Gå til innhold

Har du startet litt med jul?


Gjest emmeline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest emmeline
Næhh... Julen begynner 24. desember.... :jolie:

Men advent.... ;)

Ikke for meg (og flere med meg for den saks skyld). Jul er for meg fra 1. desember til julaften. Den "ofisielle definisjonen" er uinteressant :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har julegavelista med oversikt over alle jeg skal gi til samt ideer til hva jeg kan gi vært klar en måned eller to allerede!

Er ferdig med en del julegaver allerede, godt å være i gang! Tar meg selv i å bli litt stresset fordi det mangler en del fremdeles, men gelemmer at vi ikke har kommet til oktober ennå engang.. :fnise:

Har en eske hvor jeg samler smågaver og sånt gjennom året, (og noen gaver jeg får som jeg tenker at andre vil få mer bruk for - for eksempel en uåpnet pose med te som jeg ikke liker selv osv..) og skal pakke inn de og gi til julefeiringen for ensomme på Lørenskog. DET er den beste følelsen av alle - jula handler jo om å gi, så det kjennes meningsfullt å handle inn litt smågaver og gi til dem!

Når det gjelder julebrus så kan jeg ikke starte for tidlig med det.. Mitt mål hvert år er å drikke meg lei på den, det er jo tross alt et helt år til neste gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg (og flere med meg for den saks skyld). Jul er for meg fra 1. desember til julaften. Den "ofisielle definisjonen" er uinteressant :jolie:

Støtter deg fullt ut her! :Nikke: Jula begynner 1 desember.

Men den varer ikke helt til påske... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg (og flere med meg for den saks skyld). Jul er for meg fra 1. desember til julaften. Den "ofisielle definisjonen" er uinteressant :jolie:

Fint!

Da er du ferdig med julen når vi andre begynner...

Kan du ta noen vakter for meg i julen, slik at jeg også kan få feire jul...? ;)

Støtter deg fullt ut her! :Nikke: Jula begynner 1 desember.

Men den varer ikke helt til påske... :ler:

Nei, ikke til påske, men til 13. januar... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Gærninger! Sommeren er såvidt over og så har vi noe som heter høst før jula i det hele tatt nærmer seg! Jeg er en av dem som er veldig glad i jul - når det er jul! Dessverre begynner mange butikker osv. altfor tidlig med juleting, så jeg blir lei og helt stressa før adventstiden engang har begynt! Jeg blir også helt forundra over folk som spør meg i august/september om hva jeg ønsker meg til jul! Hallo! Det er leeenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for meg (og flere med meg for den saks skyld). Jul er for meg fra 1. desember til julaften. Den "ofisielle definisjonen" er uinteressant :jolie:

Ok, så 1. juledag er det ikke jul lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Fint!

Da er du ferdig med julen når vi andre begynner...

Jeg er forsåvidt ferdig med julen etter julaften ja, men romjulen er også en koselig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på julesanger innimellom jeg:) Helst om kvelden, med stearinlys og sånn. Er så ubskrivelig deilig å bare koble helt av og kose meg:)

Så lenge man føler glede ved en ting, så må man vel få lov til å gjøre det? Til dere som friker helt ut av at andre mennesker koser seg med julestemning og planlegging, hadde det vært bedre om vi alle satt like stressa som dere og klagde over små filleting?

Nei, griningen deres får dere holde for dere selv, da foretrekker jeg heller å kose meg med å glede meg til jul, som virkelig er noe å se frem til uansett tid på året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart, jeg er jo i slaget nå, i desember chiller jeg i 42 grader pluss....

Hører ikke på julesanger da. Har laget noen julekort. De er ikke ferdige men.

Planlegger hvem som skal få hva. Koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi midt i innhøstinge (safting, sylting, potetene skal opp av jorda o.l.)

Juleforberedelsene tar vi når den tid kommer... ;)

Men selfølgelig gleder man seg til jul, og setter veldig stor pris på tiden fra 24. desember til 13. januar. Ja, jeg holder også på den gamle tradisjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjest som driver med innhøsting av bær. Kjøp jule-klistremerker å gi bort bær på norgesglass i julegave...dette er kommer til å bli fantastisk gave til jul da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt begynt. Et par tøfler er klare til toving, og julekortene er kjøpt inn (tilbud på Panduro). Utover det har jeg ikke kommet noe lenger enn at jeg har funnet ut hvor mye som skal strikkes før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs! der jeg bor har nå fått inn bøkene om barndom fra 70- og 80-tallet. Dermed er tre julegaver til ferdig innkjøpt! :)

Body Shop hadde tilbud på Body Butter her en dag, og dermed har jeg fått den fjerde julegaven i boks på under ei uke.. Er veeeeldig fornøyd! :)

Hvordan skal årets julegaver pakkes inn, tro? *tenker hardt*

Prøver å ha et bestemt uttrykk på gavene hvert år.. Enten grått papir og rødt bånd, eller samme sjokoladebjella på alle pakkene, eller et griseflax-lodd i tillegg til til/fra-lapp.

Gleder meg masse til det nærmer seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Nanna_*
Obs! der jeg bor har nå fått inn bøkene om barndom fra 70- og 80-tallet. Dermed er tre julegaver til ferdig innkjøpt! :)

De bøkene er jeg også ute etter!

Hvilken Obs! var det, og hvor mye kostet de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs! der jeg bor har nå fått inn bøkene om barndom fra 70- og 80-tallet. Dermed er tre julegaver til ferdig innkjøpt! :)

Den fikk vi til jul ifjor. Morsomt å sitte og mimre litt. Jeg så ifjor at de hadde en lignende bok som het "Barndommens Jul", eller noe slikt. Den handlet om jul på 40, 50 og 60 tallet. Den kan jo være en morsom gave til de litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene er jeg også ute etter!

Hvilken Obs! var det, og hvor mye kostet de?

Obs! Lillestrøm! :)

Kostet 98 kroner pr. bok. De hadde 50- og 60-tallet for en tid tilbake, nå hadde de også 70- og 80-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Ikke for meg (og flere med meg for den saks skyld). Jul er for meg fra 1. desember til julaften. Den "ofisielle definisjonen" er uinteressant :jolie:

Enig med deg! Rett rundt nyttår er jula kastet ut herfra. I dag har det snødd her, ikke at jeg er så glad for det da. Kunne godt ha ventet. Men får satse på at den går igjen. Jeg gleder meg nesten til jul igjen når jula er over jeg, men jeg er veldig glad i jula også da. Eneste jeg ikke har helt sansen for er alle juletingene som kommer litt vel tidlig i butikken. Syns det ødelegger, kunne ventet til slutten av oktober hvertfall. Men å forberede hvem som skal få hva og innkjøp av julegaver det foregår nesten hele året :fnise:

Vi flyttet inni nytt hus i fjor høst, så jula ble feiret her. Og det er en tradisjon vi kommer til å fortsette med. Nå som vi er blitt en familie med barn, er det viktig for meg å skape tradisjoner :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...