Gå til innhold

Tilbake til hverdagen...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Muffin :)

I helgen var vi på fjellet med foreldrene til kjære. Dårlig vær, så det ble bare en tur på butikken, men vi koste oss likevel :)

I morgen blir min siste dag som assistent, litt rart og trist, men gleder meg samtidig til å begynne i ny jobb :) På tirsdag har jeg fri og skal shoppe litt med mamma og mormor, trenger ny bukse, nye støvletter og ny kåpe.

Onsdag begynner jeg i nye jobben, spennende :)

Første helgen i november tenker vi å dra til København å besøke en venn av oss som bor der. Det som er litt dumt er at flyet ikke går før kl 2020 på fredagskvelden, men har ikke lyst å spørre om å få gå tidligere fra jobben når jeg er helt fersk, så får heller bli sånn :) Koselig blir det uansett. Det som er litt irriterende er at broren til mannen kommer hjem en helg snart. Først sa han at det ble nest siste helgen i oktober, men nå kan det bli senere også, og han vet ikke helt når det blir fordi han ikke har helt oversikt over hva som skjer på skolen enda... Håper det ikke kræsjer, for vil jo se han også... :sjenert:

Håper alle andre har hatt en fin helg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb!! Det blir spennende!! :hoppe: Lykke til!!!

Deilig med en tur til København!! Det er en fin by! Håper det ordner seg med når broren til mannen kommer da. Kjedelig om det kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb!! Det blir spennende!! :hoppe: Lykke til!!!

Deilig med en tur til København!! Det er en fin by! Håper det ordner seg med når broren til mannen kommer da. Kjedelig om det kræsjer.

Takk :) Tenkte å lese litt om det jeg hovedsaklig skal jobbe med i kveld, er ikke noe jeg direkte har vært borte i på studiene, så vil ikke virke helt dum heller :gjeiper: Skal sitte på kontor med en annen som er ny og da, så da kan vi vel hjelpe hverandre :)

Ja, jeg elsker København... Har vært der årlig stort sett de siste 10 årene, og blir aldri lei... Tror jeg kunne bodd der... Vet ikke hvordan det er for norske jurister å få jobb i Danmark, men min mann har i allefall en utdannelse som gjør at han lett kan jobbe i utlandet, så kanskje en gang det blir noe av? :)

Kjøpte meg Bergans Bergen-regnkåpe i dag, så det blir stilig å gå med på jobb i morgen :) Skal jo pøse ned og, så da passer det bra! :regn: Har kjøpt meg sånn varmluftsbørste og, så da kan det jo bli spennende å se om jeg greier å gjøre en like bra jobb som frisøren med å forme/krølle håret :fnise:

Ellers har jeg veid meg i dag, har gått ned 3,6 kg på en måned, så det er jeg ganske fornøyd med :) Er et stykke igjen til jeg er der jeg vil være da, men vil heller ta meg god tid å gjøre det ordentlig enn å prøve en eller annen idiotisk kur som ikke funker i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper første dag på jobb gikk fint. :)

Ja, det gikk veldig fint :) Alle var veldig hyggelige :) Deler kontor med en annen som også er vikar, og det viser seg at vi kjenner hverandre litt fra jussen, så det er jo koselig :) Ordinær arbeidstid er 08-15.45, men vi har flexi da, så lenge vi er der mellom 09-14.30. I dag ble jeg vist rundt, fikk hilse på alle, lese en del gjennom regelverket osv. Jeg fikk mine første to saker kl. 15.30, så vips ble jeg sittende og se på dem til kl 16.30, så da har jeg allerede litt tid på flexien :) Virker som en kjekk arbeidsplass, så håper egentlig jeg får fortsette etter jul :)

I dag har det plasket ned noe så sinnsykt. Ble heldigvis ikke så våt på vei til jobb, men på vei hjem var jeg innom en venninne for å spise middag med henne, og ble jo gjennomvåt... Så nå tørker skoene mine seg med avispapir... Heldigvis er det meldt bedre vær i morgen! Men jeg er helt skutt nå, sov ikke så godt i natt, og var litt lenge på jobb med mange nye inntrykk, så tror jeg skal finne sengen nå... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du fikk et bra førsteinntrykk!! Håper det vedvarer!!

Jeg er litt nysgjerrig på hva slags sted du jobber jeg.. Hvis du vil si det da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cypress: Kan sende deg PM :)

Da var enda en dag på jobben overstått :) Fikk behandlet de to første sakene mine i dag, det var gøy :) Kjekt å kunne diskutere litt med han jeg sitter på kontor med som også er fersk. I tillegg er flere på avdelingen til stadighet innom og ser om det går bra med oss, så det er jo koselig å føle seg velkommen :)

Har vært litt smådårlig i dag, så kjekt å bare slappe av på sofaen i kveld :) Er bedre nå da, så håper jeg er bra i morgen. Vi har egentlig invitert noen venner hjem til oss i morgen kveld, så bør være i slag da ;)

Tror jeg har glemt å skrive her inne at jeg har begynt å sy! Det er skikkelig gøy, så nå har jeg sydd babysengesett til et vennepar som får baby i desember :) Tror jeg skal lage ett til babysengesett før jeg prøver meg på noe mer avansert som en topp eller et skjørt ;) Har en venninne som har en kollega som er superflink å sy, så da møtes vi og så lærer vi litt av henne :)

Mormor er jo også kjempeflink å sy, men hun er utrolig nøye og vil at alt skal gjøres akkurat på hennes måte, så litt vanskelig å lære av henne... Hun vi lærer av nå er litt mer sånn: "Prøv deg frem så går det sikkert bra"... Og mormor måtte faktisk innrømme at resultatet ble ganske bra til slutt, selv om jeg hadde sydd brettekant hele veien rundt sånn at det ble litt unødvendig hard kant da... Men da har jeg lært til neste gang at jeg kan gjøre det litt annerledes :) Satser på at det ikke kjennes så godt når man putter dyne inni, og jeg gjorde ikke det på puten, og det er jo det viktigste, at babyen ikke ligger på noen harde kanter :) (nå ble det litt mye om sying her, hehe, men jeg synes det er så gøy :) )

Ellers kommer broren til mannen hjem neste helg, så det kræsjer ikke med Køben-turen vår :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du trives i jobben. :jepp: Har akkurat samme arbeidstid som meg du da. Kjekk ordning det. :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du trives i jobben. :jepp: Har akkurat samme arbeidstid som meg du da. Kjekk ordning det. :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Ja, supert :) I dag hadde vi vinlotteri, så siste timen ble ikke så effektiv :fnise: Ja, utrolig grei arbeidstid :)

God helg til deg også! :klem:

Jeg er fortsatt ikke heeelt frisk, har litt vondt i hodet, men tror jeg skal være i form til å ha venner på besøk i kveld :) Guttene skal se landskamp, så vi jentene sitter vel på kjøkkenet så lenge :gjeiper: Så tenkte jeg vi kunne ha spillkveld alle sammen etter kampen :)

I morgen skal jeg på tur med en venninne i fineværet, og resten av helgen må jeg prøve å få gjort noe på hjemmeeksamen. Merker det blir litt tungt å ta fagene når jeg jobber 100%, men jeg må nesten prøve :)

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:vinke: Er bare innom og titter for å se om du har det bra :jepp: Gratulerer så masse med jobb forresten! Virker som om du trives?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trives veldig godt, så det er kjekt, bare håper jeg får forlengelse! :) Håper jobbsituasjonen ordner seg for deg snart også :) God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært helt elendig på å følge med på KG i det siste. Jeg lover stadig å bedre meg, og det er kjempekoselig å lese her inne, men er hele tiden så mye som skjer!

De siste ukene har jeg vært uten PC og. Jeg kjøpte en forholdsvis dyr HP for "bare" 2 år siden, og har hatt den på reparasjon pga overoppheting før, nå har det samme skjedd igjen + batteriet har sluttet å lade. Jeg burde jo helt klart reklamert igjen, men jeg vet ikke om jeg orker å styre... Pappa skal til USA i slutten av mnd, og da kjøper han iPad til meg. Pluss at kjære har jo både stasjonær og bærbar PC, så nå som jeg ikke hovedsaklig er student har jeg liksom ikke så mye bruk for min egen PC mer...

For to helger siden var vi i København og besøkte en venn av oss. Utrolig kjekt, selv om flyet var forsinket både ned og opp igjen, så det ble en trøtt dag på jobb mandagen etter, etter å ha landet på Flesland kl 0130... :søvn:

Forrige helg var vi ute med venner på lørdagen, og vi var faktisk ute og danset til byn stengte! Lenge siden sist, så det var veldig koselig :)

Ellers har det vært masse familiebesøk, hjemmeeksamener ++, så tiden flyr! Jeg er jo allerede halvveis i vikariatet mitt også, men heldigvis har jeg fått signaler fra sjefen om at de er fornøyd og skal prøve å få plass til meg videre, så det er veldig kjekt :) Krysser fingrene for at det ordner seg så kjapt som mulig... Er veldig lite annet ute her nå, så kommer til å stresse litt hvis jeg ikke får fortsette... Og har som sagt veldig lyst og, hyggelige kollegaer, interessante arbeidsoppgaver ++.

I går var jeg med en venninne og passet lillesøsteren hennes på 3 mnd :hjerte: Kjempesøt!

I dag har jeg og kjære bare slappet av sammen, i morgen blir det jentebesøk siden jeg snart har bursdag, og så familiebesøk på onsdag på selve dagen... og nå er det bare 2 og 3 uker til eksamen også! :haar: Har nesten ikke fått tid å lese... men det viktigste er å stå sånn at jeg får stipendet da...

Får ta en lesedag på søndag og prøve å ikke finne på så mye sosialt neste uke ;)

God helg alle sammen :)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med en oppdatering fra deg. :) Høres ut som du har det fint.

Får håpe de forlenger vikariatet ditt da. :jepp:

Ja, jeg koser meg, men blir stadig for lite KG-tid da :( Følger nå med i dagbøkene til folk da, selv om jeg ikke alltid er så flink å kommentere/skrive selv.

Venter fortsatt på svar om vikariatet, men satser på jeg hører noe snart :) Er visst normalt å ikke få vite det før ganske nærme utløpet av vikariatet da, men hadde vært kjekt å få vite noe snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde kjempekoselig jentebesøk forrige lørdag for å feire bursdagen min. Ble en liten bytur også, da traff vi guttene i tillegg :)

På selve dagen hadde jeg familiebesøk. Det var også veldig kjekt. Fikk ny skijakke og Darkness on the edge of town-pakken :hjerte: Og så fikk jeg blomster og 2 svære mursteiner av noen bøker... Dessverre ikke helt i min gate, så de kommer jeg nok til å bytte (biografier). Av kjære fikk jeg massasje-gavekort på Wahwah. Herlig! Skulle bare ønske han hadde hatt lyst å være med på parbehandling, synes det virker så koselig... :sjenert:

I går var vi på en årlig tradisjon som alltid kickstarter julestemningen for vår del, en stor sammenkomst hos noen familievenner av svigers, med treretters middag, sang, konkurranser ++. Veldig morsomt og koselig...

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Litt sen, men gratulerer med overstått bursdag!! :duskedame:

Høres ut som du hadde en trivelig feiring :jepp:

Jeg kjente jeg ble litt ekstra spent i.o.m. at dere skal starte samtidig som oss! :hoppe:

Hørt noe mer ang. vikariatet forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Litt sen, men gratulerer med overstått bursdag!! :duskedame:

Høres ut som du hadde en trivelig feiring :jepp:

Jeg kjente jeg ble litt ekstra spent i.o.m. at dere skal starte samtidig som oss! :hoppe:

Hørt noe mer ang. vikariatet forresten?

:klem:

Takk skal du ha :) Bedre sent enn aldri ;)

Jaa, gleder meg :danse: Bare håper ting ikke tar lang tid, jeg er ikke den mest tålmodige i verden alltid :gjeiper:

Har ikke hørt noe mer nei. Hadde egentlig tenkt å driste meg til å mase litt i dag, men sjefen var i møte hele dagen og det tror jeg han skal være i morgen og... Så får vel smøre meg med tålmodighet litt til...

Jeg skal ha eksamen i helseøkonomi på fredag... Føler ikke jeg har kontroll i det hele tatt, har hatt altfor lite tid å lese nå som jeg har hatt full jobb... Men bare jeg står så jeg får stipendet så kan jeg jo alltids prøve å forbedre senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...