Gå til innhold

Har du startet litt med jul?


Gjest emmeline

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pip_*

Det er koselig med jul, men nå ligger jeg syk, og julesanger er aaalt for tidlig. Men jeg innrømmer gjerne at jeg har en mappe med "Julegaver 2008" og "julegaver 2009" i. Den første sparer jeg ett år for å sammenligne (så det ikke blir samme ide to år på rad), den andre noterer jeg i dersom jeg kommer på noe lurt (eller jeg har funnet/kjøpt en gave). Gavene pakkes inn og settes i boden i en egen eske slik at jeg finner dem igjen før jul.

Jeg liker best å gi ting med en personlig vri tilpasset mottakeren, men samtidig er jeg opptatt av at gaven skal brukes/være nyttig.

I år vurdere jeg å kjøpe branntepper til noen i familien, og sånn bil-førstehjelpspute til en son sa at det hadde vært lurt å ha (som garantert ikke har rotet seg til å kjøpe det ennå), og ellers gir jeg gjerne bort spiselige gaver. Man kan kose seg mye med hjemmelaget villbringebærsyltetøy eller et fenalår for den saks skyld, selv om man har "alt".

Jeg har plukket kongler som jeg har lyst til å lage juledekorasjoner av, og jeg har tatt en opprydning i hobbysakene for å se over hva som er "julete". Jeg elsker juleverksted før jul, så jeg får nok prøve å snakke med venninner snart og avtale en dato :)

Og nå ligger jeg og tenker på hva slags julepynt jeg kan lage iår. (Blar litt i bøker jeg har lånt på biblioteket for å få ideer.) Jeg har også en juletrematte å brodere, men jeg tror ikke den blir brodert til denne julen,gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest emmeline

Nå har jeg fått min første julepynt! :nisse: (bestilt fra Ellos)

Og igår var jeg innom Europris, der har de jo fått både pynt, gavepapir og julegodt. Jeg klarte å begrense meg til å bare kjøpe innpakningspapir! Marsipanen fristet meg veldig, men jeg må nødt å vente littegrann.

Må legge til at jeg ikke klarte la vær å kjøpe en boks med pepperkaker :sjenert: Så igår ettermiddag satt jeg med fyr i peisen og spiste årets første pepperkaker mens jeg hørte på julesanger :tree:

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen gaver allerede. Var f.eks. 50% på fjorårets sokker, luer, hansker osv. på flere sportsbutikker!

Halve "jobben" med julegaveinnkjøp er planlegginga. Med god planlegging, dvs, bla. notere gjennom hele året tips til ting folk trenger, er det null stress rett før jul. Når man da i tillegg får slalåmstrømper (som var notert på tipslista etter påske) til halv pris, er det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått min første julepynt! :nisse: (bestilt fra Ellos)

Og igår var jeg innom Europris, der har de jo fått både pynt, gavepapir og julegodt. Jeg klarte å begrense meg til å bare kjøpe innpakningspapir! Marsipanen fristet meg veldig, men jeg må nødt å vente littegrann.

Må legge til at jeg ikke klarte la vær å kjøpe en boks med pepperkaker :sjenert: Så igår ettermiddag satt jeg med fyr i peisen og spiste årets første pepperkaker mens jeg hørte på julesanger :tree:

:ler: Du er jaggu meg tre hakk verre enn meg! :fnise: Jeg har også utrolig lyst til å gjøre sånne ting, men jeg stopper meg selv før det går for langt, for jeg er litt redd for å "bruke opp" jula... Er ikke du? Eller er julestemningen like god den 1 desember selv om du har juksa mye på forhånd?

Jeg må innrømme at julestemningen kom snikende da jeg tente i vedovnen for første gang i år, på lørdags morran. Men det kan jeg ikke noe for, og fyre må man jo... ;)

Foreløpig har jeg handla inn julecder og julebøker, og ett stoffstykke til å laga "treeskirt" altså sånn rundt teppe man legger under juletreet. Og jeg har laga en egen spilleliste med julesanger på spotify, men jeg har altså IKKE hørt på dem ennå!!

Åh, nå er det oktober og allerede en måned siden vi begynte å skrive her inne! :) Gleder meg som en unge til 1 desember, da skal jeg og venninna mi innvie jula, da hører vi på julesanger, spiser pepperkaker og julemarsipan, drikker julebrus, ser julefilmer og bare nyyyyter at jula endelig er her.

Det er ikke så lenge til nå!! :):):):tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
:ler: Du er jaggu meg tre hakk verre enn meg! :fnise: Jeg har også utrolig lyst til å gjøre sånne ting, men jeg stopper meg selv før det går for langt, for jeg er litt redd for å "bruke opp" jula... Er ikke du? Eller er julestemningen like god den 1 desember selv om du har juksa mye på forhånd?

Nei jeg føler ikke at jeg bruker opp jula :ler: Jeg hører jo ikke på julesanger hver dag enda, men litt innimellom når julestemningen virkelig kommer over meg. Jeg må rett og slett begynne så tidlig fordi jeg er så glad i jul at det blir altfor kort for meg med bare denne ene måneden. 1. desember er julestemningen fortsatt der for fullt :nisse:

Hørtes kjempekoselig ut den tradisjonen du har med venninnen din med å "innvie" jula, tror jeg må foreslå det for julegærning-venninna mi :jepp: Se på første julekalender-seriene sammen mens vi drikker julebrus og spiser julegodt. Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Nei jeg føler ikke at jeg bruker opp jula :ler: Jeg hører jo ikke på julesanger hver dag enda, men litt innimellom når julestemningen virkelig kommer over meg. Jeg må rett og slett begynne så tidlig fordi jeg er så glad i jul at det blir altfor kort for meg med bare denne ene måneden. 1. desember er julestemningen fortsatt der for fullt :nisse:

Hørtes kjempekoselig ut den tradisjonen du har med venninnen din med å "innvie" jula, tror jeg må foreslå det for julegærning-venninna mi :jepp: Se på første julekalender-seriene sammen mens vi drikker julebrus og spiser julegodt. Gleder meg allerede!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg føler ikke at jeg bruker opp jula :ler: Jeg hører jo ikke på julesanger hver dag enda, men litt innimellom når julestemningen virkelig kommer over meg. Jeg må rett og slett begynne så tidlig fordi jeg er så glad i jul at det blir altfor kort for meg med bare denne ene måneden. 1. desember er julestemningen fortsatt der for fullt :nisse:

Hørtes kjempekoselig ut den tradisjonen du har med venninnen din med å "innvie" jula, tror jeg må foreslå det for julegærning-venninna mi :jepp: Se på første julekalender-seriene sammen mens vi drikker julebrus og spiser julegodt. Gleder meg allerede!

Det høres bra ut, kanskje jeg skal ta sjansen på å sniktitte litt på en disney-julefilm på youtube etterpå, bare for å lodde stemninga, se åssen det går liksom... :ler:

Ja, tradisjonen vår er superkoselig, absolutt å anbefale! :) Tenkte ikke på å akkurat se julekalenderne, men det var en god idè! :Nikke: Da får vi begynne kl seks med Jul i Svingen, også får vi børste støvet av Amalies jul etterpå tenker jeg. Jeg pleier å se skomakergata og Amalies jul annethvert år. :hjerte:

Men et par disney-snutter og en langfilm hører også med, vi har jo hele kvelden! Tror det blir Miracle on 34th street i år, eller The Polar Express. Men jeg får la venninna mi velge, for i fjor valgte jeg It`s a wonderful life, og hun syns den var så kjedelig at hun sovna... :ler: Jeg var ikke overbegeistra jeg heller, den er ikke så innmari julete egentlig, men den er så hypa i USA, så jeg tenkte at jeg må jo se den en gang...

I dag er det 8 uker til 1 desember!! :nisse:

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på julesanger, men bare på iPoden så det er en hemmelighet ;)

Jeg har begynt å planlegge gaver, men ikke kjøpt noen ennå.

Jeg har planlagt hva jeg skal ønske meg ;)

Så har jeg begynt å tenke på hvordan det skal feires i år og hvordan vi skal pynte til jul i ny leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har vi begynt :fnise:

Jeg har:

-Begynt å lage julekort av gullungene sammen med søstera mi (hun er grafiker og vanvittig flink i Photoshop)

- kjøpt over halvparten av julegavene og planlagt resten :)

- Planlagt innpakningen og bestillt litt til det fra Panduro

- Kjøpt inn materialsett til ungene så de får lage gaver.

- Begynt planleggingen av julearrangementene med familien. Noen billetter er bestillt allerede ( min mamma tar med ungene på "Julestemning" og vi får være med) :)

ELSKER JULEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag var jeg på en loppemarked runde. Handlet to julegaver og masse kurver og krukker. Var innom mamma og lånte en del kokebøker også, så nå ivrer jeg etter å begynne å lage ting. Synd bare det meste ikke har lang nok holdbarhet til at jeg kan lage det nå :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på en loppemarked runde. Handlet to julegaver og masse kurver og krukker. Var innom mamma og lånte en del kokebøker også, så nå ivrer jeg etter å begynne å lage ting. Synd bare det meste ikke har lang nok holdbarhet til at jeg kan lage det nå :sukk:

Men du kan jo øve! Alltid fint å teste det som skal lages, også smake på det selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd! Ble kjempeglad da jeg så den! :duskedame:

Begynte planlegginga i sommer jeg (var sykmeldt pga kyssesyka og hadde fint lite å gjøre på). Er student så har flere eksamener i slutten av november og litt uti desember, dermed begynner jeg også tidlig i år så jeg slipper det årlige gavestresset!

Har allerede planlagt hvem som skal få hva, hva jeg har tenkt å lage, hvordan pakkene skal se ut, hva kjæresten/samboern skal få i adventskalenderen vår osv..

Hva gir dere i adventskalender?

Er nybegynner på sying, men vil svært gjerne lære å sy fine julestrømper og vinposer, skal faktisk prøve meg på en symaskin senere i kveld. Noen som har en enkel oppskrift på lur? :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Genial tråd! Ble kjempeglad da jeg så den! :duskedame:

Begynte planlegginga i sommer jeg (var sykmeldt pga kyssesyka og hadde fint lite å gjøre på). Er student så har flere eksamener i slutten av november og litt uti desember, dermed begynner jeg også tidlig i år så jeg slipper det årlige gavestresset!

Har allerede planlagt hvem som skal få hva, hva jeg har tenkt å lage, hvordan pakkene skal se ut, hva kjæresten/samboern skal få i adventskalenderen vår osv..

Hva gir dere i adventskalender?

Er nybegynner på sying, men vil svært gjerne lære å sy fine julestrømper og vinposer, skal faktisk prøve meg på en symaskin senere i kveld. Noen som har en enkel oppskrift på lur? :nissegutt:

Jeg og samboeren min gir hverandre adventskalenderpakker annenhver dag, og i år har jeg tenkt at halvparten av pakkene skal være opplevelser:) F.eks. kveldstur, kino, museum, tur på fjellet(ski) osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på julesanger første gang igår, og har begynt å skrive gaveliste over hvem som skal få hva. Har du begynt med noe enda?

:tree:

Har ikke hørt julesanger enda, men har begynt å planlegge hvem som skal få hva i gave :) Og regner med jeg begynner å kjøpe inn gavene ved neste lønning. Det er så utrolig godt å ha det unnagjort, så kan man nyte adventen mye mer :D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nissevink:

Jeg vurderer å lage gelèlys og drops eller kjeks, og gi det til mine foreldre, besteforeldre, tante og onkel, svigermor, besteforeldrene til kjære og resten av familiene i familien hans liksom :) Men er ikke helt sikker, skal se litt, men har lyst til å lage det :) Da kan jeg liksom gi til alle :ler:

Jeg aner ikke hva kjære skal få til jul, men jeg skal lage en adventskalender. Han har fått de før, men nå skal jeg lage en kalender også, men vet ikke helt hva jeg skal gi han i kalenderen da, blir vel en del småting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Da er de første julegavene kjøpt inn :nisse: Deilig å kunne krysse en ting av lista, og gleder meg til jeg får de i posten så jeg kan pakke de inn :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...