din (for han skjønner jeg er søt! :ler: )!

Jeg blir også lett rørt av fødselshistorier her inne. Og ikke minst oppmuntret! Du har helt rett i at måten det blir beskrevet på, gjør at tanken på å føde blir ikke så skummelt :Nikke: Og så så lykkelig man er etterpå da... :hjerter2: Man glemmer nok at fødsel kan ha vært vond da. Ikke bekymre deg du :wink:

Ønsker deg en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsen lillen :-)

Dette har jeg på følelsen blir tungt på slutten ja!! Går sakte med meg nå, enda jeg har jo ikke lagt på meg sååååååååååååå mye da! :tunge1: Ble sykemeldt av legen min i 4 uker fremover.. Da er det igjen kun en uke før jeg skal ha permisjon så blir vel ikke til at jeg skal tilbake igjen på jobb nå da. Er litt lettet jeg, veldig krevende jobb og jeg tror ikke jeg hadde vært menneske om jeg skulle jobbet helt ut nå. Har mer enn nok med det jeg gjør hjemme her. Legen var veldig forståelsesfull og det ble ikke så ekkelt som jeg trodde på forhånd. Hater nemlig sånne ting. Ikke vant med å være hjemme jeg om ikke jeg er sengeliggende.

Nok om det. Jeg og sambissen skal kjøpe vogn imorgen vi da. Gleder meg!! Tar turen til Sverige, er billigere der :sjarmor: Og kjenner jeg meg selv rett så blir det vel litt mer enn en vogn også... :roll: Sambiss blir veldig oppgitt, men det er jo endel man trenger da... Blir godt å få litt mindre å tenke på hvertfall.. Man vet jo aldri når den sprelske jenta vår har tenkt til å komme ut... :ler:

Rart med det, men jeg syns jo nærmere fødselen er jo mindre skummelt er det å tenke på.. Eller det er jo litt opp og ned da, men er liksom mer overkommelig også.. For det første får vi endelig se dette greiene som styrer rundt i magen min også gleder jeg meg til å få tilbake en vanlig kropp. Syns det er veldig koselig med denne magen, men gleder meg til ting blir litt lettere igjen også.

God helg!

Klem XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vogna i hus +++ he he, som jeg skrev klarte jeg å få med meg litt andre ting også. Nå føler jeg at lista over ting og tang til babyen ser litt mer overkommelig ut. Godt det.

Vogna står i stua og jeg bare gleeeeeeeeder meg til å kunne ta den i bruk.

Ei venninne (eller ikke sånn ordentlig venninne da, men ei jeg kjenner/vet hvem er hvertfall) fødte på fredag. Heldiggrisen!!! Jeg kjente jeg rett og slett ble litt misunnelig jeg :roll: Gleder meg til det er min tur, men det er vel kanskje litt tidlig å vente på det da. Får smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke kjede seg om man går hjemme.. Syns det skjer noe hele tiden jeg. Men godt det, så går ikke dagene så tregt.

Hmmm, status nå er veeeeeeeeeeeldig trøtt, sover en hel masse!! Og så har jeg fått noe vann i kroppen (tror jeg da :roll: ) Ellers hilser vesla stadig på meg, hun er veldig aktiv og det er kjempekoselig!! Kan kose litt med henne selv om jeg ikke kan se henne da :-)

Jeg og sambissen snakket om hva hvis det faktisk er en gutt der inne i stedet.. Kan jo skje at de har tatt feil også. Det blir nesten litt rart det fant vi ut for nå har det vært jenta vår så lenge. Men selvfølgelig spiller det ingen rolle.

Skulle ønske jeg ikke hadde så mye oppussning som sto igjen her i huset jeg. Kan jo ikke gjøre så mye på en gang, men litt og litt må jeg jo ta. Håper jeg ikke trenger å tenke på det de siste ukene før jeg skal føde for da vil jeg bare ha meg selv å tenke på. Utrolig lei av maling!! Gleder meg til barnerommet kan stå ferdig da. Er så koselig med alle babytingene i hus :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselig hilsen i dagboken min XsiljeX! :-)

Lykke til med oppussingen, må ikke slite deg ut nå da! Du trenger å hvile deg de siste ukene før fødselen, tenk, det er ikke lenge igjen til termin nå! :hoppe: Spennende ja!! :hoppe:

Lykke til!

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Susanna!

Ikke lenge igjen til termin nå nei.. 6 1/2 uke!! Gleder meg veldig jeg!!

He he, det er så rart.. Når jeg våkner om morgenen og er sulten er det akkurat som nurket ligger og "maser" litt på meg med masse spark og bevegelser slik at jeg skal komme meg ut av senga og få meg litt mat. Når jeg har spist blir det som regel rolig der inne. Mett og fornøyd tenker jeg da.. Men jeg vet jo ikke om det er slik det er da.. :-)

Stresser ikke så mye med oppussingen. Tar litt og litt i mitt tempo jeg. Bedre og gjøre litt nå istedet for å bli stressa når termin nærmer seg. Flink til å ikke slite meg ut helt når jeg går her hjemme. Må kose seg litt også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut å ta litt og litt, ta det med ro XSiljeX.

Man må bare nyte denne tiden, for den kommer ikke så ofte i livet. Det er så spesielt å kjenne den lille sparke og kave der inne. Jeg lurer på om han tenker på noe, f.eks når de rørerpå seg når det kommer høye lyder, eller dytter tilbake når man tar litt tak i kroppsdelene som stikker ut :ler:

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant som du sier Sandra! Denne tiden må nytes, selv om det skal bli godt å bli ferdig og få se dette barnet som man har ventet så lenge på er det noe spesielt ved det å gå gravid også.. Ventetiden, nysgjerrigheten og alle tankene rundt. Nei det er herlig!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Sandra og lillen!! :vinke:

Jeg skal nok ha en fin helg for i kveld kommer sofan som vi har ventet på i 12 uker!!!! :danse: Tror jeg skal gro fast der med mat, godis og tv titting :sjarmor: Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...