Gå til innhold

Har du startet litt med jul?


Gjest emmeline

Anbefalte innlegg

Gjest emmeline

Jeg hørte på julesanger første gang igår, og har begynt å skrive gaveliste over hvem som skal få hva. Har du begynt med noe enda?

:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julesanger er forbundt før 1. desember hos oss, men har laget liste over gaver (hvem som skal få hva), ført opp ønskeliste for ungene (noterer når dem sier "ah, jeg ønsker meg det") Begynt å planlegge julekalenderen (som inneholder 24 ting vi skal gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solblomst

Jeg har begynt å lage julekort. Ellers har jeg begynt å tenke på julegaveidèer. Jeg tenkte også på at jeg skulle lage noen i år. Vi får se..

Julestemningen min varer som regel fra september til julaften. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrennheteBadeand

Fikk panduro katalogen for noen dager siden så driver å fyller ut bestilling skjemaet der om dagen, men så har jeg ikke alt for mye penger nå heller så må liksom prøve å begrense meg litt, hehe.

Men har tenkt å bestille sånne sett hvor en kan lage julekort selv, også var det så mye fint til dekorasjoner der.

Også har jeg litt lyst til å prøve å lage drops, de har sånn matrialsett til juledrops..så tenkte om jeg fikk til det så hadde det gått ann å gitt bort i julegaver.

Også hadde de noen stilige små juleposer å esker, veeldig lyst til å lage en kalender eller 2 i år :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å høre julesanger, men det er litt fyfy ennå! Bruker som regel å drøye det til sent oktober/begynnelsen av november. Da synes jeg det er lov! :jepp: Men å planlegge julegaver er jo ikke dumt! Ofte mye salg disse tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj som tiden flyr. Det er vel på tide å begynne å planlegge igjen! Kunne gjerne tenke meg å gi bort spiselige julegaver i år. Er flink til å bake julekaker, men har lyst til å prøve andre ting også. Drops hørtes morsomt ut. Og kanskje såper (selv om det ikke er spiselig :gjeiper: )

Vi må finne ut hvor vi skal feire i år. Det var hjemme hos oss i fjor, og så det er noen andres tur nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg så hjemme her med "julegærningene"! :ler:

Jada, har selvfølgelig begynt litt med jul!! :nisseblunk: I midten av august lagde jeg julegavelista mi, som ligger i lommeboka fra sommeren og ut desember hvert år. Her skriver jeg alle navnene, hvilken sum jeg har tenkt å bruke, hva jeg har kjøpt, ev. tenkt å kjøpe, og krysser av og skriver ned sluttsummen når jeg er ferdig med en person. Helt til slutt setter jeg en sirkel rundt krysset, det betyr at gaven også er pakket inn. :ler: Jada, her er det struktur! ;) Har til nå to julegaver, men de får ligge i en kasse frem til 1 desember, jeg begynner ikke å pakke inn før da.

Har en del regler for meg selv for å prøve å holde julen der den hører hjemme, nemlig i desember. Jeg har overhodet ikke noe i mot å bygge opp forventningene frem i mot desember altså, gjør det gjerne allerede fra nå med å skrive og lese i slike tråder og se en liten julesnutt på youtube, men jeg har mange filmer jeg ikke "har lov" å se, og jeg drikker ikke julebrus eller hører på julesanger før 1 desember.

Jeg gleeeeeeeeeeder meg til 1 desember! Eller til 29 november i år faktisk, for da er det jo første søndag i advent, og da er jula i gang!! Kan nesten ikke vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julejenta;)

Hei!

Jeg har også startet med litt juleting, handler julegaver hele året da, ELSKER salg, og finner ofte mye fint der! På den måten får jeg kjøpt fine og mange ting og det koster ikke enormt mye;)

Har kjøpt 2 skjørt til 25 og 30 kr;)En skjorte til 25, litt forskjellige smykker og skjerf osv. Har også handla litt leker på Toysrus i dag, så starter å bli ferdig med barna i familien;)

Har også tenkt til å lage andventskalender til besteforeldre, og oldemor. Blir tre stykk så har heldigvis fått med meg resten av familien slik at vi kan gi noen gaver hver, det hjelper:=) Jeg har en del små juleting liggende fra januarsalget så det er snart i boks;)

Vi har en tradisjon der vi gir en liten ting i veninne gave/ eller kort, jeg kunne sy små røde poser og putte noen t-poser, brent cd eller dvs, litt godteri eller noe. Noen som har noen andre forslag, til små billige ting?

Elsker jula;) Er kjempe fint å gå å handle, det å gi gaver er det beste;) Og når man har kjøpt på salg blir man ikke blakk og stressa rett før jul. Er mange ting å kjøpe nå;) Om man ikke vet hvem man skal kjøpe til er det alltid greit å ha noe liggende, som smykker, votter, sokker, skjerf osv dette er jo noe de fleste bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Jeg føler meg så hjemme her med "julegærningene"! :ler:

Ja det er godt det er fler av oss :nisseblunk:

Moro at det er flere som har startet litt, gleder meg utrolig mye til hele denne tiden nå frem mot jul, mørke kvelder med stearinlys og kakao, julegavelaging og juleshopping, julesanger, julereklamer, baking og pynting. Jeg elsker alt med jul, hele stemningen er bare helt fantastisk :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De juletikkerene må da regen feil :klø: Etter mitt hode er det fortsatt over tre måneder igjen til julaften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt det er fler av oss :nisseblunk:

Moro at det er flere som har startet litt, gleder meg utrolig mye til hele denne tiden nå frem mot jul, mørke kvelder med stearinlys og kakao, julegavelaging og juleshopping, julesanger, julereklamer, baking og pynting. Jeg elsker alt med jul, hele stemningen er bare helt fantastisk :nisse:

Ja, skjønner akkurat hva du mener. Det er nesten noe magisk over hele desember! :)

De juletikkerene må da regen feil :klø: Etter mitt hode er det fortsatt over tre måneder igjen til julaften?

Min teller ned til 1 desember. Det er da julen begynner! :) Egentlig begynner den 29 november i år da, som er 1 søndag i advent, men det får heller være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har begynt så smått med å skrive julegaveliste. Alle navnene på de som får er på plass, men sliter som vanlig med å finne gavealternativer til de eldste i familien :) Har begynt litt produksjon av gaver, prøver å lage så mange som mulig :)

I fjor var jeg ferdig med alle julegavene rundt 1. desember, det var herlig å bare kunne nyte den siste tiden frem mot jul uten stress. Kun rolige kvelder med baking, julemusikk og annen avslappning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke i noen form for julestemning, men har ordnet noen få gaver. Rett og slett fordi jeg ikke orker stresset med å skaffe alle i desember. Jo flere gaver jeg får kjøpt nå, jo mer kan jeg slappe av og kose meg i adventstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest emmeline
De juletikkerene må da regen feil :klø: Etter mitt hode er det fortsatt over tre måneder igjen til julaften?

Teller ned til 1. desember som LilleRamona, det er jo da julen begynner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Teller ned til 1. desember som LilleRamona, det er jo da julen begynner :jepp:

Det må være deres egen definisjon i så fall, julen begynner vel strengt tatt på julaften, men advent begynner jo første søndag i advent eller første desember. Personlig starter jeg gjerne litt tidlig med juleting. Julebrus kjøper jeg når jeg ser den i butikken, og kalender og sånt må man jo ha klar før første desember. Julesanger hører jeg på når jeg begynner å komme i stemning for det. Når det er mørkt, kaldt og begynner å komme snø da kommer jeg i julestemning. Jeg har med andre ord ikke startet med foreberedelser ennå, men blir nok ikke lenge til. Gaver kan man aldri begynne for tidlig med, men jeg er likevel alltid sent ute og stresser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er egentlig litt i mot å begynne å planlegge jul allerede nå, men jeg har likevel lyst til å sy min egen adventskalender. Jeg er desverre ikke så handy av meg og må ha et "kit" med bruksanvisning jeg kan følge.

Noen som vet hvor slikt kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned til 1. desember som LilleRamona, det er jo da julen begynner :jepp:

Det forklarer saken :ler: Satt og telte og telte og kunne ikke få det til å stemme.

Var ferdig med det meste, bortsett fra mat og kaker til 1.desember i fjor, og håper å få til det samme igjen i år. Skal prøve å finne ut hvor vi skal feire jul, er så mye lettere å planlegge når man vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juledotten

Oi..Føler ikke at jeg har noe julestemning enda.. Venter på høststemningen som jeg ikke har fått enda dessverre. Men det er jjo en god ide med å handle julegaver nå...Hmm :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Begynner vel når det nærmer seg jul. og jeg begynner å komme i julestemning. Bruker å begynne sent i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...